Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka sähköauto kaasugeneraattorilla

Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  perussuomalainen 09.08.2018 at 06:22.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #808226 Ilmoita asiaton viesti

    pekka107
    Osallistuja (Participant)

    Kertokaapa minulle miksei markkinoilla ole enää vanhan opel amperan kaltaista sähköautoratkaisua, jossa auton käyttövoima otetaan aina sähkömoottoreista ja sähkö tuotettaisiin polttomoottorilla mielellään maakaasusta? Näin saadaan yksinkertainen rakenne sähkömoottorin hyvällä hyötysuhteella ajamisessa ja vältytään kalliilta akkuinvestoinnilta?

    #829433 Ilmoita asiaton viesti

    Jari128
    Osallistuja (Participant)

    Se ei tainnut olla kaupallinen menestys, vaikka GM sitä edelleen jatkaakin EV:nä. Opelin tarina on nyt se mikä se on ja GM ei halua valmistaa autoja tappiolla kilpailijalle.

    Hieno auto se Amppari silti on ja oli.

    #829475 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Jos kaikki teho kierrätetään koko ajan generaattorin, akun ja sähkömoottorin kautta, niin omat häviönsä on siinäkin. Eihän tuo Amperakaan ollut erityisen taloudellinen. TM:n mittauksissa sen bensankulutukset ja suorituskyky ovat hyvin lähellä teillämme hyvin yleisiä litraisilla moottoreilla varustettuja alemman keskiluokan autoja. Jos hybriditekniikan lisäksi pitäisi vielä kaasutankin sijoittaa jonnekin, niin tulee kyllä ahdasta. Mitä jos poltettaisiin se käytettävissä oleva kaasu perusenergiaa tuottavissa laitoksissa ja ajetaan autoilla sähköllä tai nestemäisillä polttoaineilla?

    #868998 Ilmoita asiaton viesti

    Quu2018
    Osallistuja (Participant)
    #874120 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Quu:

    Taisipa topicci käsitellä esim. MGV-PHEV-autoja, ei FCELL-MonoFuel autoa.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.