Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Poimintoja sanomalehdistä – osa IV

Tämä aihe sisältää 164 vastaukset, 11 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu. 16.12.2017 at 09:54.

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 165)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #808881 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Mitä ne Toyotan koeajajat sanoikaan siitä nopeudenrajoittimesta ???

    #808883 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Mitä sitten? Ei se muuta sitä, että kuorma-autoissa on rajoittimet siitä huolimatta.

    Eikä sillä ”Toyotalla” ajamisen pitäisi tuntua sinustakaan yhtään miltään, jos kerran ajat rajoitusnopeuksilla. Olkoot sitten ajoneuvokohtaisiakin ja rajoittimilla olevia muitakin ajoneuvoja: tavara-autot, mopot, mopoautot, tl-mönkkärit jne. Eihän?

    #808890 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Ei todellakaan kun en aja koskaan kuorma autoksi rekisteröityä ajoneuvoa.
    Laittaisit siis minulle nopeudenrajoittimen kolmeen kymppiin kun meidän asuinalueella on aluerajoitus 30 km/h

    #808936 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Quu:
    Ei todellakaan kun en aja koskaan kuorma autoksi rekisteröityä ajoneuvoa.

    Kerroit edellisen sivun alussa rajoittimista, että haittapuoliakin on. Pidemmällä taipaleella kuorma-autossa harmina on nopeudenrajoitin, joka leikkaa vauhdin 90 kilometrin korvilla.

    Miksi sinua haittaa tuo, jos pidät rajoitusnopeuksia riittävänä? Kysymys on periaatteesta. Enpä ole kuullut, että juuri edellä mainitsemieni ajoneuvoluokkien kuljettajat olisivat puhuneet ”kommarivaltiofiiliksistä” esim.

    Laittaisit siis minulle nopeudenrajoittimen kolmeen kymppiin kun meidän asuinalueella on aluerajoitus 30 km/h

    Miksi? Ei minun tarvitse, koska sinähän ajat muutenkin 30km/h siellä!

    Ja vaikka laitettaisiinkin, niin miksi sinusta rajoittimesta olisi haittaa, koska et aja sitä vasten kuitenkaan? Vai ajaisitko sittenkin?

    Toivottavasti et vedä kärryjä tms. Vaikka autolla muuten pääsisi satoja km/h, niin 80km/h joutuu menemään. Latistavaa? Samanlaisesta korvienväliasiasta on kyse siinäkin, minun mielestäni.

    #809017 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    En ole tietääkseni ikinä ajanut sellaista autoa missä on vetokoukku.
    Nopeusrajoitinhan olisi pitänyt laittaa alimman nopeusrajoituksen mukaan. Jos se laitetaan henkilöautoon 120+10 km/h niin kaikki eniten onnettomuuksia aiheuttavat nopeudet jäisi edelleen fiilispohjalle.
    Nyt kun olemme todenneet ettei minulle tarvitse laittaa valvontapantaa, niin mitä olet suunnitellut valinnanvaputta väärin käyttäjien nilkkaan.
    Kysehän oli pienistä ylinopeuksista aiheutuvien onnettomuuksien kustannuksista vakuutusyhtiöille.

    #809049 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    QUU:
    En ole tietääkseni ikinä ajanut sellaista autoa missä on vetokoukku.

    Ehkä se avartaisi ahdaskatseisuuttasi.

    Nyt kun olemme todenneet ettei minulle tarvitse laittaa valvontapantaa…

    Varauksin…

    …niin mitä olet suunnitellut valinnanvaputta väärin käyttäjien nilkkaan. Kysehän oli pienistä ylinopeuksista aiheutuvien onnettomuuksien kustannuksista vakuutusyhtiöille.

    En ala ehdottelemaan mitään. Ei siitä ole hyötyä ja päätökset tehdään joka tapauksessa valtiovallan toimesta, tai miksei vakuutusyhtiöidenkin. Teknisiä esteitä erilaisille ratkaisuille ei nykyteknologialla taida olla vaikka ja minkälaisille versioille.

    En olisi sinuna huolissani kuitenkaan latistamisten peloissasi.

    #809093 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Sinulla mahtaakin olla iso vetokoukku kun luotat yksilönvapauteen noin avarakatseisesti.
    Ei minulla ole huolta että minun ajourani aikana autoihin tulee sellainen (ajo fiiliksen) nopeudenestolaite, mikä tökkää kaikkien nopeusalueiden rajalla.

    #809099 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    QUU:
    Sinulla mahtaakin olla iso vetokoukku kun luotat yksilönvapauteen noin avarakatseisesti.

    Ööööö……tuota…. No, hälläpä väliä…

    #811656 Ilmoita asiaton viesti

    TeeCee
    Osallistuja (Participant)

    TeeCee: ”Kaiken huipuksi hän on myöntänyt kirjoittelevansa samassa keskustelussa eri nimimerkeillä, kommentoiden yhdellä nimimerkillä kirjoittamiaan kommentteja toisella. Lisäksi hän teki tuota senkin jälkeen, kun oli jäänyt siitä kiinni ja kertonut lopettaneensa sen.”

    NHB: ”Missä keskustelussa tuollaista on tapahtunut?”

    Sori että vastaus on viipynyt, en ole hetkeen käynyt palstalla.

    Ketjussa ”Järkeä nopeusrajoituksiin” nimimerkki 2016 kyseli Esa Sairiolta mitä uutta hänellä olisi tarjota asiansa perusteluksi. Hän kyseli sitä nimimerkillä トヨタ (Toyota japaniksi) 10.2.2016 klo. 10:44. Neljän minuutin kuluttua トヨタ sai pyytämäänsä tietoa nimimerkiltä Quu.

    Keskustelussa ”Poimintoja sanomalehdistä osa 3” hän sanoo 1.1.2017 klo. 20:56 nimimerkin Quu suulla mielipiteensä siitä kuinka huonosti kuljettajat ovat perillä ohituskaistan käytöstä. Seuraavana päivänä klo. 11:29 hän kiittelee nimimerkillä 2016 sitä, miten hyvin tuo Quu:n kommentti kuvaa Suomen liikennekulttuuria.

    Tuossa samassa keskustelussa hän kertoi 02.01.2017, klo. 16:04 nimimerkillä 2016 lopettaneensa muiden nimimerkkien käytön: ”Olen tietoisesti kuopannut entiset nimimerkkini.” Kuitenkin ainakin vielä 4.4. hän kirjoitteli muilla nimimerkeillä muissa keskusteluissa. Tätä keskustelua en jaksa kaivaa esiin, TM on tehnyt siitä aika hidasta puuhaa.

    Hän ei kiistä touhujaan, vaan kertoo tekevänsä tuota lisätäkseen ”hyviä täkyjä keskusteluun”. Hän ei arvosta näitä keskusteluja, niillä on hänen mukaansa vain viihdearvoa, koska ne käydään nimimerkeillä. Hän tosin on myös sitä mieltä, että nimimerkin takaa kirjoittaminen on paras tapa keskustella. Toisaalta taas hän kieltää edes lukeneensa muita kuin oikealla nimellä julkaistuja kommentteja, koska ”nimimerkin takaa olevat hölynpölyt voi jättää omaan arvoonsa”. Hän on sanonut Esa Sairiota ainoaksi vakavasti otettavaksi kirjoittajaksi juuri siksi että hän kirjoittaa omalla nimellään, mutta toisaalta taas ” Mielipide ratkaisee ei Nimi tai nimimerkki. Nimimerkki Esa Sairio? ei kerro mitään.

    Tuollaisia samanlaisia älyttömyyksiä häneltä löytyy aiheesta kuin aiheesta niin paljon kuin vain viitsii lukea. Häntä ei näytä ollenkaan vaivaavan että hänet on todistettu häiriköksi ja valehtelijaksi, mikä mielestäni osoittaa hänen olevan täällä sotkemassa tarkoituksella keskusteluja. Eikä hän varmaan sellaista tekisi, ellei saisi siitä jotain kiksejä.

    Ja tämä sama veijari suuttui TM:lle kun se ei puuttunut hänelle esitettyihin loukkaaviin kommentteihin. Hän kosti perumalla vuodeksi lehtitilauksensa. Olisi mielenkiintoista tietää millaisia loukkauksia hänelle esitettiin. Ei kai ne vaan koskeneet monella eri nimimerkillä esitettyjä sekopäisiä kommentteja, joiden on tarkoitus häiritä keskuteluja?

    #811691 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Tämä eri nimimerkein kirjoitteleva 2016, Quu, Quu. muutamia vain mainitakseni on palstan pahin trolli joka on pelkkä kiusantekijä. Tämän nimimerkkien vaihtelijan päälimmäisenä tarkoituksena on vain ja ainoastaan sekoittaa parhaansa mukaan jokainen keskustelu. Tehden kiusaa niin paljon kuin vain ilkeää ja todellakin kuten TeeCee sanoi nauttii varmasti tästä täysin siemauksin. Ilkeämielinen ihminen lääkitsee itseään tällä tapaa vaikka oikea tapa olisi käydä pikimmiten ammattiauttajalla.

    #811701 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Sori että vastaus on viipynyt, en ole hetkeen käynyt palstalla.

    Hän kyseli sitä nimimerkillä トヨタ (Toyota japaniksi) 10.2.2016 klo. 10:44. Neljän minuutin kuluttua トヨタ sai pyytämäänsä tietoa nimimerkiltä Quu.

    Kas vain, sanoi kasvain. Muutamien kirjoittajien erikoisen tavan vaihdella jatkuvasti nimimerkkiään olen kyllä huomannut, mutta tuo itsensä kanssa kanssa eri nimimerkeillä keskustelu on kyllä uutta. Tuolla taipumuksella näyttää olevan vahva korrelaatio viestien sisältöön – niin tälläkin kertaa.

    #811702 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    NHB ei tämä aivan ainutkertaista ole, on tästä samasta asiasta narautettu joskus ennenkin. En vain muista millä nimimerkeillä, epäilyksiä on ollut kyllä useita.

    #811792 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Muistelen muuten, että sinä olet syyttänyt minua monella nimimerkillä kirjoittelusta. Meistä ainakin toinen tietää, kuinka idiootimainen väite tuo on.

    #811801 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Saatat muistaa väärin, mutta jos näin on niin syytös on aiheeton.

    #811875 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    On erittäin mielenkiintoista lukea noita arkiston lehtiä ja huomata kaikilla tekniikan alueita miten nopeaa kehitys on, esim. 2000/20 puhelintesti.

    Uusi Volvo V70 Sportswagon 0-100 7.1 s 250 km/h
    Tuokin oli ja on edelleen jotenkin paremman näköinen kuin nykynen litistetyn vaikutelman antava V90

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 165)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.