Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot WV Golf VII

Tämä aihe sisältää 273 vastaukset, 55 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  AkiK 04.08.2014 at 17:12.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 274)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #197457 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Golf on ollut konsernin paras auto iät ja ajat. Hyvät ajo-ominaisuudet ja konstailematon muotoilu lienevät mallin parasta antia. Sekä perinteisesti on ollut hyvä jälleenmyynti arvo.

    Lämmityslaite taas on ollut koko konsernin autoissa perinteisesti huono. Viime talviauto vertailussa Audi A6 oli huono, mutta Beetle 1,2 pärjäsi hyvin sähkövastuksen turvin. Beetlessä (Vain 1,2 versiossa) on sähkövastus auttamassa sisätilojen lämpiämistä. Toivottavasti saavat tämän kuntoon uuden sukupolven kohdalla.

    Toinen asia on luotettavuus. TSI moottorit ja DSG vaihteistot eivät ole olleet luotettavuuden synonyymeja. Samoin maahantuojan suhtautuminen on suomalaisenkin mittapuun mukaan ylimielistä. Täytyy osoittaa todellista siviili rohkeutta ostaa omalla rahalla TSI lepuutustoiminnolla ja DSG:llä ryyditettynä.

    Golfin pahimmat kilpailijat ovat Korealaiset, Focus ja Uusi Auris. Myös Civic ja Astra kannattaa muistaa tästä kokoluokasta auto harkittaessa.

    #197459 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    juster:


    Toinen asia on luotettavuus. TSI moottorit ja DSG vaihteistot eivät ole olleet luotettavuuden synonyymeja. Samoin maahantuojan suhtautuminen on suomalaisenkin mittapuun mukaan ylimielistä. Täytyy osoittaa todellista siviili rohkeutta ostaa omalla rahalla TSI lepuutustoiminnolla ja DSG:llä ryyditettynä.

    Mitä erikoista tuossa TSI:ssä lepuutustoiminnolla on? Lepuutukseen käytetty tekniikka on jo koeteltu Audin Valveliftin muodossa, eikä se ole osoittautunut vikaherkäksi. Ja voinemme olla kokolailla varmoja siitä, ettei viimeaikoina palstatilaa saaneet nokkaketjuongelmat koske MQB:n moottoreita.

    #197462 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    Maineen voi menettää kerralla, takaisin hankkimiseen menee vuosia. Näin kävi aikoinaan esim. Opelille.

    Volkkarilla on ollut tapana viime aikoina jättää tekniikan testaaminen kuluttajan harteille. Onko Tsi:n ja DSG:n viat jo korjattu? Lisätään vielä soppaan lisää tekniikkaa leputustoiminnon muodossa.

    #197464 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Niin mitä erikoista tuossa lepuutustoiminnolla varustetussa TSI:ssä on?

    #197467 Ilmoita asiaton viesti

    nimim Erkki
    Jäsen

    juster:


    Maineen voi menettää kerralla, takaisin hankkimiseen menee vuosia. Näin kävi aikoinaan esim. Opelille.

    Niin, Opelin maine lokaantui nopeasti 90-luvun puolivälin jälkeen eikä ole puhdistunut vieläkään vaikka laatuongelmat jäivät sinne 90-luvulle.

    VW:n laatuongelmista sen sijaan on huhuttu keskustelupalstoilla jo pitkään ja joistain tapauksista saatu oikeaa tietoakin, mutta merkin maine ja myyntiluvut eivät vain näytä kärsivän. Onko VW:n maine teflonpäällystetty vai onko keskustelupalstoilla kenties joskus esiintynyt pientä liioittelua aiheen tiimoilta?

    #197470 Ilmoita asiaton viesti

    juster
    Jäsen

    NHB:

    Niin mitä erikoista tuossa lepuutustoiminnolla varustetussa TSI:ssä on?

    Oikeampi kysymys olisi ollut, onko aikaisemmat Tsi:n ongelmat ratkaistu?

    #197473 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Ja mitähän ne TSI:n ongelmat sitten ovat? Ainakaan ketjuongelmia ei uusien koneiden kanssa tule.

    #197475 Ilmoita asiaton viesti

    Putput
    Jäsen

    …ja tärkeintä uudessa Golfissa on se että on edelleen saatu vähennettyä kustannuksia materiaaleissa, tuotantoajassa, jne..

    VW-konsernissa on tapana repiä parempi hyöty investoinneista markkinointiin kuin itse autoon.

    #197478 Ilmoita asiaton viesti

    Kyllähän noissa TSI- koneissa on ollut ongelmia! NBH voisi lukea vaikka suomalaisia wv-foorumeja ja jättää tuollaiset miltei mainostekstiksi luokiteltavat viestit vähemmälle. Vikoja on kiistatta ollut enemmän kuin esim. Auriksessa tai korealaisissa. Ymmärrän kyllä, että kun tuodaan uutta kunnianhimoista tekniikkaa markkinoille voi vikojakin esiintyä enemmän. Huolestuttavaa on kuitenkin, että sekä uusissa koneissa että dsg laatikoissa on ollut ongelmia huomattavan paljon. Myös takuusuhtautuminen on ollut erityisen nihkeää. Opel tosiaan menetti maineensa ja myyntinsä ongelmien vuoksi ja onkin erikoista ettei VW:Ile ole näin käynyt. Luotettavuus kun kuitenkin on tässä kokoluokassa erityisen tärkeää… Toki vikoja ei pitäisi palautella, mutta niitä on kiistatta ollut paljon. Pisti silmään kun Tuulilasin kysy Ketoselta palstalla itse Tapio Ketonen sanoi ettei ostaisi nykytekniikalla/luotettavuudella varustettua dsg:tä eikä suosittele muitakaan näin tekemään.

    #197480 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Kristallipalloni näyttää, että TM:n Talviautotestin 2013 voittaja on valittu. Testiin otetaan mukaan esisarjan malli, joten kenties havaitut kehityskohteet jyvitetään esisarjalaisuuden syyksi.

    Onko NHB:llä tietoa asiakastoimitusten aloittamisajankohdasta?

    #197482 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Nuori autoilija:

    NBH voisi lukea vaikka suomalaisia wv-foorumeja ja jättää tuollaiset miltei mainostekstiksi luokiteltavat viestit vähemmälle.

    Reetan pallokin on sitä mieltä, että tuossa NHB:n avauksessa on tiettyä hurmoshenkisyyttä.

    #197485 Ilmoita asiaton viesti

    Ja lisäisin vielä, että ei koneessa tarvitse olla mitään erikoista ennen kuin niissä voi olla vikoja! Onhan VW jo osoittanut, että esim yksinkertainen suorasuihkutuskone (1.6 ja 2.0 fsi) voi kuluttaa öljyä useita litroja vaihtovälillä, niinkin monimutkaiset osat kuin alustan nivelet eivät kestä, lämmityslaite on ilmeisen mahdoton haaste VW inseille ja 1.2 tsi:n valtava vääntö on niin kova ettei siihen voida tehtaalta valita suoraan sellaista ketjua joka ei menisi solmuun. Tämän perusteella sanoisin, että on jopa todennäköistä että tuo lepuutustoiminto muutaman vuoden ikäisenä kyllä lepuuttaa nuo sylinterit, muttei enää kytkekään niitä takaisin ilman koko järjestelmän uusimista. Tämä maksanee vähintään 2000 euroa, koska koko järjestelmä joudutaan uusimaan. Myöskään takuu ei korvaa koska takuu on loppunut juuri ja autolla on kuitenkin ajettu sentään 40000 km:ä…

    #197488 Ilmoita asiaton viesti

    DaViega
    Osallistuja (Participant)

    Mistä NHB voit tietää, ettei uusissa TSI:ssä ole vikoja? eihän nykyisessäkään pitännyt olla…?

    vieläkö Jose Ignacio Lopez de Arriortua vaikuttaa VAG:lla, mies kun yksin ajoi Opelin kuralle, kun siirto tuli VW:lle alkoi volkkari tehdä vähemmän mairittelevia autoja

    #197490 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Nuori autoilija:

    Kyllähän noissa TSI- koneissa on ollut ongelmia! NBH voisi lukea vaikka suomalaisia wv-foorumeja ja jättää tuollaiset miltei mainostekstiksi luokiteltavat viestit vähemmälle.

    Suurin ongelmahan tässä sinulle on se, että kirjoitan Volkkarista. Et kirjoita noottejasi silloin, kun olen kirjoittanut esim Fordin, Bemarin, Mersun tai Mazdan uudesta tekniikasta aivan samaan sävyyn kuin nyt Volkkarista. Itseäni kun ei tuotemerkki kiinnosta pätkään, niin kirjoitan niistä mielenkiintoisista utuuksista joista löydän tietoa. Jos joku uutuus on Sinulle väärän merkin autossa, niin se ei taas kiinnosta minua pätkääkään.

    #197492 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Putput:

    …ja tärkeintä uudessa Golfissa on se että on edelleen saatu vähennettyä kustannuksia materiaaleissa, tuotantoajassa, jne…

    Tuo pätee kaikkiin merkkeihin. Jos tuotantoa ei saada tehostettua, niin pian ollaan entinen autonvalmistaja. Ja kun katsoo autojen hintakehitystä yleiseen kehitykseen, niin huomaa kyllä noiden säästöjen siirtyneen kuluttajillekin.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 274)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.