Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Premiumvalintana: BMW 5 vastaan Mercedes E vaiko Audi A6 ?

Tämä aihe sisältää 239 vastaukset, 32 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  WhatCar 16.10.2017 at 22:10.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 240)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #155164 Ilmoita asiaton viesti

    ooouuu
    Osallistuja (Participant)

    BMW:een hybridi vastine S-Mercedekselle.

    http://www.automotorsport.se/news/15688/paris-bmw-hybrid-med-mercedes-delar/

    BMW ja Mercedes aikovat panostaa jatkossa hybridi-alueella yhteiseen tutkimus- ja kehitystyöhön kun ei ole mitään halpaa hommaa. Luvassa on varmasti jälleen uraa uurtavaa teknologiaa.

    Mielenkiintoinen pointti on myös joidenkin alihankintojen yhdistäminen sellaisten komponenttien osalta, jotka eivät ole mitenkään auto-specifisiä, esim. turvavyöt, turvatyynymoduulit tai vaikkapa rengashankinnat. Molemmat osapuolet uskovat saavansa tästä melkoisia säästöjä kun tilausmäärät ovat 2-kertaisia.

    #155171 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Mielenkiintoinen pointti on myös joidenkin alihankintojen yhdistäminen sellaisten komponenttien osalta, jotka eivät ole mitenkään auto-specifisiä, esim. turvavyöt, turvatyynymoduulit tai vaikkapa rengashankinnat. Molemmat osapuolet uskovat saavansa tästä melkoisia säästöjä kun tilausmäärät ovat 2-kertaisia.

    ÄLÄ!?!?!?!?!? WAUUDE HEI!

    (Vihjeeksi, että autotehtaat ovat harrastaneet tätä jo hyvin pitkään. Siinä tosin autotehdas on mielestäsi aina "menettänyt itsenäisyytensä ja riippumattomuutensa", jota olet pitänyt negatiivisena. Suorastaan säälittävänä? )

    Olemme juuri tainneet todistaa isomman luokan takinkäännön… :whistle:

    Nyt kun MB ja jopa BMW, nuo automaailman ikonit ja edelläkävijät kaikessa mahdollisessa, lähtivät varmaan historian "ensimmäistä kertaa" (???) tähän niin VOT, jopa Andrean oli todettava: "mielenkiintoinen pointti, säästöjä yms."

    Juuh, eivät ne ole "auto-spesifiä" nuo muidenkaan merkkien yhteistyökuviot sen enempää, kukin valmistaja tekee omat autonsa, vai mitä? Arvaan, että yrität käyttää termiäsi "lieventävänä asianhaarana", mutta asia ei siitä miksikään muutu periaatteeltaan. Varsin turha aloittaa rimpuilu.

    #155174 Ilmoita asiaton viesti

    andertz
    Jäsen

    Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella. Olen myös kuullut että BMW on jättänyt toimittamatta 44.000 autoa jälleenmyyjille.

    Tämä on jo huomattavasti vaikeampi asia analysoitavaksi kuin Volvo-uutisten napsiminen 25-vuotiaiden svedujen toimittamasta AMS:sta. AMS:han on juuri sellainen xinttilehti, jonka sanoma uppoaa nuorisoon. Eli skandaalinkäryinen julkaisu.

    Nyt heitin varsin pahan kommentin Andrean analysoitavaksi.

    Riskien on arvioitu olevan miljardiluokkaa.

    http://uk.biz.yahoo.com/07082008/399/german-carmakers-face-lease-losses.html

    Yritin etsiä tuota varsin suurta uutista AMS:n sivuilta, mutten löytänyt sitä.

    Myöskään sieltä ei löydy sitä JD Powerin alkuperäislaatua (Initial Quality Study) koskevaa tutkimusta, jossa BMW sijoittui huomattavasti alle keskitason.

    Sen sijaan tämä lehti kyllä kaivaa esiin kaikki sellaiset uutiset, jotka ovat ruotsalaisten kannalta haitallisia.

    Todennäköisesti BMW syytää tuonne lehteen sen verran paljon mainosrahaa, että AMS on muodostunut pelkäksi BMW:n markkinointilehdeksi.

    Toisin sanoen ilman BMW:tä ei olisi AMS:iakaan. Toiminta ei liene varsinaista lahjontaa, mutta tosiasiallisesti kyllä, eli koko lehden uskottavuustaso on kyllä varsin alhainen.

    #155179 Ilmoita asiaton viesti

    kirka
    Jäsen

    Tuolta lisää aiheeseen liittyvää asiaa! http://fi.wikipedia.org/wiki/Salaliittoteoria |O

    #155183 Ilmoita asiaton viesti

    Jomak
    Jäsen

    andertz:

    Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella. Olen myös kuullut että BMW on jättänyt toimittamatta 44.000 autoa jälleenmyyjille.

    Tämä on jo huomattavasti vaikeampi asia analysoitavaksi kuin Volvo-uutisten napsiminen 25-vuotiaiden svedujen toimittamasta AMS:sta. AMS:han on juuri sellainen xinttilehti, jonka sanoma uppoaa nuorisoon. Eli skandaalinkäryinen julkaisu.

    Nyt heitin varsin pahan kommentin Andrean analysoitavaksi.

    Tuo ylläoleva on tietenkin sinun henkilökohtainen arviointi.

    Nyt kun olen noita juttujasi lukenut, on alkanut tuntua että sinulla ja Esa Saarisella on sama henkilö jota arvostatte molemmat yli kaiken: Minä, ja tietenkin peilin edessä =)

    #155187 Ilmoita asiaton viesti

    andertz
    Jäsen

    Arvo Peri

    Näyttöteemat väittämän tueksi. Jos jutut löytyvät AMS:sta, olen erehtynyt.

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=152554

    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080924-bmw-minskar-usa/index.xml

    Lue myös lukija Jonny H:n kommentti:

    "Den här artikeln hade passat bättre automotorsport.se (= bmw.se)"

    Samansuuntaisia mielipiteitä on nyt ainakin kaksi.

    #155196 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    andertz:

    Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella.

    Kaikki rahoituksella autojaan myynet autotehtaat tulevat kirjaamaan USA:sta kovia luottotappioita. Leasing-auton leasing-hintahan on laskettu kuluista ja jälleenmyyntiarvosta. Nyt USA:ssa jälleenmyyntiarvot ovat romahtaneet, lisäksi konkurssien ja henkilökohtaisten vararikkojen myötä autoja palautuu ennen aikojaan myyjille, eikä niistä saa sitä rahaa pois mikä pitäisi saada.

    En tiedä miten USA:ssa, mutta ainakin Suomessa BMW ja Volvo ovat premium-merkeistä ne jotka eniten mainostavat autojensa rahoituksia.

    #154041 Ilmoita asiaton viesti

    ooouuu
    Osallistuja (Participant)

    Uudet BMW-hinnat ovat nyt voimassa. Myös Mersu ilmoittaa omista kampanjoistaan ja A6 sai face-liftin. Mikä näistä kolmesta autosta olisi paras premium-valinta nimen omaan dieselinä?

    BMW 520d automaatin business ’kampanjahinnasta’ on nyt 49.890e, tehoja 177hv ja vääntöä 350nm, manuaalina hinta 48.900e.

    Mese ilmoitti sunnuntain hesarissa myyvänsä nyt E-sarjaa manuaalina 44.900e (automaatti 49.000e) ja koneena 220CDI, eli 170hv ja 400nm. Hinta on lähes 20.000e halvempi kuin ennen autoveromuutosta.

    Otetaan vielä Audi tähän mukaan, tuore face-liftattu A6 on varmaankin hyvä valinta, mutta riittääkö taso edellisen kanssa? Hinta on paikallaan: Audi A6 2.0 TDI 170hv: 44.900e. Business-hinnoittelusta ei ole tietoa, mutta varustus varmaankin on kattavampi, mm. Xenonit ym.

    Millaisia kokemuksia, koeajoja, hinta- ja varusteluvertailuja näistä hyvät asiantuntijat teiltä löytyy ?

    #689310 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Onkohan aloituksessa kysytty ”premiumvalinta” jo konkretisoitunut ?

    Vai odotellaanko vielä seuraavaa ”generaatiota” tietyiltä merkeiltä ?

    #689325 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Tehkääs hei sellainen nykyaikainen nettiäänestys asiasta?

    #689383 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Hinnallahan ei ole mitään väliä ”premiumvalinnassa”, on jopa sellaisia kommentteja ollut että hinnan pitää olla mahdollisimman korkea.

    #689384 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Eihän hinnan tarvitse olla mahdollisimman korkea, mutta ilman preemiota, s.o. lisähintaa ei ole premiumiakaan. Nokia maksoi preemiota Alcatel-Lucentin osakkeista. Kukaan ei vielä tiedä, kannattiko premiumhintainen kauppa?

    Asiaan: nyt kun kaikki vertailun korimallit ovat päivittyneet, olisi kiva tietää, mihin valinta osui, vastasiko valittu auto odotuksia ja onko seuraava valinta uusien mallien kesken sama?

    #689403 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    740 GLE: Asiaan: nyt kun kaikki vertailun korimallit ovat päivittyneet, olisi kiva tietää, mihin valinta osui, vastasiko valittu auto odotuksia ja onko seuraava valinta uusien mallien kesken sama?

    Ja ensi vuonna tämänkin trion generaatiot ovat päivittyneet kun syksyllä ensin 5-sarja ja ensi vuonna A6.

    ooouuu: BMW 520d automaatin business ’kampanjahinnasta’ on nyt 49.890e, tehoja 177hv ja vääntöä 350nm, manuaalina hinta 48.900e.

    Ovat hinnatkin näköjään vähän pudonneet ja varustelua roppakaupalla lisää. Esim. Laakkonen kauppaa tällä hetkellä BMW 518d:tä hyvällä varustelulla hintaan 45.900e:

    •Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
    •Nahkaverhoilu Dakota
    •Urheiluistuimet edessä
    •Urheiluohjauspyörä (nahkapäällysteinen)
    •LED-sumuvalot
    •Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
    •Läpilastausmahdollisuus (kääntyvät takaselkänojat)
    •Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
    •Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
    •Automaattisesti himmentyvä taustapeili
    •Lämmitettävä ohjauspyörä

    Ja pikkuisen lisää hintaan, 47.832e tulee päälle vielä:

    •Navigointijärjestelmä Professional 10,2” näytöllä
    •3 vuoden ilmaiset karttapäivitykset
    •ConnectedDrive Services (sis. mm. BMW Online -palvelut (eng) ja BMW Apps. 3 v. lisenssi palvelulle)
    •Remote Services

    Moottori on uutta sukupolvea ja vaikka mallimerkintä pienempi on vääntöä enemmän.

    #762396 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)
    #796127 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)
Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 240)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.