Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 675 vastaukset, 41 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 20.06.2018 at 20:13.

Esillä 15 viestiä, 601 - 615 (kaikkiaan 676)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #852012 Ilmoita asiaton viesti

    MINKÄ OSTAIS ?
    Osallistuja (Participant)

    Jos on hybridi, kuka kieltää käyttämästä pelkkää bensaa, etenkin kun akut ovat lopussa?
    ——————————————————————–

    PRIUKSEN AKUT MAKSAVAT SUOMESSA 2500, VIROSSA 1400
    JA BRITANNIASSA 800 ASENNETTUINA.

    #852077 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    ”Polttomoottori konepellin alla ei tee ladattavasta hybridistä normaali polttomoottoriautoa, ulkoisella sähköllä ajaminen ei kerro mitään polttomoottoriauton hyötysuhteesta ja kolminkertainen ei muutu kaksinkertaiseksi älyttömyyksiä jankkaamalla. Tuo viestisi kuvaa erinomaisesti tilannetta. Väität jotain älytöntä ja yrität tukea älyttömyyksiäsi pelkällä lapsellisten suunsoitolla, mutta kuten huomaat kommenteistä, tuollainen ei mene kenellekään läpi. Yhtään mitään asiapohjaista argumenttia ei viestissäsi ole, ja mitenpä olisikaan, koska väitteesi ovat taas mitä ovat.”

    On sulla vaikeaa jos et tajua että polttomoottori auton pellin alla ei tee siitä polttomoottoriautoa. Kuten sanoin, bensa-autot on sitten erikseen mutta lukutaidossasikin on vielä pahasti kehittämisen varaa. Prius PHEV on ihan normaali polttomoottoriauto, ollut myynnissä jo jokusen 10 vuotta -vieläkö aiot tapella tästä? Se on ihan kenen tahansa ostettavissa ja saatavilla.

    Ja niin, sen energiankulutuskilpailun voitti laskennallisesti joka tapauksessa muut teknologiat joten turhaan edes vouhkaaat tuosta koko asiata. Hyvin olet taas puhunut itsesi täydellisesti pussiin mutta eipä ole minun ongelma. Pakonomainen tarpeesi ruveta pätemään yksityiskohdista ja lillukanvarsista näkemättä kokonaisuutta vei sinut taas turmioon.

    #852092 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    On sulla vaikeaa jos et tajua että polttomoottori auton pellin alla ei tee siitä polttomoottoriautoa. Kuten sanoin, bensa-autot on sitten erikseen mutta lukutaidossasikin on vielä pahasti kehittämisen varaa. Prius PHEV on ihan normaali polttomoottoriauto, ollut myynnissä jo jokusen 10 vuotta -vieläkö aiot tapella tästä? Se on ihan kenen tahansa ostettavissa ja saatavilla.
    

    Minähän nimenomaan tajuan sen, ettei polttomoottori tee ladattavasta hybridistä normaalia polttomoottoriautoa. Kompastuit omaan järjettömyyteesi tuossa ensimmäisessä lauseessasi.

    Huomaatko, että olet ainoa, jonka mielestä sähköllä ajava ladattava hybridi on normaali polttomoottoriauto? Logiikallasi koko ecorun-kisan helposti sähköllä ajeleva BMW i3 REX kuvaisi hyvin normaalin polttomoottoriauton kulutusta. Polttomoottori tekee mielestäsi siis ladattavasta hybridistä normaalin polttomoottoriauton, mutta bensa ladattavan hybridin tankissa ei sitten enää tee ladattavasta hybridistä bensa-autoa. Siinäpä taas persoonallisen logiikkasi kukkanen. Prius PHEV:n toimitukset ensimmäisillä markkinoilla alkoivat muuten vuonna 2012…

    Ei tässä voi kuin ihmetellä, kuinka aikuinen ihminen viitsii yrittää väittää, että sähköllä ajaminen kuvaa polttomoottoriauton kulutusta. No hyvät naurut tuosta ainakin saa.

    #852705 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    No ihan normaali auto se on ilman kommervinkkejä, harvinaisen koeteltua ja tuttua tekniikkaa 😀

    Ei nämä mielipideasioita ole, akateemiset termit ja faktat on olemassa, vain suomalaiset sumuttaa ja kutsuu kaikkea mahollista sähköautoiksi =)

    Bensa-autot on erikseen, kuten Prius ilman latausmahista, koitahan nyt vähä lukea uudelleen taas ajatuksella viestejäni. Polttomoottoriauto on eri käsite kuin bensa-auto. PHEV-autot on joka tapauksessa polttomoottoriautoja ja sen katon alle luetaan.

    Tapasi mukaan tartuit taas lillukanvarsiin kun et tiedä näistä asioista mitään ja pitää päästä pätemään joka asiasta, esim. Pirus PHEV 2012, vaikka ihan hyvin sanoa isommassa kuvassa että 10v sitten. Arvasin tämän siis jo ennakkoon koska viestihistoriasi paljasta kuinka rikkinäinen levysoitin olet. Et osaa etkä ymmärrä kokonaisviesteistä mitään, vain nyansseista.

    Prius PHEV on polttomoottoriauto, tavan Prius vain bensa-auto. Mutta tuon teknologiakilvan voitti metaaniautot joka tapauksessa joten aikuinen ihminen kun jaksaa kohkata näistä käytönaikasista kulutuksista – niin todettakoot jo sen kolmannen kerran – turhaa. 🙂

    #852728 Ilmoita asiaton viesti

    Vital
    Osallistuja (Participant)

    EU on listannut uusia turvallisuusasioita, jotka tulevat pakollisiksi kaikkiin uusiin autoihin vuonna 2021. Mm. Alkolukko ja ylinopeutta estävä älykäs nopeuden säädin. Mielenkiintoista?

    ”Priuksen akut maksavat Suomessa 2500€”. Toyotalla ajellaan helposti 20 vuotta ja joskus tulee hetki Priuksellekin, kun akut maksavat enemmän kuin auto ja siitä tulee lähes tavallinen polttomoottoriauto.
    CO2 päästöt eivät (välttämättä) vastaa todellisuutta.

    ”Priuksen akut varkaiden suosiossa”. Niitä saa varmasti halvemmalla, ulkomailta.
    https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001875509.html

    #852741 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Ei nämä mielipideasioita ole, akateemiset termit ja faktat on olemassa, vain suomalaiset sumuttaa ja kutsuu kaikkea mahollista sähköautoiksi =)
    

    Ei tämä tosiaan ole mielipideasia, mutta sinä yrität tässä aktiivisesti tarjota omaa tulkintaasi, jota ei kukaan muu tässä maailmassa allekirjoita. PHEV ei ole suomalaisten keksimä termi jeikä se ole satunnainen joukko merkkejä, jolle voit keksiä omia merkityksiä. Kokeile kääntää vaikka googlen kääntäjällä seuraaat englanninkielisen wikipedian määritelmän vahvennetut kohdat:

    A plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) is a hybrid electric vehicle whose battery can be recharged by plugging it in to an external source of electric power as well by its on-board engine and generator.

    #852742 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    😀

    Mutta PHEV-autot on useimmiten myös polttomoottoriautoja. Ei tosin aina, mutta esim. sinun teinibemarisi on polttomoottoriautokategoriassa samalla. Vai väitätkö ettei Benarissasi ole polttomoottoria? Koitahan nyt vähän skarpata.

    Paras on kun sähköautovöhkääjät ottaa PHEV-autojakin mukaan sähköautoihin, esim. BMW i3 REX täysin mielivaltaisilla perusteilla. Kannattaisi mieluummin NHB:nki siirtyä minun trollaamisen sijasta trollamaan sähköautovöyhöttäjiä niin saat paljon enemmän viihdettä elämääsi kun et selvästikkään minun tapauksessa onnistu.

    #852746 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Jaha ja nyt sitten mielikuvituksesi tuotti jonkin teinibenarin, joka sekin on aivan yhtä fiktiivinen kuin argumentiointisi ylipäätään. Kun faktat eivät rajoita, niin EV on normaali polttomoottoriauto, koska kuvitteellinen teinibenari.

    #852774 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)
    #852775 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Hetken olin jo huolissani, että onko löydetty jotain uutta, mutta sehän olikin vain jo ennestään tunnetun saagan jatkoa.

    Huonosti otsikoitu juttu. ”Possu” olisi ollut sekä lyhyempi että täsmällisempi ilmaisu kuin ”saksalaisvalmistaja”. Ei hyvää päivää näitä klikkihuoraavia toimittelijoita.

    #852787 Ilmoita asiaton viesti

    Vital
    Osallistuja (Participant)

    Päästömittaus pitäisi olla vähintään 1000 km. arkisessa liikenteessä.

    Jos polttoainetta kuluu enemmän kuin sähköä energiana, puhutaan polttomoottori autosta, jossa on käytettävissä myös sähkö avustus.

    Jos asiat ovat toisinpäin, puhutaan sähköautosta, jossa on polttomoottori avustus.

    Itselläni on on ollut hybridi ainakin 40 vuotta, sillä startti moottorilla pystyy myös etenemään. Voin käpälöidä sitä myös EU testien ajaksi kelpaavaksi.
    Tosin sekään ei aina toiminut, työntö avulla sain vielä paremmat päästölukemat, ellei pieruista rangaista?

    #852788 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Päästömittaus pitäisi olla vähintään 1000 km. arkisessa liikenteessä.
    
    Jos polttoainetta kuluu enemmän kuin sähköä energiana, puhutaan polttomoottori autosta, jossa on käytettävissä myös sähkö avustus.
    
    Jos asiat ovat toisinpäin, puhutaan sähköautosta, jossa on polttomoottori avustus.
    
    Itselläni on on ollut hybridi ainakin 40 vuotta, sillä startti moottorilla pystyy myös etenemään. Voin käpälöidä sitä myös EU testien ajaksi kelpaavaksi.
    Tosin sekään ei aina toiminut, työntö avulla sain vielä paremmat päästölukemat, ellei pieruista rangaista?
    

    Hybridissäni keskikulutusmittari näyttää viimeisen 3655 kilometrin matkallle 0,9 litraa ja 16,5 kWh / 100 km hyvin arkisessa ajossa sisältäen poikkeuksellisen pitkän kovien pakkasten kauden. Kokeile ja raportoi millaisiin lukemiin pääset strattimoottorilla ajellen.

    #853157 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Mikään yksittäinen ajomatka ei tuo lataushybridin kulutusmittausta pelkän polttiksen tarkkuustasoon.

    Normin mukaan lämpimänä testiajoon lähtevän polttiksen kulutus jatkuu myös normiajosta eteenpäin suunnilleen samanlaisena vaikkapa 1000 km ekstrapoloinnin mahdollistamiseksi hyvällä tarkkuudella.

    Lataushybridin kulutus riippuu siitä, miten ja kuinka pitkästi sitä ajetaan kerrallaan latausten välissä. Siksi hybridille on vaikeampi antaa yhtä ainoaa lukemaa, joka kuvaisi auton kulutusta yhtä hyvin kuin polttomoottorien normimittaukset.

    Yhden totuuden maassa ollaan tietenkin hädissään, kun eri kuljettajien havaitaan ajavan lataushybridejä eri olosuhteissa noin 10x kulutusskaalalla, eikä yhtä totuutta enää ole.

    #853293 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Loppuko faktat kesken kun et pysty enää kuin mongertamaan lapsellista roskaa ja sekoilemaan jostain EV:stä? 😀

    #853299 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Joo mitenpä tuo termin EV nyt tähän liittyisi. EV on normaali polttomoottoriauto ja NHB ajaa teinibenarilla, koska perusvalittajan perusfakta niin sanoo, eivätkä nämä faktat lopu kesken, vaan niitä luodaan aina uusia.

Esillä 15 viestiä, 601 - 615 (kaikkiaan 676)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.