Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot MB C-sarja kalliimpi isompia edustusluokan kilpailijoitaan

Tämä aihe sisältää 414 vastaukset, 39 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  vernon vili 29.06.2007 at 17:26.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 415)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #160976 Ilmoita asiaton viesti

    MMS
    Osallistuja (Participant)

    Heh, jos saivarrellaan aiheen otsikosta ”edustusluokka”, niin ainakin TM:n numerossa 9 ainakin volvon luokittelivat lähinnä virkamiestasolle takatilojen suhteen. Ei sopisi edustusautoksi meitin pääministerille kuulemma. Tämä vain pieni tarkennus ketään loukkaamatta.
    Mielestäni ei tässä hintaluokassa ole todellisia edustusautoja.

    [MMS muokkasi tätä viestiä 08.05.2007 klo 21:36]
    #160985 Ilmoita asiaton viesti

    HARZ
    Jäsen

    Mersulla maahantuoja vetää rankemmin välistä, perinteiseen tapaan. Omalta kohdaltani vertaan tuossa porukassa MB:n ja BMW:n hintoja toisiinsa, Volvo kuuluu mielestäni kevyempään sarjaan. Jos auto noista pitäisi ostaa, Audi vaikuttaa edulliselta siihen verrattuna mitä saa vastineeksi.

    Mietin että mitäs sitten…Jos Volvon S60 sarja maksaisi enempi kuin E-sarjan Mersu…Volvolla saattaisi muutama pirssi jäädä varastoon makaamaan….Tosin eihän tiedä vaikka sama kohtalo on C-Mersulla…

    #160990 Ilmoita asiaton viesti

    MMS
    Osallistuja (Participant)

    Kävin tutkailemassa uutta c:tä, oli vähän isompikoneinen versio. Kun nyt pähkäillään vehkeen hintoja, niin tämän yksilön lapussa oli lukema 67000 te, että sillä lailla, raha on hupaa heh.
    Eikä ollut edes AMG versio, ne onkin sitten ihan eri hinnoissa.

    [MMS muokkasi tätä viestiä 08.05.2007 klo 22:17]
    #160995 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    08.05.2007 klo 21:26 MMS kirjoitti
    Heh, jos saivarrellaan aiheen otsikosta ”edustusluokka”, niin ainakin TM:n numerossa 9 ainakin volvon luokittelivat lähinnä virkamiestasolle takatilojen suhteen. Ei sopisi edustusautoksi meitin pääministerille kuulemma. Tämä vain pieni tarkennus ketään loukkaamatta.
    Mielestäni ei tässä hintaluokassa ole todellisia edustusautoja.


    No saivarellaan sitten. Suomen virallinen EU-edustusauto oli Volvo. Kyllä tässä luokassa jo mielestäni kolkutellaan edustustasoa, sillä jos katsot uutisia, valtiovierailuista, niin kyllä siellä kummasti vaan juurikin tämän kokoluokan kärryjä vilahtelee edustustehtävissä. Ja satunpahan tietämään, ettei tämän luokan auto edustusautona nyt niin kovin kummallinen ole firmojenkaan käytössä…

    #161000 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    08.05.2007 klo 22:29 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    08.05.2007 klo 21:26 MMS kirjoitti
    Heh, jos saivarrellaan aiheen otsikosta ”edustusluokka”, niin ainakin TM:n numerossa 9 ainakin volvon luokittelivat lähinnä virkamiestasolle takatilojen suhteen. Ei sopisi edustusautoksi meitin pääministerille kuulemma. Tämä vain pieni tarkennus ketään loukkaamatta.
    Mielestäni ei tässä hintaluokassa ole todellisia edustusautoja.


    No saivarellaan sitten. Suomen virallinen EU-edustusauto oli Volvo. Kyllä tässä luokassa jo mielestäni kolkutellaan edustustasoa, sillä jos katsot uutisia, valtiovierailuista, niin kyllä siellä kummasti vaan juurikin tämän kokoluokan kärryjä vilahtelee edustustehtävissä. Ja satunpahan tietämään, ettei tämän luokan auto edustusautona nyt niin kovin kummallinen ole firmojenkaan käytössä…


    Itse näin juuri ensimmäiset S80:n syksyllä, kun poliisit pysäytti liikennevaloihin ja pitkä letka mustia Volvoja meni risteyksessä ohi poliisisaattueessa. Silloin herätti huomiota, että onpa siron näköinen auto ollakseen edustuskärrynä EU:n johtajille. Eli tosiaan näitä tämän kokoisia autoja käytetään jo edustustarkoituksiin isompiakin johtajia kuskatessa. Volvon, kuten muidenkin kilpailijoiden takatilathan riippuu siitä miten iso kuski on eli miten taakse etupenkki on siirretty.

    Uusimmassa TM:ssa oli koeajo S80 3,2 AWD Executive mallista, jossa oli ruskea erikoisnahkaverhoilu ja takaistuimen viihdepaketti eli dvd-soitin, pääntukiin sijoitetut näytöt, kauko-ohjain ja langattomat kuulokkeet ja koeajoauton hinta varusteineen oli yli 90 tonnia. Eli eiköhän tuossa jo jonkin sortin edustuskärrystä puhuta, jossa takapenkillä viihtyy varmasti ainakin Vanhasta pienemmät ministerit ja muut johtajat. Vanhanen on muuten 196 cm pitkä, joten eiköhän TM:n loppukommentti sikäli ollut aiheellinen. Eiköhän Volvon takapenkillä kuitenkin vaikkapa Halosta kuskattaisi hyvinkin mukavasti.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 08.05.2007 klo 23:52]
    #161002 Ilmoita asiaton viesti

    Mp–autoilija
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    08.05.2007 klo 20:51 A-utoilija kirjoitti
    MB C 200 Kompressor A Classic 51300,-
    Metalliväri 1460,-
    Taittuva takaselkänoja 510,-
    Radio, CD, kaiuttimet ja antenni 900,-
    Kaksoisksenonvalot 1650,-
    55.820,- yhteensä

    Volvo S80 2,5T A Kinetic 50800,-
    xenon 1000,-
    metalliväri 1200,-
    53.000,- yhteensä

    Audi A6 2,0 turbo Business Multitronic A 48800,-
    xenon 1670,-
    metalliväri 1500,-
    51.970,- yhteensä

    BMW 523i Sedan Business 56.550,-
    xenonit kuuluu Business-varusteluun
    metalliväri 1440,-
    kääntyvät takapenkit 770,-
    58760,- yhteensä


    Tuohon vertailuun pitää tietysti lisätä vielä MB:n kalleimman kilpailijan BMW:n samankokoinen malli samanlaisella varustelulla.

    BMW 320i Business 41.500,-
    xenon 990,-
    metalliväri 1200,-
    kääntyvät takapenkit 720,-
    Automaattivaihteet 3360
    47.770,- yhteensä

    Eroa MB:n ja BMW:n välillä on yli 8000,- eli sanoisin, että aika paljon. BMW 325xi eli kuusisylinterinen ja nelivetoinen malli, jossa on 218 hv, on noin 10000,- kalliimpi kuin tuo 320i Business eli siitä pitäisi maksaa vain pari tonnia Mersua enemmän. Mersun ylihinta siis alkaa paljastua kaikessa karmeudessaan, mutta se tuskin sitä ostavia hetkauttaa millään tavalla, koska Mersuhan on Mersu ja saa maksaa mitä tahansa. :)

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 08.05.2007 klo 23:49]
    #161006 Ilmoita asiaton viesti

    Putput
    Jäsen

    Lainaus:
    08.05.2007 klo 22:29 Simppa- kirjoitti
    No saivarellaan sitten. Suomen virallinen EU-edustusauto oli Volvo. Kyllä tässä luokassa jo mielestäni kolkutellaan edustustasoa, sillä jos katsot uutisia, valtiovierailuista, niin kyllä siellä kummasti vaan juurikin tämän kokoluokan kärryjä vilahtelee edustustehtävissä. Ja satunpahan tietämään, ettei tämän luokan auto edustusautona nyt niin kovin kummallinen ole firmojenkaan käytössä…


    No ohhoh, et kai väitä että S80 on millään tavalla edustusauto?

    EU-pääjohtajuuskaudella tietääkseni Volvo halusi saada imagosyistä autonsa kalustoksi. En tiedä maksoiko Volvo kaikki kaluston viulut…

    Käytössä oli muuten myös XC90, onko sekin nyt edustusauto?

    En usko että monikaan korkea-arvoinen vieras joutui Volvon kyydissä kulkemaan, lukemattomien virkamiesten kuskaamiseen kelpasi edullisempi ’muka-edustusauto’.

    Hyvin näköjään tehosi sekin Volvon markkinointitoimi kun sitä jotkut tuollaisin perustein pitää suorastaan limusiinina. Tai ehkä kyseessä on taas vain Volvo-fanatismia.

    Joissain maissa käytettiin aiemmin Opel Omegaa, Italiassa vieläkin Lanciaa, Ranskassa tietty Renault Avantimea jne..

    #161013 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 10:00 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    08.05.2007 klo 22:29 Simppa- kirjoitti
    No saivarellaan sitten. Suomen virallinen EU-edustusauto oli Volvo. Kyllä tässä luokassa jo mielestäni kolkutellaan edustustasoa, sillä jos katsot uutisia, valtiovierailuista, niin kyllä siellä kummasti vaan juurikin tämän kokoluokan kärryjä vilahtelee edustustehtävissä. Ja satunpahan tietämään, ettei tämän luokan auto edustusautona nyt niin kovin kummallinen ole firmojenkaan käytössä…


    No ohhoh, et kai väitä että S80 on millään tavalla edustusauto?

    EU-pääjohtajuuskaudella tietääkseni Volvo halusi saada imagosyistä autonsa kalustoksi. En tiedä maksoiko Volvo kaikki kaluston viulut…

    Käytössä oli muuten myös XC90, onko sekin nyt edustusauto?

    En usko että monikaan korkea-arvoinen vieras joutui Volvon kyydissä kulkemaan, lukemattomien virkamiesten kuskaamiseen kelpasi edullisempi ’muka-edustusauto’.

    Hyvin näköjään tehosi sekin Volvon markkinointitoimi kun sitä jotkut tuollaisin perustein pitää suorastaan limusiinina. Tai ehkä kyseessä on taas vain Volvo-fanatismia.

    Joissain maissa käytettiin aiemmin Opel Omegaa, Italiassa vieläkin Lanciaa, Ranskassa tietty Renault Avantimea jne..


    Mikäs tuossa nyt oli niin kummallista? Jos menet katsomaan vaikka lähetystöjen pihoja, niin tulet löytämään S80 Volvoja edustusautoina kera lipputankojen ja diplomaattikilpien muistakin lähetyistöistä kuin ruotsin. Usein noita kuskaa vielä palkattu kuski, joten edustukäytössähän ne ovat. Automediatkin puhuvat aika usein edustusautoista tarkoittaen tämän kokoluokan menopeliä.

    edit: Niin, mulla on ollut aikoja sitten Volvo, jonka alunperin piti mennä diplomaattikäyttöön. Siinä on vieläkin ne paikat lipputangoille.

    Niin, ja tuo nyt ihan skeidaa etteikö niitä korkea-arvoisia vieraita olisi kuskattu Volvoilla. Jos vastaan tulee letka, jossa on pelkkiä mustia Volvoja ja poliisikulkuneuvoja, eikö ole aika ilmeista, ettei siellä silloin roudata mitään virkamiestä. Ja näitä letkojahan meni useita, ja kaikissa autona Volvo.

    Kyllä XC90:täkin edustuskäytössä näkee:

    http://www.chauffeurx4x4.com/

    Tämä firma taitaa olla alansa suurin. Kalustosta mainittakoon 550 yksilön vahvuinen Volvolaivasto.:

    http://www.tristarworldwide.com/Home

    Volvoja:

    http://www.autolinkexecutivecars.co.uk/m_17.asp

    Jos nuo ei riitä, niin noita firmoja voin linkittää tänne vielä pilvin pimein.

    Kyllä paavinkin kelpaa ottaa rennosti:

    http://www.quebectuning.qc.ca/images/newsMgr/untitled02.JPG

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.05.2007 klo 11:22]
    #161016 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Mersun hinnoittelu on aina ollut segmenttinsä yläpäässä, luokkansa benchmark mihin muita vastaavia on verrattu. Tämä on kaikkien kaupallisten tuotteiden tavoite, olla niin haluttu, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan enemmän kuin kilpailijoiden vastaavista tuotteista. Samalla lailla esim. iPod on selvästi kalliimpi kuin vastaavat kilpailijat.

    Jos taas tuotetta ei saada ominaisuuksien tai huonon tunnettavuutensa takia kaupaksi, jää kilpailu keinoksi hinta. Monesti myös tunnettu tuotemerkki joutuu laskemaan hintatasoaan, koska tuote ei käy jostain syystä kaupaksi. Tällaiseksi esimerkiksi käyköön Ford Euroopan se oikea edustusmerkki eli Jaguar. http://www.jaguar.fi/uudetautot_info.asp?tid=62148&valittu=&vakio=1&lisa=0&malli=s-type&tulosta=&tcompany=

    Saattaa olla että S80 on edustusauto, mutta vastaavan kokoinen E-sarja, A6, S-type ja 5-sarja eivät ole. Siihen tarkoitukseen näillä valmistajilla on sopivampia mallisarjoja tarjolla

    #161021 Ilmoita asiaton viesti

    MMS
    Osallistuja (Participant)

    No tämä iso-auto, edustus-auto oli oli itseltäni heitto, niinkuin varmaan ymmärrettiin. Mutta sitä itse en ymmärrä, että joku ihmettelee ja voihkii mesen hintoja. Olen jo c-sarja keskustelussa tuonut esiin sen, mikä on se pointti miksi jotkut ostavat näitä, eli imago, fiilis ym. Myös itselleni on tärkeää, että ei tarvitse selitellä ja etenkään todistella valintaa. Varmaan markkinoinnissa on hyvinkin tarkkaan tutkittu mikä olisi hintataso mitä asiakkaat ovat valmiit maksamaan. Aika näyttää sen onko taso oikea meillä. Merkin hintason yleisesti huomioiden en pidä nykyistä hintaa mitenkään kummoisena. En ole pahemmin ylistänyt ja vertaillut valintaani muihin, koska ei ole tarvetta, eikä ole ollut tarvetta kyseenalaistaa jotain yksittäistä merkkiä tai mallia

    [MMS muokkasi tätä viestiä 09.05.2007 klo 12:30]
    #161027 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 12:15 juster kirjoitti
    Mersun hinnoittelu on aina ollut segmenttinsä yläpäässä, luokkansa benchmark mihin muita vastaavia on verrattu. Tämä on kaikkien kaupallisten tuotteiden tavoite, olla niin haluttu, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan enemmän kuin kilpailijoiden vastaavista tuotteista. Samalla lailla esim. iPod on selvästi kalliimpi kuin vastaavat kilpailijat.

    Jos taas tuotetta ei saada ominaisuuksien tai huonon tunnettavuutensa takia kaupaksi, jää kilpailu keinoksi hinta. Monesti myös tunnettu tuotemerkki joutuu laskemaan hintatasoaan, koska tuote ei käy jostain syystä kaupaksi. Tällaiseksi esimerkiksi käyköön Ford Euroopan se oikea edustusmerkki eli Jaguar. http://www.jaguar.fi/uudetautot_info.asp?tid=62148&valittu=&vakio=1&lisa=0&malli=s-type&tulosta=&tcompany=

    Saattaa olla että S80 on edustusauto, mutta vastaavan kokoinen E-sarja, A6, S-type ja 5-sarja eivät ole. Siihen tarkoitukseen näillä valmistajilla on sopivampia mallisarjoja tarjolla


    E-sarjaa muuten käytetään todella paljon edustustehtävissä. Noissakin näkee niitä lipputankoja aika usein, kun ajelee pitkin Helsinkiä. 5-sarjaa näkee myös esim. Brysselissä varsin yleisesti edustustehtävissä.

    Mistä lähtien C- tai edes E-sarja on ollut luokan benchmark? Ja mitä tuohon haluttavuuteen tulee, niin BMW:llä menee huomattavasti paremmin. Mersullahan on mennyt taloudellisesti päin #&%£$!* jo useampi vuosi. S-sarja voi ehkä olla benchmark, mutta nuo pienemmät eivät todellakaan ole sitä nykyään.

    iPod ei muuten ole ”selvästi kalliimpi kuin vastaavat kilpailijat”. Creativen soittimet pyörivät melkein samoissa hinnoissa, Samsungin soittimet maksavat jopa hieman enemmän. Ihan halpoja ei ole Sonyn Walkmanitkaan:

    http://www.zinglounge.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=327

    #161033 Ilmoita asiaton viesti

    individual
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 12:29 Simppa- kirjoitti
    E-sarjaa muuten käytetään todella paljon edustustehtävissä. Noissakin näkee niitä lipputankoja aika usein, kun ajelee pitkin Helsinkiä. 5-sarjaa näkee myös esim. Brysselissä varsin yleisesti edustustehtävissä.

    Mistä lähtien C- tai edes E-sarja on ollut luokan benchmark? Ja mitä tuohon haluttavuuteen tulee, niin BMW:llä menee huomattavasti paremmin. Mersullahan on mennyt taloudellisesti päin #&%£$!* jo useampi vuosi. S-sarja voi ehkä olla benchmark, mutta nuo pienemmät eivät todellakaan ole sitä nykyään.

    iPod ei muuten ole ”selvästi kalliimpi kuin vastaavat kilpailijat”. Creativen soittimet pyörivät melkein samoissa hinnoissa, Samsungin soittimet maksavat jopa hieman enemmän. Ihan halpoja ei ole Sonyn Walkmanitkaan:

    http://www.zinglounge.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=327


    Ainakin käsittääkseni itse Mercedeksellä menee taloudellisesti ihan hyvin, mutta koko konsernilla ei niinkään. Ei Mb:kään yhtä kannattava ole kuin Bmw, toyota ja Porsche, mutta selvästi voitollinen merkki kuitenkin.

    Sinäänsä olen samaa mieltä, että S-sarjan kokoluokassa, eli oikeissa edustusautoissa, Mb on selvä benchmark, muttei E- ja C-sarjassa. Itse asiassa ainakin edellisen C-sarjan esittelyn yhteydessä tehdas myöni ottaneensa mallia 3-sarjasta, jota on yleisesti pidetty tuon luokan mittapuuna. E/5-sarjan kokoluokasta tuota onkin jo vaikeampi määritellä, mutta pitäisimpä siinäkin mittatikkuna 5-sarjaa, ainakin Caddy on myöntänyt käyttäneensä sitä esikuvana CTS:ää suunniteltaessa.

    Kyllä tuota S80/5-sarja/E-sarja/A6 kokoluokkaa näkee edustustehtävissä, mutta ne eivät vielä ole edustusautoja. Vai onko teidän mielestä Skoda Suberb edustusauto? Tätä kun kuitenkin Suomen valtio käyttää edustustehtävissä. Jos on niin, mitä sitten ovat S-sarja, yms kumppanit? Kyllä minusta tuossa kannattaa uskoa yleisesti määriteltyjä luokkarajoja, vaikka Volvo sponsoroinninsa takia olikin edustustehtävissä ja valtio/jotkut yritykset käyttävätkin säästääkseen pienempää kokoluokkaa edustukseen. Kyllä EU kokouksessakin tärkeimmät henkilöt liikkuivat niillä IHAN oikeilla edustusautoilla..

    [individual muokkasi tätä viestiä 09.05.2007 klo 12:49]
    #161039 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 12:29 Simppa- kirjoitti
    E-sarjaa muuten käytetään todella paljon edustustehtävissä. Noissakin näkee niitä lipputankoja aika usein, kun ajelee pitkin Helsinkiä. 5-sarjaa näkee myös esim. Brysselissä varsin yleisesti edustustehtävissä.

    Mistä lähtien C- tai edes E-sarja on ollut luokan benchmark? Ja mitä tuohon haluttavuuteen tulee, niin BMW:llä menee huomattavasti paremmin. Mersullahan on mennyt taloudellisesti päin #&%£$!* jo useampi vuosi. S-sarja voi ehkä olla benchmark, mutta nuo pienemmät eivät todellakaan ole sitä nykyään.

    iPod ei muuten ole ”selvästi kalliimpi kuin vastaavat kilpailijat”. Creativen soittimet pyörivät melkein samoissa hinnoissa, Samsungin soittimet maksavat jopa hieman enemmän. Ihan halpoja ei ole Sonyn Walkmanitkaan:

    http://www.zinglounge.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=327


    E-sarja on myös erittäin yleinen taksiauto, niissä olen myös nähnyt paikan lipputangoille.

    Kirjoitinkin jo toisaalle, että BMW on nyt muutaman vuoden ollut tämän Premium luokan markkinajohtaja. Ja myös sen että Saksassa vastaavat Mersut ja BMW:t maksavat aika tarkalleen saman verran. Mutta Suomessa Mersu on se mihin muita verrataan, varsinkin siinä ikäluokassa missä tämän hintaisten autojen ostajat tässä maassa ovat. Siksi muut merkit joutuvat hinnoittelemaan tuotteensa enemmän tai vähemmän tähtikeulaa halvemmaksi.

    iPod:in kilpailijat joutuvat tarjoamaan enemmän ominaisuuksia hieman pienempään hintaan. Eli he joutuvat seuraamaan markkinajohtajaa hinnoittelussaan. Sitten mietintää, onko mitään tuotetta olemassa mikä olisi segmenttinsä halvin ja samalla markkinajohtaja?

    #161043 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 12:47 individual kirjoitti
    Ainakin käsittääkseni itse Mercedeksellä menee taloudellisesti ihan hyvin, mutta koko konsernilla ei niinkään. Ei Mb:kään yhtä kannattava ole kuin Bmw, toyota ja Porsche, mutta selvästi voitollinen merkki kuitenkin.

    Sinäänsä olen samaa mieltä, että S-sarjan kokoluokassa, eli oikeissa edustusautoissa, Mb on selvä benchmark, muttei E- ja C-sarjassa. Itse asiassa ainakin edellisen C-sarjan esittelyn yhteydessä tehdas myöni ottaneensa mallia 3-sarjasta, jota on yleisesti pidetty tuon luokan mittapuuna. E/5-sarjan kokoluokasta tuota onkin jo vaikeampi määritellä, mutta pitäisimpä siinäkin mittatikkuna 5-sarjaa, ainakin Caddy on myöntänyt käyttäneensä sitä esikuvana CTS:ää suunniteltaessa.

    Kyllä tuota S80/5-sarja/E-sarja/A6 kokoluokkaa näkee edustustehtävissä, mutta ne eivät vielä ole edustusautoja. Vai onko teidän mielestä Skoda Suberb edustusauto? Tätä kun kuitenkin Suomen valtio käyttää edustustehtävissä. Jos on niin, mitä sitten ovat S-sarja, yms kumppanit? Kyllä minusta tuossa kannattaa uskoa yleisesti määriteltyjä luokkarajoja, vaikka Volvo sponsoroinninsa takia olikin edustustehtävissä ja valtio/jotkut yritykset käyttävätkin säästääkseen pienempää kokoluokkaa edustukseen. Kyllä EU kokouksessakin tärkeimmät henkilöt liikkuivat niillä IHAN oikeilla edustusautoilla..


    Mun mielestä S80:stä, 5-sarjasta ym. voidaan puhua jo edustusautoina. Toki S-sarja, XJ ym. ovat sitten niitä ”ihan oikeita” edustusautoja. Kehoitan muuten katsomaan uutisia. Tosi usein EU-merkkihenkilöt (korkeimmatkin herrat) nousevat E-mersun tai 5-sarjalaisen takapenkiltä. Melkeinpä useammin kuin S-sarjalaisen tai muun vastaavan. Mielestäni S80 Executive paketilla on jo edustusauto. Ja niitä firmoja, jotka käyttävät tuon kokoluokan autoja edustehtäviin on todella useita.

    Muuten, mistä tiedät että niitä tärkeimpiä merkkihenkilöitä kuljetettiin muilla kuin Volvoilla? Omat havaintoni ovat täysin päinvastaisia, sillä sellaisia letkoja joita Helsingissä oli, ei pistetä pystyyn ihan pikkuherrojen takia.

    Ja jos en nyt ihan totaalisen väärässä ole, niin edellisessäkin merkittävässä huippukokouksessa Suomessa taisi olla Volvoja edustamassa.

    Taitaa muuten ainoa valtion Superb olla Kääriäisen Sepolla virka-autona. Kovasti kuulemma pitää Seppo viimeisen päälle varustelllusta Skodastaan. Tuo Superb voidaan mielestäni laveasti ajatellen määritellä jopa edustusluokkaan.

    #161047 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 13:00 juster kirjoitti
    E-sarja on myös erittäin yleinen taksiauto, niissä olen myös nähnyt paikan lipputangoille.


    Ja montakos lippua olet nähnyt niissä liehumassa? Aivan. Todennäköisesti nuo on alunperin tarkoitettu diplomaattikäyttöön, ja joku taksari on sellaisen halvalla. Itse en kyllä noita tankopaikkoja ole takseissa havainnut, mutta kaipa niitäkin löytyy.

    S-sarja on benchmark, mutta E- tai C-sarja ei missään nimessä ole. Itse en ole kuullut missään edes väitettävät tuollaista. Onhan siinä tähti keulalla, mutta auto ominaisuuksia se ei muuta miksikään.

    edit: Katsoitko, mita ne Samsungit maksaa tuolla. Hinta on selvästi suolaisempi kuin iPodeilla.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.05.2007 klo 13:36]
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 415)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.