Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Passat ei kiinnosta – tuotanto keskeytetään

Tämä aihe sisältää 29 vastaukset, 13 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Derrick. 19.03.2017 at 20:21.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #736737 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Uusi Passat ei myy kuten on toivottu, joten tehtaan tuotanto pysäytetään joksikin aikaa. Voi vain arvailla, miksi Passat ei kiinnosta, vaikka se on voittanut käytännössä kaikki testit, joihin se on osallistunut, oli vastassa sitten Skoda Superbia, A4 Audia tai 5 Bemaria. Passat on kuolettavan tylsästi muotoiltu laatikko. Noin umpisurkea muotoilu ei myy, vaikka tuote sinänsä olisi kuinka hyvä tahansa. Itse kävin joskus katsomassa uutta Passattia ja meinasin nukahtaa seisaalleni kyseisen kotteron nähdessäni. Toivottavasti pian esiteltävä uusi CC korjaa asiaa.

    http://m.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagenin-suosikkimalli-ei-kiinnosta-tuotanto-keskeytetaan/6284464

    #736743 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    http://blog.caranddriver.com/2018-volkswagen-arteon-what-to-expect-from-vws-cc-replacement/

    Jospa VW Arteon kiinnostaisi enemmän. Ainakin tuo kuvissa oleva konsepti on tyylikäs. Arteon esittelee uuden VW:n keulailmeen ja esittelyhän on maaliskuussa 2017. Itseäni kiinnostaa tuo ainakin kovasti, kun se on 5-ovinen ja tilaakin pitäisi olla Passatiin verrattavasti eli vanha CC-malli kasvaa selvästi entisestä ja nimikin siis muuttuu.

    #736744 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Osasyynä tehtaan sulkemiselle voi olla se että CC:n tuotanto on lopetettu ja nyt odotellaan Arteonin tuotannon alkamista.

    #736995 Ilmoita asiaton viesti

    Autotohtori-71
    Osallistuja (Participant)

    Voi tätä ilon ja onnen päivää! Autonostajat ympäri Eurooppaa alkaapi tajuamaan, että VW-konsernin tuotteet ovat tosi tylsiä ja ennen kaikkea ylihinnoiteltua, koska laatua ei ole hintatason mukaisesti. Nythän on niin, että Talisman on muutamissa testeissä arvosteltu ominaisuuksiltaan aivan Passatin tasolle, mutta kun otetaan vielä huomioon Renoon upea muotoilu ja neljän vuoden takuu, niin onhan aivan selvää, että Passat on altavastaaja. Ja…miten TM:n testaajat reagoivat tähän? Heidän ”bestis”-valmistaja on nyt pahemman kerran alamäessä:-) Tosin TM:n testeillä, joissa pääkriteereinä ovat vain auton ylitarkka, lähes näpeille iskevä ohjattavuus ja isot takajalkatilat (VW ja Skoda), niin en anna niille juuri mitään painoarvoa. Kyllä tärkeämpää on yleinen fiilis…jonka saa esim., kun ajaa uudella Peugeot 3008:lla tai vaikkapa Espacella. Silloin tiedät millainen Auton tulee olla 2010-luvulla!

    #737012 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Eipä ole silmiini pistänyt yhtään testiä, jossa Renault olisi edes lähellä Volkkaria. Linkkaa toki tänne, jos sellaisia olet oikeasti nähnyt.

    #737016 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Ei minusta Passat Variant ole mitenkään kuolettavan tylsästi muotoiltu. Siinä on joitain ihan tyylikkäitäkin piirteitä, kun sen näkee luonnossa, vaikka ei ulkonäkö olekaan sille se paras ostoperuste. Ominaisuudethan on testien mukaan Passatissa ihan huippua.

    VW Arteon voisi sen sijaan olla pitkästä aikaa Volkkari, jonka voisi hankkia puhtaasti ulkonäkö perusteellakin. Keulailme muuttuu ihan uudeksi ja onhan siinä sellaista sulavalinjaisuutta mitä on harvassa Volkkarissa ollut. Luultavasti tulee olemaan paremman näköinen kuin mitä uusi Audi A5 sportback, joka on aivan käsittämättömän kallis. Halvin bensamalli on tällä hetkellä n. 60 tonnia ja halvin diesel 56 tonnia. Tosin kaikki mallit on nelivetoisia. Passat sedan on suunnilleen 10 tonnia halvempi vastaavilla moottoreilla nelivetoisena.

    Jos tuo Arteon sijoittuu hinnaltaan suunnilleen A5 Sportbackin ja Passatin puoliväliin, niin se alkaa kiinnostaa toden teolla. Ominaisuudetkin varmaan on aika lähellä toisiaan, paitsi Arteon on käsittääkseni selvästi tilavampi. Mielenkiintoinen 5-ovinen parivaljakko tulossa markkinoille tuo Arteon vastaan uusi Opel Insignia. Eiköhän juuri Skoda Superbin menestys ole suurimpia syitä halulle tehdä 5-ovisia malleja eli ne ovat taas muodissa.

    #737031 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Käsittääkseni Arteonin pitäisi olla selvästi nykyisen Passatin yläpuolella, joten vastaavilla moottoreilla hinnatkin saattavat olla aika lähellä A5:sta. Luultavasti Volkkari on kuitenkin paremmin varusteltu jo vakiona ja lisävarusteiden hinnat ovat korkeintaan puolet Audin hinnoista.

    Olen käynyt uuden sportbackin katsastamssa ja oli se luonnossa hieman paremman näköinen kuin kuvissa, mutta edelleen liian lähellä vanhaa ja toisaalta hyvin varusteltuna aivan liian kallis verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Tosin sama ongelma oli jo A4:n kanssa.

    #737051 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Autotohtorilla on nyt taas paksut fanilasit päässät. Volkkari nousi viime vuonna ensimmäistä kertaa maailman suurimmaksi valmitajaksi eli firma on todella pahoissa vaikeuksissa. Renu-Tossan myy reilut puolet VW:n myynnistä Euroopassa eli jengi on unohtanut Volkkarin ihan kokonaan, mutta Rellu myy kuin häkä. Ehkä kaikkein hölmöintä on yrittää selitellä TM:n testitulosta. Talismanhan oli hiljattain TM:n vertailussa, eikä se pärjännyt edes Superbille juuri missään. Voisit poimia pitkän lista niistä asioista, joissa Superb oli edellä, mutta sitä listaa taitaisi olla vähän hankala selitellä. Ylitarkat näpeille iskevät ohjaukset eivät ole koskaan liittyneet millään tasolla tämän luokan autoihin. Rellu sai heikohkon arvosanan maantieajosta ohjauksen liian hätäisestä reagoinnista ja tunnottomuudesta. Kun tarpeeksi fanittaa, niin huonotkin ominaisuudet jalostuvat hehkutuksen kohteiksi.

    #737307 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Tämä keskustelu osoittaa taas kerran, kuinka pihalla minä olen mistään ulkonäön arvioinnista.

    Minusta juuri tuo uusi Passat on hyvä näköinen. Hienoin VW pitkään aikaan. Passat CC näyttää siltä mitä se onkin, eli ihan hyvä Passat, kunnes norsu istui sen päälle. Tuollaisesta lättänästä pitäisi saada alennusta ehjään Passatiin verrattuna. Voin toki toistaa saman arvion myös Mercedes CLS:n osalta, ja siksi ostinkin sen kuljetusvauriottoman ehjillä ikkunatolpilla varustetun version. Shooting Breakin sisustus olisi oikein miellyttävä, tutun englantilainen, mutta kun se koppi on ahdistavan pieni.

    Minulle neljä ovea on tilavaatimus. Ellei se täyty, on peli pelattu. Coupen saatan hyvinkin joskus ostaa, jos tilantarve vähenee. Mutta minun coupessani on kaksi ovea, ja mieluimmin moottoreilla peräkonttiin kelautuva peltikatto.

    Huomaattekos muuten miksi mittanauhalla mitattuna tilava Passat Variantin tavaratila näyttää normilitroina monia muita pienemmältä? Siinä Passatissa on takanakin oikeat ikkunat, joista näkee ulos, eikä futuristisesti muotoiltuja nousevan vyötärölinjan kaventamia oopperaikkunan sirpaleita. Ikkunoiden tasalle mitattu tavaratila näyttää suuremmalta kuin onkaan kun vyötärölinja nostetaan kohti kattoa auton takaosassa. Oikeasti lastattaessa totuus sitten paljastuu, ja kanttikori on jälleen kerran paitsi parhaan näköinen, myös käytännöllisin.

    Merikontti forever.

    #737308 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Tuosta lättänästä tuli mieleen, kun tuossa espalla oli näitä uusia Volvoja taksissa niin tuli heti vaikutelma että ne on puristimesta pelastettuja V/70 Volvoja.

    #737334 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Autonvalmistajat tekee mitä kuluttajat haluaa. Osassa malleja/ autoluokkia virtaviivaisuus ja mataluus on näkäjään edelleen nouseva trendi ja Crossovereissa/ katumaastureissa selkeä kantikkuus. Ennustus vuodelle 2030 on, että kun Suomessa on yli 1,2 miljoonaa yli 65 vuotiasta joissa on paljon ajokortillisia, niin kantikkaat ja korkeammalla ajoasennolla varustetut vaihtoautot tekee kauppansa. Ja säilyttävät siten paremmin arvonsa. Kaupan päälle kun tulee lisäksi hiukan parempi maavara, jota tarvitaan ehkä entistä enemmän, kun tieliikenteen rahoista on kiistelty pitkään, eikä mitään järkevää ole saatu aikaiseksi 2017-2030 vuosien aikana (näin en todellakaan toivo).

    #737335 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    NHB: ”Kun tarpeeksi fanittaa, niin huonotkin ominaisuudet jalostuvat hehkutuksen kohteiksi.”

    No juuri näinhän näilläkin palstoilla tapahtuu. Pitäisi ajaa monenmerkkisiä ja monella vetotavalla varustettuja erimerkkisiä autoja monenlaisissa olosuhteissa, jottei luulot ja arvailut muutu mainoslauseiden tapaan ”tosiasioiksi”.

    #737336 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Arteonin lopullinen ulkonäkö on vielä arvoitus ja sitä voidaan päätellä vain teipatuista salakuvista. Tuossa videossa alussa oleva kullan keltainen photoshoppaus on todennäköisesti aika lähellä lopullista toteutusta, kun muistaa että VW on aina ollut vähän varovainen muotoilussaan. Minusta tuo ei näytä yhtään lättänälle. Videossa olevat sisätilat on konseptimallista, mutta niidenkin pitäisi olla ihan uutta ja modernia isolla kosketusnäytöllä todennäköisesti. Videossa vilahtaa myös luultavasti myöhemmin tuleva Arteon farmari.

    Uusi Opel Insignia on myös hyvin coupemainen ja 5-ovinen ja siitä olevalla esittelyvideolla 3:55 kohdassa 194 cm esittelijä istahtaa takapenkillä ja näyttää olevan aika hyvin myös pääntilaa. Eli ei nämä 5-oviset välttämättä ole yhtään ahtaita edes pääntilan suhteen, joskin penkkiä varmaan on tiputettu vähän alemmas.

    #737349 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Tuntuu, että Opel on nousussa. Astra ilmeisesti myy hyvin ja tällainen 5-ovinen Insignia vaikuttaa kuin todellakin olisi yritystä tehdä asioita hyvin. Tietääkseni Opel on edelleen GM:n omistuksessa ja saa nyt reilusti rahoitusta kehitystyöhön. Tekeekö Opel jopa voittoa? Lähellä kaiketi oli ettei GM tappanut merkkiä?

    Itse auto vaikuttaa mielenkiintoiselta, erityisesti tuo 5-ovisuus on mielestäni positiivinen asia. Monipuolinen tavaratila, ei aivan farkku, mutta ei paljoa puutukkaan kun vertaa nyky-farkkujen viistoihin periin. 5-oviset näyttävät tyylikkäiltä, coupemaisilta ja lisäetu on ettei takalasi likaannu. Sisätilatkin vaikuttavat laadukkailta, paljon on menty eteenpäin vanhoista Opeleista. Jatkoon!

    #737350 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Opel on Englannissa Vauxhall ja näiden merkkien takavuosien ongelmien kuittaaminen vie aikaa.
    Nykyinen insignia ei ole siihen pystynyt.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.