Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Pelkällä polttomottorilla varustetut autot ovat tulleet tiensä päähän

Tämä aihe sisältää 1,220 vastaukset, 48 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu.2018 19.08.2018 at 09:03.

Esillä 15 viestiä, 856 - 870 (kaikkiaan 1,221)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #871277 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Akusta (tai vaihtoehtoisesti suoraan polttokennosta) sähkö johdetaan sähkömoottoriin (sarjahybridi; sähköä tuotetaan jollain voimanlähteellä, josta se siiretään sähkömoottoriin. Sarjahybridi-termiä käytetään lähinnä niiden autojen yhteydessä, joissa sähkö tuotetaan polttomoottorilla, kun taas vetypolttokennon tapauksessa puhutaan yleensä vetyhybridistä).

    #871280 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Vetyä olet hehkuttanut jo pitkään, mutta edelleenkin sähköautot keräävät potin.

    Saksan valtio investoi 250 miljoonaa euroa vety- eli polttokennoautoihin vuoteen 2019 mennessä.

    Siinä missä Euroopassa vedyn hyödyntämiseen sähköautoissa panostetaan paljon, Suomessa on jääty pähkäilemään biopolttoaineiden kehitystä.

    #871552 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Minua alkaa epäillyttää, että Kumppani todella on ottanut Toyotan mainoksen tosissaan.

    Itselataavalla hybridillä ilman tökkelilatausta ei voi ollenkaan ajaa sähköautona, koska sen koko sähköenergia on tuotettu polttoaineella. Joko polttomoottorilla suoraan akkua lataamalla tai polttomoottorin avulla tuotetun liike-energian talteenotolla nopeutta hidastettaessa.

    Plug-in hybridiä voi ajaa sähköautona, koska siinä on tökkelistä ladattua IVO-voimaa myös. Siis liike-energian talteenoton ja suoraan bensalla ladatun sähkön lisäksi. Tuo sähköautoilu ei vain vielä kanna kovin pitkälle, siihen toivon parannusta mieluummin pian kuin vuosien päästä. (siis akkukapasiteettia lisää).

    Kaikkia sähköhybridejä voi ajaa jonkin verran liike-energiasta talteenotetullä ja sähköksi muutetulla energialla, mutta se on eri asia kuin sähköauto.

    #871553 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Voiko vety olla turvallinen autossa tai tankkausasemilla? Vappupallojakaan ei ole saanut ties kuinka pitkään täyttää vedyllä. Ennen kieltoa autoja räjähteli ja ihmisiä loukkaantui vappuisin. En muista kuoliko ketään, mutta ainakin vammautui, kun vappupalloja posahteli autojen sisällä.

    #871555 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Onko mielestäsi täyshybridiin laitettu akut ja sähkömoottori asiakkaiden hämäykseksi, eikä pöljät huomanneet tarkistaa ettei siinä ole ulkoista latausmahdollisuutta. No nykyisi asiakkaita ei kuseteta vaan jo mainoksessa mainitaan itselataava.

    Jospa se vetyauto onkin Japanilaisten ovela kosto Amerikkalaisille.

    #871558 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Polttokennoautoja kehitetään sähköttömillä ”syrjäseuduilla” asuville ja heitä on maailmalla huomattava määrä.

    NHB:n ei tarvitse olla huolissaan, kyllä ladattavia sähköautoja kehitetään, tosin portaallista vaihdelaatikkoa ei niissä ole.

    #871559 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Clever Shuttle

    Saksan suurimmissa kaupungeissa ekologisia ja kohtuuhintaisia tietotekniikkapohjaisia ovelta–ovelle-liikkumispalveluita tarjoava Clever Shuttle käyttää sähköautoja ja Toyota Mirai -polttokennoautoja niiden päästöttömyyden vuoksi. Yhtiön käytössä olevista 175 autosta 85 kappaletta on Miraita ja loput sähköautoja.

    Yhtiön kokemusten mukaan sähköautojen lataamisen vaatima aika käy ongelmalliseksi, kun autojen pitäisi olla ajossa 18–20 tuntia vuorokaudessa. Tässä polttokennoauto on sähköautoa toimivampi, kun sen tarvitseman vedyn tankkaaminen sujuu muutamassa minuutissa. Tästä johtuen yhtiö kertoo siirtyvänsä polttokennoautoihin siellä missä on käytettävissä vedyn tankkausasemia.

    #871564 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Heheh. Mikä on valistunut arviosi, millä kiihtyvyydellä myynti olisi lähtenyt kiihtymään?
    Minulle olisi riittänyt tuo 8.9 sekuntia nollasta sataan, vaikka EX:aa vähemmän kuluttava diesel hieman sitä nopeampi onkin.

    Mutta minä en usko noin suureen kardaanittomaan autoon, joten odotan mielenkiinnolla mitä EX:n tulo markkinoille tekee viimeisten GS:n hinnoille?

    Ota lainausmerkit pois syrjäseutujen ympäriltä. Sähkötön paikka on periferiaa.

    #871568 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Maailman periferia-alueita ovat esimerkiksi Saharan aavikko, Sahel, valtaosa muuta Afrikkaa, Australian aavikot, Amazonian sademetsäalue, Himalaja, Siperia ja Arktis

    Toyota valmistaa siis täyshybridit periferia-alueita varten.
    Onko taas markkinointihuijaus kun kaupunkilaisille esim. New York 8 622 698 as myydään itselataavia vaikka kerrostalon pistorasiaan on suhteellisen lyhyt matka. (Vertaa Australian aavikot)

    #871588 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Myyjähän toki myy mielellään ihan missä vaan kauppa käy.

    Mutta joillakin tuntuu olevan sähköttömässä periferiassa asuminen auton OSTAMISEN kriteerinäkin.

    #871590 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    Auris:
    1.2T Multidrive S 25 563,16 €
    1.8 Hybrid e-CVT 24 326,40 €
    Eikö tuossa ole hyvät perusteet hybridin valintaan.
    Lisäksi Toyotan täyshybridille saat 50 % alennuksen Helsingin kaupungin asukas-, yritys- ja katupysäköinnistä.
    ===============
    Golf:
    Comfortline 1,0 TSI DSG-automaatti 23 311,87 €
    GTE Plug-In Hybrid 41 766,92 €
    Eikö tuossa ole perusteet ettei hybridiä valita.
    Golfin kassa yhtenevä tekniikka:
    A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI e-tron S tronic 41 840,32

    Passatin hybridissä ei ole mitään taloudellista hankinnan perustetta:
    Volkswagen Passat Sedan Trendline 1,4 TSI 27 367 €
    Volkswagen Passat Sedan 1,4 TSI GTE Plug-In Hybrid DSG 47 151 €

    Moottori:
    ”Akun tyhjennyttyä GTE:llä pääsee bensiinin voimin vielä noin 700 km keskikulutuksella 7 l/100 km.
    Passat GTE:n voimalinja on sama kuin Golf GTE:ssä. Suorasuihkutteisen ja turboahdetun 1,4-litraisen nelisylinterisen bensiinimoottorin apuna toimii 115 hevosvoimainen sähkömoottori sekä kuusivaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Passatissa yhteisteho on viilattu korkeammaksi, 218 hevosvoimaan ja vääntömomentti 400 newtonmetriin.”

    ”Korskeat lukemat, mutta kutakuinkin samoihin suoritusarvoihin yltää viisi tonnia halvempi 1.8 TSI jo 180 hevosellaan. Suorituskykyä hakeva saa satsaamalla toisen mokoman nelivetoiseen (280 hv) huippumalliin.”

    #871595 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.2018
    Osallistuja (Participant)

    HybridRules:
    Kaikki sähköhybridithän ovat itselataavia, mutta vain osa myös kaapelilla ladattavia.

    No miksi volkkarin akusta sitten loppuu virta
    Akun tyhjennyttyä GTE:llä pääsee bensiinin voimin vielä noin 700 km keskikulutuksella 7 l/100 km.
    HybridRules:
    Plug-in ei ole vaihtoehto vaan lisäominaisuus, joka hybridissä kannattaa olla.

    Kallis lisäominaissuu (vertaa hintaeroja) kun sähköllä pääsee 40-50 km mikä myös maksaa, polttoainetta kuluisi tulla matkalla 2-3 litraa.

    #871597 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Ei plug-in-hybridin akusta lopu virta koskaan, vain se pistokkeesta otettu virta loppuu. Minun autossa on n. 10kWh akku, josta töpselistä otetun sähkön osuus on n. 8kWh. Akussa pidetään itselatauksella aina n. 2kWh energiaa. Esim. nelivedolla tai Off-Road -tilassa voi ajaa jatkuvasti vaikka plug-in- energia olisi loppu ja vaikka siis takapyöriä käyttää aina vain sähkömoottori. Tietenkin kulutuskin on silloin suuri varsinkin verrattuna sähköautona ajettuun 40km rupeamaan, jolloin bensan keskikulutus on 0,0L/100km.

    Quun kommentti on juuri ”itselataamismarkkinoinnin” ikävä seuraus.

    #871598 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    No miksi volkkarin akusta sitten loppuu virta
    Akun tyhjennyttyä GTE:llä pääsee bensiinin voimin vielä noin 700 km keskikulutuksella 7 l/100 km.
    

    Eipä GTE:stä sähkö koskaan sen enempää lopu Tojostasikaan. 7 litran keskikulutukseen GTE:llä en Suomessa pääse edes moottoritienopeuksilla.

    #871599 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Quun kommentti on juuri ”itselataamismarkkinoinnin” ikävä seuraus.

    Höpöhöpö, HybridRules.

    Kerrotko, mikä lataa Auriksen akut, jos ei auto itse? Et siis käynyt katsomassa Toyotan sivulla, mistä itselataavan hybridin tekniikassa on kyse? Pengopas linkki esiin. Löytyy kyllä aiemmista kommenteistakin.

    Keksi parempi termi, jota voisi hyödyntää markkinoinnissa erotukseksi kaikille autoille, jotka liikkuvat vaihtoehtoisilla tavoilla sähköllä (kevythybridiä ei kannata laskea mukaan).

    Jos vääntämään alettaisiin kuten sinä, niin yhtä lailla voisi väittää plug-ineistä, että aika harhauttavasti jättävät kertomatta miten vähän sillä seinästä ladatulla sähköllä voi ajaa ja paljonko kulutus on sen jälkeen. Kovimmilla pakkasilla ei taida toimia koko sähkön käyttö ollenkaan. Harhauttavaa, eikö?

    NHB:
    7 litran keskikulutukseen GTE:llä en Suomessa pääse edes moottoritienopeuksilla.

    Paljonko menee yli?

Esillä 15 viestiä, 856 - 870 (kaikkiaan 1,221)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.