Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot VW-Diesel, äijää..!

Tämä aihe sisältää 18 vastaukset, 16 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  MRK121 20.05.2007 at 15:49.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #159454 Ilmoita asiaton viesti

    ddr5
    Jäsen

    Firmalla on muutama sellainen uusi volkkarin pakettiauto. Dieselmoottori kuudella vaihteella. Alavääntöä ei ole edes huonon bensakoneen vertaa. Sitten kun se turbon potku tulee niin se on kierrosalueella 2708-2785. Aivan paska kone. Se sammuukin liikkeellelähdettäessä n. joka toinen kerta. Aika paskaa tekniikkaa alkaa olla tuo volkkarin dieselmylly nykyisin. Sitä samaa vanhaa 90-luvun tekniikkaa vaan päivitetään turboa kiristämällä.

    #159461 Ilmoita asiaton viesti

    Rampe2
    Jäsen

    Ja kuitenkin ne huonot VW:n dieselit myy eniten! On se vaan markkinointitutkimuksen paikka! Miten huonoja ne muut sitten ovat? Yhdyn palstan aloittajaan siinä, että 2.0 TDI on kyllä hitailla kierroksilla melko miehinen äänimaailmaltaan, varsinkin jossain metsätiellä! No eihän se kaikille neitokaisille kuullosta hyvältä!

    #159466 Ilmoita asiaton viesti

    zxcvbn
    Osallistuja (Participant)

    On se 2-litrainen pumppusuutin-TDI kauhia kone, oikea Hitlerin viimeinen kosto. Sakemannien propaganda on saanut aikaan sen, että tuo onneton ja kallis tekele on volkkarien, skoodien, audien ja seeattien lisäksi vielä jeeppien, mitsupitsien, kryslereiden ja dotkejenkin nokilla!

    #159471 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    01.05.2007 klo 14:27 Stallman kirjoitti
    On se 2-litrainen pumppusuutin-TDI kauhia kone, oikea Hitlerin viimeinen kosto. Sakemannien propaganda on saanut aikaan sen, että tuo onneton ja kallis tekele on volkkarien, skoodien, audien ja seeattien lisäksi vielä jeeppien, mitsupitsien, kryslereiden ja dotkejenkin nokilla!


    Niin, VAG-konsernin ulkopuolella sitä käytetäänkin halpa-autoissa, kun Outlanderkin siirtyy käyttämään HDI-dieseleitä.

    #159476 Ilmoita asiaton viesti

    Enpä haluaisi äijäautolla kruisailla- nykyään tuota termiä käyttvät itsestään pääasiassa sählyä pelaavat, viiniälotraavat NEITIPOJAT!

    Me miehet emme olemisiamme korosta- edes autoissa…:)

    #159480 Ilmoita asiaton viesti

    Lainaus:
    30.04.2007 klo 23:07 ddr5 kirjoitti
    Firmalla on muutama sellainen uusi volkkarin pakettiauto. Dieselmoottori kuudella vaihteella. Alavääntöä ei ole edes huonon bensakoneen vertaa. Sitten kun se turbon potku tulee niin se on kierrosalueella 2708-2785. Aivan paska kone. Se sammuukin liikkeellelähdettäessä n. joka toinen kerta. Aika paskaa tekniikkaa alkaa olla tuo volkkarin dieselmylly nykyisin. Sitä samaa vanhaa 90-luvun tekniikkaa vaan päivitetään turboa kiristämällä.

    Tuon voi allekirjoittaa, eli Transporterin kakspuolikas kone tulisi ehdottomasti ottaa automaattilaatikolla, koska alakierrosvääntö on heiveröistä.

    #159485 Ilmoita asiaton viesti

    Mika
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    30.04.2007 klo 23:07 ddr5 kirjoitti
    Firmalla on muutama sellainen uusi volkkarin pakettiauto. Dieselmoottori kuudella vaihteella. Alavääntöä ei ole edes huonon bensakoneen vertaa. Sitten kun se turbon potku tulee niin se on kierrosalueella 2708-2785. Aivan paska kone. Se sammuukin liikkeellelähdettäessä n. joka toinen kerta. Aika paskaa tekniikkaa alkaa olla tuo volkkarin dieselmylly nykyisin. Sitä samaa vanhaa 90-luvun tekniikkaa vaan päivitetään turboa kiristämällä.


    En tiedä miten teidän firman autot on oikein kengitty kun ’potku’ tulee vasta 2700rpm jälkeen – on melko outoa, että potku tulisi silloin kun vääntökäyrä alkaa laskea rajusti. ’Potku’ on yleisesti turbodieseleissä kuitenkin reiluusti alle 2000rpm – lähempänä 1500rpm paremminkin :)
    Alavääntö nyt on sitä mitä on, mutta ei tuo ainakaan itselle ole ollut ongelma. 1000rpm tienoillahan vääntö on 160-180Nm luokkaa, joten ei se nyt mikään kovin huono ole. Tiedä sitten mitä tarkoitat huonolla bensa koneella, mutta mielestäni tuo on jo aika hyvä vääntö.

    En nyt paskaksi sanoisi tuota tekniikkaa, kun ainoa jolla on tarjota mitään parempaa on MB ja johtotähtikin tuo lisätehon lisäpytyllä ja sitä kautta suuremmalla iskutilavuudella.

    #159490 Ilmoita asiaton viesti

    Aeronautti
    Jäsen

    Lainaus:
    02.05.2007 klo 21:43 mla kirjoitti
    Alavääntö nyt on sitä mitä on, mutta ei tuo ainakaan itselle ole ollut ongelma. 1000rpm tienoillahan vääntö on 160-180Nm luokkaa, joten ei se nyt mikään kovin huono ole.


    Oisko ollut kyseessä se tuhat ja alle. Eli liikkeellelähtö kierrokset. Itselle yleensä VAG dieselit (ja lähes kaikki muutkin TDI:t) olleet pettymyksiä juuri tuon olemattoman alaväännön vuoksi. VW:n uusi 1,4 TSI alkaa olla jo oikeilla linjoilla. Sitä ei tahtonut saada sammumaan vaikka yritti. Elektroniikalla pitäis tuommoset jo pystyä hoitamaan kuntoon tänä päivänä.

    Missä dieselissä on 160-180Nm 1000rpm tienoilla? Noilla kierroksilla jos polkaisee niin ahtimeltakin menee oma tovi ennenkuin se ehtii mukaan.

    #159496 Ilmoita asiaton viesti

    Mika
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    03.05.2007 klo 00:00 Aeronautti kirjoitti
    Oisko ollut kyseessä se tuhat ja alle. Eli liikkeellelähtö kierrokset. Itselle yleensä VAG dieselit (ja lähes kaikki muutkin TDI:t) olleet pettymyksiä juuri tuon olemattoman alaväännön vuoksi. VW:n uusi 1,4 TSI alkaa olla jo oikeilla linjoilla. Sitä ei tahtonut saada sammumaan vaikka yritti. Elektroniikalla pitäis tuommoset jo pystyä hoitamaan kuntoon tänä päivänä.

    Missä dieselissä on 160-180Nm 1000rpm tienoilla? Noilla kierroksilla jos polkaisee niin ahtimeltakin menee oma tovi ennenkuin se ehtii mukaan.


    No tuossa 2.5TDI:ssä on käppyröiden mukaan 96kW versiossa n. 180Nm 1000rpm tienoilla ja suunnilleen samaa näyttäisi olevan 128kW versiossakin. Nämä siis valmistajan ilmoittamia ja maahantuojan sivuilta käppyröistä katsottuna. Alle 1000rpm vääntöä ei ilmoiteta tuossa graafeissa joten siitä en tiedä.
    Sen mitä itse olen ajanut 96kW versioilla ja yksi on omassakin käytössä niin turbo tulee tuossa aika nopeasti mukaan, paljon aiemmin kuin pienemmissä 1.9TDI versiossa. Ajelin edellisellä 1.9TDI T5:ssa 85tkm, joten siitäkin on kokemusta.

    Alavääntö ei ole nykyisissä turbodieseleissä niin hyvä kuin bensaturbossa (toki on poikkeuksiakin esim. tuplaturbolliset) , mutta ei nyt mikään huonokaan ja paljon parempi se on kuin vapari bensoissa.
    Mutta enemmän tuo on kiinni kuskista, jos autoa sammuttelee, sillä nykyisessä T5:ssahan on vakiona mäkilähtöavustin yms, joten ei sitä kovin helpolla sammumaan saa.

    Ei siinä, luultavasti seuraava ’kauppakassi’ pirssi voisi olla ihan hyvin TSI, jos vain sen saa siihen haluamaani automalliin ja jos sitä alkaa saada Suomessakin tehokkaampina kuin 140hv versioina. Pakuihin sitä tuskin kuitenkaan tulee niin diesel on niissä edelleen se mitä pitää ottaa.

    [mla muokkasi tätä viestiä 03.05.2007 klo 18:29]
    #159498 Ilmoita asiaton viesti

    juuso01
    Jäsen

    http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10010

    Tuolla oli jotain juttua uudesta 2-litraisesta commonrail koneesta. Hyvältä vaikuttaa ainakin noiden tietojen perusteella. B)

    #159504 Ilmoita asiaton viesti

    Joo näinhän se. VW iskee täydellä laidalla menettämäänsä asemaa huippu dieselmoottoreiden valmistajana. Eipä hypi enää mitkään ”idän ihmeet” (anteeksi kulunut fraasi) nenille :)

    #159509 Ilmoita asiaton viesti

    Kitkakalle
    Jäsen

    Onko kellään tarkempaa tietoa tuosta 2-litraisesta CR TDI:stä, joka tuottaa 150 kW? BMW:hän julkaisi juuri oman uusimman version 2-litraisestaan, joka myös antaa 150 kW. BMW diesel oli kuitenkin 2-vaiheisesti ahdettu (kaksi ahdinta sarjassa/rinnan).

    Onko tuo VW:n saman tehoinen diesel 2-vaiheisesti ahdettu vai perinteinen yhdellä turbolla?

    Olen koittanut googlata, mutta en ole löytänyt vastausta.

    #159514 Ilmoita asiaton viesti

    Disukka
    Jäsen

    Idän ihmeet hyppii nenille ainakin meillä kotona ennenkuin VW:n hillitön sisämelu motarilla ja tekninen toimivuus sekä laatu pitkässä juoksussa vastaa vähänkään ”Idän ihmeiden” tasoa.
    Meillä autot tosiaankaan ei saa vuotaa öljyä eikä kuluttaa niveliään ennenaikojaan ja seistä pajalla kun niillä pitäisi ajaa..
    :p

    #159519 Ilmoita asiaton viesti

    Ilwagen
    Jäsen

    Muistaakseni olet maininnut että se teillä ollut volkkari ei ollut ihan sieltä tuoreimmasta päästä…

    Oli mullakin -86 VW Caravelle, 1.6TD, joka oli todella surkea kärry. Hajosi joka paikkaan. Ihan tilava sisältä, mutta kun se harvemmin liikkui. Kamala melu siitä myös lähti. Ja öljyä valui pakoputkenkin päästä. Ois pitäny sittenkin laittaa se ruosteinen hiace… Tosin saattaa niissäkin 20 vuotta ja 400 000 kilsaa vanhoina jotain pientä laittoa olla.

    Vaan toista se on tämän -06 TDI Passatin kanssa.

    :p

    #159525 Ilmoita asiaton viesti

    Totta, edellinen oli -98 TDI ja viime viikolla vaihtui -03 TDI 4-pykäläiseen automaattiin. Hieman rouskutus on pienentynyt, ehkä jo päästy samalle tasolle kuin -86 Passat TD melutasolle. (Yllättävän hiljaisia nuo pyrörrekammiodieselit) Ainoa outo homma on merkillisen suuri kulutus. Maantiellä ei tahdo millään päästä alle 6l ja keskikulutus rauhallisessa ajossa on yli 7,5l… Tällä viikolla käy huollossa jos ilmamassamittari olisi rikki, ultimate vw:n sivuilta apua onneksi löytyi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.