Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 628 vastaukset, 40 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  intelligentsia 26.05.2018 at 07:15.

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 629)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #850714 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Renault on hyvä lisäys listalle, he ovat jääneet kiinni ja myöntäneet huijanneensa, tosin muistaakseni kulutusmittauksessa. Nykyajan kuorma-autoja en tunne.

    Mittaustilanteita toki optimioidaan niin pitkälle kuin normia tulkitseva viranomainen sallii. Mutta mittauslämpötiloja on paha manipuloida normia rikkomatta, koska lämpötila-alue on tarkalleen säädetty. Se on normin laatijan pöljyyttä, että EU:ssa käytetty alaraja saavutetaan vain kahden autonvalmistajamaan pääkaupungin kuumimman kuukauden keskilämpötilana (Italia ja Espanja). Pariisin ja Berliinin keskimääräisen kesän lämpiminkään kuukausi ei riitä. Yläraja on sitten 10 astetta ylempänä, joka viittaa Saharaan eikä Eurooppaan. Tämä on se lämpötila, jossa mittaukset kuitenkin käytännössä tehdään, kiitos normin kirjoittajan välinpitämättömyyden (vai hyvän lobbauksen?)

    Kuka käytti mitä rengaspaineita minkä mallin mittauksessa?

    Kenen moottorissa oli muuta kuin käyttöohjekirjan vaatima 0W öljy?

    Mittausten blueprinttaus on tuttua, ja se on kaiken teollisen mittaamisen perusta. Nyrkkisäännön mukaan sitä saat mitä mittaat, ja normin kirjoittajan pitää ymmärtää, että kaikki toleranssit venytetään äärimmilleen, jos siitä saa yhtään etua. Voit olla varma siitäkin, että huippunopeutta ei mitata ylämäkeen, vaan mahdollisimman edullisissa olosuhteissa, siis tyynellä ja lämpimällä säällä ja varmasti ilman ilmastointia.

    Kun kerran 0W öljyt ja +29.9 aseteeseen lämmitetty auto ovat mittauksessa sallittuja, niin totta kai niitä myös käytetään, jos sillä saa tipankaan säästetyksi. Jos syyllisiä tiedät, näytä savuava ase?

    En epäile, etteikö sellaisiakin saattaisi vielä löytyä, mutta tämän päivän tiedon perusteella en tuomitsisi koko alaa yhtenä yksikkönä.

    #850830 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja

    Tekniikan Maailman Volkswagen- ja Seat-turvavyökoe toistettiin Espanjassa – Videolla näkyvä tulos on hätkähdyttävän selvä

    ”Espanjalainen Autopista-lehti toisti TM-kokeen, ja tulos oli hämmentävän samanlainen kuin Suomessa.”

    Ja TM:n toimitusta tässä espanjalaisten testissä hämmensi mikä?

    ”AUTOJEN VALMISTAJAT ovat suhtautuneet TM:n havaintoon asiallisesti ja vakavasti.”

    Eli kun TM alustavasti informoi maahantuojaa 20.huhtikuuta ja toimitti 24.huhtikuuta raportin maahantuojalle havainnoistaan valmistajalle lähetettäväksi, niin 9.toukokuuta maahantuojan viestintäpäällikkö lausuu edelleen kuitenkin:

    ”Autolla voi muuten ajaa aivan normaalisti. Virhe koskee vain tilannetta, jossa matkustajat ovat takapenkillä sillä tavalla, että väistötestissä syntyy painetta.”

    https://www.hs.fi/autot/art-2000005673428.html?share=6a4146da9d6e8d87b3657ee71e1721f2

    Aika asiallista ja vakavaa lausuntoa viestintäpäälliköltä…

    Autonomistajat ovat varmaan saaneet jo tiedon viasta, kutsun maksuttoman sijaisauton välittömään noutoon sekä saanevat matkakorvaukset ko. ylimääräisestä tapahtumasta?

    #850831 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Ikävä juttuhan tuo on, mutta se ei tarkoita sitä, että Tekniikan Maailman autotoimituksen tulisi hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan ja kekseliäisyyttään päivätolkulla. Onkohan jo kuinka mones turvavyö-juttu TM:llä menossa ?

    #850956 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    ”Kyllä se kuitenkin näyttäisi siltä että perusautoista dieselit lähtee ja hybridit ja myöhemmin sähköbiilit korvaa ne tavalla tai toisella.”

    Kun autoalan ”asiantuntijat” tekevät tulevaisuuden ennustuksia, tietää normaali ihminen että tapahtuu juurikin aina päinvastoin. Ikinä ei ole nämä automiesten selvitykset päteneet mutta se ei koskaan ole estänyt näitä toteemipaaluja julistamasta tulevaisuuden totuuttaan.

    #851061 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Luulisi vähänkin autoalaa seuraavan perussuomalaisen asiantuntemus riittävän mihin suuntaan autoala voimakkaasti panostaa.

    #851104 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Ei pahemmin näy missään Ford Ka – luokan sähköautoja, sen sijaan näitä sadan tonnin premium-sähköautoja tyyliin Tesla alkaa tulla pilvin pimein.

    #851586 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Perusvalittaja taisi täälläkin höpistä jotain hyötysuhteista, niin liitetään nyt tämäkin tänne:

    perussuomalainen 15.5.2018, 09:26
    NHB: Priukset on ihan normaaleita polttomoottorisia autoja ja niiden energiankulutus on vain kaksinkertainen sähköautoihin verrattuna. Lähde: Paljon hehkutetut EcoRun Kilpailut mikä oli sähköautojen osalta täydellinen skandaali, mutta senhän kaikki normaalit automiehet jo tiesikin että millään 90% hyötysuhteilla ei ole kokonaiskuvassa mitään merkitystä kun ajotapahtumaan vaikuttaa vähän muutkin asiat. Ylipäänsä sähköautohehkuttajat on yleensä melko kehnolla asiantuntemustasolla liikenteessä autojen suhteen.
    

    Piti oikein tarkastaa ja jälleen kerran yrität muunnella totuutta. Kun sähköauton kulutus on 9,1 ja Priuksen 27,0 kWh/100 km, niin miten laskemalla saat kolminkertaisen muuttumaan kaksinkertaiseksi? Ei sitä hyötysuhdetta voi selittämällä merkityksettömäksi muuttaa. Tässä se tiputtaa energiankulutuksen kolmasosaam.
    https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/180414_al-hki_ecorun_tulokset.pdf

    Joo onhan se täydellinen skandaali, kun ei pysty tiputtamaan energiankulutuksen kuin ainoastaan kolmasosaan… Noilla laskutaidoilla olet kyllä viimeinen arvostelemaan muiden laskutaitoa.

    #851687 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    NHB:

    Prius PHEV on polttomoottoriauto. Aika noloa että perustit taas kerran omaan väärinkäsitykseesi saarnasi ja valituksesi ja nyt joudut ne kaikki sanasi taas perumaan kuten tavallista =) Ei se vanha gubbe NHB osaa edes elämän perusasioita vaikka kuinka se hakkaa päätänsä seinään päivittäin =)

    #851698 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Eli mielestäsi normaalin polttomoottoriauton energiankulutus on kaksikertainen sähköautoon verrattuna, koska ladattava hybridi kuluttaa ulkoisen sähkön ansiosta vain 2,55 kertaa sähköauton verran…

    Noin kaistapäistä perustelua harvoin näkee – todellista klassikkoainesta, mutta toisaalta kun muistaa historiasi, niin eipä tuo edes yllätä. Jaksat vielä oikein jankuttamalla selittää mustaa valkoiseksi.

    #851700 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja

    Perusvalittajalle: A plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) ei taida kääntyä suomen kielessä suoraan polttomoottoriautoksi?

    #851724 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    ”Hybrid” = risteymä, sekamuoto.

    #851783 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    Autossa on pellin alla polttomoottori – se on polttomoottoriauto. Mahtaa olla taas vaikeaa teillä. =)

    Mikä ihmeen historia? Taidat olla melko psykopaattisesti sekasin taas kun en ole ensimmäistäkään virhettä tehnyt, kaikki väitteesi olen perustellut mutta olet jäänyt päänsisälläsi vihamoodiin jumiin etkä ole osannu siirtyä eteenpäi. Olen nähnyt tuolasia, mitään syytä ei ole vihata – vihataan sitten silti, yleensä ko. henkilöillä AÖ ei ole mitenkään erityisen suuri.

    NHB omaa jo hulluudenpiirteitä ”historian” höperehtimisineen =)

    #851787 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja

    Aina välillä en ymmärrä ollenkaan, mistä on kysymys….

    #851795 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Autossa on pellin alla polttomoottori – se on polttomoottoriauto. Mahtaa olla taas vaikeaa teillä. =)
    
    Mikä ihmeen historia? Taidat olla melko psykopaattisesti sekasin taas kun en ole ensimmäistäkään virhettä tehnyt, kaikki väitteesi olen perustellut mutta olet jäänyt päänsisälläsi vihamoodiin jumiin etkä ole osannu siirtyä eteenpäi. Olen nähnyt tuolasia, mitään syytä ei ole vihata – vihataan sitten silti, yleensä ko. henkilöillä AÖ ei ole mitenkään erityisen suuri.
    
    NHB omaa jo hulluudenpiirteitä ”historian” höperehtimisineen =)
    

    Polttomoottori konepellin alla ei tee ladattavasta hybridistä normaali polttomoottoriautoa, ulkoisella sähköllä ajaminen ei kerro mitään polttomoottoriauton hyötysuhteesta ja kolminkertainen ei muutu kaksinkertaiseksi älyttömyyksiä jankkaamalla. Tuo viestisi kuvaa erinomaisesti tilannetta. Väität jotain älytöntä ja yrität tukea älyttömyyksiäsi pelkällä lapsellisten suunsoitolla, mutta kuten huomaat kommenteistä, tuollainen ei mene kenellekään läpi. Yhtään mitään asiapohjaista argumenttia ei viestissäsi ole, ja mitenpä olisikaan, koska väitteesi ovat taas mitä ovat.

    #851934 Ilmoita asiaton viesti

    Vital
    Osallistuja

    Siskollani on ollut jo kauan (ensimmäinen?) Prius ja tyytyväisiä ovat olleet. Tosin keskikulutus ei juuri alle 5 litran heillä ole jäänyt.

    Ymmärrän autotehtaiden päästömittaukset nykyisten vaatimusten vuoksi ja uuden auton verotuksen suhteessa siihen.

    Miksi meillä kuitenkin on tuo laskennalliseen kulutukseen perustuva ajoneuvovero?
    Eikö oikeudenmukaisempaa olisi laittaa se vero polttoaineeseen, eihän käyttämätön auto mitään kuluta?

    Jos on hybridi, kuka kieltää käyttämästä pelkkää bensaa, etenkin kun akut ovat lopussa?

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 629)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.