Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Cee’d voitti Tuulilasin vertailun

Tämä aihe sisältää 30 vastaukset, 22 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  TI-mieskin 23.07.2007 at 22:47.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #164276 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Lainaus:
    10.05.2007 klo 11:14 multicar kirjoitti
    Kia Cee’d voitti Tuulilasin vertailutestin. Järjestys:

    1. Kia Cee’d
    2. VW Golf
    3. Ford Focus
    3. Toyota Auris
    5. Opel Astra
    6. Nissan Qashqai

    Lehdessä myös uuden Mersu C 220 CDI Avantgarden täydellinen testi.

    Siitä vaan keskustelemaan Tuulilasin juttujen pohjalta. TM:ssa noita autokevään suurimpia puheenaiheita ei ole näkynyt.


    En ole vielä lukenut tuota ko. juttua enkä Ceediä ajanut, mutta näkemäni ja lukemani perusteella se todellakin on varteenotettava vaihtoehto jos etsii hyvää perusautoa. Itselleni selvästi mieluisampi vaihtoehto kuin Auris / Corolla. Golf ja myös Focus ovat hyvät vaihtoehdot sitten, jos haluaa saada jotain enemmän esim. koneosastolta.

    Uusi C oli kattavassa testissä myös uusimmassa Auto Motor und Sportissa. Kovasti olivat tykänneet, paitsi hinnasta. Suhinoita eivät muuten maininneet.

    #164281 Ilmoita asiaton viesti

    Simppa-
    Jäsen

    Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa…

    #164285 Ilmoita asiaton viesti

    Lainaus:
    10.05.2007 klo 13:25 Simppa- kirjoitti
    Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa…

    …ja Aurisko ei ole?

    #164294 Ilmoita asiaton viesti

    Mannni
    Jäsen

    Lainaus:
    10.05.2007 klo 13:25 Simppa- kirjoitti
    Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa…

    Miten se nyt niin ryöstöhinnoiteltu voi olla kun se päihittää vertailussa kilpailijansa?

    #164296 Ilmoita asiaton viesti

    Bertone
    Jäsen

    Pieniä näyttävät erot olevan tässä suosikkiluokassa. Huonoja autoja ei taida juuri löytyä, ellei sitten luotettavuudessa pidemmän päälle ole eroja.

    Erikoista oli, että lehden mukaan MB C oli melutasoltaan samaa luokkaa kuin ”Cee´d-luokan” autot. Teissä on tietysti eroa, mutta kuitenkin.

    #164303 Ilmoita asiaton viesti

    zxcvbn
    Osallistuja (Participant)

    En ihmettele. Cee’d on SE auto, joka muutti meikäläisen (lähes vannoutuneen eurooppalaisten autojen puolestapuhujan) mielen. Autossa on aivan mahtavat kuskin tilat, ei mitään riisikuppimeininkiä. Vielä kun saisi xenon-valot ja 2-litraisen dieselin, niin a vot…

    #164309 Ilmoita asiaton viesti

    petos
    Jäsen

    Lainaus:
    10.05.2007 klo 14:41 Mannni kirjoitti
    Lainaus:
    10.05.2007 klo 13:25 Simppa- kirjoitti
    Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa…

    Miten se nyt niin ryöstöhinnoiteltu voi olla kun se päihittää vertailussa kilpailijansa?

    hah, golffithan on ollut (minun mielestäni) jo kauan sikahintaisia! kerran katselin jotain hintavertailu taulukkoa joissa vertaillaan hintoja ja vakiovarusteita sekä lisähintaa jos ottaa jonkun varusteen, on ero karsea! voihan tietysti kusettaa itseään kuvittelemalla että sillä kalliimmalla hinnalla saa jotain ” saksalaista jämäkkyyttä” ;)

    #164312 Ilmoita asiaton viesti

    Jomak
    Jäsen

    Ehkäpä itse valitsisin Auriksen ennen Kiaa, lähinnä sen vuoksi, että Toyotan huoltopalvelut paremmassa huudossa kuin Delta-auton

    #164318 Ilmoita asiaton viesti

    Tänään kolahti luukusta muutama aukeama tiukkaa faktaa. Eipä ole kovalla mölyllä uudistetulla itäautolla niin hyvää pakettia kuin odotin. Lukuhetkeä tosin mustensi tänään erittäin törkeä palvelu VW-huollossa! Luettelin parit kohdat mitkä piti tarkistaa, kun kulutus oli 2l korkeampi kuin normi, niin muutaman tunnin kuluttua kehdattiin soittaa, että ”joo käytiin tossa vähän ajelemassa ja kyllä se automaatti nyt ton verran vieki et koska tuut hakemaan?” !!!! Ei #¤#¤”! Muutaman sanan jälkeen lupasivat avata konepellin ja katsoa mainitsemani kohteet… En enää ihmettele että Toyota on niin suosittu Suomessa, huolto pelaa. Alkaa täälläkin VW-silmälasit naarmuuntua pahasti…

    #164322 Ilmoita asiaton viesti

    olmi
    Jäsen

    Haluaisin kuulla TM:lta selvitykseen siitä millä perusteella lehti aina laskee Fordin eurooppalaiseksi samalla kun lehti nimittelee Kiaa ja Toyotaa melkoisen negatiivisväritteisellä ”itäauto” termillä.. Fordin perusti amerikkalainen USA:ssa. Yhtiön pääkonttori on Detroitissa USA:ssa. Yhtiön nykyinenkin toimitusjohtaja on amerikkalainen..

    Vertailun kuvia katsellessa tuli väkisinkin mieleen että melkoisen tasapaksun rumaa on kaikkien muotoilu.

    #164330 Ilmoita asiaton viesti

    Jail80
    Jäsen

    Lainaus:
    10.05.2007 klo 14:27 Kalle Kehveli kirjoitti
    Lainaus:
    10.05.2007 klo 13:25 Simppa- kirjoitti
    Vahvistuu vaan käsitykseni, että Golf on totaalisen ryötöhinnoiteltu Suomessa…

    …ja Aurisko ei ole?


    Ainakin TM:n testissä ollut Golf oli 1.6 Comfortline, eli karvalakkimalli ja maksoi yhtäpaljon kuin Auris Linea Sol. Noista kahdesta Auris on paremmin varusteltu.

    Golf 1.6 FSI Sportline olisi ehkä lähempänä varusteiden ja suorituskyvyn puolesta. Sportlineenkin pitäis ottaa vielä automaatti-ilmastointi + sumuvalot + nahkaratti… noin alkuun. Ja hintakin lähempänä 26 te. Yhtä hyvin Auriksesta olisi voinut ottaa Terra- varustelutason, joka on lähempänä Comfortlinea.

    En nyt sano, että korinvärisillä listoilla tai sumareilla vertailuja voitetaan, mutta jos hinnasta puhutaan..

    [Jail80 muokkasi tätä viestiä 29.05.2007 klo 16:03]
    #164335 Ilmoita asiaton viesti

    juuso01
    Jäsen

    Ei se golffin varustelu nyt niin askeettista ole. Comfortline ei todellakaan ole mikään karvalakkimalli vaan esim. Tuulilasissa Golf oli parhaiten varusteltu auto. Hintaero Aurikseen 500e. Onhan se silti kallis, varsinkin jos pellin alle haluaa enemmän tehoa. Tämähän on juuri se syy miksi Golf VI halutaan tuoda markkinoille. Nykyisen valmistuskustannukset ovat liian kalliita, koska auton kasaaminen kestää kauemmin kuin kilpailijoilla.

    [juuso01 muokkasi tätä viestiä 29.05.2007 klo 17:26]
    #164340 Ilmoita asiaton viesti

    Jussi
    Jäsen

    Lainaus:
    29.05.2007 klo 15:04 Jail80 kirjoitti
    [/quote]

    Ainakin TM:n testissä ollut Golf oli 1.6 Comfortline, eli karvalakkimalli ja maksoi yhtäpaljon kuin Auris Linea Sol. Noista kahdesta Auris on paremmin varusteltu.

    Golf 1.6 FSI Sportline olisi ehkä lähempänä varusteiden ja suorituskyvyn puolesta. Sportlineenkin pitäis ottaa vielä automaatti-ilmastointi + sumuvalot + nahkaratti… noin alkuun. Ja hintakin lähempänä 26 te. Yhtä hyvin Auriksesta olisi voinut ottaa Terra- varustelutason, joka on lähempänä Comfortlinea.

    En nyt sano, että korinvärisillä listoilla tai sumareilla vertailuja voitetaan, mutta jos hinnasta puhutaan..


    Jokohan olisi aika päivittä tiedot Golfin varusteiden ”vähäisyydestä”.
    Mielestäni siitä ei puutu mitään oleellista. Aurisiin verrattuna siinä on suorastaan enemmän varusteita, ainakin viivottimella luetteloa mitaten. Joitakin Golf Comfortlinessa olevia varusteita Aurisiin ei saa rahallakaan.

    Tässä Golfin varusteluetteloa maahantuojan sivuilta:

    Golf Trendline
    Trendline-varustelutasossa vakiona on mm.
    Ulkopuoliset varusteet
    teräsvanteet 6Jx15 195/65R15 renkailla
    mustat ulkopeilinkotelot
    sivuvilkut ulkopeileissä
    halogeenivalot ja vilkut yhteisen kirkkaan lasin takana
    korinvärinen jäähdyttimensäleikkö
    mustat kylkisuojalistat ja ovenkahvat
    korinväriset puskurit (joissa mustat suojalistat)
    vihreät lämpöeristelasit
    Sisäpuoliset varusteet
    kaksi juomatelinettä edessä ja yksi takana
    säilytyslokero katossa ja kojelaudan keskellä
    säilytyslokerot ovissa
    etuistuinten Easy Entry -toiminto (vain 2-ovisissa autoissa)
    kuljettajanistuimen korkeudensäätö
    hattuhylly
    valaistu hansikaslokero
    4-puolainen ohjauspyörä
    epäsymmetrisesti jaettu ja eteen käännettävä takaselkänoja
    istuimissa ja ovissa ”Media”-verhoilu
    Turvallisuusvarusteet
    ESP – elektroninen ajonvakautusjärjestelmä
    kaksi etuturvatyynyä (matkustajan puoleinen kytkettävissä avaimella pois toiminnasta)
    sivuturvatyynyt etuistuimissa
    ikkunaturvaverhot edessä ja takana istuville
    edessä korkeussäädöllä ja kiristimillä varustetut turvavyöt
    takana kolme kolmepisteturvavyötä
    Isofix-valmius (kahden lasten turvaistuimen kiinnittämiseksi takapenkille)
    levyjarrut edessä ja takana (edessä sisäpuolisesti tuuletetut)
    elektroninen ajonestojärjestelmä
    Toiminnalliset varusteet
    puoliautomaattinen Climatic-ilmastointilaite
    kaksi lukuvaloa edessä
    sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit
    lämmitettävät etuistuimet
    sähköiset lasinnostimet edessä
    kauko-ohjattu keskuslukitus ja kaksi kauko-ohjausavainta
    tavaratilan valo
    pidike ensiapulaukulle ja varoituskolmiolle
    takalasin pesin-pyyhin tihkutoiminnolla
    lämmitys-tuuletusjärjestelmä 4-portaisella puhaltimella ja sisäilmankierrolla
    sisävalo edessä viivesammutuksella – valokatkaisimet kaikissa ovissa
    säädettävä sininen mittaristovalaistus – kytkimien punainen yövalaistus
    mittaristo: elektroninen nopeusmittari – matka- ja osamatkamittari – käyntinopeusmittari
    ajotietokone/monitoiminäyttö MFA
    merkkivalot ja huoltovälinäyttö
    radio ”RCD 300” cd-soittimella – kaiuttimet edessä ja takana
    ohjauspyörän korkeuden ja etäisyyden säätö
    meikkipeilit häikäisysuojissa
    savuton-versio: säilytyslokerot tuhkakuppien tilalla – pistorasia savukkeensytyttimen tilalla
    heijastimet etuovissa
    tuulilasinpyyhkimet tihkutoiminnolla
    sähkömekaaninen ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
    raitisilmasuodatin
    tankkausluukun avaus sisäpuolelta
    tilapäiskäyttöön soveltuva kevytvarapyörä
    ajovalojen varoitussummeri
    ajovalomuisti
    ajovalonpesimet

    Golf Comfortline.
    Golf Comfortlinessa Trendline-varusteiden lisänä/erona:

    korinväriset ulkopeilinkotelot
    ”Misano”-kevytmetallivanteet 6½Jx15 – lukkopultit – renkaat 195/65R15
    kannellinen säilytyslokero katossa
    säilytystaskut etuistuinten selkänojissa
    korkeudensäätö etumatkustajan istuimessa
    antrasiittisomisteet kojelaudassa ja ovissa
    suksiluukku takaselkänojassa – keskikyynärnoja takana
    ristiseläntuensäätö etuistuimissa
    mukavuusistuimet – istuinten keskialue Loop-veluuria
    ”Opera”-istuinverhoilu
    automaattisesti himmenevä sisäpeili
    ”Coming-home” -toiminto
    vakionopeussäädin
    kaksi lukuvaloa edessä ja takana (edessä kromikehyksellä)
    valo etujalkatilassa
    häikäisysuojissa valaistu meikkipeili
    sadetunnistin
    pistorasia tavaratilassa
    kassikoukku tavaratilassa

    #164345 Ilmoita asiaton viesti

    Eipä voittanut TM:n vertailua:

    >>

    Kisasta odotettiin tiukkaa, eikä selkeää suosikkia ollut etukäteen. VW Golf nousi voittajaksi tasaisen hyvän suorituksensa ansiosta. Ford Focus sijoittui kakkossijalle ennen Kian, Opelin ja Peugeotin ja Toyotan muodostamaa tasavahvaa nelikkoa. Näillä jokaisella oli omat vahvat ja heikot alueensa.

    (Tiivistelmä Hannu Ahosen artikkelista TM 10/07, s. 12-29)

    >>

    että se siitä testivoitosta.

    Testivoitto riippuu aina siitä, miten ominaisuuksia painotetaan.

    #164350 Ilmoita asiaton viesti

    Jail80
    Jäsen

    Lainaus:
    29.05.2007 klo 17:28 Jussi kirjoitti
    Jokohan olisi aika päivittä tiedot Golfin varusteiden ”vähäisyydestä”.
    Mielestäni siitä ei puutu mitään oleellista. Aurisiin verrattuna siinä on suorastaan enemmän varusteita, ainakin viivottimella luetteloa mitaten. Joitakin Golf Comfortlinessa olevia varusteita Aurisiin ei saa rahallakaan.


    Jeps, kyllähän listaan pituutta saa ilmoittamalla, että auton varustukseen kuuluu alta löytyviä varusteita kuten mm. turvavyöt, tavaratilan valo, lämpiävät etuistuimet, hattuhylly ja muita ylellisyysvarusteita kuten heijastimet etuovissa. Pidän näitä lähinnä itsestäänselvyytenä, en varusteina. Ainakaan Golfin ja Auriksen hintaluokassa. Eikä Kansanvaunu ole tässä hommassa mitenkään yksin liikkeellä, samaan syyllistyvät kaikki muutkin merkit, myös Toyota.

    Tarkoitinkin, että jos autojen hintaa vertaillaan niin autojen täytyy olla toiminnallisilta varusteiltaan yhtenevät. Mielestäni mainitsemisen arvoinen ero syntyy eri merkkejä vertailtaessa jos ratti on nahkapäällystetty normaalin muovisen sijaan tai esim. ilmastointi on automaattinen tavallisen sijaan jne. Tulenkohan nyt ymmärretyksi oikein…? =)

    mustat ulkopeilinkotelot
    sivuvilkut ulkopeileissä
    halogeenivalot ja vilkut yhteisen kirkkaan lasin takana
    korinvärinen jäähdyttimensäleikkö
    vihreät lämpöeristelasit
    säilytyslokero katossa ja kojelaudan keskellä
    säilytyslokerot ovissa
    kuljettajanistuimen korkeudensäätö
    hattuhylly
    valaistu hansikaslokero
    4-puolainen ohjauspyörä
    epäsymmetrisesti jaettu ja eteen käännettävä takaselkänoja
    edessä korkeussäädöllä ja kiristimillä varustetut turvavyöt
    lämmitettävät etuistuimet
    tavaratilan valo
    pidike ensiapulaukulle ja varoituskolmiolle
    takalasin pesin-pyyhin tihkutoiminnolla
    lämmitys-tuuletusjärjestelmä 4-portaisella puhaltimella ja sisäilmankierrolla
    mittaristo: elektroninen nopeusmittari – matka- ja osamatkamittari – käyntinopeusmittari
    merkkivalot ja huoltovälinäyttö
    meikkipeilit häikäisysuojissa
    heijastimet etuovissa
    tuulilasinpyyhkimet tihkutoiminnolla
    raitisilmasuodatin
    tilapäiskäyttöön soveltuva kevytvarapyörä
    ajovalojen varoitussummeri
    kannellinen säilytyslokero katossa
    säilytystaskut etuistuinten selkänojissa
    häikäisysuojissa valaistu meikkipeili
    kassikoukku tavaratilassa

    Totta on, että Golfin lisävarustelista on noin 6 kertaa pidempi kuin Auriksen ja että Golfia pystyy siten myös varustelemaan enemmän ja pidemmälle omien mieltymysten mukaan. Mutta lähtökohtaisesti Golf on vastaavilla varusteilla kalliimpi kuin Auris. Tästä kai oli alunperin kysymys?

    Mutta kukin tietysti tarkastelee asioita omista lähtökohdistaan ja mieltymyksistään. Minä näistä.

    [Jail80 muokkasi tätä viestiä 31.05.2007 klo 08:51]
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 31)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.