Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Suomi on automarkkinoiden takapajula?

Tämä aihe sisältää 56 vastaukset, 9 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Quu. 12.02.2018 at 21:01.

Esillä 12 viestiä, 46 - 57 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #825724 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Autovero poisto ei ole mikään taikatemppu. Autovero on merkittävä tulonlähde valtiolle ja jos siitä luovutaan, pitää vero kerätä muualta. Todennäköisesti se kerätään erilaisina käyttömaksuina tai polttoaineveroina, joten ostovoima ei kasva autoveron poiston myötä yhtään. Ainoa vaikutus on uusien autojen myynnin kasvaessa, että kansalaiset käyttää autoiluun aiempaa enemmän rahaa ja merkittävä osa siitä valuu ulkomaille.

    #825827 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Herbert:Ainoa vaikutus on uusien autojen myynnin kasvaessa, että kansalaiset käyttää autoiluun aiempaa enemmän rahaa ja merkittävä osa siitä valuu ulkomaille.
    Voi olla, mutta voi olla ettei olekaan?

    Suomi on optimoinut autoveron tuoton paitsi laittomuuksiin, myös itselleen yhä epäedullisemmaksi käyvään pienen Suomessa perittävän autoveron ja suuren ulkomaille jäävän ALVin suhteeseen.

    Perustelut tuolla:

    Autoverolle tarttis tehdä jotain?

    #825878 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kaiken takana on EU
    Ei valtion päästöjen / veropolitiikan pyrkimys ole lisätä liikenteessä olevien polttomoottori autojen määrää.
    Lisääntyvä autokanta veisi ojasta allikkoon päästöjen alentamis pyrkimykset.
    Romutuspalkkioon vaaditaan vastaavasti liikenteestä poistoa.
    Liikenteessä päästöttömiä uusia sähköautoja tuetaan.

    #825893 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    Quu:
    Ei valtion politiikan pyrkimys ole lisätä liikenteessä olevien polttomoottoriautojen määrää.

    Kukas niin olisi edes väittänyt?

    Romutuspalkkioon vaaditaan vastaavasti liikenteestä poistoa.

    Ihanko noin meinaat? Eikös tuo sana romutus tarkoita juuri sitä, että vanha auto poistetaan liikenteestä ja tuhotaan.

    Liikenteessä päästöttömiä uusia sähköautoja tuetaan.

    Mitä vähemmän päästöjä, sen ”enemmän” tuetaan (pienempi vero). Ei pelkästään täyssähköautoja.

    #825939 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kanattako Kumppanin osallistua keskusteluun kun ei ole kykyä tulkita tekstiä pätkääkään.
    Enhän minä olekaan tuossa maininnut että joku olisi väittänyt.
    No nuo loput kommenttieni saivartelut vaatii sivarilääkettä pikaisesti
    (pikkumainen, turhantarkka henkilö, hiustenhalkoja, pedantti. esim. Sanoilla saivartelija)

    #825959 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    ”Kanattako” sinunkaan Quu osallistua keskusteluun kun ei ole kykyä oikein kirjoittaa tekstiä, etenkään pätkinä? Niistä on useimmiten liki mahdoton yrittää saada tolkkua ajatuksenjuoksustasi, sikäli totta.

    Jos et ole maininnut, niin miksi piti kommentti heittää? Sama koskee loppuosaa edellisestä tekstistä, ihan diibadaabaa…

    #825990 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kiitos vihjeestä, minä en ole osallistumassa tiettävästi äidinkielen kirjoituskokeeseen.
    Eikä kannata kommentoida( osallistua) jos ei löydä alle puolensivun tekstistä pilkkua suurempaa arvosteltavaa.
    Sinun tarkoitushan ei ole ollutkaan ottaa kantaa otsikkoon, vaan arvostella kopioimalla tarkoituksenhakuisesti valmista tekstiä.

    #826006 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    ”Ainoa vaikutus on uusien autojen myynnin kasvaessa, että kansalaiset käyttää autoiluun aiempaa enemmän rahaa ja merkittävä osa siitä valuu ulkomaille.”

    Tärkein vaikutus autoveroa poistettaessa on se että pitkässä juoksussa käytettyjen autojen hinnat alenevat sille tasolle mitä ne ovat autoverottomissa maissa.

    Kansalaiset tuskin käyttävät enempää rahaa auton ostoon autoveron poistamisen jälkeen vaan samalla rahasummalla saa paremman auton kuin mitä aiemmin.

    #826010 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Tämä kyllä hillitsisi autoiluun käytettävää rahaa:
    Autoverojen lasku ei tarkoita liikennemaksujen yleistä alentumista, sillä samalla otettaisiin käyttöön paljon puhutut tienkäyttömaksut. Esityksen mukaan väyläyhtiön perimä, aluksi aikaan perustuva vuosimaksu olisi toiminnan alkuvaiheessa keskimäärin 539 euroa. Maksuun vaikuttaisivat autoilijan ajoneuvon päästöt, Yleisradio kertoo.

    Noilla maksuilla saa jo kattavan kausilipun vuodeksi Helsinkiin kattaen rajakunnat, eikä tarvitse maksaa törkeitä muitakaan oman auton kustannuksia.
    Saivartelijalle tiedoksi että en ota tuolla kantaa omiin valintoihini.

    #826011 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Intelligentsia, puhuin autoiluun käytettävästä rahasta, en auton ostoon kuluvasta rahasta.

    #826016 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    Quu:
    en ole osallistumassa tiettävästi äidinkielen kirjoituskokeeseen

    Et toki. Mutta eikö olisi kiva kun kirjoituksistasi saisi tolkkua kerralla? ”Twiittailusi” ei vain edistä asiaa… Olisiko toistoa tullut jo riittävästi.

    #826018 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Täytyy ottaa vinkistä vaari kun Kumppania kannanottoni pitkästyttää ja suksia kuuseen MOI MOI

Esillä 12 viestiä, 46 - 57 (kaikkiaan 57)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.