Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Saabilta tulevaa kasvojen kohotusta

Tämä aihe sisältää 39 vastaukset, 20 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  viltteri valjami 15.06.2007 at 09:14.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #160178 Ilmoita asiaton viesti

    Sikakake
    Jäsen

    Räyhäkkään näköinen pirssi.

    #160185 Ilmoita asiaton viesti

    KonstaKoo
    Jäsen

    Olen tietysti ”Saabistina” puolueellinen mutta onhan tuo mielestäni aivan saa**lin hyvän näköinen. Iloista, että Saab teki faceliftin, jonka ansiosta 9-3 uskaltaa sanoa Audille ja Bemarille entistä selvemmin että pois alta 😉

    Aika kivasti onnistuttu ottamaan niitä Aero-X vaikutteita mukaan. Yksi tuollainen 212 hepan tuplaturbodieselillä ja nelivedolla, kiitos :D

    #160190 Ilmoita asiaton viesti

    viltteri valjami
    Osallistuja (Participant)

    saabin keulaan kuuluu runsas kromi. Hyvältä näyttää.

    #160195 Ilmoita asiaton viesti

    vok
    Jäsen

    Onkohan noi uudet valot yhtä huonot kun kaikisa muissa nykyautoissa…

    Toivottavasti eivät Saabilla ole menneet pilaamaan hyvää autoa huonoilla valoilla.

    #160200 Ilmoita asiaton viesti

    Tuota
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 17:53 vok kirjoitti
    Onkohan noi uudet valot yhtä huonot kun kaikisa muissa nykyautoissa…

    Toivottavasti eivät Saabilla ole menneet pilaamaan hyvää autoa huonoilla valoilla.


    Näkökulma kysymys. Helsingissä asuvana ja päiväsaikaan mökille jne. ajavana en muista, koska olisin viimeksi pitkiä käyttänyt. Välillä ärsyttää TMn valovouhotus. Ja ainahan voi laittaa lisävalot, vieläpä ilman autoveron osuutta hinnassa.

    #160206 Ilmoita asiaton viesti

    juuso01
    Jäsen

    Näkökulmakysymys tosiaan, mutta kyllä jokaisen autonvalmistajan velvollisuuksiin kuuluu mielestäni varustaa autonsa kunnollisilla valoilla. Ne ovat kuitenkin tärkeimpiä turvavarusteita mitä autossa on.

    #160211 Ilmoita asiaton viesti

    mangio
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 20:07 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    09.05.2007 klo 17:53 vok kirjoitti
    Onkohan noi uudet valot yhtä huonot kun kaikisa muissa nykyautoissa…

    Toivottavasti eivät Saabilla ole menneet pilaamaan hyvää autoa huonoilla valoilla.


    Näkökulma kysymys. Helsingissä asuvana ja päiväsaikaan mökille jne. ajavana en muista, koska olisin viimeksi pitkiä käyttänyt. Välillä ärsyttää TMn valovouhotus. Ja ainahan voi laittaa lisävalot, vieläpä ilman autoveron osuutta hinnassa.


    jep etelä-suomessa on katuvalot niin ajovaloilla ei sinänsä ole mitään merkitystä… ;)

    #160215 Ilmoita asiaton viesti

    viltteri valjami
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 20:07 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    09.05.2007 klo 17:53 vok kirjoitti
    Onkohan noi uudet valot yhtä huonot kun kaikisa muissa nykyautoissa…

    Toivottavasti eivät Saabilla ole menneet pilaamaan hyvää autoa huonoilla valoilla.


    Näkökulma kysymys. Helsingissä asuvana ja päiväsaikaan mökille jne. ajavana en muista, koska olisin viimeksi pitkiä käyttänyt. Välillä ärsyttää TMn valovouhotus. Ja ainahan voi laittaa lisävalot, vieläpä ilman autoveron osuutta hinnassa.

    täällä Pohjoissuomessa pitkiä valoja käytetään enemmän kuin lyhviä.

    #160223 Ilmoita asiaton viesti

    Aeronautti
    Jäsen

    9-3 SportSedanissa oli TM:n testissä siihen mennessä parhaat testatut valot (2003). Toivottavasti tuosta ei uudessa mennä takapakkia. Nämä konserni säästöt on valitettava tosiasia, joka onneksi vielä ei ole kovin suurelta osin näkyvää, muuten kuin yleensä vähemmän merkitsevissä asioissa. Edellä mainitut ”independent” merkit vaikkapa Bmw kyllä ottaa sitten hinnassa huomioon, ettei konserni säästöjä ole.

    Minulle juuri Volvo ja Saab ovat edelleen pohjoismaista suunnittelua ja ideologiaa parhaiten edustavia autoja, vaikka merkkien johto onkin siirtynyt Ruotsista pois aikaa sitten. Mutta se siitä.

    Yllättävää ei toisaalta ole että Saab ei ole ollenkaan niin arvostettu auto Saksassa kuin vaikkapa Britanniassa. Volvo käsittääkseni omaa turvallisen auton maineen samankaltaisena suurimmassa osassa maista joissa autoa myydään.

    Olen vahvasti vastaan sitä ajatusta, että Saab ja Volvo ois Opel/Ford osasista koottuna wannabe premium autoja. Samalla logiikalla voidaan vetää suoria johtopäätöksiä vaikkapa Skodan ja Audin välillä. Turhaa spekulointia moinen.

    #160228 Ilmoita asiaton viesti

    Mannni
    Jäsen

    Jos haluaa ostaa auton ilman rasitteita ja kompromisseja esim. pohjalevyn suhteen, ( miten nuo rasitteet ja kompromissit pohjalevyssä ilmenevät? )on paras suunnata katse saksalaisiin
    ( Saab ja Volvo perustuvat saksalaisiin )
    ja sieltä varsinkin Mercedes ja BMW tekevät autonsa ilman kenenkään sanelelua tai/ja asettaen rajoja kompromissien muodossa.
    ( miten Mercedes ja BMW ovat vapaita sanelusta ja kompromisseista, mutta GM ja Ford eivät? )
    Valitettavasti Saab ja Volvo ovat kuin hieman paremmat painokset Opelista ja Fordista.
    ( miten niin valitettavasti? Pärjääväthän Opel ja Ford mainiosti Mercedekselle ja BMW:lle hintaluokissaan )

    #160233 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 21:34 GTAm kirjoitti
    jep etelä-suomessa on katuvalot niin ajovaloilla ei sinänsä ole mitään merkitystä… ;)


    Laitanpa minäkin kommenttini valoista.

    No, ei nyt ihan kaikilla teillä katuvaloja ole. Itse enimmäkseen 100 km säteellä pääkaupunkiseudusta ajelevana arvostan lisäpitkiä suuresti. Liikun aika paljon aikoina, jolloin muu liikenne on vähäistä.

    Mutta itse asiaan eli Saabin faceliftiin. Onhan se varmaan joidenkin mielestä hienoa, että jotkin merkit pyrkivät saamaan auton keulasta räyhäkkään näköisen. Itse vaan en ymmärrä sitä. Pitääkö auton muotoilun voimalla korostaa jotain kilpailutilannetta? Jotkin eläimet nostavat karvansa pystyyn, levittävät siipensä tai/ja korostavat jotain värejä uhatessaan toista? Pyrkiikö autojen muotoilu samaan? Halutaanko keulan ilmeellä tosiaan antaa vaikutelma toisen taustapeiliin, että pois alta?

    Saabin kohdalla mielestäni pahin ongelma jäi meikkauksessa korjaamatta. Auto näyttä edestä katsottuna paksun kattonsa kanssa joltain 80-luvun farmari-Subarulta.

    [Herbert muokkasi tätä viestiä 10.05.2007 klo 07:12]
    #160237 Ilmoita asiaton viesti

    VTEC
    Jäsen

    Mielipideasioita. Itse (saabistina tosin) pidän face liftiä onnistuneena ja auto on jo pitkään edustanut hyvää muotoilua toisin kuin 95. Hieman tosin tuo kromin määrä arveluttaa.

    Ei siinä mitään, esim viimeisin A6 oli mielestäni käsittämättömän ruman näköinen, ja nyt hyvännäköinen…mieli muuttuu. Moni automerkki näyttää paremmalta/huonommalta vasta pienen venailun jälkeen.

    Toisekseen, harvoin on tuotantomallit sitten loppupelissä kuitenkaan niin saman näköisiä. Missä protomallin kuvassa autossa on alle 18″ vanteet vrt todennäköiset myyntimallit?

    Niin – RÄYHEEN näköinen peli :D

    #160243 Ilmoita asiaton viesti

    225hv
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 17:27 Aeronautti kirjoitti
    Saabilta tuloillaan seuraavaksi:

    Mitäs sanoo raati?

    Minua hieman meinaa häiritä alati lisääntyvä krominmäärä (vrt. Audit, VW:t jne) Ja nyt myös sumuvalot kehystettyinä kuten uudessa Volvossa.
    Muuten kohtalaisen onnistunut uudistus. Lienee paremman ja sopusuhtaisemman näköinen luonnossa. Parempi minusta ainakin mitä nykyinen 9-5 malli jossa kromia on varmaan vielä enemmän.


    Jep,jep. Hyvältä näyttää! Uusiin malleihin (useilla merkeillä) tullut/tulossa särmää/kulmikkuutta eli,sopivasti ”räyhäkkyyttä”.
    :)

    [225hv muokkasi tätä viestiä 10.05.2007 klo 17:36]
    #160245 Ilmoita asiaton viesti

    canaris
    Jäsen

    Lainaus:
    09.05.2007 klo 22:48 XWD kirjoitti
    Muistikuva testeistä on, että Saabilla noi valot olisivat olleet kunnolliset, mutta veikkaan että tässäkin säästö iskee. Saab kuuluu GM:ään, eikä varsinaisesti ole muuten kuin nimellisesti ruotsalainen auto. Ei näytä olevan myöskään valoilla pesimiäkään enään, eli GM sanelee säästöt ja budjetit. Aivan sama toisella ’ruotsalaisella’, Volvolla, jolle virsi tulee Fordilta. Jos haluaa ostaa auton ilman rasitteita ja kompromisseja esim. pohjalevyn suhteen, on paras suunnata katse saksalaisiin ja sieltä varsinkin Mercedes ja BMW tekevät autonsa ilman kenenkään sanelelua tai/ja asettaen rajoja kompromissien muodossa.


    turha vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä jonkun photarikuvan perusteella. oheisessa kuvassa varsin valmiin näköinen keula, josta valonpesimet löytyvät.

    kuva

    en ymmärrä, miten fordin (tai opelin) käyttämä pohjalevy tekisi jostain autosta automaattisesti kompromissin. varsinkin focus ja mondeo tarjoavat mielestäni ensiluokkaiset ajo-ominaisuudet ”normiajoon”.

    #160250 Ilmoita asiaton viesti

    PropJock
    Jäsen

    Menee ohi threadin, mutta…

    Hieman erikoisia kommentteja ajovalojen tarpeesta ruuhka-Suomessa.

    Täällähän niille kohdistuu vieläkin suuremmat vaatimukset. Maantieliikenteessä joutuu (ei pääse) ajamaan turhan paljon lähivaloilla, jolloin niiden on tosiaan oltava kunnolliset.

    Lisäksi esim. moottoriteillä pimeässä kaukovalot ovat ainoat oikeat jos edellämenijöitä ei ole. Monissa paikoissa kaukovalojen käyttäminen vain muutaman sekunnin ajan ”pelastaa illan”. Katuvalojen olemassaolo ei tarkoita etteikö kaukovaloja voisi käyttää tai etteikö niistä olisi hyötyä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.