Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Kyllönen -> Risikko -> Berner: mistä tultu, mihin menossa – vai mennäänkö?

Tämä aihe sisältää 57 vastaukset, 11 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu. 05.09.2017 at 09:33.

Esillä 13 viestiä, 46 - 58 (kaikkiaan 58)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #736946 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    ” Jos kuusipyttyisen +300 heppaisen auton hinta putoaa kymmenillä tuhansilla euroilla, ei siinä pari tonnia suurempi vuosimaksu paljoa liikuta.”

    Tuo voi olla totta. Toisaalta tuollaisen auton arvo käytettynä romahtaa, koska harva haluaa käytettynä ostaa autoa parin tonnin vuosimaksuilla. Ehkä sekin laittaa miettimään uuden auton oston mielekkyyttä.

    #736991 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Tuokin on totta ja sitä pohdinkin, että tuo alkaa vaikuttamaan auton arvoon sitä voimakkaammin, mitä halvemmaksi auto tulee. Tuollaisen auton hinta siis laskisi luultavasti aivan eri tavalla, kuin pienipäästöisen auton hinta.

    #736993 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Julkaistu: 30.12.2016 18:40

    Käytännössä valtion uuden auton oston yhteydessä perimä autovero laskee niillä henkilö- ja pakettiautoilla, joiden hiilidioksidipäästöt ovat 140 g/km tai sen alle.

    Vero alenee suhteellisesti eniten niillä autoilla, joiden hiilidioksidipäästöt ovat alle 80 g/km. Niillä autoilla, joiden päästöt ovat yli 140 g/km, verotaso ei muutu.

    Tähän saakka autonveron on kerännyt Tulli, mutta kuun vaihtuessa autoverotus siirtyy hallitusohjelman mukaisesti Verohallinnolle. Autoveron kevenemisen vastapainoksi sekä ajoneuvon perusvero, että polttoaineiden verot nousevat.

    #737298 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick Stumpfegger
    Osallistuja (Participant)

    Saksalaismies on ajanut diesel-Mersulla jo miljoona kilometriä ja kuluihin on 25 vuodessa mennyt 112.349 euroa, eli vain 11,2 senttiä kilometriltä. Kuluista puuttunee auton arvonlasku, auton hankintahinta oli 40.000 DEM vuonna 1992.

    http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/miljoona-kilometria-karvalakkimallin-nokivasaralla-kustannukset-25-vuodessa-112-349-euroa/6285452

    #739643 Ilmoita asiaton viesti

    kissanpaska
    Osallistuja (Participant)

    Kyllähän se on säälittävää luettavaa jos joku tätä ”uudistusta” kannattaa. Yksi välistävetäjäkerros kuvaa asiaa.

    Kannattaa katsoa ekat 10min: http://areena.yle.fi/1-3795185

    #778350 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Moneskohan kierros tämä nyt sitten taas onkaan? Mitäköhän uutta ja jännää Berner-tiimiltä on taas luvassa? Vai vanhaa uuspaketoituna?

    18.8. luvassa on niin sanotun parlamentaarisen liikenneverkkotyöryhmän väliraportti, jossa poliittiset päättäjät julkistavat liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) johdolla suuntaviivat siitä, miten Suomi vastaa liikenteelle asetettuihin päästövähennystavoitteisiin sekä luo edellytyksiä liikenteen automatisaatiolle ja liikenteen digitaalisten palvelujen syntymiselle.

    http://www.is.fi/autot/art-2000005309085.html

    #779197 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Bernerin seikkaluja Ranskanmaalla:
    http://www.is.fi/autot/art-2000005317142.html

    Proffapaneeli esittää, että auto- ja ajoneuvoverojen päästöporrastusta tulisi muuttaa nykyisestä selvästi, jotta täyssähkö- ja lataushybridiautojen hankintaan muodostuisi kannuste.

    http://www.is.fi/autot/art-2000005317319.html

    #779211 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Kun Suomessa on autojen keski-ikä 12v ja romutusikä yli 20v, niin lähivuosina ostettujen autojen reiluilla päästömaksukorotuksilla katetaan hyvin nyt uutena ostettujen pienipäästöisten autojen veroalennusten kate vuosiksi.
    Kiiiitos!

    #779714 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Valtiovarainministeriö on julkaissut tänään talousarvioesityksensä vuodelle 2018. Niin sanotusta Bernerin liikenneuudistuksesta ei esityksessä puhuta sanaakaan. Autoveron osalta ministeriössä luotetaan ainakin ensi vuoden budjetin osalta tuottojen säilymiseen.

    http://www.is.fi/autot/art-2000005321017.html

    #784017 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Bernerin työryhmän väliraportti julki – luvassa mm. hankintatukia sähköautoille ja verotusmuutoksia.

    Liikenteen päästöjä halutaan väliraportin mukaan vähentää mm. tukemalla vähäpäästöisempää liikennettä sekä tekemällä vero- ja sääntelymuutoksia.

    Verotusesitykset ulos vuoden 2018 alkupuolella

    Myös ruuhkamaksun selvittämistä jatketaan

    http://www.is.fi/autot/art-2000005345943.html

    #784085 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Hieno homma autoveron aleneva tuotto laitetaan kaikki autonkäyttäjät korvaamaan tasapuolisesti, ettei meitä uusien autojen ostajia aina rokoteta.

    #784349 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Herää kysymys mikä on ruuhkamaksun tarkoitus?
    Ruuhkaahan ei ole kuin Helsingin sisääntuloväylillä jos jonot muutamana tuntina halutaan niin ymmärtää.

    #785646 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Ministeri kehuu työsuhdeautojen kolmen vuoden kiertoa, ei siinä autokanta uudistu jokainen vaihto lisää saman verran käytettyjä markkinoille.
    Minullakin on ollut toistakymmentä uutena hankittua työsudenautoa, eikä vaihtoautoja ole paaliin laitettu. Tai on kaksi kolarin takia.

    Euroopasta raahataan rekkalasteittain käytettyjä loppuun ajettuja saastuttajia enemmän vuodessa kuin täällä ostetaan vähäpäästöisiä.

    Toisaalta ihan sama, ei Suomen autokannalla maailmaa pelasteta.

    Kansantaloudellisesti on outoa politiikkaa edistää tuontia romutuspalkkioilla.

Esillä 13 viestiä, 46 - 58 (kaikkiaan 58)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.