Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot SUV:ien kulutuksista

Tämä aihe sisältää 48 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 16.10.2017 at 22:02.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #794953 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Katselin Autobildin tutkimusta SUV-autojen kulutuksista. Silmiin pisti eniten tuo Mercedes GLE 250d:n kulutus (204 hp). Auton testikulutukseksi mitattiin peräti 7,9 litraa satasella. Onko tässä autossa joku vanhemman sukupolven moottori ? Vertailussa vähiten kulutti 258 hp Audi e-tron, joka kulutti 6,6 litraa satasella.

    http://www.autobild.de/bilder/die-sparsamsten-suvs-2863790.html#bild38

    #795060 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    GLE 250d näyttää olevan 2143 cc, eli vanhan OM651 nelosdieselin tehokkain versio. Tuohan on ollut 9G-Tronicin kanssa saatavana myös muihin korimalleihin, mutta uusi 2-litrainen OM654 diesel vaatii myös uuden sähköopin ympärilleen, joten sitä ei ihan noin vaan nosteta nokalle.

    Ceen osalta varoiteltiin jo heti uuden W213 E-sarjan lanseerauksen yhteydessä, että uutta moottoria on Ceehen turha odottaa ennen W205 korimallin naamahissiä.

    Ainakin tässä uudessa GLE versiossa käytetään näköjään tuon moottorin pyöristettyä vääntökäyrää, jossa maksimivääntöä on hieman pudotettu, mutta se on saatavana hieman laajemmalla alueella?

    #795118 Ilmoita asiaton viesti

    PiiJei
    Osallistuja (Participant)

    Onko perinteisen ei-hybridin 7,9 litran kulutus tämänkokoisen tankin nokalla jotenkin erityisen paljon?

    #795171 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Onhan tuossa eroa esimerkiksi Volvo XC 90 D4:ään 1,2 litraa Volvon hyväksi, tämä auto kulutti 6,7 litraa satasella. Audin e-tron kulutti 6,6 litraa satasella.

    #795473 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Mekaaninen neliveto ei helpota normilukemien saavuttamista.

    #795516 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Taitaa esimerkiksi niissä Subaruissa, joissa on jatkuva neliveto, olla hieman korkeampi kulutus kuin muutoin, mutta vastapainona saadaan paremmat maasto-ominaisuudet kuin kytkeytyvissä nelivedoissa.

    #795522 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Olisin pikemminkin sillä kannalla, että jatkuvalla nelivedolla saavutetaan yllätyksettömämpi ajettavuus maantielle, kun kytkeytyvää nelivetoa ohjaava prosessori ei keikuta auton kaarretasapainoa edestakasisin. Erilaisia torque vectoring järjestelyjä käytetään kytkeytyvissä nelivedoissa vasta sitten kun kytkeytyvällä nelivedolla on tarkoitus ajaa nopeasti, eikä hinta ole suunnittelun tärkein asia.

    Katuautoissa ei ole käytännöllistä eikä taloudellista käyttää mekaanisessa nelivedossa niin jäykkiä tasauslukituksia, että niillä olisi käytännön merkitystä maastoajossa. Juuri siksi intenet on täynnä paikallaan sutivia quattorja ja 4Maticeja. Kytkeytyvä neliveto sen sijaan osaa simuloida keskilaatikon Kempin lukkoa hyvin, joten sillä on jopa paremmat edellytykset taata vetovoima mudassa ja lumessa rämpiessä.

    Mersu on käyttänyt joissain katuautojen 4Maticeissa hentoisia 100 Nm lukkoja, joka ei ole hillittömän paljon silloin kun ykkösvaihteella on kardaaneille tarjolla jaettavaksi vaikkapa 2000 Nm.

    #795523 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Riittävästi kaikkea!

    #795562 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Teknavi:
    BMW X6 -malli Koeajoauto 262 914 €
    TYKKÄSIMME
    Voimasta
    Ajettavuudesta
    EMME TYKÄNNEET
    Takatiloista
    Alustan pintakovuudesta
    Rengasmelusta
    Teennäisestä äänimaailmasta
    =====
    Eiköhän tuossa mallissa mene kaikki pieleen hintaansa nähden arkiajoa ajatellen.

    #795563 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Alusta on säädettävissä ja äänimaailma on V8, joten mikä mättää? Mutu ei ole koskaan muuta kuin tietämättömyyttä ja arvailua joka naurettavuudessaan hakee vertaistaan. Quu olet edelleen pelkkä trolli joka ei tuo keskusteluun missään ketjussa mitään sisältöä tiedosta puhumattakaan.

    #795564 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Tuosta pidempi alkeiskurssi jos vaikka korvien väliin jäisi hieman enemmän, kuin tuosta lyhemmästä versiosta.

    #795566 Ilmoita asiaton viesti

    Jokeri
    Osallistuja (Participant)

    http://teknavi.fi/autot/koeajossa-bmw-x6-m-todellinen-monsteritykki

    Vaikka kyseessä on iso auto, niin BMW ei ole parhaimmillaan matka-ajossa. Valtavan kokoiset renkaat nostavat melutason epämiellyttävän korkeaksi, eikä varsin pintakova alustakaan pääse oikeuksiinsa Suomen nopeuksilla. Vauhdin kasvaessa tilanne todennäköisesti olisi jo toinen, sillä esimerkiksi Saksassa vapaan nopeuksien teillä tehoreservistä pääsisi nauttimaan täysin siemauksin

    Ainoastaan äänimaailma kaipaisi vielä viilausta tällaisen viihdyttävän kokemuksen kruunaamiseksi. Nyt kasin ääni kuulostaa turhan teennäiseltä ja geneeriseltä, ilman vivahteita ja luonteikkuutta. Tämä on ollut yleinen trendi viime aikoina, kun äänielämyksiä on alettu tuottaa esimerkiksi BMW:n tapaan auton oman äänentoiston kautta.

    Vaikka tuo youtube videoiden katselu on kivaa niin joku kritiikin siemen niistäkin on hyvä löytää.
    Eikä se kritiikki synny aina suunnattomasta pahasta olosta BMW:tä (tai niillä ajavia) kohtaan.
    Koeajo on ajettu ihan kunnon pakkaspäivänä joten alustan toimintaan (ja renkaitten) on ollut tälläkin oma osansa.
    V8 ääni on hieno, mutta miksi se pilataan ”syntetisoimalla”?

    Boldatut tekstit siis Teknavin sivulta samasta koeajosta kuin Tracktestin postaamat videot.

    #795568 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Moottorista saa kyllä tarvittaessa äänet kuuluville jos ne on tehtaan jäljiltä, kuten usein on onnistuttu häivyttämään. Uuden putkiston avulla äänimaailma saadaan kuntoon joko täydellä räyhällä tai maltillisimmilla murinoilla. Putkistoihin on olemassa sähköisellä läpällä toimivia vaihtoehtoja kehiteltynä ja eroa on todella paljon. Moottorin äänen syntetisoinnin saa pois/poistettua tarvittaessa. Henkilökohtaisesti en pidä tuosta keinotekoisesta äänestä vaan V8:n oikeasta aidosta soundista.

    Renkaiden kokoa muuttamalla saadaaan ihmeitä aikaan olen ajellut 5-sarjan alla 245/35 R19, 275/30 R19 ja 225/40, 255/35 R18 ja 215/40 R17 sarjoilla ja eroa on huomattavasti. Leveissä ja matalaprofillisissa renkaissa tuntuu tien epätasaisuudet, kun taas kapeissa ei mitään samoilla teillä liikuttaessa. Uudella ja hyvällä asfaltilla ei eroa ole.

    Kovalla pakkasella on isoja vaikutuksia alustaan ennen kuin paikat alkaa notkistumaan ja sen huomaa ajossa.

    #795569 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    EMME TYKÄNNEET
    Takatiloista
    Alustan pintakovuudesta
    Rengasmelusta
    Teennäisestä äänimaailmasta
    Tuo arvostelu on Teknavin, minun mielipide on ettei 262 914 € maksavassa liikennekäytössä (ei siis leikitä radalla) olevassa autossa noita puutteita saa olla edes mainittavaksi asti.

    #795573 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Joo siis BMW:n puutteethan ovat todellisuudessa etuja! Tuollaisen talon hintaisen autohan kuuluukin olla huono kaupasta lähtiessään, jossa siihen voi alkaa asentelemaan pörinöpönttöjä ja laittomia rengastuksia. Eihän kukaan luule saavansa tuolla rahalla valmista tuotetta vaan rakennussarjan. Kun kaikkea on tarpeeksi eli Brädissä on kome oikeaa kirjainta, niin puutteet muuttuvat vahvuuksiksi!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 49)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.