Etusivu Keskustelu Autot Liikenne Polkupyörällä pääsee

Tämä aihe sisältää 379 vastaukset, 34 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Herbert 24.04.2018 at 06:44.

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 380)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #836190 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kuten sanottu nyt olisi oikea hetki laittaa sähköpyöriin mopojenkaltainen rekisteröinti ja vakuutusmaksu kattamaan väistämättömät onnettomuuskulut, mitkä voi nousta henkilövahinkojen osalta korkeaksi.

    #836196 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Herbert, meillä pyöräilijöillä oli slogan ”kello kolmen sade”. Pääsimme töistä juuri tuohon aikaan. Oli yleistä helteellä, että koko päivän aurinko paistoi. Vaan kun kello löi 15, alkoi silloinkin ukkoskuurot.
    Muuten vaan satoi syksyllä ja keväällä, aina tihkutti vähintään. Sadeasusta (goretex) ei ollut hyötyä, hiljaakin polkiessa noiden hengittävyys ei riittänyt. Kosteus kasteli polkijan, ulkoa tai sisältä.
    Jos ei olisi päättänyt jo illalla mennä polkupyörällä töihin, nuo pyöräilypäivät olisivat jääneet marginaaliin.
    Luulinpa kerran kuolevanikin, ilma oli pakkasen puolella, satoi alijäähtynyttä vettä. Housujeni jäätyessä jalkani hidastuivat. Metsäpolulleko äijä tuupertuu, mietin. Laitoin vauhtia entistäkin enemmän, ” hikoilevana ei voi kuolla kylmään” aattelin.
    Seuraavana päivänä uudelleen, toki tuo ilmiö ei toistunut milloinkaan.

    #836201 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Quu, tiedätkö tapauksia jolloin polkupyöräilijä on vahingoittanut merkittävästi muita?

    #836206 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Tiedän.

    #836253 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja

    ”Quu, tiedätkö tapauksia jolloin polkupyöräilijä on vahingoittanut merkittävästi muita?”

    Potentiaalia on ainakin merkittävästi, kun esimerkiksi kesät talvet osa polkupyöräilijöistä vähät välittää siitä, että ajavat kevyenliikenteen väylillä, joita ei ole merkitty/sallittu polkupyörille. Törmäys jalankulkijaan ja rahallinenkin tragedia on valmis. Kuinka monen kotivakuutuksen vastuuosa korvaisi, jos työikäinen kävelijä loukkantuisi työkyvyttömäksi- kun pyöräilijä todettaisiin syylliseksi tähän liikennerikkomukseen? Puhutaan isoista summista. Näin ollen kannatan itsekin sähköpyörien rekisteröintiä ja sitä myöten vakuuttamista.

    Sähköpyöräilyn lisääminen ja sitä kautta pyöräilijöiden kokonaismäärän lisääntyminen (talvellakin) taajama-alueilla todennäköisesti tulee lisäämään onnettomuuksia.

    #836271 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Olette oikeassa. Harva meistä tietää kuitenkaan jalankulkijan vastuun.

    Mies jätti vaimonsa tienpieleen, vaimo oikaisi suoraan tien yli huomaamatta lähestyvää rekkaa, tuo kuljettaja väisti, kenties henkilökohtaisen tapon vältääkseen suoraan ojaan. Vaimo kuitenkin jäi alle. Tässä tapauksessa mies menetti vaimonsa ja vielä maksoi vaimon aiheuttamat vahingot. Heillä ei ollut vakuutusta, siis kotivakuutusta.
    Tämä muuten on totta, valitettavasti.

    #836275 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Tarkoitan sitä, että niillä joilla on jonkinlaista omaisuuta, maksavat.
    Niillä jolla aitä ei ole, maksamme yhdessä.

    Pyöräilijä jolla ei ole mitään, ei maksa mitään. Hänellä ei ole henkilökohtaista vastuuta mihinkään.

    #836291 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Pyydän anteeksi mutu tuntemuksiani. 80 prosentisuudeen tilalla oikea lukema on 47 prosenttia ja silloinkin on kysymys vain kolmen kuukauden tilastoidusta jaksosta. Aamulla tai illalla, näin kastuimme pyöräijöinä päivittäin.

    #836300 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Pakko kai tämäkin on sanoa.
    Työmatka reittiini kuului myös pellon poikki oikaisu. Lunta oli tullut, ei sitä peltoa eroittanut pyöräteistä, tiellä oli jonkinmoisia uria kyllä autoista, joku oli sieltäkin mennyt.
    Siitä sitten, poikki pellon,menetettävää ei ole, juuri ja juuri leveärenkainen pyöräni ei pysähtynyt.

    Tulin kotiin, kuulin kaukaisen sukulaiseni pelastetun helikopterillä? Lähisaaresta, muutama metriä rantaan? Tuli mieleen, olisinhan minä voinut hakea ne polkupyörälläkin?
    Tuo oli uutisissakin, heitä jopa kuvattiin…helikopterilla..hmph.

    #836307 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Mies jätti vaimonsa tienpieleen, vaimo oikaisi suoraan tien yli huomaamatta lähestyvää rekkaa, tuo kuljettaja väisti, kenties henkilökohtaisen tapon vältääkseen suoraan ojaan. Vaimo kuitenkin jäi alle. Tässä tapauksessa mies menetti vaimonsa ja vielä maksoi vaimon aiheuttamat vahingot. Heillä ei ollut vakuutusta, siis kotivakuutusta.
    Tämä muuten on totta, valitettavasti.
    

    Siis joku mies joutui maksamaan rekan vahingot, jotka aiheutuivat, kun rekka väisti tuon miehen vaimoa. Ymmärsinkö oikein?

    #836313 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Kuolinpesän osakkaat vastaavat vainajan veloista pääsääntöisesti vain vainajalta jääneellä omaisuudella. Tarvittaessa kaikki vainajan omaisuus voi mennä velkojen maksuun.

    #836411 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Juuri näin tapahtui. Aiheutetut kulut kustannettiin vaimon omaisuudesta, jotka olisivat kuuluneet perinnön jaossa myös miehelle.

    #836413 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Siis he omistivat kaiken puoliksi.

    #836425 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija2644
    Osallistuja

    Tapahtuneen jälkeen herätyksen saanena pakotin, silloin opiskelijaboksissa asuvan, tyttäreni ottamaan kotivakuutuksen. Tuo muutaman kympin vakuutus sisältää tämän, harvoin tarvitun, vastuuvakuutuksen.

    En tiedä tarkalleen paljonko mies jälkeenpäin otti lainaa, pystyäkseen asumaan heidän yhteisessä talossaan, käteisvarat eivät ainakaan riittäneet.

    #836631 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja

    Minulle pyörien rekisteröinti tunnistamisen vuoksi sopisi hyvin. Ajan kaikkia rakkineita käsialalla, jonka olen valmis allekirjoittamaan omalla nimelläni. Ainoa este on suomalaisisten politrukkien epäluotettavuudesta johtuva tämän maan poliittinen riski, jonka pelossa pyöräilen mieluummin anonyyminä, puhtaasti POLIITTISTEN SEURAUSTEN pelossa.

    Nyt talvilomalla ja hieno liikenneympäristö pyöräillä Syötteen kansallispuistossa. Läskärillä kilometrien päässä lähimmästä tiestä, raskaita nousuja pehmeässä lumessa ja hurjia laskuja vaaran laelta. Ja turvallisesti, koska yhtään autoilijaa ja kävelijää ei näkynyt, ja hiihtäjiin nähden pyöräilijä on väistämisvelvollinen. Kun itse hoitaa oman osuutensa, niin hyvin menee.

    Sairaan komeat maisemat tykkylumipuiden seassa:

    https://syote.fi/iso-syote/pyoraily/

    Kesällä pärjää maasturillakin, talvella pitää käytännössä olla läskäri.

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 380)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.