Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Elämää lataushybridin kanssa

Tämä aihe sisältää 242 vastaukset, 24 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 19.10.2017 at 21:58.

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 243)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #794508 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kai itsekin muistat mitä olet sanonut. Taitaa olla niin, että koet faktat pilkkana. Se on harmillista. Sen kyllä tunnustan, että välillä on hankala suhtautua asiallisesti kirjoittajaan, joka kieltää täysin yksiselitteisiä faktoja.

    #794510 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Sähköautolla on tulevaisuus siihen valmistajat panostaa tietoisena ettei niistä roikanvaraan jää kuin pieni vähemmistö loppupeleissä.
    Ei vetyasemaverkkoa suuriin autovaltioihin turhaan perusteta, niissä on tiedostettu tulevaisuus.
    (tässä ei minun faktoille ole nanomittaria. (Yksi nanometri on vain miljoonasosa millimetristä)

    #794536 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Verkon rakentaminen on argumenttina varsin outo, koska sähkölatausverkon rakentaminen on aivan eri vauhdissa kuin vetyasemien rakentaminen.

    #794547 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Toisassa ketjussa olikin jo tuo Toshiban akku mainittu.

    #794561 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Sähköautoa on kehitetty ja myyty vuosikymmeniä, mutta siitä ei ole ollut polttomoottoriauton uhkaajaksi.
    Vetyautojen merkittävä sarjavalmistus on vasta aluillaan. On ymmärrettävää ettei huoltoasemille ole vetytankkiakaan tuotu.

    #794572 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Polttokennoa on kehitetty jo 200 vuotta ja polttokennoautoakin on kehitetty vuosikymmeniä, mutta merkittävä kaupallinen menestys tosiaan odottaa vielä itseään.

    Väitteesi siitä, että sähköautot eivät uhkaisi polttomoottoria, on kyllä käsittämätön. Myyntikäyrä ja kehityspanostukset kertovat aivan toista tarinaa. Monet isot markkinat puhuvat jo polttomoottoriautojen myynnin kieltämisestä. Jos tuo ei ole uhka, niin mikä sellainen voisi sitten olla?

    #794582 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    ”Jos tuo ei ole uhka, niin mikä sellainen voisi sitten olla?”

    Vetyauto.

    #794629 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kun noita sinun joko kokonaan perustelemattomia tai epäloogisia väitteitä katsoo, niin ei voi välttyä vaikutelmalta, että vetyauton mahdollisuudet ovat aika heikot.

    #794782 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Voi se olla niinkin tai sitten ei

    Stanfordin yliopiston tutkijat Yhdysvalloissa ovat kehittäneet uusia materiaaleja, jotka helpottavat vedyn tuotantoa uusiutuvalla energialla. Kun vetyä saadaan tuotettua saasteettomasti, siitä tulee järkevä polttoaine liikenteeseen ja sähköntuotantoon.

    #794858 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Kun vetyä saadaan tuotettua saasteettomasti, siitä tulee järkevä polttoaine liikenteeseen ja sähköntuotantoon.

    Tästä olen täysin samaa mieltä. Niin kauan kuin saastepäästöt ovat suuria, vedyn käyttö on järjetöntä.

    #794987 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Vetyähän käytetään kokoajan teollisuudessa laajalti, myös öljynjalostuksessa sekä sairaalat ym.

    #795009 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ja mitä yrität tuolla kertoa?

    #795032 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Seuraavana on vuorossa teollisuudenjälkeen vety/polttokenno sähköauton energialähteenä.
    Nyt kun todettiin että biokaasu ja maakaasukin on niin vähäpäästöistä että vedyntuotannossa päästöt on hallittavissa, puhumattakaan ydinvoimasta.
    Valmistuskulut ja jakelun maksaa kuluttaja Suomessa 10 eur/kg toisin sanoen nykykalustolla n. 10 eur/100 km

    Hinta on 10 eur/kg, mutta laskee myöhemmin 6-8 euroon.

    #795065 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Tuossa ei vielä ole kovin vahvaa motivaattoria lähteä vaihtamaan 6 € / 100 km kuluttavaa dieseliä tai (omassa ajosyklissä) jopa sitä vähemmän kuluttavaa lataushybridiä selvästi kalliimpaan uuteen polttokennoautoon?

    Epäilemättä suomalaisella lainsäätäjällä on tosin keinonsa saada ihan mikä tahansa haluamansa vaihtoehto näyttämään vähemmän kalliilta muihin verrattuna.

    Ja sitten vaihtaa sitä suosikkiaan seuraavien vaalien jälkeen.

    #795083 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Nyt kun todettiin että biokaasu ja maakaasukin on niin vähäpäästöistä että vedyntuotannossa päästöt on hallittavissa, puhumattakaan ydinvoimasta.

    Onhan ne maakaasusta tehdyn vedyn päästöt hallittu samaan luokkaan nykyisten liikennepolttoaineiden kanssa. Ydinvoiman suhteen tilanne on se, että suomen autokannnalle akkusähköllä liikkuvana riittää yksi ydinvoimala, mutta elektrolyysivedyllä ajaen tarvitaan 3-4 ydinvoimalaa.

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 243)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.