Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Auris löi Golfin. Mitä sitten?

Tämä aihe sisältää 37 vastaukset, 24 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Frans Ferdinand 26.03.2007 at 16:56.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija

TI-mieskin
    Osallistuja (Participant)

Molemmat on kuitenkin aina olleet hyviä autoja koko- ja hintaluokassaan! B)

#155957 Ilmoita asiaton viesti

Rampe2
    Jäsen

Simoko pääsi nyt rokottamaan kerrankin!

#155962 Ilmoita asiaton viesti

persikka
    Jäsen

[quote title=”15.03.2007 klo 23:19 Rampe2 kirjoitti”]
    Simoko pääsi nyt rokottamaan kerrankin!

Taas :D

#155969 Ilmoita asiaton viesti

MatLog
    Jäsen

Mainitussa Auto Motor und Sportin testissä olivat 1,6-litraiset bensamallit.

AutoBildin testissä puolestaan olivat 2,0/2,2 -litraiset dieselit:

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=13620&artikel_seite=1

Auris voitti niukasti myös ao. testin. Testi on luettavissa myös juuri ilmestyneessä suomenkielisessä AutoBild-lehdessä (5/2007)

Taitaa kuitenkin olla makuasia, kumpi auto enemmän miellyttää.

#155974 Ilmoita asiaton viesti

olmi
    Jäsen

On toki mielenkiintoista että Golf häviää saksalaisessa testissä japanilaiselle autolle..

Enemmän minua kuitenkin ihmetyttää miksi Tuulilasi tuo esiin muiden lehtien tekemiä testejä.

#155979 Ilmoita asiaton viesti

J100
    Jäsen

Krhmm…koskaanhan testien tuloksiin ei vaikuta kuka siihen ”puolueettomaan” lehteen kantaa mainosrahaa….Toyota voitti tämän Saksalaisen, Volkkari ehkä jonkun Italialaisen. Kuten otsikossa onkin, MITÄ SITTEN?

#155982 Ilmoita asiaton viesti

MatLog
    Jäsen

Lainaus:
    16.03.2007 klo 15:55 J100 kirjoitti
    Krhmm…koskaanhan testien tuloksiin ei vaikuta kuka siihen ”puolueettomaan” lehteen kantaa mainosrahaa….Toyota voitti tämän Saksalaisen, Volkkari ehkä jonkun Italialaisen. Kuten otsikossa onkin, MITÄ SITTEN?

Aivan… eli tähän asti saksalaislehtiä ovat ”rahoittaneet” testimenestyksestä päätellen pääasiassa saksalaismerkit, mutta nyt sitten Toyota. Kuulostaa oikein oikein OIKEIN viisaalta.

#155989 Ilmoita asiaton viesti

pekkakii
    Jäsen

ok.toyotalla varmaan kova paine menestyä koska on luonut uuden mallin ainakin nimeltään.hyvähän on monta vuotta toyotan seurata mitä kilpailijat tekee ja kopioida niitä,näinhän on ollut jo 15 vuotta ja hyvinhän tuo tuntuu toimivan. :xB) .auris,auris tähän törmää joka paikassa,kadunvarsi mainoksissa,is:n netti sivuilla jne.. brändin luonti on ainakin vankkaa.onko toyotan luotettavuus niin hyvää kuin puhutaan,itse hieman eri mieltä 10 vuoden kokemuksella kyseisestä merkistä :x ”ei toyotaa meidän pihaan” niin ja auris löi golffin,mitä sitten.
    ja kopioimalla ei aina menesty,toyotakin varmaan tajuaa sen,esim formula 1,varmasti suurin budjetti ja mainos kampanjat mutta tulosta ei tule edes rahalla!!!!
    suomessa asuu jääkarhuja ja toyota on auto…. heh heh :p:p

(sivusin ehkä vähän aihetta mutta MITÄ SITTEN?)

[pekkakii muokkasi tätä viestiä 16.03.2007 klo 21:48]
    #155996 Ilmoita asiaton viesti

J100
    Jäsen

Ihan sama se mulle kumpi jonkun lehden testin voittaa, tuskin kukaan kuitenkaan autoaan ostaa ilman koeajoa. Toyota ja Volkkari on molemmat aivan varmaan todella hyviä pelejä. En tiiä kumman itse ottaisin jos moista tarvitsisin, mutta yhdenkään yksittäisen autolehden vertailulle en laske painoarvoa. Itse kokeiltava ja siltä pohjalta päätös tehdään…toivottavasti.

#156000 Ilmoita asiaton viesti

Jan79
    Jäsen

Tuo nyt ei mikään uutinen oikeastaan ollut.. Golf on loistava auto mutta ehkä hinta-laatu-varustelu kilvan voittajaa ei tarvitse kauaa miettiä B) Ulkonäkö seikat sitten ovat jokaisen oman maun mukaisia..

#156007 Ilmoita asiaton viesti

individual

Kyllä minusta tuo on aika uraauurtava voitto, harvoimpa Toyota on vertailuvoittoja kahminut, alan uskoa että Auris on todella onnistunut malli ominaisuuksiltaan. Tuohon kun lisätään korkea tekninen luotettavuus, tuosta saa varmasti hyvän auton. Aiemmin kun on joutunut pähkimään tuossa luokassa, että ottaako Golfin huomattavasti paremmat ominaisuudet vai Toyotan paremman luotettavuuden.

Nyt varmaan voidaan viimein lopettaa se saksalaisien lehtien mollaaminen ainaisesta kotiinpäinvedosta.

#156010 Ilmoita asiaton viesti

petos
    Jäsen

Lainaus:
    19.03.2007 klo 11:21 individual kirjoitti
    ..Aiemmin kun on joutunut pähkimään tuossa luokassa, että ottaako Golfin huomattavasti paremmat ominaisuudet vai Toyotan paremman luotettavuuden…

lieneekö riippuu siitä mitkä lasit kenelläkin on päässä, mutta minä en voi ainakaan käsittää vw:n ja varsinkaan golffin ominaisuuksien ainaista suitsutusta verrattuna kilpailijoihinsa. ymmärrän kyllä ja olen samaa mieltä kun kehutaan bemaria ja mb:tä, mutta tuo golffi ei ole minulle koskaan valjennut. minun kokemuksieni mukaan se on aivan yhtä ”neekeri” ja surkea/hyvä ajaa kuin japsikilpailijansa. ja japsit vie vielä kestävyyspuolen 6-0. ja golffikin on aina ollut mielestäni kallis hintainen ”ollaseen mikä on”.
    olen kyllä avoimin mielin vw:n suhteen jos saisin järkeviä ja yksityiskohtaisia esimerkkejä esim golfin mahtavasta ajettavuudesta..? ;)

#156017 Ilmoita asiaton viesti

Niilonpoika
    Jäsen

Tuossapa Autobildin vertailussa Toyota sai kokonaista KOLME pistetä enemmän kuin Volkkari. Ainoa missä Auris selvästi keräsi enemmän pointseja, oli hankintahinta, Suomessa sekään ero ei liene niinkään iso.

#156021 Ilmoita asiaton viesti

Ilwagen
    Jäsen

Niin, pisteet ilman hintaa kuulemma Golffille 421-404, halvemmasta hinnasta Auris sitten sai sen verran enemmän että voitti kolmella pojolla.

Mistä muuten Petos arvelet että japsit voittaisi Golffin luotettavuudessa 6-0? Nimittäin

”Dekran tilastossa kolmevuotiaista autoista parhaiten katsastuksen läpäisivät seuraavat (katsastus läpi ilman huomautuksia, %):
    1. VW Golf 96,9 %
    2. Mazda MX-5 91,2 %
    3. BMW 7 91,0 %
    4. Mitsubishi Colt 90,7 %
    5. M-B SLK 90,2 %
    6. Toyota Corolla 90,2 %
    7. Volkswagen Touareg 90,2 %”

Tuon mukaan se olisi siis juurikin toisin päin, Golf vie ainakin Corollaa 6-1.

#156027 Ilmoita asiaton viesti

jjvi

Lainaus:
    19.03.2007 klo 23:15 Ilwagen kirjoitti
    Niin, pisteet ilman hintaa kuulemma Golffille 421-404, halvemmasta hinnasta Auris sitten sai sen verran enemmän että voitti kolmella pojolla.

Mistä muuten Petos arvelet että japsit voittaisi Golffin luotettavuudessa 6-0? Nimittäin

”Dekran tilastossa kolmevuotiaista autoista parhaiten katsastuksen läpäisivät seuraavat (katsastus läpi ilman huomautuksia, %):
    1. VW Golf 96,9 %
    2. Mazda MX-5 91,2 %
    3. BMW 7 91,0 %
    4. Mitsubishi Colt 90,7 %
    5. M-B SLK 90,2 %
    6. Toyota Corolla 90,2 %
    7. Volkswagen Touareg 90,2 %”

Tuon mukaan se olisi siis juurikin toisin päin, Golf vie ainakin Corollaa 6-1.

Hienoa että VW parantaa laatua. Tuossa on katsastus läpi ilman huomautuksia, mikä taasen voi tarkoittaa, että esimerkiksi palanut polttimo aiheuttaa huomautuksen. Merkittävämpää lienee katsastusten hylkäysprosentit, ohessa tuoretta tilastoa ruotsinmaalta….jep kyllä ne golffit sieltä listasta löytyy kun tarpeeksi alas rullaa :D

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3+vuotta+vanhat+autot/1135225816493

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 38)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.