Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Kosketusnäyttö vaarantaa turvallisuuden!

Tämä aihe sisältää 312 vastaukset, 20 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Penteles 24.04.2018 at 11:37.

Esillä 13 viestiä, 301 - 313 (kaikkiaan 313)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #798462 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja

    Derrick, juuri niin kuten totesit
    ”Ilmeisesti kuitenkin toimintojen opettelu on työlästä tuossa Volvon näytössä. Ja tietenkin jos näytössä on bugeja, niin tämä on valitettavaa.”

    Näyttää että Seatin kanssa toimii, Volvo XC90:n kanssa ei.

    Käy nyt kokeilemassa uutta 5-sarjaa, niin voit todeta tuon valtavan eron.

    #798482 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja

    Car and Driverin testissä tuo Volvon infotainment sai neljä pistettä viidestä, parantamisen toiveina oli että fyysisiä nappeja saisi olla enemmän. Lisäksi ilmeisesti vaste saisi olla nopeampi.

    https://www.caranddriver.com/reviews/2017-volvo-s90-in-depth-model-review-2017-volvo-s90-sensus-connect-infotainment-review-car-and-driver-page-6

    Mitään tarvetta ei ole lähteä autokauppoihin potkimaan renkaita pelkästään jonkin infotainmentin testaamiseksi. Jos autokauppaan menee autoa kokeilemaan, niin silloin kai pitää olla realistinen ostamisen aikomus. Varsinkin silloin on täydellinen pelle jos käy vain huvin vuoksi kokeilemassa autoja jotka ylittivät oman budjetin. Itse ostin tuon 30.000 euron Seat Atecan kesällä ja siinä on sellainen infotainment jossa fyysisillä painikkeilla voidaan valita infotainmentin kukin osa-alue (radio, puhelin, ilmastointi, ajotiedot, ajoneuvon tiedot jne). Sama systeemi taitaa olla VW:ssä.

    Itse en perehtynyt infotainmentin lainkaan autoa ostaessani (pidän näitä infotainment-juttuja hieman hömppänä).

    Enkä ollut valmis hankkimaan mitään lisävarusteita (parannuksia ja laajennuksia) tuohon perus-infotainmentiin. Tärkeitä lisävarusteita olivat sisään taittuva vetokoukku ja sellainen varustetasopaketti, jossa sai peruutustutkan taakse, korkeussäädön istuimiin ja hieman isommat vanteet.

    #817496 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Näköjään on Mercedes Benzkin lähtenyt kosketusnäyttö-linjalle, keskikonsolissa tosin on jonkinlainen ”touchpad”. Taitaa touchpad kuitenkin jäädä pienemmälle käytölle esimerkiksi pitkää nimeä taikka osoitetta kirjoitettaessa.

    Säätöpyörylä on kadonnut keskikonsolista.

    MBUX CES-mässan 2018

    #817560 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Mulpura on mennyttä…nyyyh…

    🙁

    #817561 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Vaihdekeppi on myös poissa.

    #817562 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Kun tämä keskustelu alkoi, eräät vannoivan kovasti kolmen saksalaisen premiumin kautta mulpuran nimeen. Nyt, niin kuin vähänkään tulevaisuutta ymmärtävät arvasivatkin, kaksi kolmesta ovat jo hylänneet mulpuran. Niin ne ajat muuttuvat ja teknologiat menevät eteenpäin.

    #817565 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Ketjun aloittaja ehkä tulee kohta esittämään että Audi, Porsche ja Mercedes ovat nyt kovalla säästökuurilla kun ovat valinneet kosketusnäytön. Kallis, huipputekniikkaa edustava säätöpyörylä on jouduttu hylkäämään. Myös nappuloissa on jouduttu säästämään.

    #817900 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Mulpuraa saattaa vielä tulla ikävä, riippuu siitä, mitä saa tilalle?

    Vaihdetankoa en ole kaivannut vuosiin. Turha haitake sähköohjatussa voimalinjassa. Jos vanhasta voimalinjasta jotain on ikävä, niin kytkinpoljinta, mutta omapa on valintani, sen kanssa nyt on vain elettävä.

    #817918 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Vaihteiden ”pakkiasento” ja ”vapaa-asento” on siis vissiin kai siirretty rattivaihteisiin.

    #817948 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Siis mitä on siirretty? Ohjauspylväässähän tuo valitsin nykyisissäkin malleissa on.

    #817959 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Ok.

    #818095 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja

    Mersun MBUX ymmärtää 23 kieltä, tuskin suomea.

    #844541 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja

    ”Kotimaiseen” autoon saa tietenkin MBUX’in kotimaisella kielellä. Jos ei heti niin tulossa on.

Esillä 13 viestiä, 301 - 313 (kaikkiaan 313)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.