Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot BMW 316i

Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 26 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  FARwd 19.02.2010 at 17:01.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 90)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #191254 Ilmoita asiaton viesti

    simppa
    Jäsen

    Sama kone kuin 116i-mallissa. Tehoa BMW:n pressitiedotteen mukaan 115hv:



    "The 1.6-litre four-cylinder engine in the 316i features VALVETRONIC and VANOS technology, ensuring best-in-class performance, emissions and fuel consumption. Delivering 115bhp and 185Nm torque the 316i personifies exemplary performance with excellent fuel efficiency.

    This four-cylinder engine was first introduced in the 1 Series in the Autumn of 2004. "

    Ja eikös täällä eräs nimimerkki ollut sitä mieltä, että premium-autoja ei saa pienillä koneilla myydä tai ne eivät ole premiumia. Mitenkäs nyt, kun BMW taitaa olla pienitehoisin kaikista saman luokan autoista. Ainiin, mutta eihän se päde bemariin.

    #191258 Ilmoita asiaton viesti

    zxcvbn
    Osallistuja (Participant)

    No onneksi Audi A4 on saamassa 122 hv moottorin, ainakin jos TM:aan on uskomista, joten ei BMW aivan yksin ole jäämässä säälittävine moottoreineen.

    Odotettavissa lähiaikoina tällä laatupalstalla: asiantuntijat keskustelevat alitehoisista ja siksi turvattomista premium-autoina myytävistä nuhapumpuista.

    #191262 Ilmoita asiaton viesti

    kirka
    Jäsen

    Moottori on uusi 122hp suorasuihkutus 1,6 litrainen. Sama, kuin 116 -mallissa!

    #191264 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    kirka:

    Moottori on uusi 122hp suorasuihkutus 1,6 litrainen. Sama, kuin 116 -mallissa!

    Katos vaan, moottorit on kehittynyt. Minulla oli aikoinaan BMW 320 (2,0) ja siinä oli 122hp. Nyt sama lähtee jo 1.6 L. Minun bemari oli vuosimallia 1980 ilman suorasuhkutusta tai muuta ruiskua.

    #191268 Ilmoita asiaton viesti

    simppa
    Jäsen

    Jorma L:

    Kannattaa myös muistaa, että autojen painot ovat kasvaneet.

    #191269 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    simppa:

    Jorma L:

    Kannattaa myös muistaa, että autojen painot ovat kasvaneet.

    Joo. Onhan kulutus yms. pudonneet mutta olisi luullut että tehoero olisi suurempi.

    #191272 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Tämän Mallin olemassa olo on varmasti tärkeä päästöjen pienentämiseksi. Jorma L:n Bemari oli varmaankin E21 320/6 joka oli silloin joskus todella pirteä auto.

    #191276 Ilmoita asiaton viesti

    simppa
    Jäsen

    Ihme juttu, että puimurin virallisessa pressitiedotteessa oli virheellistä tietoa koneen tehoista. Myös kaikissa BMW foorumeissa uskottiin tuohon tiedotteeseen, ja ihmeteltiin, mitä 115 hv 3-sarjalaisella oikein tekee.

    #191279 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    juster:

    Tämän Mallin olemassa olo on varmasti tärkeä päästöjen pienentämiseksi. Jorma L:n Bemari oli varmaankin E21 320/6 joka oli silloin joskus todella pirteä auto.

    Jeps. 6-pyttynen oli. E-koodia en enää muista. Vaihdoin Bemarin 23 vuotta sitten corolla dieseliin, joten vähän harmaat muistikuvat on pirteydestä. Melko varmasti aika paljon pirteämpi kuin Corolla.

    ;)

    Siihen aikaan alkoi yleistyä ns. kylmät asemat ja kun corolla kulutti litroissa vain puolet siitä mitä 320:n (5 vs 10 L/100km) ja letkusta sai dieseliä 1.75 mk/L (alle 0.30 e/L) niin halvalta tuo meno tuntui vaikka elinkin opiskelijan tuloilla.

    #191282 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Riippuu mitä autoltaan hakee. Tuossa saa tyylikkään näköisen, turvallisen, äänettömän ja vähäkulutuksisen auton. Kaikki eivät tarvitse isoa konetta, 122 hv riittää todellisuudessa useimmille.

    Näitä nähdään paljon lisää, jos EU:n päästövaatimukset taipuvat malliston keskipäästöjen suuntaan.

    #191284 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Tämä 316I on hinnoiteltu päin honkia. Pienellä lisäinvestoinnilla saa 318I:n jonka käytännön suorituskyky on selvästi parempi. Ja 316I:tä ei saa business varusteilla, jolloin sen ovh hinta on korkeampi samoilla varusteilla kuin 318I business mallin.

    #191287 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Joskus mallistossa pitää vain olla näennäisen halpa perusmalli. Sillä voi olla tärkeä rooli markkinoinnissa, vaikka sitä ei kuluttaja tajuakaan.

    #191290 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    juster:

    Tämä 316I on hinnoiteltu päin honkia. Pienellä lisäinvestoinnilla saa 318I:n jonka käytännön suorituskyky on selvästi parempi. Ja 316I:tä ei saa business varusteilla, jolloin sen ovh hinta on korkeampi samoilla varusteilla kuin 318I business mallin.

    Hinnoittelu on vähän samanlainen kuin muutenkin noiden business-mallien osalta. Esim. 520d busineksen ja 525d:n hintaerosta tulee samoilla varusteilla melkoinen. En sitten tiedä, miten käytännön kaupassa: onko ei-business malleissa enemmän tinkimisen varaa? Ja miksi hinnastossa on edelleen 318 ja 320 i ja d sekä business-mallina että ilman tuota varustelua, hinnan puoleen kait kukaan ei ostaisi noita ilman varusteita suht samalla rahalla kuin varusteineen?

    Audillahan on sama juttu: tietyt mallit ovat business-versiona ainakin hinnastohinnalla ostettaessa niin edullisia, ettei muita kannata edes harkita. Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa.

    #191293 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    Business hinnoittelu liittyy minusta autoedun verotukseen. Autoedun verotusarvo ja paljonko autosta oikeasti maksetaan, ei korreloi vaan edun vero lasketaan listahinnoista. Verottomasti ei normaalisti tarvittavia lisävarusteita saa kuin pienen osan, joten tällä kikkaillaan.

    #191296 Ilmoita asiaton viesti

    individual
    Osallistuja (Participant)

    simppa:

    Ja eikös täällä eräs nimimerkki ollut sitä mieltä, että premium-autoja ei saa pienillä koneilla myydä tai ne eivät ole premiumia. Mitenkäs nyt, kun BMW taitaa olla pienitehoisin kaikista saman luokan autoista. Ainiin, mutta eihän se päde bemariin.

    Premiumiahan juuri on valitettavasti myös se, että lyödään autoon kahvinkeittimen moottori ja pyydetään siitä läjäpäin rahaa. Mutta jos 3-sarjaan ei saisi kunnon moottoreita, ei tuo olisi varsinaista premiumia, silloin se menisi Volvon kanssa samaan kastiin. Mutta siihen saa lähes juuri niin tehokkaan moottorin, kuin haluaa, esim dieselinä 100 hevosvoimaa tehokkaamman ja huomattavasti sivistyneemmän moottorin kuin Simpalle ah niin rakkaaseen premium autojen erikoistarjoukseen, Volvo S80:een, joka on kuitenkin huomattavasti isompi auto. Minusta on myös naurettavaa, että jo 1-sarjaan saa tehokkaamman ja sivistyneemmän dieselkoneen kuin isoimpaan Volleen.

    Se ei silti muuta sitä asiaa, etten itse hankkisi missään nimessä esim 316:tta tai 318:a, 320:kin on siinä rajalla. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi maksaa premiumista lisähintaa ja sitten jollain osa-alueella tyytyä huonoon ratkaisuun. Myös kilpailijoiden pienet ahdetut koneet ovat parempi ratkaisu, esim MB C 180 K tai A4 1.8TFSI. Tuolla rahalla saisi muista merkeistä huomattavasti paremman paketin, esim vaikka Skoda Octavia 1.8TFSI sport tai Passat 1.4TSI:llä. Tosin esim 318:n moottori on kaikilta ominaisuuksiltaan huomattavasti edellä ainakin Volvon/Fordin 2 litraista konetta, mutta sillä ei vielä juuri juhlita.

    Toivoisin, että Bemari toisi mallistoonsa esim kaksilitraisen suoran kuutosen kahdella ahtimella. Tuossa olisi mielestäni optimaalinen kone tuon kokoiseen premium autoon, kulutus ei olisi nykytekniikalla paha, tuo olisi sivistynyt suoran kuutosen ja kahden ahtimen ansiosta ja tuo vääntäisi kivasti bensakoneeksi, eli varmaan n. 300 nm.

    Uskompa että yksi syy tuoda 316 markkinoille on pyrkiä pienetämään malliston keskimääräisiä päästöjä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 90)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.