Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Sähköautot ja tekninen kehitys

Tämä aihe sisältää 177 vastaukset, 24 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  NHB 13.10.2018 at 12:13.

Esillä 13 viestiä, 166 - 178 (kaikkiaan 178)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #893930 Ilmoita asiaton viesti

    Elegas
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Kukaan ei tee biokaasusta sähköä missään globaalisti. Suurimmat päästövähenemät liikenteessä saahaan aikaan biokaasulla. Tuohon ei tullut vielä mitään vasta-argumentteja.

    #893934 Ilmoita asiaton viesti

    Elegas
    Osallistuja (Participant)

    Harmi kun yksinkertaisimmatkin faktat vetävät persun aina hiljaiseksi. Volkkari on julkaissut taas vähän tietoa sähköautostrategiansa seuraavista askelista.

    By the end of 2022, four Group brands will be ramping up 27 MEB models worldwide, ranging from compact cars to the lifestyle Bulli. That is something quite unique.”

    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/uncompromising-e-mobility-world-premiere-of-the-modular-electric-drive-matrix-volkswagen-launches-electric-for-all-campaign-4200

    Nyt persu voisit kommentoida, että miten hyvin aiempi analyysisi Volkkarin sähköautobudjetin riittävyydestä vain 1-2 sähkömuunnokseen Golfista osui oikeaan.
    [automaattinen_mainos]”

    Heh pitkä postaus taas tältä lobatulta. Missä ne faktat on eli itse sähköautomallit hintoineen? Lobatut laskeutuvat lapsen tasolle kun ovat täysin aivopestyjä, tämä siis ihan kirjallisuustieto.

    #894033 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Kukaan ei tee biokaasusta sähköä missään globaalisti. Suurimmat päästövähenemät liikenteessä saahaan aikaan biokaasulla. Tuohon ei tullut vielä mitään vasta-argumentteja.
    

    Mitä edes tarkoitat sähkön tekemisellä globaalisti? Eihän mikään yksittäinen toimija tee sähköä mistään muustakaan energialähteestä globaalisti, mutta lukuisista energialähteistä sähköä tehdään ympäri tellusta – myös biokaasusta. Väitteesihän oli, ettei kukaan tee missään päin maailmaa perusenergiaa biokaasusta ja väiteesi on ihan puhdasta biokaasun raaka-ainetta. Todellisuudessa ympäri maailmaa tehdään perusenergiaa biokaasusta. Tässä esimerkkejä ihan vain kotosuomesta.

    Referenssit


    [automaattinen_mainos]
    Käytettävissä olevalla biokaasulla vähennetään eniten päästö siten, että siitä ensin tehdään sähköä vaikka sähköautojen tarpeisiin ja sen lisäksi lämpöä. Suoraan polttomoottorissa polttamalaa biokaasun energiasta hukataan leijonen osa harakoille.

    Missä ne faktat on eli itse sähköautomallit hintoineen? Lobatut laskeutuvat lapsen tasolle kun ovat täysin aivopestyjä, tämä siis ihan kirjallisuustieto.
    

    Varaa jo Audi e-tron itsellesi, niin etköhän saa tietoa siitä, kuinka monta euroa sinun tarvitse maksaa tuosta autosta. Joka tapauksessa on täysin selvää, että analyysisi VW:n sähköautobudjetista on joka ikisellä tasolla laaduksta materiaalia biokaasun valmistukseen. Arvioit tilanteen yli kertaluokalla väärin.
    [automaattinen_mainos]

    #894040 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB: En sanonut mistään perusenergiasta mitään. Laitatko nyt vielä että missä tehdään biojätteistä sähköä linkin?

    ”Biokaasuperäinen sähköinen liikenne on aina ollut marginaalista biokaasun ajoneuvopolttoainekäyttöön verrattuna sekä
    Suomessa että globaalisti. Tämä tilanne tulee säilymään pitkälläkin ytähtäimellä
    olettaen, että YK-lähtöinen globaali kestävän kehityksen eteneminen jatkuu. Sekä resurssitehokkuuden että liikennesektorin ympäristövaikutusten kehityksen kannalta on tämän valinnan suhteen päädytty jo vuosikymmeniä sitten oikealle polulle. ”
    [automaattinen_mainos]
    Oikea lähde:

    http://epublications.uef.fi/pub/urn_isbn_978-952-61-2856-6/urn_isbn_978-952-61-2856-6.pdf

    Niin, missään ei käytetä biokaasuperäistä sähköistä liikennettä, sotkit sanoja suuhuni väittäväni puhuvani jostain perusenergiasta, mutta energiasektori ei mitenkään liity liikenteeseen ja sen päästövähennyksiin.

    En saanut laskelmaa miksi biosähköperäistä sähköistä liikennettä kannattaisi ennemmin tehdä?
    [automaattinen_mainos]
    ”Varaa jo Audi e-tron itsellesi”

    Premium LifeStyle-tuote jolla ei maailmaa valloteta, normaali sähköauto puuttuu edelleen. Kaikenlisäksi näissä lifestyle-tuote segmenteissä tuo tuli paikkailemaan R8 R-Tronia, eli yhtään uutta sähköautomallia Audi ei tuonut markkinoille edellisten lisäksi tai lukumäärä mallien suhteen vielä lisääntynyt. Sen kyllä tietää millasiin markkinaosuuksiin LifeStyle-tuotteilla ylletään miljoonien voluumialalla missä 20 000€ tai alle arvoset autot puhuu 😀

    #894057 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    NHB: En sanonut mistään perusenergiasta mitään. 
    

    Muistisi ei taida olla enää kovin luotettava. 16.09.2018 kello 11:09 vielä väitit kivenkovaan, ettei kukaan tee biokaasusta perusenergiaa. Tässä lainaus viestistäsi.

    ” joskin yksinkertaisempaa olisi käyttää biokaasu perusenergian tuotannossa fossiilisien korvaajana. ”
    [automaattinen_mainos]
    Ei kukaan tee näin missään päin maapalloa
    Laitatko nyt vielä että missä tehdään biojätteistä sähköä linkin?
    

    No tuossa edellisessä viestissäni tuollainen linkki jo oli, mutta koska onnistuit sulkemaan silmäsi siltä, niin laitetaan lisää linkkejä, joita on tarjolla pilvin pimein.
    [automaattinen_mainos]
    Uusi biokaasulaitos hyödyntää biojätteen tehokkaasti
    Ämmässuon jätteenkäsittelykeskuksessa käsitellään 50 000 tonnia erilliskerättyä biojätettä vuodessa. Biojätettä on erilliskerätty ja kompostoitu vuodesta 1993 lähtien. Viime vuonna otettiin käyttöön biokaasulaitos, jossa jätteestä tuotetaan myös energiaa. Uusi biokaasulaitos tuottaa noin kuusi miljoonaa kuutiometriä biokaasua vuodessa, mikä tarkoittaa energiaksi muunnettuna 40 gigawattituntia. Tästä 22 gigawattituntia on sähköä ja loput 18 gigawattituntia ovat lämpöä.
    http://www.bioenergia.fi/Kaatopaikkakaasun%20keräys%20vähentää%20ympäristöhaittoja

    Sen jälkeen biojäte lämmitetään kuumalla höyryllä ja ohjataan bioreaktoriin, jossa sitä mädätetään noin kolme viikkoa. Mädätyksessä syntynyt kaasu kerätään kaasuvarastoon, josta se ohjataan sähkö- ja lämpöenergiaksi.
    [automaattinen_mainos]http://www.vestia.fi/lajittelu/lajittele-nain/biojate/

    Biojäte lannoitteeksi ja energiaksi
    Lopputuotteina saadaan kiinteitä ja nestemäisiä lannoitteita sekä biokaasusta tuotettua lämpöä ja sähköä.
    ”Teemme biokaasusta generaattorilla sähköä ja kaasukattilalla kaukolämpöä omalla generaattorillaan Kiteen Lämpö Oy:lle noin 1,5 km päässä biokaasulaitokselta. Omassa laitoksessa tuotamme myös sähköä. Myymme sähköä Kiteen Lämmölle ja nyttemmin myös Oulun Sähkömyynnille, joka myy sen kuluttajille Farmivirta BioKymppi -tuotenimellä. Kaikkien generaattoreiden tuottama lämpö hyödynnetään prosessin lämmitykseen ja kaukolämmöksi”, kertoo Juvonen.
    http://www.ym.fi/fi-FI/Ajankohtaista/Julkaisut/Ymparistolehti/2015/Biojate_lannoitteeksi_ja_energiaksi(35495)

    #894059 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Niin, missään ei käytetä biokaasuperäistä sähköistä liikennettä, sotkit sanoja suuhuni väittäväni puhuvani jostain perusenergiasta, mutta energiasektori ei mitenkään liity liikenteeseen ja sen päästövähennyksiin.
    

    Energiasektori liittyy suoraan sähköautoiluun.

    En saanut laskelmaa miksi biosähköperäistä sähköistä liikennettä kannattaisi ennemmin tehdä?
    [automaattinen_mainos]

    Polttomoottorissa biokkaasun energiasta yli menee harakoille konservatiivisesti arvioiden kaksi kolmasosaa. Siksi rajalliset biokaasuvirrat kannattaa käyttää paremmalla hyötysuhteella.

    Premium LifeStyle-tuote jolla ei maailmaa valloteta, normaali sähköauto puuttuu edelleen. Kaikenlisäksi näissä lifestyle-tuote segmenteissä tuo tuli paikkailemaan R8 R-Tronia, eli yhtään uutta sähköautomallia Audi ei tuonut markkinoille edellisten lisäksi tai lukumäärä mallien suhteen vielä lisääntynyt. Sen kyllä tietää millasiin markkinaosuuksiin LifeStyle-tuotteilla ylletään miljoonien voluumialalla missä 20 000€ tai alle arvoset autot puhuu
    

    Yrität näköjään vain kiemurrella irti aikaisemmasta 1-2 sähkögolfia -teoriastasi. Kuten sanottua, sinulle tyypillistä on esittää älyvapaita väitteitä ja teorioita. Volkkarin vuoden 2022 loppuun mennessä julkaisemat 27 erityiselle sähköautopohjalevylle rakennettua sähköautoa osoittavat karulla tavalla kirjoitustesi absurdiuden. Todellinen määrä on jo tuolloin reilun neljän vuoden päästä13,5-27 kertaa suurempi kuin mihin päädyit analysoidessasi budjettilukuja. Autot eivät myöskään ole mitään Golfin muunnoksia, vaan alusta asti sähköautoksi rakennettuja. Mahtaakohan VW edes julkaista enää Golfin sähköversiota, kun noita launperinkin sähköautoksi rakennettuja malleja tulee kattavasti?

    #894175 Ilmoita asiaton viesti

    M880
    Osallistuja (Participant)

    Kovin usein sähköautokeskusteluissa ja muissakin saasteisiin liittyvissä jutuissa kuulee perusteen että ”ihan sama mitä jossain Suomessa tehdään, kun kuitenkin Kiinassa päästöt ovat paljon isommat”. Tässä on ongelma:

    – Minkä tahansa väestön voi pilkkoa pienempiin osiin, ja olla sitä mieltä että ”meidän” ei kannata tehdä mitään. Kannattaako Shanghailaisten vähentää päästöjä, kun muu Kiina päästää niin paljon? Tai Keravalla, kun ei sillä Suomen mittakaavassa ole väliä? Ainakin on ihan sama mitä minä teen, koska muut.

    Toinen ongelma voisi olla CO2 per henkilö. Kiina on pitkään tuottanut vähemmän CO2:sta per henkilö kuin Suomi ja länsimaat yleensä. Kiinalaisten co2-päästö per capita on kuitenkin ohittanut EUn muutama vuosi sitten, mutta tilasto on vääristynyt koska Kiinassa tuotetaan paljon meillä kulutettavia tuotteita, joten olemme ulkoistaneet osan päästöistämme muualle. Historialle ja kumulatiivisille päästöille ei takautuvasti voi tehdä mitään, mutta länsimaissa on monellakin tapaa huomattavasti ”korjausvelkaa” ilmaston osalta.

    #894203 Ilmoita asiaton viesti

    ti-fi
    Osallistuja (Participant)

    Alkuperäiseen aiheeseen eli sähköautoihin ja niiden teknologiaan liittyen…

    Katsoin juuri napakasti koostetun 11 kohdan videoblogin, jossa konkreettisin esimerkein ryyditettynä näytetään miksi Tesla on sähköautoissa paras valinta.
    11 reasons why Tesla is the best EV
    Mitä mieltä olette näistä pointeista?
    [automaattinen_mainos][edit: linkin korostus ja kysymys loppuun]

    #894205 Ilmoita asiaton viesti

    Karrette
    Osallistuja (Participant)

    ”ihan sama mitä jossain Suomessa tehdään”

    Ei kai nyt ihan sama, mutta siihen miten Ruotsissa toimitaan voisi verrata. Vaikka Suomi katoaisi kartalta jää vaikutus pieneksi, joten kymmenien tuhansien autovero arvonlisäveron päälle lähes ainoana maailmassa (Tanska on toinen) on käytännön esimerkki ääriajattelusta.

    Nopeusrajoituksen alentaminen tasoon 110 km/h olisi käytännön signaali energiansäästöön ja matalampaan kulutukseen, mutta sellaiseen ei olla valmiita. Myös sähköautojen toimintasäteen kannalta hitaampi ajonopeus parantaisi kilpailukykyä.

    Asumisesta ei juuri puhuta. Pienemmän asunnon lämmittäminen säästäisi energiaa.

    #894239 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    M880: Kiina on pitkään tuottanut vähemmän CO2:sta per henkilö kuin Suomi ja länsimaat yleensä
    Kiinalaisilla onkin kova into tavoittaa meidät, eikä siinä ole kyse autoilusta, vaan joka kodin ilmastoinnista ja jääkaapista.

    #894241 Ilmoita asiaton viesti

    M880
    Osallistuja (Participant)

    ”Kiinalaisilla onkin kova into tavoittaa meidät, eikä siinä ole kyse autoilusta, vaan joka kodin ilmastoinnista ja jääkaapista.”

    Niistä myös, tottakai. Ja se heille, ja muillekin, suotakoon.

    #909446 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Niin laitatko nyt sen linkin että missä tehdään biojätteistä liikennesähköä, tämä oli liikennekeskustelu, yhtäkkiä aloit selvittämään jotain energiasektorista joten sinä se tässä nyt kiemurtelet. Ja koska olet niin vihalasit päällä niin ihan nyt selvennättäkööt, minä puhuin nyt liikenteestä, en energiasektorista joten tarkotin liikennesähköä, siis sanomisissani ei ole mitään epäloogista, sinä rupesit kiemurtelemaan ja sotkemaan.

    Huom! Kukaan ei tee biokaasusta liikennesähköä sen järjettömyyden vuoksi. Kukaan ei tee biokaasusta liikennesähköä sen järjettömyyden vuoksi, sellaista paikkaa, maata tai tuotantolaitosta et löydä Maapallolta. Ko. ajatus perustuu yleensä asiantuntemattomien tiedottomien sähköautofanaatikkojen hajatelmiin, sille ei ole tieteellistä perustaa tai laskelmaa olemassa, yleensä ko. hajatelmien esittäjät eivät edes tiedä mikä on biokaasulaitos ja miten se toimii, en ei ole sellaista koskaan nähneetkään, niillä ei ole tietoa miten se liikennesähkö käytännössä sitten tapahtuisi ja millä hyötysuhteilla jos biokaasusta tehtäisiin sitä liikennesähköä – tätä asiaa on ajatelleet muutkin, ne jotka oikeasti tietää asioista ja että miten se käytännössä toteutettaisiin, lopputuloksena on että kukaan ei missään sitä tee.

    Huom! Kukaan ei tee globaalisti maailmassa liikennesähköä biokaasusta.

    ”Energiasektori liittyy suoraan sähköautoiluun. ”

    Eikä liity, energiasektori on energiasektori ja liikennesektori päästövähenemineen ihan oma asia. Helpoimmat ja järkevimmät tavat vähentää liikenteen päästöjä on biokaasu, sitä on täysin turha tuhlata energiasektorille varsinkin kun sinulle on jo 2 fossiilista ydinvoimalaa rakenteilla, biojäteperäisen sähkön kapasiteetti olisi luokkaa 3% Suomen energiasektorin kulutuksesta joten ei siinä ole mitään järkeä, mutta tuolla määrällä kyllä vähentää liikenteen päästöjä roimasti.

    ”Mahtaakohan VW edes julkaista enää Golfin sähköversiota, kun noita launperinkin sähköautoksi rakennettuja malleja tulee kattavasti?”

    Mielenkiintoista, missä ne mallit on ja uudet mallit? Muista että kun E-Golf poistuu niin sitä korvaamaan tarvitaan yksi malli, eli tällöin ei ole vielä mallien määrä lisääntynyt.

    ”Polttomoottorissa biokkaasun energiasta yli menee harakoille konservatiivisesti arvioiden kaksi kolmasosaa. Siksi rajalliset biokaasuvirrat kannattaa käyttää paremmalla hyötysuhteella. ”

    Sinulla nyt ajatus katkesi, tajusit itsekkin että biokaasulla on rajalliset energiavirrat, siitä huolimatta haluat ne massiiviseen energiasektoriin tuhlata?! Se olisi tuhlausta! Jätettäisiin bensa ja diesel-liikenettä korvaamatta biokaasulla. Vastustat siis biokaasun liikennekäyttöä ja puollat bensan ja dieselin käyttöä. Suomen energiankulutus on luokkaa 374TWh, Biomassaperäisen potentiaali on noin 11TWh, se on siis noin muutama prosentti, sitä ei ole järkeä sähköön ja lämmitykseen tuhlata, paras hyötysuhde on liikenteessä fossiilisten korvaajana. Ehkä nyt ymmärsit tämän asian?

    Huom! Sähkö ei tule töpselistä. Jotenkin se sähkö tulee siihen töpseliinkin millä sitä sähköautoa ladataan. Vihreitä on pilkattu 10 vuotta tästä hajatelmasta että eikö sähköä tule seinästä. NHB on jumittunut ajatuksissaan vielä sille tasolle että sähköä tulee seinästä! Sellaisia ihmisiä löytyy edelleen joille sähkö tulee vain seinästä mutta polttomoottoriautoilla on sitten erinäisiä hyötysuhteita ja tuotantoinfraa jne.

    ”Kuten sanottua, sinulle tyypillistä on esittää älyvapaita väitteitä ja teorioita. ”

    Kyllä, lobattu on lapsen tasolle palautettu uskovainen. Kysy keltä vaan että mikä on uusien autojen myydyin hintaluokka – se on 20 000€. 40 000€ luokasta alkaa Premium-lifestyle tuotteet jotka on vaan turhaa brassailua ilman istumapaikkojen tai tilojen lisäystä, on kaikkea kivaa teknolelua ja automaattiajoa jne, mutta ihmisten ja tavaroiden liikkumisen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. LifeStyle tuotteilla ei maailmaa valloiteta, pelkkä lapsen tasolla oleva nälvintä ei asiaa muuksi muuta.

    #909448 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Niin laitatko nyt sen linkin että missä tehdään biojätteistä liikennesähköä, tämä oli liikennekeskustelu, yhtäkkiä aloit selvittämään jotain energiasektorista joten sinä se tässä nyt kiemurtelet. Ja koska olet niin vihalasit päällä niin ihan nyt selvennättäkööt, minä puhuin nyt liikenteestä, en energiasektorista joten tarkotin liikennesähköä, siis sanomisissani ei ole mitään epäloogista, sinä rupesit kiemurtelemaan ja sotkemaan.
    

    Miksi alkaisin kiemurtelemaan. Pyysit linkkiä, missä sähköä tehdään biokaasusta ja sait monta esimerkkiä tuosta. Et kestänyt taaskaan faktoja ja aloit satuilemaan jotain epäloogista sotkua.

    Mitä hassua tuo keksimäsi liikennesähkö edes tarkoittaa? Samassa verkossa autoni on kuin kaikki muutkin sähkölaitteet. Kun noilla lukuisilla verkossa olevilla biokaasusta sähköä tekevillä laitoksilla tehdään sähköä, niin takuulla sitä jakautuu myös sähköautoille.

    Helpoimmat ja järkevimmät tavat vähentää liikenteen päästöjä on biokaasu, sitä on täysin turha tuhlata energiasektorille varsinkin kun sinulle on jo 2 fossiilista ydinvoimalaa rakenteilla, biojäteperäisen sähkön kapasiteetti olisi luokkaa 3% Suomen energiasektorin kulutuksesta joten ei siinä ole mitään järkeä, mutta tuolla määrällä kyllä vähentää liikenteen päästöjä roimasti.
    

    Ikävä kyllä, osaoptimointi ei vie yhtään mihinkään. Se on aivan sama, tulevatko päästöt autoista vai perusenergian tuotannosta. Siksi on fiksumpaa tehdä kokonaisuuden kannalta parhaita päätöksiä, eikä tuhlata resursseja johonkin näennäiseen parannukseen, joka on huono kokonaisuuden kannalta.

    Sen jälkeen, kun olet suu vaahdossa meuhkannut sivukaupalla siitä, kuinka sulla on tieto niin pirun kovaa tasoa, alat rakentamaan fossiilisia ydinvoimaloita. Suosittelen nöyrempää asennetta, koska se on oppimisen kannalta suositeltavaa ja opittavaa sulla riittää todella paljon.

    Vihreitä on pilkattu 10 vuotta tästä hajatelmasta että eikö sähköä tule seinästä. NHB on jumittunut ajatuksissaan vielä sille tasolle että sähköä tulee seinästä! 
    

    Ja juuri kun olemme kirjoittaneet sähköntuotannosta sivuittain juttua, olen linkittänyt sinulle esimerkkejä biokaasusta sähköä autojenkin tarpeisiin tuottavista laitoksista ja muutenkin tällä palstalla olen kirjoitellut yhtä sun toista sähkön tuotannosta, niin sinä päätit turvautua tuohon lateuteen. Siis eihän siinä mitään, jos et keksi mitään tuota umpikulunutta omaperäisempää herjaa, mutta kannataisi nyt edes vähän miettiä, että sopiiko muilta lainaamasi herjat yhtään tilanteeseen. Ja tuo on muuten hemmetisti vanhempi juttu kuin 10 vuotta. Mitä jos opetteliset ensin perusteet, kuten esimerkiksi sen, mitä fossiilinen polttoaine tarkoittaa ja vasta sitten yrittäisit sohia sillä tylsällä pilkkakirveelläsi.

Esillä 13 viestiä, 166 - 178 (kaikkiaan 178)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.