Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot I-Pace

Tämä aihe sisältää 70 vastaukset, 21 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Juhamatti2 25.10.2018 at 19:57.

Esillä 11 viestiä, 61 - 71 (kaikkiaan 71)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #911979 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Ruotsin Automotorsport testasi seuraavat autot.

    Jaguar I-Pace EV 400 (799.000 kruunua)

    Tesla Model S75D (877.180 kruunua)

    Volvo V90 T8 Twin Engine (577.218 kruunua)

    Teslaa pidettiin edelleen hyvänä sähköautona, vaikka on vanha.

    Jaguaria ei oikein kehuttu varsinkaan sähköautona. Volvon testivoitto oli Automotorsportin mukaan odotettu ja Volvon hybridivoimalinjaa kehuttiin paljon. Testijärjestys oli Volvo – Tesla – Jaguar. Volvolle tuli ainoana viisi tähteä tässä porukassa. Todettakoon vielä että kumpaakin sähköautoa pidettiin melko kalliina, mikä varmaan vaikutti lopputulokseen.

    ”Det är trots allt en förbaskat kompetent och trivsam vagn, Volvos laddhybridversion av V90, så att den står som segrare igen är inte förvånande. Volvo har lyckats få till en alldeles ypperlig hybriddrivlina. Det helheltspaketet kan inte ens lättkörda, smidiga och starka elbilar rå på, bland annat på grund av sina jämförelsevis höga prislappar.”

    I-Pacesta kirjoitettiin lopussa seuraavaa (sekä myönteistä mutta kielteistäkin).

    ”Jaguar I-Pace imponerar tyvärr inte lika mycket som vi hade önskat eller hoppats på. Vi gillar den läckra formgivningen, fina kvalitetskänslan och den trevliga körupplevelsen vid aktiv körning. Men som elbil betraktat lämnar den en del övrigt att önska. Förbrukningen är hög, räckvidden långt från fabriksuppgiften, hemmaladdningen långsam och kräver en speciell laddbox för att få någorlunda sprutt.”

    #912464 Ilmoita asiaton viesti

    GTamv
    Osallistuja (Participant)

    ei yhtään yllätä että volvo voittaa ruotsissa–

    #912468 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Puheena olevan autolehden toimittajat kylläkin koostuvat 30 – 35 – vuotiaista räkänokista ja tällä perusteella suosikkimerkit on helppo päätellä.

    Jaguar I-Pacesta on tuossa lehdessä erillinen juttunsakin, jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan (oma mielenkiintoni on akateemista).

    #912479 Ilmoita asiaton viesti

    M880
    Osallistuja (Participant)

    ”Puheena olevan autolehden toimittajat kylläkin koostuvat 30 – 35 – vuotiaista räkänokista ja tällä perusteella suosikkimerkit on helppo päätellä.”

    Volvo,tuo nuorison ikisuosikki 🙂

    #912565 Ilmoita asiaton viesti

    nödutgång
    Osallistuja (Participant)

    Kiva nähdä ettei Suomi ole ainoa maa jossa autojournalismin taso laskee päivä päivältä. Tosin Ruotsissa se ole ollut erityisen korkealla koskaan.

    #912572 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    GTamv:
    ei yhtään yllätä että Volvo voittaa Ruotsissa

    …kuten saksalainen voittaa Saksassa jne?

    #912828 Ilmoita asiaton viesti

    Juhamatti2
    Osallistuja (Participant)

    Volvohan on juuri nyt nuorison vanhojen autojen selvä ykkönen. 740 leveät pienet peltivanteet on nykyisin se ykköspeli, harmi kuulemma kun 740:set alkaa olemaan ”kortilla”. Kolmosbemari ja sen jälkeen tullut vanha mese on historiaa. Käytiin kaverin kimppatallilla viemässä sen kawa talviunille ja juteltiin kolmen juuri kortin saaneen kollin kanssa, heidän ruuvatessa kaasaria seitenneliskanttisesta, kerroin Hyvinkäälläkin olevan monta samanlaista nuorisolla ja mikä siinä on hyvää, vastaus leveä hymy naamalla: kaikki on parasta!

    #912889 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Siellähän on asiantuntevaa nuorisoa 😀

    #912891 Ilmoita asiaton viesti

    Juhamatti2
    Osallistuja (Participant)

    Kuulemma 740 on tilava (kaikki sopii) kevytperäinen, sutii ja on helppo viedä sladissa ja tarpeeksi ruma, ettei kukaan luule, että se on ostettu tosissaan – rahapulassa!

    #912960 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Hyvä luonnehdinta!

    Tilat – check
    Etuvetoisen painojakauma – check
    Pitkä akseliväli rauhoittaa – check

    Rahapulakin pysyy loitolla, kun yksi auto selättää kuusi kertakäyttöliisaria ennen kuin se konservoidaan harrastusvälineeksi.

    Sitähän nuo nuoretkin tekevät, vaikka eri menetelmin kuin me pussihousut.

    #913539 Ilmoita asiaton viesti

    Juhamatti2
    Osallistuja (Participant)

    Ja erotuksena ”pappa-autoihin, joissa ”kaikissa”on aluvanteet ja matalaprofiilirenkaat, on kotitekoiset leveät peltivanteet joille on kapeat korkeampiprofiiliset rinkulat venytetty kikkailemalla. Harvoin teinipojilla on samat mieltymykset kuin isillään.

Esillä 11 viestiä, 61 - 71 (kaikkiaan 71)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.