Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot BMW ei seuraa kehitystä, vaan johtaa sitä

Tämä aihe sisältää 74 vastaukset, 31 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  tracktest 09.03.2016 at 22:00.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 75)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #200097 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.

    #200102 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    Herbert:

    Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.

    Annetaan reilusti tunnustusta niille jotka ymmärtävät hyvien autojen päälle ja jätetään typerät irvailut vähemmälle. Tutustumalla vain pintapuolisesti nappuloihin ei varmasti pääse itse asiaan. Ajamalla ja omistamalla auton hieman pidemmän aikaa voi sanoa, että eroja on jotka ilmenevät monin eri tavoin. Kestotesti on yksi tapa selvittää miten autot rankassa testissä oikeasti kestää.

    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta huonosta mausta voi toki huomauttaa. Tämä näin kevennykseksi tähän loppuun ettei kukaan tule keskusteluun kiukkua täynnä vaan asialliseti suhtautuen kuten Joulurauhan julistuksen jälkeen toivoa sopii.

    Tässä Auto Bildin tuoreita tuloksia 100tkm kestotestin jälkeen.

    http://www.hs.fi/autot/Autolehden+kestotestin+voitti+ja+h%C3%A4visi+saksalainen+/a1305762643670

    #200105 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Ja hyvää joulua kaikille. Tarkoitus ei ole sitten pilata kenenkään joulumieltä, mutta tuosta tractestin laittamasta linkistä ilmenee hyvin, ettei se BMW:kään laatu ole tasaista. Eli kannattaa ostaa BMW, joka on valmistettu oikeasti saksassa, eikä esim. X-sarjan autoa, joka on tehty rapakon takana. Sijoitukset ovat näköjään aika erilaisia…

    #200108 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja (Participant)

    inspektor70:

    Eli kannattaa ostaa BMW, joka on valmistettu oikeasti saksassa, eikä esim. X-sarjan autoa, joka on tehty rapakon takana.

    Autobildin kestotestilistan molemmat X-mallit (X1 2012 ja X3 2008) on tehty Grazissa Itävallassa. Uudet X1:set tulevat sieltä edelleen, mutta nykyinen X3 (F25) toki Spartanburgista Etelä-Carolinasta, samoin kuin X5 ja X6. Minkälaisia käyttökokemuksia sinulla on noista USA-valmisteisista BMW malleista?

    #200112 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest:

    Herbert:

    Nyt autoteollisuus varmaan taistelee saadaakseen nimimerkki VeeAaaGee:n palkkalistoilleen, kun oikeat ratkaisut on kaverin tiedossa. Audi ja Mersu tosin nikottelee ja Bemarikin tiedostaa riskit, mutta sehän ei haittaa.

    Kuten ennenkin olen sanonut, viimeksi autoa vaihtaessani tutustuin Bemariin, 300-sarjan farkkuun. Auto tuntui ihan hyvältä, muttei hinta huomioiden mitenkään erikoiselta. Kysyin myyjältä, miksi auto on niin kallis. Minulle kerrottiin, että BMW:n teknologia on 5 vuotta muita edellä. Ajattelin, että kovin vähän autot tuossa ajassa kehittyvät, enkä katsonut tarpeelliseksi maksaa puolitoistakertaista hintaa etumatkasta. Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta. Moottorin lämpömittarikin puuttui, mutta sitä en tajunnut edistyksellisyydeksi. Nykyään yhä useammasta tuo on jätetty pois.

    Annetaan reilusti tunnustusta niille jotka ymmärtävät hyvien autojen päälle ja jätetään typerät irvailut vähemmälle. Tutustumalla vain pintapuolisesti nappuloihin ei varmasti pääse itse asiaan. Ajamalla ja omistamalla auton hieman pidemmän aikaa voi sanoa, että eroja on jotka ilmenevät monin eri tavoin. Kestotesti on yksi tapa selvittää miten autot rankassa testissä oikeasti kestää.

    Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta huonosta mausta voi toki huomauttaa. Tämä näin kevennykseksi tähän loppuun ettei kukaan tule keskusteluun kiukkua täynnä vaan asialliseti suhtautuen kuten Joulurauhan julistuksen jälkeen toivoa sopii.

    Tässä Auto Bildin tuoreita tuloksia 100tkm kestotestin jälkeen.

    http://www.hs.fi/autot/Autolehden+kestotestin+voitti+ja+h%C3%A4visi+saksalainen+/a1305762643670

    Vaikka Bemari vei kaksi parasta sijaa ja VW-konserni kolme viimeistä sijaa oli paras Audi kuitenkin jaetulla sijalla 42 Fiat Pandan kanssa eli ei hullummin 100tkm kestotestissä kun pääse 50 parhaimman auton joukkoon.

    #200114 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko__
    Osallistuja (Participant)
    #200117 Ilmoita asiaton viesti

    finman
    Jäsen

    Tilastoja ja testejä on monenlaisia ja tuossa on todellinen kestotestitulos.

    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-dauertest-4425496.html

    #200120 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja (Participant)

    Tykkään Audin, BMW ja MB:n malleista.

    Kun haluaisin auton olevan bensiinikäyttöinen neliveto automaattivaihteisena ja tiloiltaan keskikokoa on minun vaihtoehdot esimerkiksi seuraavat: (Hinnat ovat näillä vaatimuksilla mallien halvimmat)

    Audi A5 Sportback Land of quatro Edition 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic-autom.

    CO2= 155 g/km

    Hinta 56 924 €

    MB C 350 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 70 952 €

    MB E 300 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 74 908 €

    BMW 5-sarja F07 Gran Turismo 535i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 199 g/km

    Hinta 99 600 €

    BMW 3-sarja F30 Sedan 335i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 178 g/km

    Hinta 70 285 €

    Miksi BMW ja MB ei tuo nelivetoa pienemmille bensiinimoottorisiille malleille? Eikö teho riitä? Miksi se riittää Audille, vai riittääkö?

    Hinta antaa melkoisen edun Audille!

    Kannattaisiko maksaa BMW 5-sarjalaisesta 43 tuhatta enemmän kuin A5:stä? Tokihan tehoja on ihan eri tavalla, mutta tulisin varmasti pienempitehoisella toimeen.

    Edit: (Nämä ei olleet Trafin tilastoissa):

    BMW:llä on nyt kylläkin 3-sarjalaisesta:

    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 154 g/km

    Hinta 49 889 €

    ja 5-sarjalaisesta

    528i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 149 g/km

    Hinta 65 058 €

    #200124 Ilmoita asiaton viesti

    Style66
    Jäsen

    ^Mihinkä päädyit:)?

    #200127 Ilmoita asiaton viesti

    Bugracer
    Jäsen

    Herbert:

    Mutta ehkä vika on minussa, kun Toyotankaan kojelaudan katkaisijat eivät jätä toivomisen varaa. Sen sijaan Bemarin mittaristo vaikutti Biltemasta haetulta.

    Buhahhahaa! Ja vuoden 2013 paras vitsiniekka on valittu! :D

    #200131 Ilmoita asiaton viesti

    Sui Hing
    Jäsen

    Penteles:

    Tykkään Audin, BMW ja MB:n malleista.

    Kun haluaisin auton olevan bensiinikäyttöinen neliveto automaattivaihteisena ja tiloiltaan keskikokoa on minun vaihtoehdot esimerkiksi seuraavat: (Hinnat ovat näillä vaatimuksilla mallien halvimmat)

    Audi A5 Sportback Land of quatro Edition 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic-autom.

    CO2= 155 g/km

    Hinta 56 924 €

    MB C 350 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 70 952 €

    MB E 300 BE 4Matic A

    CO2= 174 g/km

    Hinta 74 908 €

    BMW 5-sarja F07 Gran Turismo 535i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 199 g/km

    Hinta 99 600 €

    BMW 3-sarja F30 Sedan 335i TwinPower Turbo A xDrive

    CO2= 178 g/km

    Hinta 70 285 €

    Miksi BMW ja MB ei tuo nelivetoa pienemmille bensiinimoottorisiille malleille? Eikö teho riitä? Miksi se riittää Audille, vai riittääkö?

    Hinta antaa melkoisen edun Audille!

    Kannattaisiko maksaa BMW 5-sarjalaisesta 43 tuhatta enemmän kuin A5:stä? Tokihan tehoja on ihan eri tavalla, mutta tulisin varmasti pienempitehoisella toimeen.

    Edit: (Nämä ei olleet Trafin tilastoissa):

    BMW:llä on nyt kylläkin 3-sarjalaisesta:

    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 154 g/km

    Hinta 49 889 €

    ja 5-sarjalaisesta

    528i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic

    CO2= 149 g/km

    Hinta 65 058 €

    BMW 3-sarja F30 Sedan 328i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic 180 kW

    CO2= 157 g/km

    Hinta 55 499 €

    Siinä meni sitten sekin etu Audilta. Bemari vielä huomattavasti tehokkaampi ja suorituskykyisempi.

    #200133 Ilmoita asiaton viesti

    finman
    Jäsen
    #200135 Ilmoita asiaton viesti

    Sui Hing
    Jäsen

    BMW tulee halvemmaksi ajan myötä kuten Tracktestin kestotesti linkistä käy ilmi. Audi on parhaimmillaankin Fiat Pandan tasoa.

    #200138 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja (Participant)

    finman:

    Tuolta 8 audi A4 mallia hinta väli rapiat 40-49t

    http://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/74B51B54F26E716CC2257C45001FA6BB/$file/Audi%202013%2012%2018%20A4%20Land%20of%20quattro%20Edition%20nro%20430.pdf

    Tuolla S tronic-malleja ei ole kuin kaksi:

    Sedan 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic

    CO2= 155 g/km

    Hinta 46 990 €

    Avant 2,0 TFSI 165 kW quatro S tronic

    CO2= 159 g/km

    Hinta 49 325 €

    #200141 Ilmoita asiaton viesti

    Penteles
    Osallistuja (Participant)

    BMW 3-sarjan Gran Turismo Busines Automatic Modern olisi minulle ehkä hyvä valinta. Siinä on myös vastaavanlainen takaluukku kuten A5:ssä ja siitä pidän.

    320i TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic Modern

    CO2= 154 g/km

    Hinta 52 547 €

    Lisäksi lisävarusteita joutuu ottamaan noin 3 000 € edestä kuten:

    Sadetunnistin

    Peruutuskamera

    Tummennetut taka- ja sivulasit

    Automaattisesti himmentyvä taustapeili sekä taittuvat sivupeilit

    Etuistuinten ristiseläntuki, elektronisesti säädettävä

    Nuo lisävarusteet ovat kuuluneet nykyisen 10 000 € halvemman autoni perusvarusteluun.

    Lisäksi tietysti metallivärin 1 100 €, mutta sen joutuu maksamaan lähes kaikkiin autoihin jos haluaa metallivärin.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 75)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.