Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Uuden Volvo V70:n hinnoittelu

Tämä aihe sisältää 64 vastaukset, 16 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Aeronautti 10.05.2007 at 14:18.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 65)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #157792 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 14:54 PropJock kirjoitti
    Uusi Volvo V70 sai uudet hinnat.

    Kautta linjan hinnat ovat nousseet edelliseen korimalliin verrattuna 4-5000 euroa. Työsuhdemarkkinoilla liikutaan nyt 900 eur/kk -luokassa.

    Onkohan Volvo harkinnut tämän loppuun asti? Ehkä, ehkä ei.

    Tulemalla lähemmäs saksalaisia kilpailijoitaan Volvo yrittää positioida autonsa samaan kategoriaan. Ja toki parantaa myös katteitaan.

    Mutta. Muotoilua lukuunottamatta uusi V70 ei tarjoa juuri mitään uutta edeltäjäänsä verrattuna. Kaikki tekniset uutuudet ovat maksullisia lisävarusteita. Erityisesti BMW:een verrattuna moottorit ovat liian janoisia ja vanhakantaisia. Vaihteistot perinteisiä 5-v. automaatteja.

    Ja missä Volvon ympäristötietoisuus luuraa?

    Uusiutumiskyky on teknologiayrityksille jatkuvuuden edellytys. Jotenkin Volvo näyttäisi nyt Fordin kanssa ajautuneen aallonpohjaan. Uusi V70 on kuin hinnalla kyllästetty Mondeo.

    Ja arvon herrat, ennen herneiden imaisemista sieraimiinne; minullakin on Volvo. Seuraava auto vain taitaa olla erimerkkinen.


    Minusta uusi V70 on suorastaan loistavasti hinnoiteltu. Esimerkiksi T6 mallin lähtöhinta on alle 60 000€. Ei paha, kun muistaa, että siinä on neliveto, 285 hevosvoimaa ja 400nm vääntöä, sekä melko hyvä momentum-varustelu.

    Uusi V70 on huomattavasti vanhaa isompi. Se ei kalpene mitoissa tippaakaan eemelin tai 5-sarjalaisen rinnalla toisin kuin vanha malli. Vanha malli olikin mielestäni luokkaa pienempi kärry.

    Tuossahan on melkein kaikki uutta! Ainoa vanha kone 2.5T, joka oli mielestäni jo edellisen sukupolven kartanovolvon paras kone. Mitkä ihmeen 5-v. automaatit? Kaikissa automaateissa on käsittääkseni kuusi vaihdetta, kuten S80 mallissakin. Pianhan tuohon saa Getragin kaksoiskytkinvaihteistonkin. Siinä olet kyllä oikeassa, että koneet ovat vähän turhan janoisia.

    Uskaltaisin väittää S80:sen pohjalta, että tämä uusi V70 on lähes kaikilta ominaisuuksiltaan parempi kuin vanha malli. Parempi ajaa, isompi, hiljaisempi, mukavampi, laatuvaikutelmaltaan hienostuneempi… niinkuin tietysti pitääkin olla.

    Edit: Dieselit tietenkin ovat vanhoja, mutta ainakaan D5 ei kuluta sen enempää kuin kilpailijatkaan.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 15:49]
    #157797 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Laittaisivat nyt siihen keulalle 2,7 Hdi / TdCi:n, niin tulisi isompi diesel-osastokin kuntoon. Peruskoneeksi dieseliin riittäisi mainiosti 2.2 TdCi. Vastaisi silloin melko hyvin Bemarin 520d:tä ja muita saksalaisvastineita.

    Ympäristötietoisuudesta Volvoa ei ainakaan voi kehua, taitaa säilyä peränpitäjän paikka Eurooppalaisten autonvalmistajien hiilidioksidipäästölistalla. Toki varmaan tulee jatkossakin löytymään bi-fuel versio. Se on kuitenkin aika heppoinen ympäristövaikutukseltaan – kiitos vitoskoneiden kulutuksien se ei pääse päästöissä (169 g / km kaasulla ajettaessa) edes parhaimpien dieselien tasolle.

    Paljon on esittelyssä uusia vimpaimia, mutta lähes kaikki lisävarusteita. Harmillisen kovaksi nousee auton hinta, varsinkin kun sitä edelleen markkinoidaan jotenkin perheautona. Taitaa noilla hinnoilla ja lisävarustelistalla aika moni perhe vaihtaa vanhan V70:n Passattiin tai uuteen Mondeoon…

    Passat Variant 3.2 FSI 4Motion DSG Highline maksaa vähän päälle 52.500. Taitaisin itse kallistua tähän ennemmin kuin T6:een jos nyt tuollaista bensarosvoa olisin jostain syystä hankkimassa. Tulevan Mondeon ST lienee sekin aika kilpailukykyinen Volvoon nähden?

    #157802 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 16:34 AkiK kirjoitti
    Laittaisivat nyt siihen keulalle 2,7 Hdi / TdCi:n, niin tulisi isompi diesel-osastokin kuntoon. Peruskoneeksi dieseliin riittäisi mainiosti 2.2 TdCi. Vastaisi silloin melko hyvin Bemarin 520d:tä ja muita saksalaisvastineita.

    Ympäristötietoisuudesta Volvoa ei ainakaan voi kehua, taitaa säilyä peränpitäjän paikka Eurooppalaisten autonvalmistajien hiilidioksidipäästölistalla. Toki varmaan tulee jatkossakin löytymään bi-fuel versio. Se on kuitenkin aika heppoinen ympäristövaikutukseltaan – kiitos vitoskoneiden kulutuksien se ei pääse päästöissä (169 g / km kaasulla ajettaessa) edes parhaimpien dieselien tasolle.

    Paljon on esittelyssä uusia vimpaimia, mutta lähes kaikki lisävarusteita. Harmillisen kovaksi nousee auton hinta, varsinkin kun sitä edelleen markkinoidaan jotenkin perheautona. Taitaa noilla hinnoilla ja lisävarustelistalla aika moni perhe vaihtaa vanhan V70:n Passattiin tai uuteen Mondeoon…

    Passat Variant 3.2 FSI 4Motion DSG Highline maksaa vähän päälle 52.500. Taitaisin itse kallistua tähän ennemmin kuin T6:een jos nyt tuollaista bensarosvoa olisin jostain syystä hankkimassa. Tulevan Mondeon ST lienee sekin aika kilpailukykyinen Volvoon nähden?


    Mitä noihin hintoihin tulee, niin ne ovat merkittävästi saksalaiskilpailijoita (A6, 5-sarja jne.) halvemmat.

    Volvon varustelu on täysin samalla tasolla kuin kilpailijoilla tässä luokassa. Samalla tavalla ne vimpaimet ovat lisärusteita Audiin, bemariin ja muihin.

    Passat Variant 3.2 ei varmasti tarjoa samaa suoritukykyä kuin V70 T6. Mondeo ST on ihan erityylinen peli kuin V70. Mondeo ST on sportti, V70 T6 mukava kartanofarmari. Lisäksi Passat kilpailee lähinnä Avensiksen ym. tuotteiden kanssa.

    #157810 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 15:35 Simppa- kirjoitti
    Minusta uusi V70 on suorastaan loistavasti hinnoiteltu. Esimerkiksi T6 mallin lähtöhinta on alle 60 000€. Ei paha, kun muistaa, että siinä on neliveto, 285 hevosvoimaa ja 400nm vääntöä, sekä melko hyvä momentum-varustelu.


    Tuossa V70 T6 AWD Momentumin hinnassa on virhe eli oikeasti se on vamaankin vähän alle 70000. Muistaakseni hinta olisi alkaen 68900. Kilpailukykyinen hinta silti nelivedosta ja 285 hv moottorista, jos sitä verrataan kilpailijoiden nelivetomalleihin. Momentum-varustelu ilmeisesti poikkeaa S80-mallista siinä, ettei se sisällä vielä nahkaverhoilua ja nahkaa on vasta Summumissa. Sivuikkunoiden kiiltolistojakaan ei V70-mallissa ole kai kuin vasta Summumissa, kun S80 ne on jo Kineticissä. Eli noista pikkujutuista sitä hintaa on saatu puristettua S80 alemmaksi. Asiastahan on ollut jo pitkään keskusteluketju myös Volvolandiassa.

    #157816 Ilmoita asiaton viesti

    Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä nuo uudet hinnat näkee ?

    #157821 Ilmoita asiaton viesti

    Jan79
    Jäsen

    Pakko sanoa että itse pidän Volvosta todella paljon eikä minulla ole omien kokemusten valossa moitittavaa mutta tosihan on se että tuollainen hintojen korotus nostaa ainakin meikäläisen karvoja pystyyn.. Ymmärretään että korimalli uusiutui mutta kuitenkin.. Hinnat on kovat mutta kehuja täytyy antaa edelleen Volvon varustepakettien hinnoittelulle! Jos vaikka mietitään ihan perinteistä Summum varustelua mihin luonnollisesti kuuluu automaatti-ilmastoinnista, Bi-Xenoneista aina nahkasisustukseen asti.. ja tietty kaikki vakionopeudensäätimet ym pikkuhilpetöörit kuuluvat siihen myös.. kaikilla muilla merkeillä vastaavat varusteet poimittuna yksitellen lisävarustelistalta maksavat jossain tapauksessa uuden pienen auton hinnan verran B) Siitä pisteet Volvolle mutta muuten tuo hintojen nosto hieman ketuttaa..

    #157825 Ilmoita asiaton viesti

    PropJock
    Jäsen

    Biliasta lähettivät hinnat tänään – ilmeisesti potentiaalisille kiinnostuneille.

    Joo, totta – kuusivaihteinen automaattihan näissä on. Saapa sitten nähdä onko myös turbottomissa perusmoottoreissa, kun tulevat viikolla 40/2007 myyntiin. Epäilen vähän.

    T6:ssa on kivasti voimaa ja se on muutenkin ehkä kiinnostavin moottori tässä mallistossa. Mutta: Bemarin vastaavan yhdistetty kulutus on kaksi litraa /100km pienempi. Voiman lisääminen on aika lailla yksinkertaisempaa kuin kulutuksen pienentäiminen siinä samalla.

    Yleisesti Volvo tuntuu menevän yhä enemmän amerikkalaisia latuja: isompaa, enemmän, jne. Kun taas insinöörille perinteisesti ”less is more” – juuri kuten BMW on uusine bensamoottoreineen tehnyt.

    Ja joo, voi olla että uusi V70 on edeltäjäänsä tilavampi. Myyntilukemista päätellen takaistuimen jalkatila ei kuitenkaan ole ostopäätöstä ohjaava tekijä.

    Itsekin olen samaa mieltä, että uuden V70/S80:n ohjaamo on tyylikkäin nykyään tarjolla olevista. Tyyli on kuitenkin ”ilmaista” teknisiin parannuksiin verrattuna.

    Eniten silti ihmetyttää Volvon piittaamattomuus ympäristöpuolella. Taisi maailman meno yllättää. Tämä voi myös tärkeillä USAn markkinoilla tulla jatkossa omaan nilkkaan. Ruotsalaisten Bi-Fuel -sekoiluilla ei ole juurikaan tekemistä ympäristöystävällisyyden kanssa. E85-autot pukkaavat, herran pieksut sentään, aldehydejä pakoputkesta.

    Summa summarum, Volvon uusissa hinnoissa näkynee emokonserni Fordin surkea tuloskunto. Katteille on tehtävä jotain ja missä se olisi otollisempaa kuin parhaiten myyvien mallien kohdalla. Hiljaa mielessäni silti epäilen, että ainakin Suomessa yritysautomarkkinoilla ”reilun 800 eur/kk”-hintatasosta on menty liikaa ylös. Ainakin itseäni kiinnostaa enemmän nyt saksalainen tai Lexus.

    Toinen esimerkki on eilen päivitetty S40/V50. Kaikesta kritiikistä huolimatta Volvo tyytyi vain muotoilemaan matkustamon ja ulkopuolen muoveja uudelleen. Kuitenkaan tähän koppimopoon ei esim. saa automaattilaatikkoa muuta kuin epätaloudellisen 2.4i -moottorin kanssa. Niin Fordia…

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 18:46]
    #157831 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 18:11 Ammattilainen kirjoitti
    Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä nuo uudet hinnat näkee ?


    Vaikkapa tuolta:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140053

    Siellä on T6 Momentum-mallissa hintavirhe, mutta muutoin taitavat hinnat olla oikein.

    #157835 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    PropJock:

    Kun kritisoit tuota Volvon hintaa, niin kerropa mikä iso premium-farkku lähtee halvemmalla? Uusi V70 on ihan eri peli kuin vanha. Vanha malli oli lähinnä S60 farmari, kun tämä uusi näyttäisi olevan täysin samaa puuta uuden S80 mallin kanssa.

    #157840 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 18:36 PropJock kirjoitti
    Toinen esimerkki on eilen päivitetty S40/V50. Kaikesta kritiikistä huolimatta Volvo tyytyi vain muotoilemaan matkustamon ja ulkopuolen muoveja uudelleen. Kuitenkaan tähän koppimopoon ei esim. saa automaattilaatikkoa muuta kuin epätaloudellisen 2.4i -moottorin kanssa. Niin Fordia…


    Jospa nyt laittettaisiin ne faktat kuntoon. Automaatin saa ainakin näihin malleihin:

    2.4i
    2.4
    T5
    T5 AWD
    D5

    Mielestäni on ihan fiksua, ettei tomaattia tarjota ihan mopomallien yhteyteen. Toki 2.0 kaipaisi automaattia, mutta silloin se tekisi 2.4 mallin turhaksi. Eipä muillakaan ole juurikaan laajempaa automaattitarjontaa tässä luokassa.

    Ja tuohonhan tulee pian Getragin kaksoiskytkinvaihteisto, jolloin epäilisin automaattitarjonnan vielä laajenevan.

    Ja mitä tuohon kulutukseen tulee, niin ainakin Eu-testissä BMW on saavuttanut selvän edun kilpailijoihin. Kun Volvoa vertaa esimerkiksi Audiin ei kulutus kuulosta kauhean pahalta:

    A6 Avant 2.4 V6 yhdistetty 10,0l/100km

    A6 3.2 FSI quattro 11,1l/100km (ei tarjoa lähellekään samaa suorituskykyä kuin T6 AWD)

    Näitä voi verrata D5 koneeseen:

    E220 CDI A T 7,3l/100km

    BMW 525d touring 6,6l/100km

    BMW 520dA touring 7,1l/100km

    Audi A6 2.7TDI avant käsivaihteisena 7,1l/100km (ei saa automaattia!)

    Saab 9-5 1.9TiD A 7,6l/100km (vain 110kw!)

    Jaguar S-type 2.7D V6 A 7,8l/100km

    Ford Mondeo 2.2 TDCI wagon 6,3l/100km (manuaali!)

    En V70 mallin tietoja löytänyt, mutta ne vastannevat kutakuinkin S80 mallia. S80 D5 A 7,3l/100km, S80 D5 6,4l/100km. Eli eipä nuo nyt niin kauhean pahalta kuulosta. Kun kaksoiskytkinvaihteisto saadaan, voipi käydä niin, että Volvo kuluttaakin diesel automaattina vähiten!

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.04.2007 klo 22:08]
    #157845 Ilmoita asiaton viesti

    Putput
    Jäsen

    Ihan loogista että hinnat nousee jotta jää tilaa V60:lle.

    #157850 Ilmoita asiaton viesti

    Ilwagen
    Jäsen

    No mites Simppa tuon kaksoiskytkinvaihteiston kestävyys? Kun sinähän olet eri palstoillla ollut aivan vakuuttunut (tutut taksikuskit ym. luotettavat lähteet) että DSG ei kestä ja tuo on samanlainen niin ei sekään sitten varmaankaan kestä?

    Sinänsä melko kallis tämä uusi V70.

    #157854 Ilmoita asiaton viesti

    Putput
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 17:07 Simppa- kirjoitti
    Volvon varustelu on täysin samalla tasolla kuin kilpailijoilla tässä luokassa. Samalla tavalla ne vimpaimet ovat lisärusteita Audiin, bemariin ja muihin.

    Passat Variant 3.2 ei varmasti tarjoa samaa suoritukykyä kuin V70 T6. Mondeo ST on ihan erityylinen peli kuin V70. Mondeo ST on sportti, V70 T6 mukava kartanofarmari. Lisäksi Passat kilpailee lähinnä Avensiksen ym. tuotteiden kanssa.


    *Kröhöm*, vai että varustelu täysin samalla tasolla, hah!

    Miksei Passat 3.2 tai uusi R36 olisi kilpailija T6:lle, mitä todennäköisimmin ne on paljon parempia ajaa sentään… Eihän Volvo ole koskaan vielä tehnyt oikeasti urheilullista autoa, R36 on varmasti eri luokassa siinä suhteessa, eikä 3,6-litraisesta 300hv koneesta suorituskyky lopu. Volvo on enemmän jenkkityylinen lotja jossa tehoa sitten koneesta riippuen, ja hörppii hörppii. Aika samoissahan tasoltaan Passat on kuin Volvo vaikka ehkä vähän isompaan Volvo ainakin YRITTÄÄ taas kerran. Ainahan saa kuulla samaa että NYT onkin Volvo siirytmässä kovempaan luokkaan mutta ei koskaan ihan tapahdukaan. Hinnalla se kilpailee.

    #157859 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 23:42 Ilwagen kirjoitti
    No mites Simppa tuon kaksoiskytkinvaihteiston kestävyys? Kun sinähän olet eri palstoillla ollut aivan vakuuttunut (tutut taksikuskit ym. luotettavat lähteet) että DSG ei kestä ja tuo on samanlainen niin ei sekään sitten varmaankaan kestä?

    Sinänsä melko kallis tämä uusi V70.


    Toivotaan, että toteutus on parempi kuin volkkarilla.

    #157866 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    11.04.2007 klo 23:51 Putput kirjoitti
    *Kröhöm*, vai että varustelu täysin samalla tasolla, hah!


    Mitäköhän olennaisa vakiovarusteita seittemänkyppisestä puuttuu, jotka muilla on vakiona?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 65)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.