Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Polkupyörällä pääsee

Tämä aihe sisältää 221 vastaukset, 29 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Herbert 02.01.2018 at 08:41.

Esillä 12 viestiä, 211 - 222 (kaikkiaan 222)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #779372 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Juu kyllä siinä yleensä tulee pyöräilijästä mutua kun ajolinjat kohtaa yksityisen tai julkisen liikennevälineen kanssa.

    #779376 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    Eli vastauksesi on…..?

    #779390 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Eli vastaukseni on, välttäkää pyöräilyä jos pyörille ei ole omaa varattua kaistaa tai pyörätietä.

    #779391 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    Ei tuo ollut mikään vastaus, se oli vain ”ohjeistus”.

    Mihin tämä kommenttisi perustuu, siihen odotin vastausta:
    Minä vertaan autoilija/pyöräilijä taajama/kaupunkiliikenteessä, niin pyöräilijöitä loukkaantuu päivittäin.

    Oikeastaan voisit aloittaa omasta kommentistasi 05.08.2017, 13:44 ja vastata Herbertille ja sen jälkeen 740GLE:kin

    #779398 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Jos ei ole haluja ymmärtää mitä tarkoitan, niin ihan sama.
    En kommentoi, minä luen nyt lehtiä.

    #780103 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    ”Eli vastaukseni on, välttäkää pyöräilyä jos pyörille ei ole omaa varattua kaistaa tai pyörätietä.”

    Minulla(kaan) ei ole näyttöjä sen enempää kuin sinulla, mutta haastan silti MuTuilusi arvaamalla, että pyöräilijän suurin riski ei taida olla samat tai vastakkaiset liikennesuunnat vaan risteävät?

    Oli miten oli, kaikkien kaksipyöräisten kuljettajien turvallisuus on heidän omissa käsissään, koska muita asia ei kiinnosta. Pyörä, moottorilla tai ilman, on suunnilleen niin turvallinen kuin sen kuljettaja.

    #780104 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Pyörä on onnettomuusriskein kulkuneuvo työmatkaliikenteessä, mihin ministeri ehdotti verovähennyksiä.
    Nythän voi jo vähentää tietyn rajan ylittävät työmatkakulut vaikka menisi kävellen.

    #780204 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Sulla ei näytä olevan mitään faktaa arvauksesi tueksi ja sen pohjalta antamassasi ohjeessa on erään kaikkein tyypillisimmän polkupyöräonnettumuuden kokoinen reikä kevyen liikenteen väylän ja ajoradan risteyksessä.

    Ei mene kovin hyvin sun teoriallasi eikä siitä johtamallasi päätelmälläsi.

    Omakin arvaukseni on, että ajosuoritteeseen verrattuna polkupyörä saattaa olla riskialttein, mutta koska en pysty arviotani todistamaan, en esitä sitä totuutena.

    #782855 Ilmoita asiaton viesti

    TeeCee
    Osallistuja

    2016: “Pyörä on onnettomuusriskein kulkuneuvo työmatkaliikenteessä, mihin ministeri ehdotti verovähennyksiä.”

    Koko totuus ei paljastu yksityiskohtia erikseen tuijottamalla. Minäkään en lähde väittelemään pyöräilyn onnettomuusriskeistä muihin kulkutapoihin verrattuna kun en asiaa tunne, mutta sen verran tiedän, että asiantuntijoiden mukaan pyöräilyn terveyshyödyt kumoavat sen terveyshaitat koko yhteiskunnan mittakaavassa. Siksi ministerin kannattaa ehdotella pyöräilyn suosiota lisääviä kannustimia.

    Yksilötasolla on helppo päästä ihan päinvastaisiin tuloksiin pyöräilyn vaikutuksesta terveyteen. Jättää vaan käyttämättä kypärää, käyttää ajaessa kännykkää, kuuntelee ajaessa kuulokkeilla musiikkia, jättää noudattamatta liikennesääntöjä, ei ennakoi eikä varaudu muiden ja omiin virheisiin, ei näytä suuntamerkkejä, ei käytä kunnollisia valoja ja heijastimia, eikä jätä kunnollisia turvavälejä vaan pujottelee sujuvasti. Jos jokainen pyöräilijä ottaisi noista edes yhden asian henkilökohtaiseksi silmätikukseen, valtion kannattaisi maksaa palkkaa pyöräilystä.

    #782885 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja

    740 GLE: Oli miten oli, kaikkien kaksipyöräisten kuljettajien turvallisuus on heidän omissa käsissään, koska muita asia ei kiinnosta. Pyörä, moottorilla tai ilman, on suunnilleen niin turvallinen kuin sen kuljettaja.

    Asia on juurikin noin ja polkupyörä on todennäköisesti ajosuoritteita katsottaessa (km) vaarallisin. Pari päivää sitten ajoin välisuomalaisen kaupungin tuntumassa kello 4 aikaan ”vastavirtaan” eli vastakkaisesta suunnasta tuli työmatka- ja opiskelija/ koululaispyöräilijöitä. Oli kyllä tyrmäävää huomata, että vähintään noin joka kolmas räpläsi puhelinta tai puhui siihen pyöräillessään. Ja kypärien osalta karkeasti alle puolet käytti. Sitten jos katsotaan näkyvää vaatetusta, niin sellainen oli yhdellä kokonaisotoksen kymmenistä pyöräilijöistä. Asiat ovat tosiaan omissa käsissä niin haluttaessa…

    #815036 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Ylessä visioidaan lähitulevaisuutta:
    https://yle.fi/uutiset/3-9987687

    Otsikko vaan johtaa herkästi harhaan, kun veikkaukseni mukaan vuoteen 2050 ei tarvitse odottaa katukuvan muuttumista tuollaiseksi. Infra muuttuu hitaasti, mutta muuten seuraavan 10 vuoden aikana ollaan jo lähellä tuota.

    #815136 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja

    Siirretty oikeaan viestiketjuun eli Liikenteessä-palstan juttuihin.

Esillä 12 viestiä, 211 - 222 (kaikkiaan 222)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.