Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Saksalaiset vähävikaisimpia

Tämä aihe sisältää 21 vastaukset, 15 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  just drive 10.02.2010 at 18:24.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #176817 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick
    Jäsen

    Minä en ainakaan mitään vanhaa sakua ostaisi, eihän niissä ole mitään muuta kuin vikaa, vaikka ne on varmaan mekaanisesti hyviä. 2 – 3 vuotta voisin pitää sakupeliä, tosin mun S-Maxissa ei oo ollu mitään vikaa, eikä edes takaisinkutsuja. Seuraan tilannetta, osaksi yllättyneenäkin.

    Fiatissa muuten oli vain yksi takaisinkutsu, Toyotassa 27.

    Sakemannin autoissa oli vähän takaisinkutsuja, koska virheitä yritetään kai salata, tai vikoja on niin paljon, ettei takaisinkutsu edes kannata.

    :)

    #176822 Ilmoita asiaton viesti

    J R
    Osallistuja (Participant)

    Saksalaiset ovat kopioineet japanilaisilta vähävikaisuuden. Tai sitte saksalaiset veti kotiinpäin. :p

    #176829 Ilmoita asiaton viesti

    Niinpä, näistä uusista tilastoista saa käsityksen että yhtäkkiä vanhatkin Saksalaiset tulleet viattomiksi, vaikka ne tiedetään yleisesti monivammaisiksi. Itse on koskisi kepilläkään johonkin n. 6-10 v. vanhaan, 180-250000 ajettuun Bemariin tai vaikka volkkariin. Kavereitten autoissa ollut aivan käsittämättömiä vikoja, joiden korjaaminen maksaa vielä käsittämättömän enemmän. Toki on hyvä että tulevaisuudessa voi (jopa ?)harkita Saksalaista autoa käytettynäkin ilman pelkoa että sen korjaaminen maksaa "paidankin päältä". Kivoja kuulla kaikenmaailman öljyvuodoista, öjynkulutuksista, läppävioista, ksenonlamppujen tai perän nostoautomatiikan vioista. No Thanks!

    #176832 Ilmoita asiaton viesti

    MMS
    Osallistuja (Participant)

    Miksi ihmeessä pitäisi ostää käytettynä? Uuden hankkimalla saa takuun ainakin pariksi vuodeksi.

    #176837 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Maastovälitys:

    Itse on koskisi kepilläkään johonkin n. 6-10 v. vanhaan, 180-250000 ajettuun Bemariin tai vaikka volkkariin. Kavereitten autoissa ollut aivan käsittämättömiä vikoja, joiden korjaaminen maksaa vielä käsittämättömän enemmän.

    Tapauskohtaista kai tuokin. En väittäisi saksalaisia vähävikaisiksi, mutta juuri tuollaisella karvan alta 6-vuotiaana ostamallani Bemarilla ajellut nyt 4 vuotta eikä tuossa mitään käsittämättömiä vikoja ole ollut ensimmäistäkään. ABS-boksi hajos ja se on noissa hyvin tunnettu tyyppivika (kuten kai jossain Passatin mallissa myös). Etupään erinäisiä tukivarsia myös kuluu, mutta ei siinäkään kai mitään käsittämätöntä ole.

    Eli vikoja on joutunut korjaamaan, ja siitä maksamaankin, mutta ei mitään erityisen kallista tai varsinkaan käsittämätöntä. Bemarin osat minusta muutenkin ihan järkevän hintaisia.

    MMS:

    Miksi ihmeessä pitäisi ostää käytettynä? Uuden hankkimalla saa takuun ainakin pariksi vuodeksi.

    No lähinnä siksi ettei ole sitä 50k€+ irtorahaa, että saisi haluamansa auton uutena.

    #176842 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    235+255:

    Tapauskohtaista kai tuokin. En väittäisi saksalaisia vähävikaisiksi, mutta juuri tuollaisella karvan alta 6-vuotiaana ostamallani Bemarilla ajellut nyt 4 vuotta eikä tuossa mitään käsittämättömiä vikoja ole ollut ensimmäistäkään. ABS-boksi hajos ja se on noissa hyvin tunnettu tyyppivika (kuten kai jossain Passatin mallissa myös). Etupään erinäisiä tukivarsia myös kuluu, mutta ei siinäkään kai mitään käsittämätöntä ole.

    Veikkaan, että monien mielestä 10-vuotiaan vikahistorissa abs-boksin ja erinäisten tukivarsien uusiminen kuulostaa käsittämättömältä määrältä vikoja. Siitä huolimatta, ettei tuo käyttökuluja kokonaisuutena merkittävästi nosta (tosin abs-boksin tai bemarin hinnoittelusta muutenkaan en ole varma).

    #176850 Ilmoita asiaton viesti

    MMS
    Osallistuja (Participant)

    Herbert:


    Veikkaan, että monien mielestä 10-vuotiaan vikahistorissa abs-boksin ja erinäisten tukivarsien uusiminen kuulostaa käsittämättömältä määrältä vikoja. Siitä huolimatta, ettei tuo käyttökuluja kokonaisuutena merkittävästi nosta (tosin abs-boksin tai bemarin hinnoittelusta muutenkaan en ole varma).

    Kyllähän on niin, että vanhemmassa autossa joudutaan korjailemaan lähinnä kulumisesta johtuvia vikoja. Myös autolla voi olla ollut useampia omistajia, eli huoltotoimenpiteet "sieltä jostain". Kalliimmissa myös huoltohinnat ovat korkeammat, joka varmaan vaikuttaa käytetyn ostajaan. Tältä pohjalta on helppo arvostella kalliimpaa kulkinetta vioista, kun huolletaan niinkuin "tee se itse periaatteella".

    #176855 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Herbert:

    Veikkaan, että monien mielestä 10-vuotiaan vikahistorissa abs-boksin ja erinäisten tukivarsien uusiminen kuulostaa käsittämättömältä määrältä vikoja.

    Voipa olla näinkin, tuttavilla on ollut Toyotissakin pahampia vikoja, joten itse pidän noita oman Bemarin vikoja aika pieninä juttuina kuitenkin. Toki Bemareistakin pahempia vikoja varmaan löytyy, sitä en lähde väittämään.

    #176859 Ilmoita asiaton viesti

    Metsähaka
    Jäsen

    Muistaakseni tuossa Dekran raportissa oli rajattu autot niin tarkasti (erikoisautojako?) että saatiin väkisin germaanit (pyromaanin ja kleptomaanin risteytyksiäköhän? :)) väkisin "voittajiksi". :p

    #176863 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Dekra otti mukaan 150 suosituinta mallia (yli 15 miljoonaa autoa) mukaan tuohon raporttiin. Eiköhän tuohon sisälly muitakin kuin saksalaisia. Jännä juttu, kuinka nämä tutkimukset eivät enää olekaan luotettavia. Toisin oli ennen. Silloin kun japsit olivat kärjessä, nämä raportit kelpasivat sinullekin.

    Tässä yksi todiste siitä, että kaikki ei ole välttämättä vääristelyn tulosta: http://www.samar.pl/__/__la/en/__ac/sec,4/new/56355/__BMW-130i-Long-term-supreme-Pleasure.html

    #176868 Ilmoita asiaton viesti

    Kale_tm
    Osallistuja (Participant)

    Saksalaisten merkkien takuut kertovat valmistajan luottoa autoonsa hyvin. Kaikilla on lain sallima minimi takuu!

    EU voisi säätää lain että uusille autoille on tarjottava 2-vuoden takuun lisäksi 5-vuoden takuuta. Valmistajat voisivat hinnoitella tämän lisätakuun miten parhaaksi katsovat.

    #176875 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Takuuehdoilla kikkailu veisi pohjan vertailemiselta. Onhan niissä jo nyt melkoisia rajauksia.

    #176880 Ilmoita asiaton viesti

    UpGrade
    Jäsen

    Hienoa jos eurooppalaisetkin autonvalmistajat ovat saamassa laadun kuntoon, samalla kun kustannustehokkuuden kilpajuoksussa Toyotankin laatu alkaa olla vain muisto. Ehkä käyn jopa koeajamassa euroauton, kun seuraavan kerran vaihto ajankohtainen. Vaikkapa se 120d coupe oikeasti tällä kertaa? :xmas:

    #176884 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Kale_tm:

    Saksalaisten merkkien takuut kertovat valmistajan luottoa autoonsa hyvin. Kaikilla on lain sallima minimi takuu!

    Mistä lähtien ilman kilometrirajaa oleva takuu on minimitakuu?

    Kertoohan se toki autoista jotain, että niille voidaan antaa takuu ilman kilometrirajaa. Jos käytetään tuota sinun päättelykulkuasi, on monia autoja joita ei kannata ostaa jos aikoo ajaa yli 100 tkm. Enempää takuuta niihin ei saa.

    Itselleni nuo monivuotiset takuut kilometrirajoilla ja rajoitusehdoilla ovat mahdollisimman huonoja. Lisäksi niissä pitää käyttää kalliita merkkihuoltoja ja alkuperäisosia, vaikka suurin osa yli 2-3 vuotiaan auton "vioista" on kulumisesta johtuvia joita takuu ei kuitenkaan korvaa. Lastentaudit tulevat kyllä ilmi 2 vuoden aikana, jos niitä on. Yleensä auton vikaisimmat ajat ovat sen alkutaival jos sattuu olemaan pikkuvikoja ja sitten paljon ajettuna tulevat enemmät viat.

    Eikä mikään takuu koskaan ilmainen ole…aina sen kaiken maksaa asiakas. Tavalla tai toisella.

    #176889 Ilmoita asiaton viesti

    juuso01
    Jäsen

    Onko tuo Dekra jonkin sortin katsastusraportti? Jos on, niin sille en ainakaan suht tuoreilla autoilla antaisi kovinkaan paljon painoarvoa. Jos muutaman vuoden ikäinen auto ei pääse katsastuksesta läpi, niin vikaa on enemmänkin omistajassa kuin autossa. Eli autoa ei olla huollettu niin kuin pitää.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.