Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot BMW Series 2 Active Tourer – The Best

Tämä aihe sisältää 33 vastaukset, 17 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Lefa 03.08.2014 at 22:07.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #197368 Ilmoita asiaton viesti

    andertz
    Jäsen

    Vähän vaikea ottaa kantaa mihinkään kun linkki puuttuu. Mitat ja erityisesti leveys olisi hyvä saada, niin että tietäisi mahtuuko etupenkille vaikka paksussa talvihaalarissa

    #197371 Ilmoita asiaton viesti

    jaakkon78
    Jäsen

    Erikoinen veto valmistajaltaan…Etuvetoinen tila-auto ja moni moottori on 3-pyttyinen.

    On tarjolla mm. nelivetoisia malleja, automaatit on 6- ja 8-vaihteisia kun muissa bemun mallleissa on enää vaan 8-vaihteisia automaatteja. Muissa bemuissa on nykyään jokapaikassa kehutut ZF:n valmistamat 8-vaihteiset automaatit, mutta tässä automallissa nuo molemmat tomaatit on Aisinin tekeleitä.

    Automaatin vaihdekeppi on perinteistä mallia, kun muissa malleissa on joystick-tyyppinen kepukka.

    Tuohon saa xDriven, lauch controlin, erittäin tehokkaita moottoreita, navigaattorin, Harman&Kardon hifit, nahkaverhoilun jossa nahkaverhoilu ulottuu myös kojelautaan, urheiluistuimet. panoraamakaton, isoja vanteita yms yms. Eli monessa suhteessa varustelu, lisävarusteet yms. on muiden bemarimallien tasolla ja muutenkin auto eroaa mm. noiden asioiden valossa muista vastaavista muiden automerkkien tila-autoista.

    Näiden specsien valoissa pelkään pahoin, että ovh-hinta alkaa 30.000 euron kieppeiltä ja kunnon moottorilla, automaattina, Business paketilla, nelivetona ja hyvillä lisävarusteilla tuollaisen kopin hinta on jo jossain 50.000 euron tietämillä :(

    #197373 Ilmoita asiaton viesti

    Experience
    Osallistuja (Participant)

    jaakkon78:

    kunnon moottorilla, automaattina, Business paketilla, nelivetona ja hyvillä lisävarusteilla tuollaisen kopin hinta on jo jossain 50.000 euron tietämillä :(

    Toisaalta kun halukkuutta BMW:een omistajuuteen tuntuu löytyvän, saattaa riittää ettei tarvi olla nelivetona ja jo peruspaketti etuvetona riittää. Veikkaan hintaa noin 35.000eur varsin houkuttelevalle ’kopille’. :) Lähtöhinta noin 30keur. Täytyy muistaa, etä laatu maksaa ja tällä hetkellä sekä Mercedes että BMW ovat tilanteessa jossa kasvu tuntuu olevan hallitsematonta ja siinä tilanteessa voi hintaa kiskoa.

    #197376 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan. Kyllä me suomessa maksetaan itsemme kipeiksi muualla hyvinkin tavallisena pidetyistä autoista. Ei tuo uusi BMW tee varmaankaan poikkeusta. =)

    #197378 Ilmoita asiaton viesti

    Vackraste
    Jäsen

    Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!

    #197381 Ilmoita asiaton viesti

    andertz
    Jäsen

    Vackraste:

    Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!

    Seuraavaksi tulee varmaan Mercedes Vianon kilpailija, isojen tila-autojen segmentissä.

    #197384 Ilmoita asiaton viesti

    Vackraste
    Jäsen

    andertz:

    Vackraste:

    Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!

    Seuraavaksi tulee varmaan Mercedes Vianon kilpailija, isojen tila-autojen segmentissä.

    Kieltämättä ituttaa Bemun perseily MB:n tyyliin. Liian kova paine tuntuu olevan markkinoilla valmistaa pelkästään tietyn ostajaryhmän mukaan. Onko oikeasti näin ituillaan asiat ? Ei etuvetoa BMW, ei, perkele :)

    #197386 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Jäsen

    Tämähän on aivan luonnollista kehitystä BMW:ltä, kun kysyntään vastataan tarjonalla. Ne mitä myyntiin tulee on vastaus siihen mitä viestiä kentältä (automyyjät) annetaan johtoon päin, että kysyntää olisi ja siihen vastataan kaiken kattavalla mallistolla. Selvästi joitakin hirvittää BMW:n menestys ja nykyinen tahti on joillekin selvästi aivan liikaa. Mollaajat on näiden perillisiä jotka ovat jo 70-luvulta lähtien hokeneet, että kohta se BMW kuopataan.

    #197389 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Jäsen

    En jaksa hämmästyä vapaana olevien tuotesegmenttien täyttämisestä enkä kustannustietoisuuden kasvusta hinnalla kilpailluissa segmenteissä. Tähtiin oli kirjoitettu jo aikoja sitten, että näin on tapahtuva ja nyt se sitten tapahtuu.

    Etuvedosta johtuen automaatti voi olla 8-vaihteinen, mutta ZF-8 se ei ole. Nelivedon kauppanimi voi olla xDrive ja tekniikasta johtuen yhtäläisyyksiä nykyisiin voi löytyäkin, mutta eihän se sama vehje voi olla.

    Se, mitä toivon on, että BMW ei uusia asiakkaita etsiessään uhohtaisi nykyisiä. Muiden määrittelemien segmenttien ja markkinatutkimusten perässä juoksemisen seurauksena Citroen tekee tavallisia autoja eikä eksentristä ID/DS aatteellista seuraajaa ole nähty CX:n jälkeen. Volvo näytti keskaria uskollisimmille asiakkailleen eikä innovatiivista Saabia enää ole. Toivottavasti viimeisin vielä korjaantuu?

    Erilaisuus on minun valinnanvaraani. Tehkää toki etuvetoinen BMW, jos se on tarpeen. Mutta jos koko BMW mallisto samalla seuraa muita ennen vahvaa merkki-ideologiaa kantaneita huomaamattomaksi keskimääräistettyjä autoja, niin vaihtakaa edes propellilogon tilalle vaikka kiltti perheautomainen vaaleanpunainen pupu.

    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?

    EDIT: en ole koskaan omistanut BMW autoa.

    #197392 Ilmoita asiaton viesti

    Experience
    Osallistuja (Participant)

    740 GLE:

    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?

    Nyt 740GLE, korkki kiinni :)

    #197394 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Jäsen

    Kävin koeajamassa F10:n eilen, ensimmäistä kertaa.

    Nyt ymmärrän, miksi jotkut tuntemani BMW puristit pitävät edeltäjästä enemmän ja miksi AutoBild arvioi 100.000 km kestotestin virheittä selvittäneen F10:n olevan "paras Mercedes, jonka BMW on koskaan tehnyt".

    Se on varmasti edeltäjäänsä parempi auto monellakin mitalla. Ainakin Mersulla ajava Volvomies arvosti talvirenkaillakin suomalaista uraista moottoritietä jäyhän vakaasti ja kuljettajaa rasittamatta etenevän Panzerwagenin helppoutta.

    Mutta onko F10 enemmän BMW kuin E60? Ja onko se parempi E-Klasse kuin ilmajousitettu E-Klasse?

    #197397 Ilmoita asiaton viesti

    jaakkon78
    Jäsen

    inspektor70:

    Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan. Kyllä me suomessa maksetaan itsemme kipeiksi muualla hyvinkin tavallisena pidetyistä autoista. Ei tuo uusi BMW tee varmaankaan poikkeusta. =)

    No minä muistaakseni maksoin Joulukuussa 2012 about 44.000 euroa BMW F30 320iA xDrive Busineksesta, jossa kohtuutehokas pata, max.tehot 135kW 270nm ja sen verran otin siihen lisävarusteita, että hinta oli hiukan päälle 50.000 euroa.

    Mun mielestä kuitenkin ihan eri tason auto kuin tuo tila-auto ja myös isomman kokoluokan auto mittojen ja mm. kontin litratilavuuden yms. mukaan.

    #197399 Ilmoita asiaton viesti

    jaakkon78
    Jäsen

    740 GLE:

    En jaksa hämmästyä vapaana olevien tuotesegmenttien täyttämisestä enkä kustannustietoisuuden kasvusta hinnalla kilpailluissa segmenteissä. Tähtiin oli kirjoitettu jo aikoja sitten, että näin on tapahtuva ja nyt se sitten tapahtuu.

    Etuvedosta johtuen automaatti voi olla 8-vaihteinen, mutta ZF-8 se ei ole. Nelivedon kauppanimi voi olla xDrive ja tekniikasta johtuen yhtäläisyyksiä nykyisiin voi löytyäkin, mutta eihän se sama vehje voi olla.

    Se, mitä toivon on, että BMW ei uusia asiakkaita etsiessään uhohtaisi nykyisiä. Muiden määrittelemien segmenttien ja markkinatutkimusten perässä juoksemisen seurauksena Citroen tekee tavallisia autoja eikä eksentristä ID/DS aatteellista seuraajaa ole nähty CX:n jälkeen. Volvo näytti keskaria uskollisimmille asiakkailleen eikä innovatiivista Saabia enää ole. Toivottavasti viimeisin vielä korjaantuu?

    Erilaisuus on minun valinnanvaraani. Tehkää toki etuvetoinen BMW, jos se on tarpeen. Mutta jos koko BMW mallisto samalla seuraa muita ennen vahvaa merkki-ideologiaa kantaneita huomaamattomaksi keskimääräistettyjä autoja, niin vaihtakaa edes propellilogon tilalle vaikka kiltti perheautomainen vaaleanpunainen pupu.

    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?

    EDIT: en ole koskaan omistanut BMW autoa.

    No joo tuskin tosiaan nelivetokaan tuntuu samalta,kuin muissa malleissa, koska tuo "koppi" on vakiona etuvetoinen. Moottori on eri "päin" kuin noissa takatuuppareissa ja vetotapa on siis erilainen. Takavetomalleissa nelikko on pitävällä pinnalla hyvin takapainotteinen ja takavetomaisen ketterä 40/60 jakosuhteellaan.

    Uskon kuitenkin, että 3-sarja ja siitä ylöspäin olevat mallit säilyy takavetoisena vielä aika pitkään. Tosin Suomessa suurin osa 3-sarjasta ostettiin viimevuonna nelivetona. BMW mainostaa meillä nykyään paljon enempi nelivedollaan ja nelivetoaan, kuin takavetoaan. Suostuin versio 3-sarjassa oli 320iA ja xDrive/takapotku myynnit meni aikalailla tasan.

    #197401 Ilmoita asiaton viesti

    Linnankundi
    Osallistuja (Participant)

    Minusta tämä uusi BMW on todella silmää miellyttävä auto luokassaan. Verrattuna MB:n B-sarjaan on muotoilultaan selvästi houkuttelevamman näköinen. Minusta on vain hyvä, että BMW tekee eri autoluokkiin omat versiot, sillä ostajathan ne viime kädessä ratkaisevat, mitkä automerkit pärjäävät markkinoilla. BMW:llä on katsottu tarpeelliseksi tulla tähän uuteen luokkaan. Etuveto ja kompakti koko ovat houkutteleva kombinaatio. Tällä yhdistelmällä markkinapotentiaalia on tarjolla. Itseäni ainakin kiinnostaa nähdä ja kokeilla tämä auto sitten joskus, kun se Suomeen rantautuu.

    #197405 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    xDrive ja takapotkujen myynti meni tasan.

    Minusta takapotkujen ostajat kompensoivat autojensa hinnoissaan sitä, että jotkut valitsivat lähes ilmaiseksi xDriven omiinsa. (kampanja 499e). Aikamoista ymmärtämättömyyttä jos on mennyt tilaamaan auton ilman nelivetoa. Broidi sai sen näillä ehdoilla jopa työsuhdeautoon, vaikka firma on erittäin tarkka siitä mitä optioita saa valita.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.