Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VW 2.0TDI kylmäkäynnistysongelma

Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  sulo 28.02.2007 at 13:36.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #153968 Ilmoita asiaton viesti

    zxcvbn
    Osallistuja (Participant)

    Tuolla on keskusteluketju aiheesta: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6430&sivu=1

    Ja jotta ei tarvitsisi koko ketjua selata, niin tässä vielä copypaste ketjun loppupäästä: ”Tämä vika on sitten seljennyt. 2.0TDI (BKD) mottien softassa vika. Ei ole syöttänyt tarpeeksi polttoainetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Uutta softaa odotellaan jo ensi viikolle (mennee varmaan kuitenkin seuraavaan viikkoon).”

    Vian olemassaolo tai olemattomuus riippunee moottorin valmistusajankohdasta. Itselläni on 2.0 TDI, joka käynnistyy kiltisti kovallakin pakkasella.

    #153975 Ilmoita asiaton viesti

    sulo
    Jäsen

    No niin! Selasin kuitenkin sen ketjun ja toivo heräs. Soittopyyntö huoltoon ja kokeillaan uudestaan neuvoa huoltoa. Helppoa:)
    Toivotaan että toimii.
    Kiitos vinkistä, raporttia seuraa…

    #153981 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    On kyllä helvetin asiantuntematon huolto jos tuollaisesta ominaisuudesta eivät tienneet.

    #153984 Ilmoita asiaton viesti

    Disukka
    Jäsen

    Luulisi organisaation laadukkaaseen toimintaan AINA kuuluvan nopea sisäinen tiedonkulku??
    Luulisin että asiantunteva organisaatio voisi hoitaa asian näin (en tiedä VAG:stä!):
    1. Huolto huomaa jossain päin maailmaa ongelman, raportoi maahantuojan, Tehtaan T&K:n jne.
    2. T&K tutkii ja keksii, hoitaa ratkaisun
    3. T&K tiedottaa esim. organisaation sisäisellä nettisivustolla tai lähettää technical bulletinin korjaamoille, maahantuojille jne.
    4. Myyjät ja huollot tiedottaa asiakkaille ja kiireimmin apua tarvitsevat saavat sitä ilmaiseksi TAKUUSEEN!!! Huolloilla heti uudet softat ym. välineet käytössä.
    – EIKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ASIAKKAAN PIIKKIIN!
    5. Lopputuloksena tyytyväinen asiakas, joka kokee saaneensa laadukasta palvelua vaikka joutui asioimaan korjaamon kanssa.

    VAI Onko sitten Saksalainen tapa että: ”ei meillä koskaan mitään vikoja ole ollutkaan, ei varsinkaan asiakkaiden tarvi tietää mitään, Sehän on liian kallista korjata, korjataan sitten vain niille jotka sattuu huomaamaan jotain” -???
    SE kuka pitää suurimman ÄLÄMÖLÖN, saa palvelua, ehkä..

    #153987 Ilmoita asiaton viesti

    zxcvbn
    Osallistuja (Participant)

    Juuri Disukan kuvaamalla tavallahan tuo on edennyt. Tieto ongelman ratkaisusta on jaettu maahantuojille, huolloille ja jälleenmyyjille heti, kun ongelman syy on selvitetty.

    Olen tosin huomannut parissakin huolto-organisaatiossa sellaisen ilmiön, että kukaan ei vaivaudu lukemaan jotain tiedotteita saati hankkimaan mallikohtaista koulutusta… Tiedotteiden lukeminen ja koulutushan ei ole laskutettavaa aikaa.

    [Stallman muokkasi tätä viestiä 16.02.2007 klo 20:24]
    #153992 Ilmoita asiaton viesti

    sulo
    Jäsen

    ENNENKUIN HUTKITAAN…
    Olin yhteydessä maahantuojaan ja kertoivat kuulleensa ongelmasta ja kertoivat uuden softan olevan tulossa. Tosin maahantuoja ei tiedä mitä päivitys sisältää ja milloin se tulee.
    Eli huolto toimi aivan oikein ja ilmoitti että autossani on uusin mahdollinen softa. Olivat jopa tarkastaneet sytytyksen ohjausyksikön(?) mallin (vaikka autoni ei kuulu em vian takaisinkutsukampanjan autoihin). Olin huoltoon yhteydessä maahantuojan kontaktin jälkeen ja huolto oli yllättynyt tuosta softa asiasta. Toisaalta ymmärrän maahantuojan kannan koska mitä he olisivat ilmoittaneet? ”Softa tulee mutta emme tiedä milloin ja korjaako se ongelmaa”
    ELI: Maahantuoja ei ole informoinut korjaamoita tällaisesta asiasta vielä mitään.

    Eli kyllä osoitan kiitoksen Vantaan VW-huollolle asiallisesta ja varsin nopeasta ja ystävällisestä palvelusta! He kyllä ovat tehneet kaikkensa vian paikallistamiseksi. Tosin olisivathan he voineet ottaa yhteyttä maahantuojaan…

    Odotellaan nyt sitä uutta softaa…

    [Sulo muokkasi tätä viestiä 16.02.2007 klo 21:35]
    #153963 Ilmoita asiaton viesti

    sulo
    Jäsen

    Onkohan kellään kokemusta VWn kylmäkäynnistysongelmasta? Itsellä -06 2.0TDI DSG ja alle -15C pakkasella aivan mahdotonta käynnistää. Startti pyörii mutta kuin ei polttoainetta tulisi. Monen pitkän starttauksen jälkeen käynnistyy. Huollossa käytetty ja hekin aivan ymmällään; Hehkut ehjät, webasto toimii (käynnistys testattu webastolla ja ilman), ei vikaa missään.
    Aino mitä keksivät oli seuraava: DSGn öljy on niin viskoottista alhaisissa lämpötiloissa että se estää mottorin pyörimistä ja näin vaikeuttaa käynnistystä… Ja öljyä ei kuulemma voi vaihtaa muuhun tyyppiin.

    Onkohan tämä auto nyt vain maanantai kpl vai onko muillakin samankaltaisia kokemuksia?

    [Sulo muokkasi tätä viestiä 15.02.2007 klo 21:49]
    #153999 Ilmoita asiaton viesti

    sulo
    Jäsen

    Nyt homma etenee, hitaasti…
    VW huolto myönsi ongelman joka etenkin ilmenee hyötyautopuolella! Tosin siitä uudesta softasta ja sen vaikutuksista ei ole mitään tietoa. Itse asiassa maahantuoja väitti nyt että tuollaista ongemaa ei ole! Varsin erikoista käytöstä etenkin nyt kun ongelma ilmenee jo varsin laajalla rintamalla ja merkkihuoltokin sen myöntää.

    No, pianhan se seuraava talvi taas tulee…

    Tuolta ultimate VW palstalta ilmenee että esim Skoda on saanut uuden softapäivityksen (tosin en tiedä sen todellisia vaikutuksia)

    [Sulo muokkasi tätä viestiä 28.02.2007 klo 13:37]
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.