Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Pelkällä polttomottorilla varustetut autot ovat tulleet tiensä päähän

Tämä aihe sisältää 1,433 vastaukset, 56 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  NHB 21.10.2018 at 12:10.

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 1,434)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #844096 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Minä olen eniten kiinnostunut hankittavissa olevista autoista ja toissijaisesti on tietysti mukava joskus miettiä visioita. Ajattelinkin, ettei vaihtoakkujärjestelmää ole aikaisemmin testattu oikeassa liikenteessä. Kai se olisikin pelkkänä kokeena älytön. Ensin pitäisi asettaa se päämääräksi ja sitten voisi järjestää koejakson rajatulla alueella & käyttäjäporukalla tekniikan kehittämiseksi.
    

    Better Placella oli Tanskassa asiakaskunta ja toimiva asemien verkosta Tanskassa ja Israelissa. En ole kuullut noista sitten konkurssin eli nykytilanteesta en tiedä.

    Hirvaskankaan ABC:llä näytti olevan Teslan latausasemia, kun kävin siellä taannoin. Näytti olevan kaikki vapaana, mutta jos ajatellaan, että sähköautoja olisi enemmistö liikenteessä olevista henkilömenopeleistä, niin eihän jonotuksesta tulisi loppua.
    

    Jos sähköautoja olisi enemmistö autokannasta, niin eiköhän ole täysin selvää, että myös latausasemia olisi enemmän.

    #844097 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Perusvalittaja. Kuka sen osuvasti sanoiksi pukikaan?

    #851997 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Erään kirjoittajan hehkuttama BMW:n langaton lataus paljastuikin illuusioksi.

    BMW:n langaton lataus ei sittenkään koske suomalaisia

    #864820 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Eräs ei pelkällä polttomoottorilla varustettu auto muuttui valmistajansa mukaan entistä paremmaksi. Auto Bild 8/2018 kirjoittaa uudesta Lexus LS500H Multi Stage Hybridistä (MSH) seuraavasti:

    ”Multi Stage Hybrid lisää autoon hybriditekniikan jatkoksi yllättäen vain nelinopeuksisen automaattivaihteiston. Järjestelmän ansiosta auto reagoi nopeammin kiihdytyksiin”

    ”Multi Stage on Lexuksen mukaan uraauurtava teknologia, joka mullistaa hybridin suorituskykyä ja ajotuntumaa”

    ”Järjestelmän etuja ovat herkempi vastaavuus kaasuun ja matalammat käyntinopeudet suurilla ajonopeuksilla”

    AutoBild kommentoi tähän valmistajan informaatioon:

    ”Multi Stage Hybrid on paperilla hieno idea, mutta käytännössä se jää huippudieselien ja ylähyllyn sähköautojen jalkoihin niin kulutuksessa kuin suorituskyvyssä”

    740 GLE ei malta olla palaamatta aiempaan keskusteluun kuminauhasta:
    ”tämän tyylilajin autojen suorituskyky ei ole kovin kriittinen asia, mutta mitäs mä jo sanoin kuminauhavedosta aiemmin? Juuri sitä tässä poistetaan, vaikka Toyotan tapaan automaatti antaakin muille tasoitusta hyötysuhteessa.

    Kiva nähdä, että Lexus on samaa mieltä kanssani voimalinjan loogisesta toiminnasta, vaikka Toyota-kuskit eivät omien puheidensa mukaan tätä Lexus-voimalinjaa pidäkään Toyotan käyttämän planeettavaihteen tasoisena”

    #864876 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    LS 500h:n Hybrid Drive -voimalinjaan kuuluu 3,5-litrainen V6 Dual VVT-i bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Multi Stage Hybrid -järjestelmä tuo autoon hybriditekniikan jatkoksi nelinopeuksisen automaattivaihteiston. Sen ansiosta auto reagoi nopeammin kiihdytyksiin – tämä ominaisuus näkyy erityisesti liikkeellelähdössä.

    Vaikka järjestelmässä on vain nelinopeuksinen automaattivaihteisto, sen käyttötuntuma muistuttaa 10-nopeuksista voimansiirtoa kuten LS 500:ssa, jossa on 3,5 litran V6-tuplaturbomoottori

    Kokonaiskulutus ja päästöt ovat alhaiset, mutta Lexuksen hybrideille ominainen tasainen, hiljainen ja hienostunut ajokokemus säilyy, valmistaja vakuuttaa ennakkoon

    Tuollainen voimalinja maksaa jo kansanhybridin verran yksinään, tasainen hienostunut veto on kansanhybridissä jo alunalkaen.

    #864887 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Kokonaiskulutus ja päästöt ovat alhaiset, mutta Lexuksen hybrideille ominainen tasainen, hiljainen ja hienostunut ajokokemus säilyy, valmistaja vakuuttaa ennakkoon 
    

    Noin siis mainoksissa. LS 500h oli juuri uusimman ViB:n vertailussa, jonka se hävisi pitkälti tuon voimalinjansa vuoksi. Heidän mukaansa meluisa voimalinja ei tunnu premiumilta ja nelivedossa on puutteita. Tämä siis vertailussa kilpailijoiden dieseleitä vastaan. Myöskään LS:n taloudellisuus ei erottunut edukseen vertailussa dieseleihin.

    #864895 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    Hän ostaa bieselin joka dieselistä tykkää

    #864896 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Lexuksen mukaan antiikkinen 4-vaihteinen momentinmuunninautomaatti on merkittävä edistysaskel, ja se on aika raakaa kritiikiä aiemmin käytetylle planeettavaihdehärvelille.

    Jos Lexuksen 4 vaihdetta + sähköveto vastaa 10-vaihteista (jota Aisin-Warner ei jostain syystä tee), niin montako vaihdetta vastaa halvan Hyundain 6-vaihteinen automaatti + sähköveto?

    #864916 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Englantilainen Autoexpress ei myöskään tykännyt.

    http://www.autoexpress.co.uk/lexus/ls/102070/new-lexus-ls-500h-2018-review

    #865550 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    En tykkää minäkään, tuon hintaisen auton ulkoa ja sisältä muotoilu ei saa sylettää, kolmen kympin karvalakki Toyotassa sillä ei ole niin väliä.

    #865554 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Auton voimalinjasta puheenollen, olen ihmetellyt syytä kahdelle eri totutusta poikkeavalle toteutukselle, joita yllättäen ja pyytämättä olen tullut testanneeksi vuokra-autossa.

    Toinen on itselataavassa hybridissä ollut omituiselta tuntuva toteutus, jossa kaasupolkimen painaminen aiheutti moottorin kierrosluvun nousun, mutta odotettua g-voimavaikutusta selkänojaa vasten ei ilmennyt. No, ei sillä moottorilla isoja g-voimia olisi syntynytkään, mutta nopeuskaan ei tuntunut oikein muuttuvan mihinkään ennen kuin pitkällä viiveellä. Tätäkö GLE 740 tarkoittaa kuminauhavedolla?

    Toinen oli ns. robottivaihteistolla varustettu auto. Kun moottoritien rampissa lähti kiihdyttämään, niin hyvä ettei otsa osunut tuulilasiin, kun auto ihan yllättäen pudotti vedon pois vaihtaakseen vaihdetta. Ja kun parkkihallissa piti hivuttaa auton keula lähelle seinää, niin tarkkana piti olla, kun kaasua painaessa ensin ei tapahtunut mitään liikettä ja sitten auto yhtäkkiä yritti hyökätä kiinni seinää.

    Noilla molemmilla varmaan tottuu ajamaan, jos sellainen omana autona on. Mutta miksiköhän tuollaiset toteutukset on tehty? Kai niihin joku peruste on? Se hybridi ei ainakaan kovin pienellä kulutuksella liikkunut, jotenka ei kai polttoaineen säästökään syynä ole.

    #865555 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Robottivaihteet ovat kustannustehokas tapa toteuttaa automaattilaatikko, mutta mukana seuraa kulmikas toiminta. Kuminauhaveto voi olla kyllä taloudellinen, niin kuin Prius on osoittanut. Siinähän se kuminauha on vain seurausta tavasta yhdistää sähkö- ja polttomoottorin veto yksinkertaisella mekanismilla. Mitä hybridiä kokeilit?

    #865557 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Viikon verran suhailin Toyotan H-CR:llä. Vuokraamo antoi sellaisen. Se kiva puoli vuokra-autojen käytössä on, että pääsee kokeilemaan monenlaisia menopelejä. Tosin sattuneesta syystä ei kalliimman hintaluokan automobiileita.

    #865564 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)

    Ei siinä niskat niksahda 11s nollasta sataan vaikka kierrokset vatuloi edestakaisin vaihtojenvälillä.

    Portaaton vaihteisto antaa miellyttävän tasaisen sähköautomaisen kiihtyvyyden.

    #865575 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Enpä sanoisi sitä miellyttävän tasaiseksi ja jos se on sähköautomainen, niin sitten minulla on latausongelmien lisäksi toinenkin syy välttää sähköautoja. Tasaisen hidas kiihtyvyys kyllä oli, mutta moottorin kierrosten ja etenemisnopeuden kasvamisen epäloogisuus oli suorastaan häiritsevä. Varmaan siihen tottuu, itsekään en enää parin päivän jälkeen pysähtynyt tutkimaan, onko voimansiirrosta kenties liitokset löystyneet ja osia pudonnut tielle.

    Auto oli ulkonäöltään kuin Startrekiltä karannut tiedustelualus varsinkin takaa katsottuna, mutta persoonallinen muotoilu oli minun mielestä vain plussaa. Mukavaa, kun autot eivät aina ole genreittään keskenään saman näköisiä.

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 1,434)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.