Etusivu Keskustelu Autot Liikenne 110

Tämä aihe sisältää 26 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Metsähaka 07.08.2011 at 02:09.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #237077 Ilmoita asiaton viesti

    just drive
    Jäsen

    Yksinkertaisinta olisi jättää talvirajoitukset voimaan. Onhan ne aika alhaiset, mutta samalta se tuntuu kuin talvella ja ylinopeudella tulee kuitenkin ajeltua. Kesärajoituksilla meno on välillä aika villiä.

    #237083 Ilmoita asiaton viesti

    simppa
    Jäsen

    Luuleeko joku ihan oikeasti, että espanjalaiset jaksavat ajaa 110 km/h?

    #237088 Ilmoita asiaton viesti

    vernon vili
    Jäsen

    Ei varmaan nyt. Saman kysymyksen esitti suomalaiset -70 luvulla kun kattonopeudet tuli voimaan. Espanjan kansanluonteella se tosin voi viedä hieman enemmän aikaa.

    #237093 Ilmoita asiaton viesti

    o-rengas
    Jäsen

    espanjalaiset tuntien tiedän että 110 on keskinopeus

    monilla teillä on tietullit, joissa menee 15-45 sekunttia per tulli

    nopeus sovitetaan niin, että keskinopeus säilyy tuossa 110ssa

    #237100 Ilmoita asiaton viesti

    maavara
    Jäsen

    Jätetään myös lähijunista ja busseista joka toinen vuoro ajamatta, eivät ne kuitenkaan täysiä ole.

    Maailma pelastuu kun matkaan käytettyä aikaa ei lasketa. :kieh:B):kieh:

    #237105 Ilmoita asiaton viesti

    JiiJiiReal
    Osallistuja (Participant)

    Näissä jutuissa vaan aina unohdetaan että Espanjassa ja vaikka Ranskassa tai Italiassa nopeusrajoitus on vain "ohjeellinen", käytännössä voit päästellä aivan huolella toisinkuin Suomessa.

    #237108 Ilmoita asiaton viesti

    Metsähaka
    Jäsen

    Eniten säästetään kun ajetaan peruuttamalla koska nopeuden laskeminen eteen päin pienentää saasteita/kulutusta?

    Tuon mukaan peruuttaminen puhdistaa ilmaa ja tankki täyttyy pikkuhiljaa? :p

    #237115 Ilmoita asiaton viesti

    ddr5
    Jäsen

    simppa:

    Luuleeko joku ihan oikeasti, että espanjalaiset jaksavat ajaa 110 km/h?

    Mitä tuo nyt tähän liittyy? Jos joku yrittää keksiä luontoa säästäviä ideoita niin ei varmaankaan ole aiheellista miettiä sitä, mitä espanjalaiset viitsivät tehdä.

    #237120 Ilmoita asiaton viesti

    Rätkätin
    Jäsen

    Tänään tuli TV:stä Fifth Gear ja siinä Tom tutki nopeusrajoituksen alentamisen vaikutusta turvallisuuteen. Oli kyse miten vaikuttaa, jos pudotetaan nopeusrajoitus 100km/h -> 80km/h.

    Onkos teillä kellään mitään mielipidettä tai tietoa asiasta?

    #237126 Ilmoita asiaton viesti

    simppa
    Jäsen

    Eipä kauaa kestänyt kokeilu espanjassa. 1. heinäkuuta lähtien on nopeusrajoitus ollut taas 120 km/h. Alle 4 kk kesti siis tuo hullutus.

    Rajoituksen alentaminen keräsi melkoisen määrän vastustusta. Valtaosa kansasta oli sitä vastaan. Motiivina alentamiselle kuulemma sakkotulojen lisääminen. Fernando Alonson mukaan motarilla ei pysy edes hereillä 110 km/h rajoituksella.

    ddr5:

    Lienee itsestään selvää, että 70% vastustaessa uusia rajoituksia, eivät ne mitä todennäköisimmin jää voimaan. Espanja kun on demokratia nääs.

    #237129 Ilmoita asiaton viesti

    mikahe
    Osallistuja (Participant)

    Rätkätin:

    Tänään tuli TV:stä Fifth Gear ja siinä Tom tutki nopeusrajoituksen alentamisen vaikutusta turvallisuuteen. Oli kyse miten vaikuttaa, jos pudotetaan nopeusrajoitus 100km/h -> 80km/h.

    Onkos teillä kellään mitään mielipidettä tai tietoa asiasta?

    No jos nopeuserot kasvavat 0 -> 20 km/h, ei se taida turvallisuutta lisätä.

    #237134 Ilmoita asiaton viesti

    Opelixi
    Jäsen

    Rätkätin:

    Tänään tuli TV:stä Fifth Gear ja siinä Tom tutki nopeusrajoituksen alentamisen vaikutusta turvallisuuteen. Oli kyse miten vaikuttaa, jos pudotetaan nopeusrajoitus 100km/h -> 80km/h.

    Onkos teillä kellään mitään mielipidettä tai tietoa asiasta?

    Ainakaan kuolonkolareihin sillä ei näytä olevan vaikusta Suomessa. Tämänhän näemme joka kevät ja syksy, kun talvirajoituksia vaihdellaan.

    Oma mielipiteeni on, että pääteiden turvallisuuteen sillä ei juurikaan olisi vaikutusta enkä missään nimessä kannata tuollaista laskua.

    Tiettyinä kellon aikoina ruuhkaisilla osuuksilla hyväksyisin alhaisemman rajoituksen, kun käytännössä liikennevirta etenee raskaan kaluston tahtiin riippumatta rajoituksesta ja 80-rajoitus voisi rauhoittaa liikennettä.

    #237140 Ilmoita asiaton viesti

    Rätkätin
    Jäsen

    mikahe:

    Rätkätin:

    Tänään tuli TV:stä Fifth Gear ja siinä Tom tutki nopeusrajoituksen alentamisen vaikutusta turvallisuuteen. Oli kyse miten vaikuttaa, jos pudotetaan nopeusrajoitus 100km/h -> 80km/h.

    Onkos teillä kellään mitään mielipidettä tai tietoa asiasta?

    No jos nopeuserot kasvavat 0 -> 20 km/h, ei se taida turvallisuutta lisätä.

    Mitkä nopeuserot kasvavat? Nopeuksiahan pienennettiin .. kaikkien.

    Oliko tuossa sinun kommentissa jotain mitä olisi pitänyt ymmärtää eri tavalla kuin mitä oikeasti kirjoitit?

    #237144 Ilmoita asiaton viesti

    mikahe
    Osallistuja (Participant)

    Rätkätin:

    mikahe:

    Rätkätin:

    Tänään tuli TV:stä Fifth Gear ja siinä Tom tutki nopeusrajoituksen alentamisen vaikutusta turvallisuuteen. Oli kyse miten vaikuttaa, jos pudotetaan nopeusrajoitus 100km/h -> 80km/h.

    Onkos teillä kellään mitään mielipidettä tai tietoa asiasta?

    No jos nopeuserot kasvavat 0 -> 20 km/h, ei se taida turvallisuutta lisätä.

    Mitkä nopeuserot kasvavat? Nopeuksiahan pienennettiin .. kaikkien.

    Oliko tuossa sinun kommentissa jotain mitä olisi pitänyt ymmärtää eri tavalla kuin mitä oikeasti kirjoitit?

    Oh, kaikkien ajonopeudet ovat siis sitä mitä lätkässä määrätään, varovaisimpien toisinaan sitä alle. Ylinopeus on tuntematon käsite pilvessä ajelevalle?

    No ehkäpä ei ihan noin. Et todennäköisesti edes katsonut koko mainittua Tom Ford 5th Gear -pätkää.

    EDIT: Suomessa olisi korkea aika ottaa käyttöön myös 90 ja 110 km/h rajoitukset nykyisten ohelle. Ja koska 120 km/h:n noudatuskin on äärimmäisen harvinaista, miksei samalla vähän laajennettaisi skaalan yläpäätä, ainakin 160 km/h saakka.

    #237149 Ilmoita asiaton viesti

    just drive
    Jäsen

    mikahe:

    EDIT: Suomessa olisi korkea aika ottaa käyttöön myös 90 ja 110 km/h rajoitukset nykyisten ohelle. Ja koska 120 km/h:n noudatuskin on äärimmäisen harvinaista, miksei samalla vähän laajennettaisi skaalan yläpäätä, ainakin 160 km/h saakka.

    Olen sitä mieltä, että 50, 70, 90, 110 ja 130 polarisoinnilla saisi mielekkäät rajoitukset taajamamerkkien ulkopuolelle. 60 on aika turha rajoitus, ne voisivat olla joko 70 tai 50. Risteysalueen alennetuksi rajoitukseksi riittää 70. 60 on ihan kävelyä. Liikenneympyröissä ja tosivilkkaissa risteyksissä menee 50. Useimmat 80 tiet voisivat olla mieluummin 90 teitä, jotkut satasen tiet voisivat olla 90 ja jotkut 110, ja jotkut 100 ja 120 moottoriteistä 110 ja suoraviivaiset kaupunkien ulkopuoliset osuudet 130.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.