Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 683 vastaukset, 42 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 06.10.2018 at 22:46.

Esillä 15 viestiä, 616 - 630 (kaikkiaan 684)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #853300 Ilmoita asiaton viesti

    Vital
    Osallistuja (Participant)

    Esimerkillisesti NHB on autossaan sähköä käyttänyt ja ymmärrän polttomoottorin tuoman turvan, vaikka lähes pärjäisikin ilman sitä

    Itse odotan karvalakkimalli sähköautojen tuloa. Oli jossain ennustettu niiden hinnan laskevan lopulta kymppitonniin, kun markkinat pääsevät kunnolla vauhtiin.
    Oikeastaan lähes uskonkin tuon, sellainen kun on polttomoottoriautoa yksinkertaisempaa rakentaa.
    Nyt onkin sitten kiinalaiset ottamassa johtoasemaa hiljalleen, sieltäkö niitäkin sitten aikanaan tulvii.

    #853418 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja (Participant)

    Vitalis: ”Päästömittaus pitäisi olla vähintään 1000 km. arkisessa liikenteessä.

    Jos polttoainetta kuluu enemmän kuin sähköä energiana, puhutaan polttomoottori autosta, jossa on käytettävissä myös sähkö avustus.”

    Tuollaisella päästönormilla päästäisiinkin kätevästi eroon kaikista sähköautoista. Yhdenkään (nykyisen) sähköauton range ei nimittäin riitä tuhanteen kilometriin ja ne hybridit, jotka tuon tonnin ilman välilatausta ja tankkausta selvittäisivät, kuluttaisivat polttoainetta moninkertaisen määrän sähköön verrattuna.

    Omalla nykyisellä polttomoottoriautolla pääsee 65 kW:n starttimoottorilla ja täyteen ladatulla 7,6 kWh:n akulla sentään yli 30 km ilman polttomoottorin käynnistämistä. Moottoritieajoa tulee kuitenkin sen verran, että ajotietokoneen lukemat tällä hetkellä näyttää 1,9 l ja 12,5 kWh / 100 km vajaan 2000 km:n matkalta. Saa nähdä mihin bensankulutus nousee, kun kesän matkailusesonki pääsee kunnolla vauhtiin ja tottakai radallakin täytyy päästä kokeilemaan raskaan ”akkulavetin” käyttäytymistä.

    #853646 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Bemari on teinien auto. Turhaakin turhempia kalliita monumenttiautoja missä ei ole muuta kuin logo ratissa – siitä se teinibemarinimitys tulee.

    Jotkut saattaa nuorina teininä vielä haluta bemarin ja ajaa sillä, mutta vaihtavat sitten aikuismaisempiin autovalintoihin myöhemmin.

    #853676 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Bemari ei ole todellakaan teinien valinta, koska teineillä ei rahat riitä kalliisiin premiumautoihin. Jos katsot Bemarin asiakkaiden keski-ikää, niin osuvampaa olisi kutsua Bemaria pappa-autoksi. Tätä tukee autojen yltiökonservatiivinen muotoilukin. Nuo sinun argumentit on kuultu toki ennenkin ja yleensä niiden suusta, joilla ei varaa ole premiumautoihin.

    No se Bemarista, mutta pointtihan tässä oli se, että sinä tyypilliseen tapasi keksit jonkin täysin tuulesta temmatun argumentin, tässä tuo NHB:n Bemari, jota jaksat vielä yrittää jankuttamalla tukea. Mistä oikein revit tuonkin valheellisen argumentin?

    #853773 Ilmoita asiaton viesti

    Raimo26
    Osallistuja (Participant)

    Ei taida tosiaan olla teinien valinta, amis-auto pikemminkin – siis Saksasta tuotu erittäin käytetty peli. Uudet tietysti ihan toinen juttu.

    #853774 Ilmoita asiaton viesti

    Raimo26
    Osallistuja (Participant)

    Vitalis: ”Päästömittaus pitäisi olla vähintään 1000 km. arkisessa liikenteessä. <snip>”

    FARwd: ”Tuollaisella päästönormilla päästäisiinkin kätevästi eroon kaikista sähköautoista. Yhdenkään (nykyisen) sähköauton range ei nimittäin riitä tuhanteen kilometriin.”

    Eipä tosiaan, mutta sähköautoja voi ladata, sitten riittää mittaukseen.

    #853777 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Eipä tosiaan, mutta sähköautoja voi ladata, sitten riittää mittaukseen.
    

    Nimensä mukaisesti ladattavia hybridejäkin voi ladata. Itse olen nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen ajanut tuon matkan nelinkertaisesti ja bensan kulutus on ollut 0,9 l/100 km. Alitan selvästi siis NEDC-kulutuksen.

    #853809 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Raiteiltaan suistuneen threadin tyylilajissa jatkaen:

    Bemari nimenomaan on yksi harvoista jäljellä olevista aikuisten autoista. Suurin osa muista muista henkilöautoista on suunniteltu lyhytkasvuisille, joille riittää vähempikin päätila.

    Nyt kun vielä keksisi, mitä tekemistä Bemarin keskimääräistä paremmin täysikasvuisille aikuisille suunnitelluilla korimalleilla on puheena olevan sähköautoaiheen tai jutun otsikon kanssa?

    #853815 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Vital: ”Päästömittaus pitäisi olla vähintään 1000 km. arkisessa liikenteessä
    Oman havaintoni pohjalta koen arkisen liikenteen mallisi epärealistisen lyhyeksi vedoksi. Mittauslämpötilassa pidän arkisessa liikenteessä 1500 km selvästi todellisempana kuin ehdottamaasi kuvitteellisen lyhyttä 1000 km mittausmatkaa, joka kuvaa arkielämää huonosti.

    Kun ajatellaan arkielämää normin ulkopuoleltakin, niin arkielämän todellisessa liikenteessä on erittäin selvä perustelu siihen, miksi 1000 km mittausmatka on epäkäytännöllisen lyhyt.

    Tietysti kaikkein realistisin ratkaisu kulutuksen mallinnukseen olisi lopettaa väittely siitä kenen ajotapaa normin pitäisi kuvata ja keskittyä normimittauksen toistettavuuteen.

    Fiksut ostajat oppivat mallintamaan oman kulutuksensa ihan itsekin, ja pöljille on turha tarjota dataa, jota he eivät ymmärrä kuitenkaan.

    #853839 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Toisin kuin näillä lapsellisilla heitoilla, yli 1000 km rangen tarpeeseen on Suomen talvessa ihan todellinen tekninen syykin.
    

    Paljastatko mikä tuo syy on, kun itse en kyllä heti hoksaa, millä tavalla tuo ratkaisevasti muuttaisi tilannetta suuntaan tai toiseen?

    #854129 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Osaatko lukea? Bemari on teinien auto, ei se ikänumeroita katso. Täysin turhia monumenttiautoja ylikalliilla hintalapulla, Bemarin tarkoitus on päinvastanen kuin henkilöiden tai tavaroiden liikuttelu.

    Mihin sinäkin bemarias ylipäänsä tarvitsit kun samat tilat saa kolmasosalla tuosta?

    #854133 Ilmoita asiaton viesti

    👍Quu
    Osallistuja (Participant)

    Alle kymppitonnin teinien BMW vaihtoautot
    Vaihtoautohaun tulokset: 2644 vaihtoautoa.
    Ikävä kyllä nämä on suosittuja, ja tasan väärävalinta ensiautoksi.

    #854137 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Osaatko lukea? Bemari on teinien auto, ei se ikänumeroita katso. Täysin turhia monumenttiautoja ylikalliilla hintalapulla, Bemarin tarkoitus on päinvastanen kuin henkilöiden tai tavaroiden liikuttelu.
    

    Joo eihän nuo sinun heitot perinteisesti mitään numeroita kestä. Bemarien käyttötarkoitus on siis henkilöiden ja tavaroiden paikallaan pitäminen. Siinäpä taas klassikkoainesta.

    Mihin sinäkin bemarias ylipäänsä tarvitsit kun samat tilat saa kolmasosalla tuosta?
    

    Muista nyt vain ottaa lääkkeesi ja lopeta satujen suoltaminen. Autoni ei Bemariksi muutu vaikka kuinka monesti jankkaisit tuota samaa.

    Itse autoa ostaessa mietin aivan muita asioita kuin sitä, että miten saan halvimmalla jotkin tilat. Noin valintansa tehden päättyisin automaattisesti valintaan, johon en voisi olla tyytyväinen.

    #854475 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Takavetoinen vanha BMW on yliedustettuna 18 – 24 vuotiaiden kuolonkolareissa, ei se totuus tästä miksikään muutu selittelyillä siitä ettei BMW mukamas ole teiniauto.

    Toinen teinimerkki on Subaru, ehkä kuolonkolarit on tällä merkillä vähemmät.

    #854500 Ilmoita asiaton viesti

    Raimo26
    Osallistuja (Participant)

    Edelleen olen sitä mieltä, että BMW on pikemminkin amis-auto kuin teiniauto – vaikkakin amis-pojat saattavat toki olla teini-ikäisiä.

Esillä 15 viestiä, 616 - 630 (kaikkiaan 684)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.