Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Nissan QASHQAI

Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Chrysler-man 10.06.2007 at 02:39.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #160108 Ilmoita asiaton viesti

    riski
    Osallistuja (Participant)

    1.6 koeajettu ja jämäkän oloinen oli.
    Kyseinen QQ 1.6 acenta tilattu

    #160113 Ilmoita asiaton viesti

    mud
    Jäsen

    Juu , tuli toissapäivänä promootiokiertueen Turun osiossa otettua pienet ”kojikset”,ja täytyy sanoa,että mielestäni Nissan on nyt onnistunut oikein komeasti. Koe versio oli 2l neliveto,joka parin korttelin kierron jälkeen jätti jopa yllättävän positiivisen ensivaikutelman. Kiinnostuin ihan vakavasti! Hyvin jämäkän ,äänettömän, ja suorituskyvyltäänkin mukavan oloinen. Näkyvyys taakse pikatutustumisen perusteella ainoa miinus. Ps-muuten hienosti järjestetty tilaisuus tarjoiluineen kaikkineen ko. es . kiitos ! :)

    #160119 Ilmoita asiaton viesti

    mianmatt
    Jäsen

    Eilen koeajoin 4wd Tekna Quashqain 2-liraisella bensakoneella. Yllätyin positiivisesti auton jämäkkyydestä ja muista ominaisuuksista. Maantiellä luotettavan oloinen ja pirteä, kaupunkiajossa riittävän ketterä ja vääntävä. Muotoilu sopivan erottuva, mutta ei silti mikään katseenkerääjä. Mutta. Sisätilat 192-senttiselle aivan liian pienet. Siirtämällä penkin niin alas ja niin taakse kuin sai ja ratin säädöt äärimmilleen tilaa löytyi juuri ja juuri tarpeeksi turvalliseen etenemiseen. Yhtään pidempi ei autoon sovi. Lisäksi lasikatto syö pääntilaa ja taustapeili on lähes keskellä tuulilasia.

    Jos olisin pystynyt autolla turvallisesti ajamaan, olisin kaupat tehnyt. On se teknisesti niin hyvä auto.

    #160124 Ilmoita asiaton viesti

    Mannni
    Jäsen

    Lainaus:
    06.03.2007 klo 08:59 mianmatt kirjoitti
    Sisätilat 192-senttiselle aivan liian pienet.


    Olisikohan syytä palauttaa mieleen oikeaoppinen ajoasento :)
    Qashqain pohjalevylle saa tilavammankin kulkupelin:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=138942

    #160132 Ilmoita asiaton viesti

    mianmatt
    Jäsen

    [/quote]

    Olisikohan syytä palauttaa mieleen oikeaoppinen ajoasento 🙂

    [/quote]

    Jos sait kuvan, että ajaisin ns. ”makuuasennossa”, voin sanoa, että näin ei ole. Istun hyvinkin pystyssä, käsivarret hieman koukussa ja tukeva ote ratista niinkuin minulle aikanaan autokoulussa opetettiin. Ongelma on Quashqain penkin säätövarat ja sisätilojen mataluus, jota lasikatto ainakin ajamassani mallissa vielä verotti, sekä ratin säätöjen riittämättömyys. Tästä syystä ratti ottaa niin ylös ja taakse vedettynä kuin säätövara sallii polviin ja reisiin kiinni, eikä jalkojen liikuttamiseen ole tilaa. Jos joutuisin tilanteeseen, jossa pitäisi siirtää jalkaa nopeasti kaasulta jarrulle, minulta se jäisi tässä autossa tekemättä, koska jalkani ottaisivat rattiin kiinni ja päin mentäisiin. Taustapeilin sijoittaminen näin alas, kuin se Quashqaissa on, peittää kokoiseltani näkyvyyden koko oikealle puolelle tuulilasia. Laskemalla penkki niin alas kuin sen saa, on yleensä mahdollista nähdä peilin alta edes jotain. Sokkona, pää katossa ja jalat ratin alla solmussa ajaminen on hyvin vaarallista edes pienillä nopeuksilla, kuten kaikki tietävät. Nämä sopivuusongelmat ovat näitä seikkoja, joita ei tule ajatelleeksi, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Sama ongelma vaivaa myös suurinta osaa muista saman kokoluokan autoista ja kokoisiani on aina vaan enemmän.

    #160137 Ilmoita asiaton viesti

    Mutta, mikä ihmeellistä : viimeinkin japanilainen henkilöauto, johon saa dieselin yhteyteen AUTOMAATTILAATIKON !!! Siitä pisteet Nissanille. Autosta en muuten tiedä sen enempää.

    #160142 Ilmoita asiaton viesti

    Dom
    Jäsen

    Lainaus:
    09.03.2007 klo 09:51 Ammattilainen kirjoitti
    Mutta, mikä ihmeellistä : viimeinkin japanilainen henkilöauto …


    Qashqain ”myyntivaltti” on nimenomaan ollut ”Euroopassa suunniteltu ja valmistettu” auto. Eli ei tossa (valitettavasti) Japsia ole muuta kuin valmistajan nimi.

    #160146 Ilmoita asiaton viesti

    kenesis
    Jäsen

    Ei ne useimmat muutkaan ”japanilaiset” taida kovin japanilaisia olla, mutta Qashqain dieselversiossa taitaa olla moottori ja vaihteisto suoraan Rellulta. Ei oikein herätä luottamusta ainakaan henkilökohtaisesti. Muuten kylläkin aika pätevän oloinen auto.

    #160152 Ilmoita asiaton viesti

    TI-mieskin
    Osallistuja (Participant)

    Eikös nuo Rellun kiisselit ole aika hyviä ja kehitetty yhteistyössä muitten motinvalmistajien kanssa? B)

    #160157 Ilmoita asiaton viesti

    Mika
    Osallistuja (Participant)

    Kävin tänään koestamassa 2.0 4×4 cvt versiota. Melultaan ihan ok, tosin itsellä vm.92 carina 16″ kesärenkailla oli referenssinä, ja Datsunissa kitkat. Moottori piti kiihdyttäessä kyllä meteliä, mutta tasaisessa ajossa pysytteli vaiti. Cvt laatikko oli positiivinen yllätys, vaihtoi todella pehmeästi/huomaamattomasti ja osasi taajamanopeuksissa laskea kierrokset 1100 r/min lukemiin. Tämä osaltaan teki ajosta hiljaista. Ajettavuudesta sen verran että sekä CRV ja RAV4 olivat ”selvästi” tukevampia ajaa, enemmän henkilöauton tuntuisia. Se että Nissan tuntui kiikkerämmältä ei välttämättä ole huono asia. Nissanilla ei tehnyt edes mieli ajaa kahva edellä mutkaan. Kallistelusta johtuen Nissanilla tuli myös kadun kulmat otettua varovaisemmin kuin mitä Hondalla tai Toyotalla. Varustelusta sen verran että kilpailijoihin nähden samalla rahalla lähtee Nissan liikkeestä paljon enemmän herkkuja mukaan. Lasikatto oli hieno, tosin ei takanaolijat torvensoitosta päätellen olleet samaamieltä, kun katselin taivasta ja muut jo vaihtuneita vihreitä.(kun tässä talvilomalla ollaan niin ei niin väliä vaikka yhdet tai kahdet vihreät nukkuisikin ohi :D )
    Ihan ok ”Japanin Jeeppi”

    #160163 Ilmoita asiaton viesti

    tlaurila
    Jäsen

    Pitkaan etsin hinta/laatusuhteeltaan jarkevaa
    nelivetoista ja automaatilla varustettua autoa.
    Loppusuoralle omilla kriteereillani paasivat Subarun
    Legacy Outback ja Nissan Qashai.

    Qashqain 2 litran bensakoneversion koeajon perusteella
    auto on jamakan tuntuinen ja laatuvaikutelma ok.
    Auton mittoihin nahden etuistuimilla on hyvin tilaa
    ja tavaratila vaikuttaa myos tilavalta. Huonoiten
    Datsunin rakentajat ovat onnistuneet takapenkin
    jalkatiloissa ja ohjauksessa, joka on keskialueella
    hieman jaykan tuntuinen. Joka tapauksessa koeajo
    antoi hyvan kuvan autosta ja tilasin 2 litran dieselilla
    ja 6-lovisella automaatilla olevan Qashqain. Mielestani
    Qashqain hinta varustetasoon ja ominaisuuksiin
    nahden on kilpailijoitaan edullisempi.

    #160102 Ilmoita asiaton viesti

    petos
    Jäsen

    onko kukaan käynyt tutustumassa qashqaihin? tutkailin tollasta neliveto 2-litrasta tänään liikkeessä, hintaa oli muistaakseni 38.000€

    kommentteja/huomioita?

    #160171 Ilmoita asiaton viesti

    Chrysler-man
    Jäsen

    Qashqai voitti Golf Plussan mm.Saksan autobildin testissä. Harvemmin on saksalaisten nähty myöntävän että jokin on ollut kotimaalaista parempaa. Päätelkääpä siitä jotain!

    [Järkipää muokkasi tätä viestiä 10.06.2007 klo 02:53]
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.