Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Nokian renkaiden testimanupulaatiot

Tämä aihe sisältää 90 vastaukset, 33 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Sokea-Reetta 24.09.2017 at 14:09.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 91)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #702847 Ilmoita asiaton viesti

    Tilaaja
    Osallistuja (Participant)

    Toisista ulostuloista on hyvin nähtävissä kuinka suuri osa niistä harvoista täällä kirjoittavista nimimerkeistä kuuluukin henkilökunnalle – sisällöntuottelua kai se tämäkin.

    #702848 Ilmoita asiaton viesti

    トヨタ
    Osallistuja (Participant)

    Siinä Tilaaja on oikeassa että keskustelupalstalle osallistuu aktiivisesti hyvin pieni joukko.

    Testien tuloksista on turha ottaa nokkiinsa, niistä voi jokainen poimia omia tarpeita tukevat pisteytykset.

    Kommentti:
    ”Toisista ulostuloista on hyvin nähtävissä kuinka suuri osa niistä harvoista täällä kirjoittavista nimimerkeistä kuuluukin henkilökunnalle”

    Jaaha, minusta taas tuntuu että täällä väittelee sama henkilö kahdella nimimerkillä keskenään.

    #702866 Ilmoita asiaton viesti

    Tilaaja
    Osallistuja (Participant)

    Ei niin, että kuuluisi Otavamediassa talon tapoihin, mutta ihan yleisellä tasolla voitaisi ajatella että olisi reilua ja rehellistä (hah!) jos toimittelijat ja sisällöntuottelijat osallistuisivat keskusteluihin ihan omalla nimellään.

    #702867 Ilmoita asiaton viesti

    Tilaaja
    Osallistuja (Participant)

    Mitenpä sisällöntuottelija Jalovaara, monellako eri nimimerkillä kirjoittelet?

    #718091 Ilmoita asiaton viesti

    Tilaaja
    Osallistuja (Participant)

    Oletko muuten, sisällöntuottelija Jalovaara, huomannut ettei tästä Otavamedian laatuintterwebsistä saa käyttäjä poistettua tiliään vaikka haluaisi?

    Ei sillä että tämän mitenkään yllätyksenä pitäisi kenellekään tulla, johan näistä vioista ja puutteista on kerrottu pari vuotta sitten – ei vaan tainnut Aste Helsingillä olla osaamista niitä korjata – tai sitten ei Otavamedialla tilaajana ole sitä vertaa kunnioitusta asiakkaitaan kohtaan että pitäisi tällaisia asioita tarpeellisena..

    #718092 Ilmoita asiaton viesti

    Tilaaja
    Osallistuja (Participant)

    Tällä hetkellä nimimerkillä ”Toyota.” kirjoittelija – oletko huomannut kommentointiohjeita?

    Siellä kerrotaan näin:

    Mikä nimimerkki kommenttiini tulee?

    Lähtökohtaisesti nimimerkkinä toimii rekisteröitymislomakkeessa antamasi etunimi. Mikäli haluat muuttaa nimimerkkisi ennen kommentin jättämistä, voit tehdä sen omissa tiedoissasi. Nimimerkkiä ei saa enää vaihtaa, kun on kerran jättänyt kommentin.

    No kuten jatkuvasta nimimerkin vaihtamisestasi huomaa, tätä nimimerkin vaihtamista ei mitenkään palvelussa estetä, mutta kai tämä nyt tarkoittaa että kommenttisi kohta katoavat bittitaivaaseen koska olet sääntöjä rikkonut?

    Tsaijai.

    #720522 Ilmoita asiaton viesti

    qpii
    Osallistuja (Participant)

    Itse ihmettelen renkainen melumittauksia. Ostin testivoittajakesärenkaan (Continental), mutta karmeaa rengasjyminää. Seuraavaksi palaan takaisin Nokian kesärenkaaseen.

    #782467 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)
    #782477 Ilmoita asiaton viesti

    Tetti
    Osallistuja (Participant)

    qpii, minulle kävi sama asia testin kärkisijoille aikoinaan päässeen Nokia Hakka Bluen kanssa. Tosi meluisat renkaat. Aikaisemmat Michelin Energy Saverit oli hiljaisemmat, ja rullasivatkin paremmin. Testien tulokset riippunevat paitsi rengaskoosta (pätee vain testattuun kokoon) myös autosta jonka alla ne ovat.

    #782495 Ilmoita asiaton viesti

    varivan
    Osallistuja (Participant)

    Sama täällä. Kokemusta kahdesta autosta (MB ja BMW) joihin vaihdetiin keväällä Nokia Hakka Bluet. Ennen hiljaiset autot muuttuivat niin meluisaksi, että radion kuuntelu moottoritienopeuksissa muuttui lähes mahdottomaksi. Samoin vierintävastus kasvoi, koska polttoaineen kulutus ei muuttunut mihinkään talvirenkaiden jälkeen. Rengasvalinta tehtiin TM-testin perusteella. Olisi kannattanut pitäytyä ensiasennusmerkissä.

    #782578 Ilmoita asiaton viesti

    Repa11
    Osallistuja (Participant)

    Tasan päinvastaisia kokemuksia kuin edellä. Vaihdoin Nokian Hakka Blue suvikumit BMW X3:een ensiasennusrenkaiden tilalle ja kokemukset olivat pelkästään myönteisiä. Rengasäänet huomattavasti pienemmät ja kokonaisajettavuus selvästi parempi.

    #782725 Ilmoita asiaton viesti

    Tetti
    Osallistuja (Participant)

    Varivan, mitä merkkiä ensiasennusrenkaat olivat?

    #782728 Ilmoita asiaton viesti

    varivan
    Osallistuja (Participant)

    En muista varmasti, mutta toisessa taisi olla Goodyearit.

    #790474 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    ”Antilan mukaan Aftonbladet oli ainoa lehti, joka uutisoi räikeästä erosta uusintatestituloksessa. Antila on yllättynyt, miksi Nokian Renkaiden rengasvilppi nousi vasta nyt otsikoihin Suomessa. Kauppalehti kertoi Nokian Renkaiden testirenkaiden manipuloinnista 26. helmikuuta.

    – Tässä tullaan ihan jälkijunassa.”

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030521220418_uu.shtml

    ”Ovatko testaajat varmasti luotettavia ja riippumattomia?

    Test Worldin asiakkaina ovat alan lehtien lisäksi käytännössä kaikki maailman suurimmat rengastehtaat. Puolueettomuuden kannalta voi vaikuttaa ongelmalliselta, että sama yritys tekee sekä lehtitestejä että laskuttaa rengasvalmistajia testiratojen käytöstä ja testien tekemisestä.

    Lehtitestauksen kannalta kyseessä on kuitenkin selkeä etu, sillä Test World näkee toiminnassaan jatkuvasti samoja tuotteita, ja jo ennen varsinaisen lehtitestin mittausten tekemistä lopputuloksista on jonkinlainen aavistus. Siten on helppo havaita, jos testeissä tulee odottamattomia tuloksia, jolloin niihin voidaan puuttua välittömästi.”

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/kaikki-mita-olet-halunnut-kysya-tekniikan-maailman-rengastestauksesta/

    ”Yhdessä viesteissä kuvaillaan, kuinka modifioidun renkaan testipisteet nostettiin paperilla 100:sta 118:aan. Ilman peukalointia Nokian Renkaiden tuote olisi ollut heikompi kuin Continentalin, Dunlopin tai Goodyearin rengas.”

    https://m.kauppalehti.fi/uutiset/tama-homma-rajahtaa-kasiin/nVTp5rKc

    ”Onko TM lahjottu? Saako parhaan päivällisen tarjoaja testivoiton?

    Kysymys on tuttu koko TM:n tunnetun rengastestaushistorian ajalta. Kun asiaa miettii hieman perusteellisemmin, on selvää, että tulosten ostaminen olisi mahdotonta.

    Ensinnäkin valheella olisi hyvin lyhyet jäljet. Rengasvalmistajat testaavat jatkuvasti toistensa tuotteita ja tuntevat niiden ominaisuudet. Jos jokin lehti julkaisisi täysin erilaisia tuloksia, häly nousisi heti.

    Toisekseen jos lahjominen olisi tavallista, tarjouksia tulisi varmasti useammasta eri paikasta. Ei ole mitenkään mahdollista ajatella, että eri valmistajat kävisivät keskenään avointa huutokauppaa siitä, kuka saa ”ostaa” testivoiton.

    Tärkeimpänä perusteena on, että kaikenlaisen lahjonnan paljastuminen olisi sekä tarjoajan, lehden, että yksittäisen toimittajan maineen ja uran kannalta sellainen kolhu, ettei sellaista lyhytnäköistä riskiä kenenkään kannata ottaa. Nykymaailmassa kaikki asiat tulevat julki, ennemmin tai myöhemmin, ja avoimuus ja läpinäkyvä toiminta on pitkällä tähtäimellä ainoa oikea toimintatapa.”

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/kaikki-mita-olet-halunnut-kysya-tekniikan-maailman-rengastestauksesta/

    #790479 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja (Participant)

    F30:een (3-sarjalainen) mikä itsellä oli vielä joskus pari vuotta siten tuli vaihdettua ensiasennus Pirellien tilalle Hakka Blue kumekset.
    Ei auto niillä suuntavakaaksi muuttunut mutta muutos parempaan Pirellien jälkeen oli dramaattinen. Urat katosi täysin.
    Melu pieneni jonkin verran ja muuttu erilaiseksi.
    Ajettavuuden osalla muutos oli niin suuri etten voisi ikinä kuvitella ostavani Pirellejä.

    No nyt on B9ssä alla ensiasennus Hankookit ja no, ei auto niin kamala ole ajaa kuin F30 mutta jatkuva vaeltelu (pääasiassa bemarini verrattuna umpisurkean ohjauksen vuoksi) on aina läsnä. Ohjauksessa on samaa yliterävyyttä kuin Pirelleillä F30ssä. Tekisi varmaan A4äänkin hyvää Hakka Blue kumit. Jos muutos ohjausvasteessa olisi edes kolmannes siitä mitä Bemarin tapauksessa niin Audista tulisi ihan pätevä ajaa.
    Nyt kärvistellään Hankookkien kanssa kunnes leasing soppari loppuu. Jos olisi oma A4 niin varmasti lähtisi Hankookit ja tilalle Joko Hakkkaa tai jotain muuta missä vastaava rungon jäykkyys ja renkaan hartiamuoto kuin Nokialaisissa.

    On ihme miten tehtaat pilaa ihan hyviä autoja luokattoman surkeilla ensikumeilla mitkä ei vain sovi kyseiseen autoon.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 91)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.