Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Toyota- mikä mättää?

Tämä aihe sisältää 122 vastaukset, 31 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  TI-mieskin 03.03.2007 at 01:43.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 123)
  • Julkaisija

Rampe2
    Jäsen

Minua ei vituta Toyotassa mikään! Olen sanonut, että silloin kun olen pettynyt nykyiseen merkkiini, ostan Toyotan! Eri asia on sitten heittää juttua asian tiimoilta, sillä ei Toyotakaan ole täydellinen, vaikka jotkut niin uskoo!

#154247 Ilmoita asiaton viesti

kenesis
    Jäsen

Luulen, että tämä on lievempi ilmentymä ns. Microsoft-syndroomasta. Määräävässä markkina-asemassa oleva tuote herättää aina vastareaktion.

#154254 Ilmoita asiaton viesti

juster
    Jäsen

Mielenkiintoista, herättää muutaman kysymyksen?
    Miksi Toyotan pitäisi niin sanotusti ottaa pannuun? Miten se on mahdollisesti ilmentynyt? esimerkkejä? Ja ottaako joku muu automerkki enemmän pottuun?

#154259 Ilmoita asiaton viesti

MMS
    Osallistuja (Participant)

En usko, että, Tojo ottaa ketään nuppiin. Aloittaja vaan käy kuumana japsimerkkien puolesta. Taitaa myös eräs merkki ja sen omistajat jostain syystä ottaa pannuun aloittajaa.

#154262 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 21:11 juster kirjoitti
    Mielenkiintoista, herättää muutaman kysymyksen?
    Miksi Toyotan pitäisi niin sanotusti ottaa pannuun? Miten se on mahdollisesti ilmentynyt? esimerkkejä? Ja ottaako joku muu automerkki enemmän pottuun?

en nyt jaksa ruveta lainaamaan tuolta mitään juttuja esimerkiksi, mutta on mielestäni selvää että esim. avensis jakaa porukan suht rajusti kannattajiin ja vihaajiin.

#154267 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 21:21 MMS kirjoitti
    En usko, että, Tojo ottaa ketään nuppiin. Aloittaja vaan käy kuumana japsimerkkien puolesta. Taitaa myös eräs merkki ja sen omistajat jostain syystä ottaa pannuun aloittajaa.

kyllä toyotan vastaisia enemmän tai vähemmän kiivaita kommentteja tulee säännöllisesti, milloin on älytön rengasmelu, milloin ei kulje suoraan, milloin mikäkin puute. joitain ottaa pattiin myös toyotan kestävyys/luotettavuus-myytti.

ihan sen takia tämä juttu koska mielestäni toyota saa aika paljon ’paskaa niskaan’ ollakseen niin suosittu. ei sillä että se minua haittaisi, toyota ei minussa herätä mitään kummempia fiiliksiä. laitoin tämän aiheen vain puhtaasti sen takia että näkisin minkälaisia vastauksia tälläiseen kysymykseen saa :D

eikä ”eräs merkki” ja ”sen omistajat” ota minua nykyään pahemmin pannuun, kunnioitan kyllä tätä merkkiä enkä leimaa sen omistajia, kunhan eivät luule liikoja vehkeistään ;)

#154274 Ilmoita asiaton viesti

Kumitarzan
    Jäsen

Mielestäni ainakin tällä palstalla Volvot saavat enemmän kuraa niskaan kuin Toyotat :) Itseäni ei miellytä Avensiksen mittaristo eikä sisustus oikein muutenkaan. Ulkokuorikin on jotenkin minun makuuni ankean näköinen.

Teknisesti varmasti oikein hyvä peli, sitä ei kait käy kenenkään kiistäminen? Mutta autoja ostettaessa ei käytetä aina kuitenkaan puhtaasti järkisyitä, varsinkin jos auto on jotain muutakin kuin väline liikkumiseen paikasta A paikkaan B.

Joku aika takaperin pakettiautojen vertailussa testaajat ihmettelivät oikein Toyota Hiacen suosiota, sillä muut hakkasivat sen mennen tullen. Onhan se ilmeisesti ollut todella pitkäikäinen pakettiauto, lieneekö siinä syy suosioon…

#154278 Ilmoita asiaton viesti

MMS

Miksi Tojo suosituin?, meillä Suomessa on näitä suosikkimerkkejä ollut ennenkin. Esim Datsun 100, Lada jne. Kaikki ns. halpoja kulkineita. Mielestän suosion takana on ollut halpa hinta duunarille, siis maksukyvyn kipurajalla juuri ja juuri. Voisi spekuloida, että jos jonkun ns. kalliimman merkin hinta tulisi samalle tasolle Tojon kanssa, olisiko Tojo enään niin haluttu. Tämä vain oma ajatusleikkini.

#154283 Ilmoita asiaton viesti

Chrysler-man
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 22:00 MMS kirjoitti
    Miksi Tojo suosituin?, meillä Suomessa on näitä suosikkimerkkejä ollut ennenkin. Esim Datsun 100, Lada jne. Kaikki ns. halpoja kulkineita. Mielestän suosion takana on ollut halpa hinta duunarille, siis maksukyvyn kipurajalla juuri ja juuri. Voisi spekuloida, että jos jonkun ns. kalliimman merkin hinta tulisi samalle tasolle Tojon kanssa, olisiko Tojo enään niin haluttu. Tämä vain oma ajatusleikkini.

Hyvin paljon Tojonkin haluttavuus juontuu menneisiin aikoihin, jolloin Corollan tosiaan pystyi ostamaan pienituloisempikin ja se kesti vaikkei mitään ajonautintoja antanutkaan. Jos on ajanut ikänsä Toyotalla niin miksi sitä vaihtaakaan. Varmasti jokaisella merkillä on paljon samoin ajattelevia.
    Mersu on siinä mielessä poikkeus, että kestävyyden lisäksi se on aina tarjonnut myös hyvät ajo-ominaisuudet, joiden takia korkea hintalappu ja kurja varustelutaso on jäänyt toissijaiseksi.
    Luulen, että Toyota möisi pitkään hyvin, vaikka jokainen auto tulisi myyntiin maanantaikappaleena. Näin se aikoinaan hankittu maine kantaa hedelmää.

[Kalle Kehveli 5 muokkasi tätä viestiä 23.02.2007 klo 22:14]
    #154288 Ilmoita asiaton viesti

Rampe2
    Jäsen

”Luulen, että Toyota möisi pitkään hyvin, vaikka jokainen auto tulisi myyntiin maanantaikappaleena.”

Tokkopa; kannattaa muistaa OPELIN historiaa, luottopelistä harminkappaleeksi! Ei tarvinnut montaa vuotta ja myynti romahti!
    Toisaalta 90-luvun puolenvälin Opelien laatu oli osin katastrofaalinen!

#154292 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 21:51 Kumitarzan kirjoitti
    Mielestäni ainakin tällä palstalla Volvot saavat enemmän kuraa niskaan kuin Toyotat :)

no tuo on kyllä ihan totta, volvon nuijiminen on ehkä vielä muodikkaampaa kuin toyotan
    :)

#154298 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 22:00 MMS kirjoitti

tuossa on kyllä asiaa, mutta jos joku väittää halvan hinnan olevan joku suosion salaisuus, en kyllä olisi samaa mieltä. eikös jos haluaa mahdollisimman halvan auton esim. corolla tai avensis kokoluokasta, sieltä löydy halvempiakin vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon? eli ei se hinta ole mikään ykköstekijä.? no se on minun näkemys…

#154303 Ilmoita asiaton viesti

Josef

mikä sinua vituttaa toyotassa???

Siis minua? Yleinen harmaus ja persoonattomuus. Hukkuu massaan ja vie tunteita herättämättä paikasta A paikkaan B.
    Tähän kategoriaan taitaa kyllä kuulua tojotan lisäksi kaikki top 20-listalla olevat automerkit. Silti tojota on kaikkien massaihmisten, jotka ovat itse kykenemättömiä tekemään päätöksiä, auto.

Auton pitää tarjota riemun kiljahduksia, mielihyvää ja ilotulitusta joka kerta, kun sillä ajetaan. Silloin on auto osunut kohdalleen, kun sille voi lähtiessä sanoa: show me, baby! ! !

#154308 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    23.02.2007 klo 23:28 Lario kirjoitti

Auton pitää tarjota riemun kiljahduksia, mielihyvää ja ilotulitusta joka kerta, kun sillä ajetaan. Silloin on auto osunut kohdalleen, kun sille voi lähtiessä sanoa: show me, baby! ! !

tuo on kyllä totta, olen samaa mieltä! mutta kaikki ei ajattele näin ja heitä ei pitäisi rankaista siitä (että ajavat massa autoilla).?
    :saint:

#154313 Ilmoita asiaton viesti

TI-mieskin

Tosimies ajaa millä haluaa ja muut millä uskaltaa? B)
    Köyhät ostaa mitä pystyy ja muut mitä haluaa? :saint:
    Minä teen mitä haluan ja muut mitä osaa? =)

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 123)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.