Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Poimintoja sanomalehdistä – osa 3

Tämä aihe sisältää 689 vastaukset, 19 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Kumppani 28.06.2017 at 17:02.

Esillä 15 viestiä, 361 - 375 (kaikkiaan 690)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #757961 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Liikenteen automaattivalvonta näyttää olevan Suomessa Euroopan mittakaavassa harvinaisen tuloksellista. Tämän viikon keskiviikko- ja torstaiaamujen välisessä poliisin nopeusvalvontamaratonissa Suomessa jäi kiinni 5 041 kuljettajaa automaattikameroiden takia.

    https://www.aamulehti.fi/kotimaa/euroopan-nopeusvalvontamaraton-suomeen-huima-osa-koko-maanosan-sakoista-24428483

    #759257 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)
    #759630 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    En ole tuosta yllättynyt. Mutta kyllä tässä valtakunnassa ei ole kaikki palikat asettumassa kohdalleen, jos yksityisautoilu nähdään pelkkänä pakollisena pahana. Juuri kun puhutaan mm. asuntojen kalleudesta ja ylipäätään hankaluudesta ostaa sopivia asuntoja, joka vaikeuttaa työssä käyntiä ja työllistymistä etenkin kasvukeskusten yhteydessä, niin tuollaisten kommenttien laukoajien luulisi hiukan osata ajatella.

    Aika moni meistä yksityisautoilua ”harrastavista” kyllä ottaisi mielellään kotiportin viereen julkisia liikennepalveluja (ratikka olisi kyllä kiva) tai sitten läpivuoden hyvin huollettuja pyöräteitä. Mukavaa olisi monestakin työssäkäyvästä vapauttaa autoiluun käytettävät eurot aivan muuhun käyttöön. Aika moni ei todellakaan aja huvikseen omalla autolla töihin ja työajoja. Eikä kovinkaan moni, jolle oman auton käyttö on työnsä tehdäkseen ja työpaikkansa pitääkseen välttämätöntä, halua maksaa vielä lisää työpaikalla pysäköinnistä työhön päästäkseen. Tokihan meillä on paljon niitäkin autoilijoita, joiden autoilulle olisi todellakin vaihtoehtoja.

    Voi olla että olen väärässä, mutta luultavasti tälläkin hetkellä moni hiukan sivummassa asuva jättää ottamatta työpaikan vastaan, koska autoilun kulut ovat kasvaneet ja kasvamassa niin korkealle, että ei kannata vaivautua. Näihin tilanteisiin kannattaisi luoda mieluummin veroteknisesti houkuttimia. Tosin sehän on vastoin tulevaisuuden visioita kaupungistumisesta…

    #760292 Ilmoita asiaton viesti

    SO2001
    Osallistuja (Participant)

    Rikkaan sakot halpenevat, köyhän kallistuvat. Tämä on ollut trendi jo pidemmän aikaa.

    Uusi tieliikennelaki pahentaa asiaa entisestään pienituloisen näkökulmasta. Muutama vuosi sitten 30 km/h ylinopeudesta selvisi satasen sakolla. Tällä hetkellä sakko lienee 250 euron luokkaa. Ja uudistuksen jälkeen maksettavana on 400 euroa ”virhemaksua”.

    Tarkoittako tämä sitä, että pienituloisen kannattaa ajaa yli 30 km/h tunnissa ylinopeutta, jolloin hän saa päiväsakon eikä virhemaksua? No, ilmeisesti nekin nousevat?

    Aina vain tiukemmaksi menee totalitarismi tavallisen kansalaisen kannalta. Säännöt tiukkenevat, kiinni jäämisen riski kasvaa, rangaistukset muuttuvat ankarimmiksi.

    #760294 Ilmoita asiaton viesti

    nikkra
    Osallistuja (Participant)

    On tuo elämä mennyt kovin vaikeaksi SO2001:llä. Jos itselläni olisi noin vaikeaa, kuuntelisin Veikko Lavin laulun ”Remmisuutarit”, ja tekisin kuten vaari tuon laulun lopussa teki.

    #760295 Ilmoita asiaton viesti

    2016
    Osallistuja (Participant)

    Kuinka kiinnijäämisen riski kasvaa?
    Olisi kyllä syytä lisätä manuaalista valvontaa.
    Eilenkin 30.4 ajoivat reiluja ylinopeuksia Länsiväylällä ja kehä kolmosella eikä minkäänlaista valvontaa.
    Sama moottoritiellä Lahti-Helsinki välillä on liikkuvan lopettamisen jälkeen vuosi vuodelta ohi ajavien määrät lisääntyneet kun itse ajaa vakiolla sallittua nopeutta.

    #760335 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    2016:
    Sama moottoritiellä Lahti-Helsinki välillä on liikkuvan lopettamisen jälkeen vuosi vuodelta ohi ajavien määrät lisääntyneet kun itse ajaa vakiolla sallittua nopeutta.

    Kenen puolesta kirjoitat?

    Vai pelkäätkö itse kiinnijäämisriskin kasvamista? Sinähän ajat ”+10% ylinopeutta motarilla pysyäksesi paremmin pois liikenteestä”. Vuositasolla laskelmiesi mukaan viikon saldolla, pelkästään ylinopeutta ajamalla.

    #760340 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    SO2001:
    Aina vain tiukemmaksi menee totalitarismi tavallisen kansalaisen kannalta.

    Mikä totalitarismi?

    #760362 Ilmoita asiaton viesti

    2016
    Osallistuja (Participant)

    Omasta puolesta puhun, nykyään ainoa työmatka on kahvipannulta tietokoneelle kävellen.
    Auton käyttö on vain kruisailua ja aikaisemmin päivittäisten satojen kilometrin takaa ansaitulla omaisuudella himmaileminen.

    #760369 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Nyt on aikaa jeesustella, vai mitä?

    #760375 Ilmoita asiaton viesti

    2016
    Osallistuja (Participant)

    Mitkä yhteys on Kumppanin jeesustelulla kantaa ottamaani kiinnijäämisen riskiin?
    Alat taas hieromaan asian ohi menevää kuulustelua.

    #760416 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    2016:
    Kuinka kiinnijäämisen riski kasvaa? Olisi kyllä syytä lisätä manuaalista valvontaa.

    Sinulta vaan aika omituinen kommentti, kun miettii aiempia kommenttejasi (josta poimintaa tuossa edellä). Pointtisihan ei ollut edes työmatkat, vaan se, että mitä vähemmän on liikenteessä, sen vähemmän on alttiina sen vaaroillekin. Olisiko syytä epäillä, että asiassa olisi tapahtunut muutoksia sen takia. Ei nyt sen kummempaa ja ihan suoraan asian ytimeen…

    #760475 Ilmoita asiaton viesti

    2016
    Osallistuja (Participant)

    Jäitä hattuun Kumppani, ajankuluksi ja huvin vuoksi kruisailu on jo lähtökohtaisesti riski, sekä sukulaisten luona käynneillä viikonlopun ruuhkaliikenteessä ylinopeuden hyöty ajansäästönä jäisi mitättömäksi.

    #760483 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    2016:
    ruuhkaliikenteessä ylinopeuden hyöty ajansäästönä jäisi mitättömäksi

    Nyt sitten ollaan jo ruuhkassa, mitähän seuraavaksi saisit poimittua? Minusta tuossa on jo ristiriita lähtökohtaisesti, vaikka et ehkä huomaa sitä. Kuten et sitäkään, että siinä toisessa keskustelussa ylinopeuksiesi ansiosta olisit säästänyt vuositasolla ”yli viikon” liikenteestä poissaoloaikaa, pelkästään motareilla ajamalla ja ”10% ylinopeuksilla”. Työmatkoillahan ei ollut koskaan ruuhkaa varmaankaan, mutta hyöty ajansäästöstä muun riskin uhalla sitten merkittävää kuitenkin?

    #760486 Ilmoita asiaton viesti

    2016
    Osallistuja (Participant)

    Kumppanin mielestä on siis taajamien ulkopuolinen manuaalinen valvonta ajan tasalla.

Esillä 15 viestiä, 361 - 375 (kaikkiaan 690)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.