Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Mikä on maailman paras auto?

Tämä aihe sisältää 78 vastaukset, 14 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  [ZeiMZei] 10.02.2017 at 13:05.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 79)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #739595 Ilmoita asiaton viesti

    Vaitomies
    Osallistuja (Participant)

    Tyhmä kysymys ja testi.
    Oma auto on paras auto jos ei parempaa tarvitse.
    Parhaaksi autoksi olen valinnut Kia Vengan.
    Luotettava, ei vikoja. Korkea istuin huonoselkäiselle mutta ei katumaasturin tasoa. Tilaa reilusti myös takaosastolla.Suorituskyky riittää motarille tullessa.
    Minusta se on maailman paras auto.Mitä muuta parempaa voisi autolta odottaa?

    #739651 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Ihanneauto olisi VW Tiguan, mutta nyt on tulossa vähän halvempi versio tästä autosta.

    #739654 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    Kestävyyden perusteella maailman laajuisesti todistettuna se on Toyota, mutta tässä ilmeisesti haetaan pakasta vedettyjä autoja.

    #739655 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Toyotan kohdalla illuusio kestävyydestä perustuu täysin vanhentuneeseen tekniikkaan. Tätä ei Toyotaa ylistävät totuudentorvet näytä millään ymmärtävän. Arvostetut saksalaiset autonvalmistajat tuovat asiakkailleen jatkuvasti uutta edistyksellistä teknologiaa. Maailman paras auto löytyy saksalaisten autojen valmistajien joukosta, mutta tässä astuu kuvaan käyttötarpeet, mieltymykset sekä tietenkin makuasiat täten sitä maailman parasta on erittäin vaikea nimetä. Yhtä ainoata oikeaa kun ei ole. Ihmisten mieltymykset ja makuasiat tuppaavat kuitenkin ajan saatossa muuttumaan tämäkin on hyvä pitää mielessä ja mikä siihen johtaa onkin sitten kokonaan toinen tarina.

    #739658 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Toyotan kestävyys ei ole makuasia.
    Paras merkki ja auto on englantilainen

    #739659 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Sinänsä olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että paras auto on se auto jolla kukin ajaa.

    #739664 Ilmoita asiaton viesti

    Lefa
    Osallistuja (Participant)

    tracktest: ”Toyotan kohdalla illuusio kestävyydestä perustuu täysin vanhentuneeseen tekniikkaan. Tätä ei Toyotaa ylistävät totuudentorvet näytä millään ymmärtävän.”

    Mutta jos kestävyys perustuu vanhentuneeseen tekniikkaan, miksi se olisi illuusiota?

    #739679 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Lefa tietää hyvin Toyotan vanhan tekniikan. Toyota ei ole tunnettu siitä että se suoltaisi massatuotteisiinsa edistyksellistä tekniikkaa, mutta en lähde siitä moittimaan luotettavaa merkkiä. Toyotan tehdassuojaukset ja korinkäsittely ansaitsee maininnan se on parantunut huomattavasti siitä mitä se on ennen ollut. Takavetoinen Lexus on kiinnostava merkki ja se tietääkseni sisältää edistyksellistä tekniikkaa ja on hieman outoa ettei se pärjää premium-merkkien testeissä paremmin. Itseäni kiinnostavaa mallia ei vain ole ollut tähän asti. Toivotaan että sellainen vielä tulee tuttuun kokoluokkaan (BMW 5-sarja).

    Lexus GS 450 F sport
    https://www.netcarshow.com/lexus/2013-gs_450h_f_sport/800×600/wallpaper_01.htm

    #739682 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Miksi Derrick poistit jo kertaalleen laittamasi AutoBild 2016 laaturaportin? Laitetaanpa se tänne uudelleen linkin kera.

    Hyundai ja Mazda kärjessä tuoreessa Auto Bild -laatuvertailussa

    Paremmuusjärjestys, kokonaisarvosana, top 10
    1. Hyundai 2,14
    1. Mazda 2,14
    3. Mini 2,33
    4. Kia 2,43
    4. Toyota 2,43
    6. Volvo 2,57
    7. Mercedes-Benz 2,71
    7. Opel 2,71
    9. Nissan 2,86
    10. Audi 3,00
    10. BMW 3,00
    10. Dacia 3,00

    Arvosana automerkin laadusta asteikolla 1–10,
    Kuinka arvioitte automerkkinne laatua asteikolla yhdestä kymmeneen?” Forsa-kysely: 8 575 vastaajaa.
    Top 10:
    1. Volvo 9,3
    2. Audi 9,0
    2. BMW 9,0
    4. Mercedes-Benz 8,9
    5. Mini 8,8
    5. Toyota 8,8
    7. Mazda 8,6
    8. Kia 8,4
    8. Nissan 8,4
    8. Škoda 8,4
    8. Volkswagen 8,4

    Jotenkin tämän palstan ”autotietäjien” tietämyksen vastaisia nuo Volvon ja Opelin sijoitukset. Tuosta linkistä voi myös katsoa laaturaportin historiatiedot aina vuoteen 2011. Siitä voi päätellä esim. Opelin nousun.

    #739683 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Jos kysyt miten arvioin oman autoni niin täysi kymppi.

    Opelin rasitteena on ollut paino ja kulutus. Muuten varmasti aivan kelpo vaihtoehto.

    #739687 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Minulle kyllä riittää myös tuo arvosana 9,3 omalleni, kun olen vaatimaton perusluonteeltani. 🙂

    #739688 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Mp-autoilija ei mitään syytä vaatimattomuuteen, anna autollesi (Volvo S80) täysi kymppi sen se varmasti ansaitsee.🙂

    #739689 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    ”Miksi Derrick poistit jo kertaalleen laittamasi AutoBild 2016 laaturaportin?”

    Poistin laaturaportin kun ajattelin että erot ovat pieniä merkkien välillä. Ehkä tällä listalla on kuitenkin merkitystä ķoska onhan esimerkiksi Hyundain ja Dacian välillä aika merkittävä ero arvosanassa varsinkin kun aletaan puhua sadoista taikka tuhansista autoista.

    #739692 Ilmoita asiaton viesti

    Lefa
    Osallistuja (Participant)

    Toyotan perinteinen tekniikka on hyvä (osa)selitys Toyotan luotettavuudelle, mutta ei se tee siitä mitään illuusiota. Takavuosina Toyota edusti kansanautoissa melko edistyksellistä moottoriteknologiaa moniventtiilitekniikan ja muuttuvan venttiilienajoituksen muodossa, mutta silti luotettavuus ja kestävyys olivat hyvällä tasolla.

    Tracktest muuten, sanoit Lexuksen omaavan edistyksellistä tekniikkaa. Mihin sen tunnettu luotettavuus sitten perustuu, jos vanhanaikainen tekniikka ei enää sen kohdalla käy selityksestä?

    P.S. mulla ei ole mitään erityisiä Toyota-sympatioita, melkein päinvastoin. Nykyinen mallisto on GT86:a lukuunottamatta aika masentava.

    #739693 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Toyotan tekniikka perustuu pelkistettyyn vanhanaikaiseen ja loppuun asti tyyppivioista (lastentaudeista) siivottuun tekniikkaan. Kansanautot ovat tunnetusti varustelutasoltaan hyvin pelkistettyjä perusmalleja joissa tekniikkaa ei liiemmälti ole eikä sitä niihin edes saa.

    Tuskin Lexus vanhahtavalla tekniikalla saisi autojaan kaupaksi sehän lukeutuu premium-merkkeihin. Edistyksellisen tekniikan käyttöön liittyy tosin aina riski. Eri automalleissa on kullekin mallille tyypillisiä vikoja jotka karsitaan tehokkaasti elinkaaren lopulla jos niitä esiintyy. Tässä tuskin mikään premium-merkki tekee poikkeusta. Kaikkia premium-merkkejä yhdistää panostus edistykselliseen tekniikkaan, laatuun, turvallisuuteen ja luotettavuuteen siihen kaikki varmasti pyrkivät. Mikä merkeistä sitten onnistuu parhaiten sitä voi jokainen arvioida mielensä mukaan, BMW oli maailman myydyin premium-merkki vuodesta 2005 vuoteen 2015.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 79)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.