Etusivu Keskustelu Muu tekniikka Pyörät kehittyy/muuntuu edelleen …millaisiksi?

Tämä aihe sisältää 36 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 26.05.2018 at 19:52.

Esillä 7 viestiä, 31 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #854069 Ilmoita asiaton viesti

    Jaakko17
    Osallistuja

    Tässä joitain tuon firman tehtaita ja pyörämerkkejä… Lapier… ym…

    https://www.accell-group.com/en

    jos Tunturi-nimi ei oikein hyvältä korvissa kuulosta…

    #854083 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Mutt tiedäthän (?jett esim Tunturi on ollut jo vuosia Accel-grupin yksi tuotemerkki, brändi…
    

    Joo Accell Group omistaa Tunturin, mutta sinä kirjoitit valmistaja Tunturista. Tässä alku wiki-sivusta:

    Tunturi-Hellberg Oy Ltd (entinen Tunturipyörä Oy) on suomalainen polkupyörien ja kuntolaitteiden valmistaja. Tunturi on ollut vuodesta 2003 osa alankomaalaista Accell Group -konsernia.

    #854145 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Minä en pyörän varustelusta tiedä ja kokemukset Tunturista painottuu aitoihin suomalaisomisteisiin Tuntureihin. Yhteinen piirre on raskas runko ja kömpelö ajettavuus. Ensin pyörä ei käänny ja kun kääntyy enemmän, ohjaus ikäänkuin imaisee pyörän mennessään eli pyrkii kääntymään enemmän kuin kuski toivoo. Kun on tottunut ajamaan neutraalisti ohjautuvalla pyörällä, tuollainen on kamala piirre. Lisäksi kun maasturilla keuliminen vaatii voimaa (15-16 kiloinen pyörä ja pitkä takahaarukka ilmeisesti suurimpana syynä), ei ominaisuuksista voi puhua. 90-luvun alun amerikkalainen maasturi on täysi vastakohta tuolle, vaikka sielläkin tuolloin vasta harjoiteltiin maasturin rakentamista.

    #854154 Ilmoita asiaton viesti

    Jaakko17
    Osallistuja

    Niinpä, kun tarpeeksi vanhoihin vertaa, niin noinhan se on saattanut joskus olla. Mutt pyörät on jo nut vallan toisenmoisia …myös Tunturit ja Helkamat…
    Mutt tässä ketjussa ei otsikkoni mukaan olekaan tarkoitus muistella menneitä, vaan katsoa tulevaan …ainakin yrittää…

    #854155 Ilmoita asiaton viesti

    Jaakko17
    Osallistuja

    Siksi toin esiin esim sen vaihteiston siirron takapyörästä keskiöön, jonka Continental ja NuVinci ovat yhdessä kehittäneet…

    #854165 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Tunturin ja Helkaman maine suomalaisten keskuudessa on peräisin tuolta ajalta. Jos pyörät nykyään on samaa tavaraa kuin muutkin maailmalla myytävät pyörät, kannattaa se ottaa huomioon kun muodostaa mielipidettään ko. merkeistä.

    #854483 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja

    Rohloff on kanssa hieno vaihteisto mutta takanavassa.

    Hemmetti, jostakin syystä tuli viesti vanhalla nimimerkillä.

Esillä 7 viestiä, 31 - 37 (kaikkiaan 37)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.