Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 683 vastaukset, 42 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 06.10.2018 at 22:46.

Esillä 9 viestiä, 676 - 684 (kaikkiaan 684)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #860858 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    400.000 nippusidettä oli kai halvin ratkaisu.

    #897178 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Renaultin, Volkswagenin ja GM:n dieselautot olivat kovimpia tappajia, kertoo tutkimus – Dieselautojen oikeat päästöt Euroopassa olivat jopa 16 kertaa laboratoriomittauksia suurempia

    Tämän tutkimuksen mukaan GM, Rellu ja Hyundai valmistivat tappavimmat NOx-dieselit. Toki tuosta puuttuu joitakin vähemmän merkittäviä valmistajia kuten Volvo, jonka dieselit ovat olleet monessa mittauksessa melkoisia saastelähteitä. Joitakin voi yllättää sekin, että Volkkari oli keskivertoa parempi.

    #897250 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Sivu 17, kuvio 11 eli Euro 5 – luokka. Tulos perustuu 64.000:een mittaukseen. VW:n sijoitus tässä tutkimusosiossa selvästi alle keskitason.

    Kuvion 11 seloste:

    ”Average NOX emissions (in g/kg fuel) derived from remote sensing measurements (64,000 records) in Spain, Sweden, Switzerland and United Kingdom by brand (Euro 5), rank ordered from the lowest to the highest average NOX emissions. Brands with bars marked with the same green, grey, checkered blue and yellow colours belong to the same
    manufacturer (e.g. Mini/BMW and Nissan/Renault).”

    https://www.ivl.se/download/18.2aa26978160972788071cd79/1529407789751/real-driving-emissions-from-diesel-passengers-cars-measured-by-remote-sensing-and-as-compared-with-pems-and-chassis-dynamometer-measurements-conox-task-2-r.pdf

    #903336 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)
    #903343 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Mitäs mieltä olet Heinz-Guido pitäisikö pahimmat tappajat poistaa liikenteestä?

    #903418 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Tällaista luki Tuulilasissa VW:n osalta.

    ”Volkswagen valmistautuu vanhojen dieselautojen perusteelliseen korjaamiseen ja aikoo tarjota erikoistarjouksia vanhan dieselautonsa uuteen vaihtaville, kertoo nimetön lähde VW:n sisältä.”

    Koskee varmaankin pelkästään Saksaa.

    #904115 Ilmoita asiaton viesti

    Arto
    Osallistuja (Participant)

    Uudessa TM:ssä oli muuten ansiokas artikkeli ajovaloista, mutta yksi unohtui: mitä tehdä jos halogeenilamppu pimenee? Syttyykö siitä kojelautaan varoitusvaloa, ja pystyykö lampun tarvittaessa vaihtamaan kohtuullisella vaivalla itse? Itse kyllä tarkistan usein esim. liikennevaloissa että molemmista valoista tulee heijastus edellä seisovaan autoon, mutta siitä ei huomaa onko se vain parkkivalo. Joskus olen havahtunut vasta kun vastaantulijat vilkuttelevat molempien lähivalojen pimennyttyä, ja silloin polttimo pitäisi voida vaihtaa uuteen heti, kun maahantuojan neuvo viedä merkkihuoltoon ei paljon auta illalla tai viikonloppuna, etenkään jossain syrjäseuduilla.

    #904119 Ilmoita asiaton viesti

    Karrette
    Osallistuja (Participant)

    pystyykö lampun tarvittaessa vaihtamaan kohtuullisella vaivalla itse?

    Se riippuu automallista. Joissakin pitää irrottaa puskuri, joissakin selviää jos pystyy sokkona vaihtamaan polttimon, ja joissakin se on vain kivaa puuhastelua missä näkee mitä tekee eikä kädelle ole edes ahdasta.

    Syksyn tullessa voi lamput vaihtaa ennakoiden, eikä odottaa sitä että lamppu kärähtää matkalla. Päiväsaikaan pimennyttä polttimoa ei huomaa ellei aina tarkista käynnistyksen jälkeen toimivatko kaikki valot jne.

    Edellisessä autossani oli sekä päivävalot kesää varten että myöskin helppo vaihtaa polttimo. Niissä käytin (mainoksen mukaan) +120 % enemmän valoa antavia himmeämpien Longlife-lamppujen sijaan.

    #904179 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Arto: Syttyykö siitä kojelautaan varoitusvaloa, ja pystyykö lampun tarvittaessa vaihtamaan kohtuullisella vaivalla itse?
    Valovahti on ollut saatavissa jo 40 vuotta. Polttimon vaihdon helppous on valmistajan valinta. Helppojakin valmistetaan ja xenonpolttimonkin vaihto on vain polttimon vaihto ilman temppuilua, jos niin halutaan.

    Jos ei näin yksinkertaiset jo viime vuosituhannella ratkaistut asiat ole kunnossa, niin museorekisteriainesta heti kun ikä riittää.

    Edellisessä xenonvaloautossani ei ollut päivävaloja, joten käytin kaksia polttimoita. Syksyllä uusi pari paikalleen ennen vanhojen pimenemistä, ja keväällä vanhat takaisin kesällä päivävaloina poltettavaksi. Myös xenonpolttimo harmaantuu käytössä jo paljon ennen punertavaa loppuaan.

Esillä 9 viestiä, 676 - 684 (kaikkiaan 684)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.