Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Katumaasturien suosio kasvaa

Tämä aihe sisältää 244 vastaukset, 18 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 15.08.2018 at 17:14.

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 245)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #869563 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Mitäs se NHB taas kirjoittelee.
    Suurin piirtein samat myyntiluvut ovat Audilla ja Volvolla olleet noiden kahden uuden mallin osalta USA:ssa.

    Audi Q7 myynnit 2007 – 2017

    2017 38.346
    2016 30.563
    2015 18.995
    2014 18.517
    2013 15.978
    2012 11.008
    2011 8.998
    2010 7.976
    2009 7.299
    2008 13.209
    2007 20.695

    Aiemmin tein selkoa siitä että vuoden 2018 alkupuoliskolla Audi on vajaat 2.000 autoa Volvoa edellä.

    #869564 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    ”Esimerkiksi mainitsemasi Q7 on tuplannut myyntinsä tuolla välin, kun XC90 vain pääsee lähelle entistä.”

    Mitä merkitystä tällä seikalla on, jos kerran XC 90 ja Audi Q7 tällä hetkellä myyvät yhtä paljon USA:ssa absoluuttisesti ? Tänä vuonna on vain vajaa 2.000 autoa eroa.

    Aika hulluksi menee se että vedotaan Audi Q7:n aiemman mallin huonoihin myyntilukuihin ikään kuin tämä tekisi uuden mallin suorituksesta paremman.

    #869565 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Uutta ja vanhaa ysikymppistä ei ole mielekästä verrata, koska samasta mallinimestä huolimatta uusi XC90 on hinnoiteltu vanhaa mallia kalliimmaksi, kuten kaikki muutkin uudet Volvot. Volvon ihan julkisena strategiana on ollut autojen laatuvaikutelman ja hinnan nostaminen lähemmäs saksalaisia.

    #869568 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Lue nyt NHB hieman ajatuksella kokonaisuutta. Kaiken kirjoitteluni pointti tässä on juuri se, että muiden (maasturi)valintoja on naurettavaa arvostella. Millä eväillä siis minä arvostelisin sinun valintaasi?
    

    Missä olen jonkin valintaa arvostellut? Sinä sen sijaan arvostelit valintaani varsin suorin sanoin. Autoja minä tässä arvostelen.

    Uutta ja vanhaa ysikymppistä ei ole mielekästä verrata, koska samasta mallinimestä huolimatta uusi XC90 on hinnoiteltu vanhaa mallia kalliimmaksi, kuten kaikki muutkin uudet Volvot. 
    

    Kerrotko, millä tavalla hinnoittelu on muuttunut tuossa luokassa ensimmäisen sukupolven ja nykyisten mallien välillä?

    #869569 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Jos on noin paljon ymmärtämisessä ongelmia, niin antaa olla.

    #869571 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Et millän tavalla perustellut noita hintojen muutoksia, niin perusteitasi ei voi ymmärtää, syystä,että niitä ei ole. Kysymykseeni siitä, millä tavalla hinnat muuttuivat, voit kuitenkin edelleen vastata, jos sinulla joku peruste väitteellesi on. Taitaa käydä vain taas niin, että perusteita ei koskaan ollutkaan.

    #869578 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Kerroin jo miten hinnoittelu on muuttunut. Se on noussut suhteessa vastaaviin autoihin. Onko tässä jotain mitä et ymmärrä?

    XC90 12 kk myynti on muuten noussut USA:ssa viime vuodesta yli 30 %. Kesäkuussa XC90 myi enemmän kuin Q7. Meneepä tosiaan huonosti Volvolla.

    #869579 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Esitit väitteen hintojen muutoksista, muttet perustellut sitä mitenkään. Itse haluan nähdä perusteesi väitteellesi, ennen kuin voin ottaa kantaa väitteeseesi. Nyt tässä on vain täysin perustelematon ilmaan heitetty väite, eikä se ole paljoa se. Mutta emmeköhän pian näe väitteesi perusteet, koska en nyt sinun usko sepittäneenkään tuollaista tarinaa, vaan perustat väitteesi oletettävasti faktoihin.

    #869580 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    HybridRules:Katumaasturin tai maasturin haukkuminen saa varmaan ihmisen kokemaan, että tuli tehtyä ympäristöteko.
    Tässä on varmaan paljon sitäkin, että useimpien meistä on helpompaa säästää muiden turhasta kulutuksesta kuin omasta tarpeellisesta?

    Meillä Pohojammaalla sanothan notta ”paree on laittaa paljon tähellisheen kuin vähänkhän turhuuthen”.

    HybridRules: Jokaisella farmarilla ajavalla on vakavan pohdinnan paikka, onko hänellä niin suuri perusteltu käyttötarve juuri farmarille, että on oikein ajaa farmarilla sen sijaan, että käyttäisi jotain viistoperäistä autoa
    Hyvä analogia, ja toimii aivan täysin samoilla perusteilla kuin maasturin, katumaasturin, tila-auton tai nelivedon kulutuslisästä syyllistäminen.

    Tein itse juuri samaa analyysiä kahden farkun jälkeen sedaniin palatessani, mutta myönnän kulutuksen olleen vain sivuosassa muiden syiden vaikuttaessa enemmän.

    #869581 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Tein itse juuri samaa analyysiä kahden farkun jälkeen sedaniin palatessani, mutta myönnän kulutuksen olleen vain sivuosassa muiden syiden vaikuttaessa enemmän.
    

    Itse ostin kerran farkun tilanteessa, jossa sedanin saatavuus oli epävarmaa vaaditussa aikaikkunassa. Toivottavasti ei enää toista kertaa tarvitse tyytyä tuollaiseen omimaisuuksiltaan ongelmalliseen korimalliin.

    #869660 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Seuraavan sukupolven XC 90:ssa ei ole enää pelkkää polttomoottoria voimanlähteenä. Auto tulee 2020/2021. Eli pian.

    Ja jotkut urpot vaativat elokuussa 2014 että menestyäkseen autossa pitäisi olla kasikone.

    #869672 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Useissa lukemissani USA:n (ja muidenkin ulkomaiden) testeissä mainittiin, että uusi XC90 on autona ja hintansa puolesta aikaisemmalin mallin yläpuolella. Myös kommenttipalstoilla monet kauhistelivat uuden Volvon aikaisempaa kalliimpaa hintaa. Eipä ole ollut syytä epäillä näitä kirjoituksia ja siinä perusteluni väitteelleni.

    Pyynnöstä nopealla googlauksella selvitettynä.

    Vuosi 2010
    XC90 hinnat alkaen 3.2 awd 37.700 $
    Acura MDX V6 alkaen 42.200 $
    Audi Q7 V6 alkaen 46.900
    Lincoln MKT 44.200

    Vuosi 2018
    Volvo XC90 T5 etuveto alkaen 46.900 (nelivetoinen T5 49.100)
    Acura MDX V6 alkaen 44.200
    Audi Q7 2.0tfsi neliveto alkaen 49.900
    Lincoln MKT 43.500

    Aikaisemmin Volvo oli selvästi halvempi kuin Acura ja Lincoln ja aivan eri hintaluokassa kuin Q7. Nyt etuvetonen ja nelipyttyinen Volvo on Acuraa ja Lincolnia kalliimpi ja nelivetoisena XC90 hinta on sama kuin nelivetoisen Q7:n hinta. Juuri kuten sanoin.

    #870233 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    NHB kirjoitti ylempänä näin:
    ”Taitaa käydä vain taas niin, että perusteita ei koskaan ollutkaan.”

    En tiedä mihin tuo TAAS perustuu, mutta kun hän useamman kerran noita perusteluja kinui, niin olisi voinut odottaa edes jonkinlaista vastausta perustelut saatuaan. Kun itse kirjoittelee tällaisia, niin on kyllä huvittavaa, että sama henkilö kitisee jatkuvasti henkilökohtaisuuksiin menemisestä.

    Voisi sanoa, että TAAS kerran NHB oli tapansa mukaisesti tässäkin asiassa aivan kuutamolla.

    Muuten Euroopassakin näyttäisi pyyhivän aika hyvin.
    ”Volvo tykitti uuden XC40:n avulla peräti 29 % kasvulukemat”

    https://www.apu.fi/artikkelit/suv-eja-markkinoille-tuoneet-brandit-euroopan-automyynnin-voittajia-kesakuussa

    #870426 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Pahoittelut siitä, että muiden kiireiden vuoksi vastaukseni ei ollut välitön. Toivon kuitenkin, että pääset yli tästä koettelemuksesta.

    Taas perustuu siihen, että argumentointisi kulkee täysin sama polkua, kuin palstalla aikaisemmin muutamilla nimimerkeillä esiintyneen tapauksen riehumiset. Tapasi siirtyä asiasta henkilökohtaisuuksiin nopeammin kuin Tesla MS kiihtyy 0-100 on toinen ”taas” tässä kuviossa.

    Mitä tulee XC90:n hinnoitteluun, niin eihän vuoden 2010 hinnoilla ole mitään tekemistä minkään kanssa. Tuolloin ensimmäisen sukupolven XC90 oli jo menettänyt otteensa markkinoihin ja romahtanutta myyntiä luonnollisesti markkinatalouden perussääntöjen mukaisesti korjattiin hinnoittelulla.

    #870640 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Hassu juttu, kun toisessa ketjussa sinulla kyllä oli aikaa kirjoitella.

    Mutta älä murehdi, pääsen kyllä yli tästä. Muuten minua ei kiinnostaisikaan, mutta kun herra mielensäpahoittaja valittaa usein henkilökohtaisuuksiin menosta, niin ehkä tässäkin asiassa olisi syytä katsoa peiliin, ennnen kuin valittaa muille.

    Puhuimme vanhan ja uuden mallin hinnasta. Nyt täysin sattumanvaraisesti valitsemani vuoden 2010 (uusi malli esiteltiin muistaakseni 2014) luvut eivät nyt sitten merkitse mitään. Eipä tietenkään. Aluksi kauhea melskaaminen, että hinnat eivät ole muuttuneet ja nyt kun todistan, että hinnat ovat aivan eri luokassa, niin väärä vuosi.

    Jatkahan nyt muissa ketjuissa trollaamista. Minulle tämä taisi riittää.

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 245)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.