Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Autot joissa teho [kW] > päästöt [g/km CO2]

Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 6 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  AkiK 10.01.2010 at 18:06.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #172351 Ilmoita asiaton viesti

    Opelixi
    Jäsen

    Minusta aika erikoinen vertailu, huipputeho vs EU-kulutus?

    #172359 Ilmoita asiaton viesti

    Hiilipäästö
    Osallistuja (Participant)

    235+255:

    Aika paljon näyttää nelisylinterisiä dieseleitä olevan, mutta ei kai tässä voi kaikki ko. kriteerin täyttävät autot olla?

    Pienen päästön autoista (< 100 gCO2/km) listasta puuttuu Prius. Sillä on 89/92 g/km (mallista riippuen) ja 100 kW. Tässä kohdassa hämää se, että Ekoake taitaa antaa pelkän polttomoottorin tehon.

    Ihan arvaamalla veikkaisin, että BMW:ltä voisi noita kolmelitraisia dieseleitä katsella, 330d ja 530d. Niiden pitäisi ainakin manuaalisedaneina päästä rajan ali.

    Sitten voisi kokeilla sporttiautoja. Luulisi jotain 250-300 kW:n vehkeitä löytyvän 250-300 g/km -päästöilläkin.

    #172364 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Nyt löysin bensa-autojakin:

    Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 kW Start-Stop

    Audi A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW Start-Stop

    Audi A5 Sportback 2,0 TFSI 155 kW Start-Stop

    Audi A5 Coupé 2,0 TFSI 155 kW Start-Stop

    Dodge Caliber 2,4 SRT4

    Seat Leon Cupra R

    Hiilipäästö:

    Ihan arvaamalla veikkaisin, että BMW:ltä voisi noita kolmelitraisia dieseleitä katsella, 330d ja 530d. Niiden pitäisi ainakin manuaalisedaneina päästä rajan ali.

    Nuo menee kevyesti rajan sisään automaattinakin. Joten ehkä kriteerini oli järjetön dieseleiden suhteen. Jos tarkasteluun ottaa vaikka alle 50k€ bensiinikäyttöiset autot on tässä ehkä enemmän järkeä.

    Hiilipäästö:

    Sitten voisi kokeilla sporttiautoja. Luulisi jotain 250-300 kW:n vehkeitä löytyvän 250-300 g/km -päästöilläkin.

    Löytyihän niitä ihan liikaa tuosta teholuokasta.

    #172368 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Porsche 911 Turbo (PDK) alittaa aika kirkkaasti tuon raja arvoilla 268 g/km ja 368 kW.

    #172372 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    NHB:

    Porsche 911 Turbo (PDK) alittaa aika kirkkaasti tuon raja arvoilla 268 g/km ja 368 kW.

    Mutta ei jos noita kilowatteja käyttää…

    #172377 Ilmoita asiaton viesti

    Itse käytän vain hevosvoimia, sanoipa säädösnikkarit mitä tahansa. :laugh:

    #172348 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Monenlaisia "ekomittareita" näkee nykyään, enkä muista onko jo aiemmin täällä tai jossain listattu autoja joissa teho [kW] > päästöt [g/km CO2]. Katselin noita osoitteesta

    http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi ja löytyi seuraavaa:

    BMW 120d E81 Hatchback 3-ov

    BMW 120d E82 Coupé

    BMW 120d E87 Hatchback 5-ov

    BMW 123d E81 Hatchback 3-ov

    BMW 123d E87 Hatchback 5-ov

    BMW 123d E82 Coupé

    BMW 123d E88 Cabrio

    BMW 320d E90 Sedan

    BMW 320Cd E92 Coupé

    Lexus RX 450h 4WD (Hybrid)

    Mercedes-Benz C 250 CDI BE

    Mercedes-Benz C 250 CDI BE T

    Mercedes-Benz E 250 CDI BE

    Mercedes-Benz E 250 CDI BE Coupé

    Aika paljon näyttää nelisylinterisiä dieseleitä olevan, mutta ei kai tässä voi kaikki ko. kriteerin täyttävät autot olla?

    #172383 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Kumma kyllä nuo tehokkaammat koneet eivät toistaiseksi suoriudu vastaavalla hyötysuhteella normiajosta kuin vähempitehoiset. Perusetenemisen vaatimilla kilowateilla hyötysuhde ei siis ole kummoinen.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.