Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot TM Urheiluautovertailu

Tämä aihe sisältää 97 vastaukset, 23 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 23.08.2014 at 15:13.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 98)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #199115 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Toi ProCeed GT pitää lisätä omaan syksyn koeajo-ohjelmistoon ehdottomasti. Hienoa että Kia nostaa profiiliaan.

    #199118 Ilmoita asiaton viesti

    235+255
    Osallistuja (Participant)

    Ehkä nämä kuuluu paremmin tänne.

    Opel Astra OPC -> Huonoa: Äänetön moottori

    Bentley Continental GT V8 -> Huonoa: Ohjaamon äänettömyys

    BMW M135i -> Moottoriäänet ovat pääosin matalaa murinaa, mutta äänenpainetta voisi olla enemmänkin.

    Ostaakohan Bentleytä todella ihmiset, jotka haluaa kuunnella pörinää tai mörinää moottorista?

    Audi R8 pisteissä kakkosena ja TM:ltäkin toiseksi parhaat pisteet vaikka jarruongelman aiheuttaman ulosajon takia ei edes voitu tehdä tarpempia ajoanalyysejä. :laugh:

    Ja M135i oli hitaampi kuin Astra OPC, Golf GTI tai Mini JCW GP ja Fiesta ST:kin tulee aika lähellä perässä. :'(

    #199121 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    Tuota listaa, kun katselee ja vähän veryailee aikoja tulee mieleen onko rataa kiertäneet totaaliset tunarit tai paremmin lahjattomat kuljettajat? Jotka pitää hauskaa ja antaa pisteitä miten sattuu. Itselleni kyseisellä sähläilyillä ei ole mitään painoarvoa. Ei muuta kuin palautetta.

    http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

    #199126 Ilmoita asiaton viesti

    finman
    Jäsen

    tracktest:

    Tuota listaa, kun katselee ja vähän veryailee aikoja tulee mieleen onko rataa kiertäneet totaaliset tunarit tai paremmin lahjattomat kuljettajat? Jotka pitää hauskaa ja antaa pisteitä miten sattuu. Itselleni kyseisellä sähläilyillä ei ole mitään painoarvoa. Ei muuta kuin palautetta.

    http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

    Tuon autoryhmän tulokset voivat vaihdella paljonkin eri tyyppisillä radoilla. Joten nuo pätee vain tuolle radalle.

    Itselle yllätys oli tuo ford fistan hyvät kokonaispisteet(kaikkien maiden tuomarit)

    #199129 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    finman:

    Tuon autoryhmän tulokset voivat vaihdella paljonkin eri tyyppisillä radoilla. Joten nuo pätee vain tuolle radalle.

    Se on totta.

    Kukin näke asiat miten haluaa ei siinä mitään. Pointtini oli lähinnä se mihin kyseiset autot todella pystyy lahjakkaan kuljettajan käsissä. Tuo laittamani lista kertoo noiden autojen todelliset kyvyt. Ei kai kukaan väitä toisin jos asiaa hieman pidemmälle ajattelee. Luotan tuohon listaan ja sillä on minun silmissäni täysi painoarvo, kun eri autoja laitan numeraaliseen järjestykseen.

    #199135 Ilmoita asiaton viesti

    GTamv
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:

    finman:

    Tuon autoryhmän tulokset voivat vaihdella paljonkin eri tyyppisillä radoilla. Joten nuo pätee vain tuolle radalle.

    Se on totta.

    Kukin näke asiat miten haluaa ei siinä mitään. Pointtini oli lähinnä se mihin kyseiset autot todella pystyy lahjakkaan kuljettajan käsissä. Tuo laittamani lista kertoo noiden autojen todelliset kyvyt. Ei kai kukaan väitä toisin jos asiaa hieman pidemmälle ajattelee. Luotan tuohon listaan ja sillä on minun silmissäni täysi painoarvo, kun eri autoja laitan numeraaliseen järjestykseen.

    tollakaan listalla ole mitään virkaa pitäisi olla vaikka 5 eri radan keskiarvot saman kuskin ajamana, noi Nordschleifenkin ajat on vähän mitä sattuu, lisäksi toiset autotehtaat panostavat sinne (rakentavat auton tuota rataa varten) ja toiset eivät.

    #199137 Ilmoita asiaton viesti

    Surkea testi, surkea kuljettaja ja puolueelliset ajanottajat. Silkkaa huijausta. Näinhän sen on oltava, jos BMW ei pärjää.

    #199141 Ilmoita asiaton viesti

    Miten niin? Miksi minulla olisi adrenaliinia? Itsehän sinä kirjoitit, että testin tekivät ajotaidottomat sählärit. Ainahan näin on, jos BMW ei pärjää.

    #199147 Ilmoita asiaton viesti

    pahakala
    Jäsen

    Aston Martin jäi pisteyttämättä tanskalaisilta ja ruotsalaisilta, koska he eivät voineet ajaa sillä kierrosta radalle hyväksytyjen DESIBELIRAJOJEN rikkouduttua!!?? No johan on pelleilyä URHEILUautovertailussa ja KILPAradalla!! Tyypillistä ruåttalaista holhousyhteiskuntaa "parhaimmillaan".

    Olisikohan aika siirtää nuo testit johonkin OIKEALLE moottoriradalle??

    #199149 Ilmoita asiaton viesti

    finman
    Jäsen

    pahakala:

    Aston Martin jäi pisteyttämättä tanskalaisilta ja ruotsalaisilta, koska he eivät voineet ajaa sillä kierrosta radalle hyväksytyjen DESIBELIRAJOJEN rikkouduttua!!?? No johan on pelleilyä URHEILUautovertailussa ja KILPAradalla!! Tyypillistä ruåttalaista holhousyhteiskuntaa "parhaimmillaan".

    Olisikohan aika siirtää nuo testit johonkin OIKEALLE moottoriradalle??

    Jotenkin minulla sellainen kuva, että tuollaiset rajat on lähes kaikilla suomalaisradoillakin.

    #199153 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    Mikkihiiri ratoihin tuo kyseinen rata lukeutuu ei kai tuosta muuta voi sanoa. Oikeita moottoriratoja löytyy, mutta leikkimiseen oivallinen valinta tämä Knutstorp.

    #199154 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:


    Tuo laittamani lista kertoo noiden autojen todelliset kyvyt. Ei kai kukaan väitä toisin jos asiaa hieman pidemmälle ajattelee. Luotan tuohon listaan ja sillä on minun silmissäni täysi painoarvo, kun eri autoja laitan numeraaliseen järjestykseen.

    Listallasi on aikoja useilta vuosikymmeniltä. Pelkästään renkaat ovat muuttuneet tuona aikana todella merkittävästi. Myös radan kunto muuttuu koko ajan. Ajat ovat eri kuljettajien eri olosuhteissa ajamia. Pelkästään tuo tekee vertailun hankalaksi. Osa noista ajoista on valmistajan PR-tarkoituksissa ajamia aikoja, joiden saavuttamiseen on tehty lukuisia muutoksia tuotantoautoon. Osa ajoista on taasen tehty vakiosäädöissä olevalla vakioautolla.

    Kyseistä TM:n testiä lukematta oletan, että siinä kuljettajien osaamattomuuden tuoma jättämä jostain unelmakierroksesta on pienempää kuin listallasi oleva lukuisista tekijöistä syntyvä vaihtelu. TM:stä löytyvässä testissä pitäisi olla edes nuo perusasiat (olosuhteet, kuljettajat, rata…) vakioitu.

    Samoin testiä lukematta pidän hyvin todennäköisenä sitä, että testin paremmuusjärjesteksen rinnastaminen Nordschleifen aikoihin on hyödytöntä. Radat lienevät hyvin erilaisia.

    #199158 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    NHB:

    Listallasi on aikoja useilta vuosikymmeniltä. Pelkästään renkaat ovat muuttuneet tuona aikana todella merkittävästi. Myös radan kunto muuttuu koko ajan. Ajat ovat eri kuljettajien eri olosuhteissa ajamia. Pelkästään tuo tekee vertailun hankalaksi. Osa noista ajoista on valmistajan PR-tarkoituksissa ajamia aikoja, joiden saavuttamiseen on tehty lukuisia muutoksia tuotantoautoon. Osa ajoista on taasen tehty vakiosäädöissä olevalla vakioautolla.

    Kyseistä TM:n testiä lukematta oletan, että siinä kuljettajien osaamattomuuden tuoma jättämä jostain unelmakierroksesta on pienempää kuin listallasi oleva lukuisista tekijöistä syntyvä vaihtelu. TM:stä löytyvässä testissä pitäisi olla edes nuo perusasiat (olosuhteet, kuljettajat, rata…) vakioitu.

    Samoin testiä lukematta pidän hyvin todennäköisenä sitä, että testin paremmuusjärjesteksen rinnastaminen Nordschleifen aikoihin on hyödytöntä. Radat lienevät hyvin erilaisia.

    Hyvä kommentti.

    Jos haluaisin aukottoman paremmuusjärjestyksen noille autoille täytyisi ne viedä radoille jossa voimakkaiden autojen vauhti tulisi paremmin esille. Pikkukinnerit sopii paremmin mikkihiiri radoille. Tämä kyseinen rata ei suosi voima-autoja kuten taas Nordschleifen tekee. Ei silti kannata tästä enempää taittaa peistä sillä radat ovat erilaisia ja muuttujia on paljon. Pointtini oli se, että kuljettaja vaikuttaa auton rata-aikoihin todella paljon. Ja mokaukset saavat tässä auton hieman huonoon valoon. Kun niitä videopätkiä kierroksista hieman katsoin hyvin oli "saksittu" syyt lienevät jokaisen arvattavissa.

    Kritiikkiä voi ja pitää antaa, mutta hieman ihmetyttää kaikkien aikojen parhaan M5:sen poissaolo taas kerran. Osoittaa vaan sen, että jotain taidettiin yhteistuumin suojella taas kerran.

    #199162 Ilmoita asiaton viesti

    NHB kirjoitti juurikin saman asian, josta minäkin jo viime vuonna mainitsin. Tämä on nimenomaan siitä harvinainen ja hyvä testi, että kaikki ajat on ajettu samoissa olosuhteissa ja saman kuljettajan toimesta. Tämä on siis paljon parempi testi, kuin joku listaus eri kuljettajien ajamista ajoista täysin erilaisissa olosuhteissa ja eri vuosina.

    Tämä rata on toki hidas, mutta tottakai se on pointtikin, jotta saadaan autoista jotain muutakin selville, kuin huikeat tehot. Ei kai muuten olisi paljoa järkeä ajaa Fiestalla ja Lambolla samalla radalla. Ja ainakin itse olen tähän asti ymmärtänyt muutamien kirjoittajien jutuista niin, että esimerkiksi BMW:n pitäisi olla mutkaisella radalla nimenomaan omassa elementissään. Audin taaseen pitäisi olla surkea, jos radalla on mutkia.

    Kritiikkiä voi ja pitää antaa, mutta hieman ihmetyttää kaikkien aikojen parhaan M5:sen poissaolo taas kerran. Osoittaa vaan sen, että jotain taidettiin yhteistuumin suojella taas kerran.

    Nämä tracktestin salaliitot alkavat olla jo ihan vanhan kunnon PutPutin tasolla. Mahdatko muistaa, että M5 taisi olla testissä mukana vuosi sitten. Käsittääkseni M5 ei ole tuosta juuri muuttunut. Jos tarkoitat jotain "viriviri" mallia, niin sellaisia ei nyt näissä testeissä ole muutenkaan paljoa mukana ollut. M5 on myös hyvin pitkälti sama auto kuin M6 GC, eli tuskinpa aika olisi kovinkaan paljoa muuttunut.

    Autojen järjestys nyt sattui tällä radalla olemaan tällainen. Ehkä se kannattaisi vain hyväksyä ja myöntää pikkuhiljaa se, mitä jo viime vuonna kirjoitin. Eri autot ovat erilaisia eri radoilla. BMW ei aina ole ylivertainen ja myös Audi osaa tehdä nopeita autoja.

    #199166 Ilmoita asiaton viesti

    Vackraste
    Jäsen

    finman:

    Itselle yllätys oli tuo ford fistan hyvät kokonaispisteet(kaikkien maiden tuomarit)

    Kävin keväällä koeajamassa Fiesta ST:n ja auto oli todella loistava kapistus luokassaan, yhtään en ihmetele jos joku muukin siitä tykkää. Golfin suoritus ei ollut odotusten mukainen tässä lehden jutussa. Golf V oli aikoinaan ihan jees ajoltaan ja onko nyt VII:ssä tullut takapakkia? Toki kymmenisen vuotta on aikaa välissä ja aika kultaa jne.

    Hieman heppoisen tuntuinen vertailu kaikkiaan.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 98)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.