Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Skoda Kodiaq ja ne pettymykset…

Tämä aihe sisältää 31 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  kello68 18.06.2017 at 12:30.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #750801 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija34188
    Osallistuja (Participant)

    Jopas sain kuhinan aikaiseksi! Itseäni häiritsi tuossa koeajossa se, kuinka kaikki oli ”täydellistä” ja ”loistavaa”, vaikka selviä puutteita/ongelmia löytyi. Viittaukseni VAG-konsernin tuotteiden ”laatuun” muutaman vuoden ikäisinä perustuu hyvin yleisesti tiedossa oleviin ongelmiin (esim. DSG, TSI-moottoreiden jakopään ketjujen venyminen ja moottorivauriot sekä päästöhuijaus).

    Voisin tuohon mausteeksi vielä lisätä omakohtaisen kokemukseni muutaman vuoden vanhasta 140tkm ajetusta VW Touaregista (V6 TDI, aut. (ei DSG!)). Reilun vuoden sisällä koettiin moiset viat. Vetäköön jokainen omat johtopäätöksensä (auto oli siististi pidetty ja huollettu ajallaan):

    – Lampunpesimet rikki.
     
    – Turbon putki vuoti öljyä.
     
    – Imusarja rikki (läppävika ja jopa VW huollon mukaan tyyppivika).
     
    – Ilmastointi ei toiminut (kylmäaineet kadonneet).
     
    – Starttiongelmia, joiden syytä ei ensin löydetty. Vika löytyi, kun jätti parkkipaikalle (starttimoottori hajosi, viikon odotus toisella puolella Suomea).
     
    – Lasinpyyhkimien vivusto jumiutui lopullisesti 30km edellisestä korjauksesta, ja tietenkin kaatosateessa (vajaa viikon odotus lisää heti perään).
     
    – Umpiot eivät tupanneet pysymään kiinni (parkit sammui ja Ksenonvalot “niiaasivat” välillä ajossa).
     
    – Automaatti tunki öljyä pihalle (vaatii VW huollon mukaan laatikon vaihdon, arvio 9000+ €).
     
    – Vesipumppu vuoti.
      
    – Kuskin oven ikkunannostin hajosi.
     
    – Takaluukun mekanismi takeltelee
      
    – Kardaanin kannatinlaakeri levisi (jätti tielle, taas kuulemma tyyppivika). Uusi kardaani töineen n. 1700€

    Viimeisen jälkeen lähti kiertoon, kun suostui pysymään päivän, pari ehjänä… 🙂

    T: Aloittaja

    #750880 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Jaa`a, tuo lista vetää kyllä hiljaiseksi. Aika tavalla liikaa yhden auton osalta. Omat kokemukset omassa omistuksessa (muitakin kokemuksia on) olleista VAG:n tuotteista ei ole kyllä lähelläkään tuota. Itse asiassa aikoinaan VW Touranissa oli joitakin yksittäisiä vikoja, joita korjattin takuuna (ovien sovituksia, polttoainelämppärin toimintoja, takavalon kosteusongelmat), mutta lähelle samoja kilometrejä ajettuna, ei oikeastaan ollut kuin yksi isompi ja häiritsevä ongelma- jonka korjaaminen olisi ollut hiukan kaliimpaa. Nimittäin tankkaaminen oli hidasta- tankkausputki ja muovitankin korvausilmasysteemi paheni ajan myötä. Kyseessä oli manuaali diesel. Niin ja auto oli kyllä huollettu hyvin, jos sillä nyt ensimmäiselle käyttäjälle, joka ajaa vain reilut 100 tkm, mitään merkitystä on.

    Skoda Yeti (man. diesel) oli suorastaan viaton noin sadantonnin taipaleella. Kumpaakin yhdistää se, että olivat aika tavalla perusversioita, eli ei ollut liikaa hienoa tekniikkaa.

    Tiedän aika ”läheisesti” viime vuosilta pari tapausta, jossa bensa koneisiin Passateihin on jouduttu noin 50 tkm-70 tkm välillä tekemään turbon peruskorjaus. Mutta maahantuoja/ tehdas on tullut vastaan.

    JA tiedossa on vm 2012 1.2 tsi Golf, jossa ei ole ollut käytännössä reilun 100 tkm ajalla yhtään mitään vikaa (paitsi se kabiinin huono lämpenevyys).

    #750909 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”Jotka perustuvat (tsadaa!) VAG:in historian DSG-vaihteistojen ongelmiin.
    Kun niitä kerran on ollut, niin mikä ettei SKodiaqissakin kanssa?

    Olet kyllä uskomaton vänkääjä, kun et pysty tuosta millään ilveellä näkemään asiayhteyttä.”

    Ne perustuvat vääriin olettamuksiin ja puutteellisiin tietoihin. Siksi väite on väärä. Ongelmia ei nimenomaan ole ollut. Sinun jupinat tuohon väärään väitteeseen johtaneista syistä on jo toinen tarina.

    #750913 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    NHB:
    Ne perustuvat vääriin olettamuksiin ja puutteellisiin tietoihin. Siksi väite on väärä.

    VAG:n DSG-vaihteistossa ei ole koskaan ollut mitään tyyppivikaa, joihin noissa laittamissani linkeissäkin viitataan? Kerro ihmeessä lisää!

    ps. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

    Sinun jupinat tuohon väärään väitteeseen johtaneista syistä on jo toinen tarina.

    Tarkoitatko mahdollisesti tätä Lukija34188:n uudelleen muotoiltua lausetta?

    Viittaukseni VAG-konsernin tuotteiden ”laatuun” muutaman vuoden ikäisinä perustuu hyvin yleisesti tiedossa oleviin ongelmiin (esim. DSG, TSI-moottoreiden jakopään ketjujen venyminen ja moottorivauriot sekä päästöhuijaus)

    Jokos meni perille, NHB?

    #750914 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    ”VAG:n DSG-vaihteistossa ei ole koskaan ollut mitään tyyppivikaa, joihin noissa laittamissani linkeissäkin viitataan?”

    Nyt näköjään keksit uuden väitteen. Taitaa olla melko hankalaa faktoja vastaan argumentoida, jos noin alas juodut vajoamaan.

    #750917 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    NHB:
    Nyt näköjään keksit uuden väitteen.

    Tiedätkö sinä mikä merkki tämä on: ? <– tuossa

    Sinä nimittäin juuri tuossa edellä väitit että Ne (VAG:in historian ongelmat DSG-vaihteistoissa) perustuvat vääriin olettamuksiin ja puutteellisiin tietoihin. Siksi väite on väärä. Ongelmia ei nimenomaan ole ollut.

    Toistan: kerro nyt ihmeessä lisää! Esitä niitä faktoja äläkä vajoa alas vänkäillessäsi epäolennaisia.

    #750920 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Juurihan noista tyyppivioista kirjoitin. Jatketaan sitten, kun keksit yhdenkin loogisen perusteen, joka antaa syytä odottaa Kodiaqin vaihteistoon tekniikkamurheita ensimmäisen parin vuoden aikana. Se on jo nähty moneen kertaan, että sinä jaksat apinoida, muutella muiden sanomisia, kierrellä asiaa itseään ja irroitella sanoja asiayhteydestä ikuisesti. Sitä tässä ei tarvitse enää todistaa.

    #750943 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    NHB:
    Juurihan noista tyyppivioista kirjoitin.

    Nytkö niitä on siis ollut sittenkin? Eivätkö ne (VAG:in historian ongelmat DSG-vaihteistoissa) perustukaan vääriin olettamuksiin ja puutteellisiin tietoihin. Siksi väite onkin oikea jne. Sinun pitäisi nyt vain päättää ja/tai ilmaista asia niin, että saadaan tolkku.

    Jatketaan sitten, kun keksit yhdenkin loogisen perusteen, joka antaa syytä odottaa Kodiaqin vaihteistoon tekniikkamurheita ensimmäisen parin vuoden aikana.

    Ensinnäkään minun tarvitse keksiä yhtään mitään. Toisekseen aloittaja Lukija34188 heitti epäilynsä murheista pidemmän päälle jopa SKodiaqin suhteen, koska VAG:n historiassa nyt vaan on ollut murheita mm. DSG:n kanssa.

    Ei hänkään niin tyhmä ole, että olisi väittänyt SKodiaqissa olevan jo heti valmiiksi DSG-vikoja, höhhh! Sinä et vaan voi myöntää vieläkään, ettet tajunnut hänen kommenttinsa olevan seurausta VAG-konsernin mainerasitteesta, jolla on vanhoja peruja. Et millään! Voisit ihan kertauksen vuoksi lukea ne kaksi ainokaista Lukija34188:n kommenttia. Sitten kun ne tajuat, niin alat ylittää itsesi.

    Lopuksi menet vielä enemmän sivuraiteelle, eväiden nähtävästi loppuessa.
    En minä irrottanut mitään mistään asiayhteydestä, kun otin esille automerkkien erilaisia rasitteita – väänsin sinulle rautalankaa! En vain tarpeeksi paksua.

    #751403 Ilmoita asiaton viesti

    Ihanneauto
    Osallistuja (Participant)

    Vieläkö täällä joku uskoo autonvalmistajien ilmoittamiin kulutuslukemiin? Ennen vanhaan niihin sai lisätä 1-1,5 litraa, jotta päästiin todellisiin lukemiin. TM:n talvitestin luettuani niihin saa näköjään lisätä kolme litraa. Kun tämän hyväksyy, ei tule huijatuksi tulemisen tunnetta.

    #751602 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Olisikohan pitänyt ostaa Hyundai Tucson eikä Seat Atecaa. Ehkä säilytän tuon nykyisen Ford S-Maxin Seat Atecan rinnalla (ajettu 166.000 km) niin ettei uusi Ateca rasitu liikaa. Sillä voisi esimerkiksi vain hakea postin, tuo matka on 2 x 150 metriä.

    #751605 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Seat Atecassa ei ole käsittääkseni mitään uutta konsernitekniikkaa otettu mukaan, joten lähtökohta on hyvä. En tiedä kuinka Seatissa on esim. huollot hinnoiteltu, mutta ainakin Skodassa jokunen vuosi sitten huoltohinnat oli kohtuulliset eikä omassa autossa ollut vikoja. Lisäksi vaihtohyvitys oli aikanaan kohdallaan, joten kokonaistyytyväisyys nousi korkealla. Huoltojen osalta totean vielä, että olen tehnyt jo pitkään jokaisen auton huolloista erikseen tarjouspyynnön ja yllättäen näissä merkkihuoltojen ”apteekin hinnoissakin” on ilmaa. Jopa niin paljon, että merkkihuoltojen hintataso ei ole käytännössä noussut monimerkkikorjaamoita kalliimmaksi.

    Jotenkin uskoisin, että tuo kyseinen Seat on hyvä ostos- etenkin perusmallien osalta ilman ”hilppeitä”. Olikos nyt niin, että Atecat tehdään Tsekissä ?

    #751606 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-Derrick
    Osallistuja (Participant)

    ”Olikos nyt niin, että Atecat tehdään Tsekissä ?”

    Näin on, Ateca valmistetaan Skodan tehtailla Tsekeissä. Kiitokset kommentista myös muilta osin !

    #751651 Ilmoita asiaton viesti

    Jouni
    Osallistuja (Participant)

    DSG -vaihteistoissa on ollut vikoja, mutta ne oli LUK:n valmistamia 7 -vaihteisia kuivakytkinversioita. Näissä märkäversioissa, joka Skodillacista löytyy, ei samanlaisia ongelmia ole ollut.

    #753546 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Näköjään Skoda Superb 2.0 TSI 4×4 DSG päihitti BMW 430i Gran Coupen ja Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronicin Autozeitungin testissä.

    Eli Skodalla menee hyvin, oli autoluokka sitten sedan tai SUV.

    http://www.autozeitung.de/audi-a5-bmw-430i-skoda-superb-test-182707.html#unser_testfazit

    ”Der Skoda Superb 2.0 TSI 4×4 DSG entscheidet diesen Vergleichstest für sich – und das nicht nur, weil er deutlich günstiger ist als seine Konkurrenten. Der Triumph des Tschechen basiert zudem auf seiner geräumigen Karosserie, seinem guten Komfort und dem spritzigen Antrieb. Damit sichert er sich neben dem Gesamtsieg auch die Eigenschaftswertung vor dem neuen Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S tronic quattro. Der Ingolstädter muss sich mit Rang zwei begnügen. Die beste Verarbeitung, das agile Handling und selbst die umfangreichste Sicherheitsausstattung können den Skoda nicht gefährden. Unter den viertürigen Coupés ist der A5 Sportback allerdings deutlich die Nummer eins. Dem BMW 430i bleibt Platz drei. Vor allem der fehlende Allradantrieb und die mäßige Brems-Performance werfen ihn trotz seines leichtfüßigen Handlings und des effizienten Antriebsstrangs zurück.”

    #753569 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Tässä olisi kiinnostuneille ostettavissa vertailu Skoda Kodiaq, VW Tiguan ja Audi Q5. Eli mikä on VAG-konsernin paras SUV. Veikkaan että kamppailu on tasainen.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-q5-skoda-kodiaq-vw-tiguan-test-11927333.html

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 32)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.