Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Mersu CLA ja Mazda 3 katsotaan ulkomailla toistensa kilpailijoiksi

Tämä aihe sisältää 23 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Herbert 12.12.2014 at 06:07.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #285365 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Testata voi miten haluaa. En itse kyllä näe noita automalleina toistensa suorina kilpailijoina.

    #285366 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick
    Jäsen

    AkiK:

    Testata voi miten haluaa. En itse kyllä näe noita automalleina toistensa suorina kilpailijoina.

    Kyllä kai autonostajat liikkuu segmentistä toiseen, kuulemma oli joku vaihtanut Audin Ford S-Maxiin. Mutta tosiaan täällä premium-uskovaisten palstalla on tällaista tietoa kait vähän hankala esittää, kun se käy premium-uskovaisten luonnolle.

    #285367 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick:

    AkiK:

    Testata voi miten haluaa. En itse kyllä näe noita automalleina toistensa suorina kilpailijoina.

    Kyllä kai autonostajat liikkuu segmentistä toiseen, kuulemma oli joku vaihtanut Audin Ford S-Maxiin. Mutta tosiaan täällä premium-uskovaisten palstalla on tällaista tietoa kait vähän hankala esittää, kun se käy premium-uskovaisten luonnolle.

    Kenen luonnolle se käy? Kuka on premium-uskovainen? Premiumeissa ja muissa merkeissä on tiettyjä eroja, mutta en minä ainakaan ajattele, etteikö voisi siirtyä suuntaan tai toiseen. Jos joku on ajanut premiumilla ja tarvitsee seuraavaksi tilavan auton, niin onko jotenkin ihmeellistä, että päätyy Fordin tila-autoon? Ei ainakaan minun mielestäni.

    Jotenkin tuntuu, että muutaman "antipremiumfanaatikot" yrittävät lyödä jotain ihmeellistä leimaa jokaisen otsaan, joka on sattunut ns. "premiumauton" ostamaan.

    Ja jos nyt tuota yhtä testiä hehkutat, niin täytyy muistaa, että noilla kymmenillä l’hes ympäri maailmaa luetuilla ulkomaisilla lehdillä on luultavasti vähän toiset mahdollisuudet tehdä erilaisia testejä, kuin Suomessa ilmestyvillä kahdella autolehdellä. Tuulilasihan otti aivan tarkoituksella kestotesteihin sekä Golfin, Ocun, että A3 Audin. Lopputulemana todettiin, että Audi on hintansa väärti.

    #285368 Ilmoita asiaton viesti

    Lefa
    Jäsen

    Derrick:

    Sääli etteivät kotimaiset autolehdet uskalla testata näitä autoja samassa testissä.

    Jaa että eivät uskalla. Aivan hiljattain oli Tuulilasissa vertailussa Audi, Seat, Skoda ja Volkkari. Lopputulosta en muista, mutta ei sillä liene väliäkään, väärin vertailtu joka tapauksessa olisi. Tunnen monia ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet ns. premiumin ei-sellaiseen ja päinvastoin. Ei se niin ihmeellistä ole. Mazda3 ja A-sarjan Mersut voivat hyvinkin olla vaihtoehtoja toisilleen. Tietysti jos rahkeet riittävät vain Mazdan halvimpaan malliin, ei Mersu ainakaan uutena ole vaihtoehto.

    #285369 Ilmoita asiaton viesti

    Lefa:

    Derrick:

    Sääli etteivät kotimaiset autolehdet uskalla testata näitä autoja samassa testissä.

    Jaa että eivät uskalla. Aivan hiljattain oli Tuulilasissa vertailussa Audi, Seat, Skoda ja Volkkari. Lopputulosta en muista, mutta ei sillä liene väliäkään, väärin vertailtu joka tapauksessa olisi. Tunnen monia ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet ns. premiumin ei-sellaiseen ja päinvastoin. Ei se niin ihmeellistä ole. Mazda3 ja A-sarjan Mersut voivat hyvinkin olla vaihtoehtoja toisilleen. Tietysti jos rahkeet riittävät vain Mazdan halvimpaan malliin, ei Mersu ainakaan uutena ole vaihtoehto.

    Juuri näin. En tiedä mistä nuo kiihkoilijat repivät noita väitteitään.

    #285370 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Derrick:

    Kuten otsikossa todetaan Mersun CLA ja Mazda 3 katsotaan ulkomailla toistensa kilpailijoiksi, siellä ei ole mitään typerää premium-ominaisuutta painoteta niin kuin täällä Suomessa. Sääli etteivät kotimaiset autolehdet uskalla testata näitä autoja samassa testissä. Voisi tulla vähän vaihtelua näihin keskusteluihin, alemmasta hinnasta voisi antaa jonkin tietyn pistehyvityksen niinkuin Autobild joskus tekee. Eli autolehdet ovat aika pahasti autoteollisuuden ja maahantuojien talutusnuorassa.

    http://www.thecarconnection.com/news/1087534_30-days-of-the-mercedes-cla-vs-the-competition

    Kannattaisi varmaan lukea otsikkoa pidemmälle sitä juttua. Jutussa nimemomaan puhutaan premium- ja valtavirtabrändeistä. Mersun lähimpinä kilpailijoina esitellään ilmiselvät BMW ja Audi. Mazdan mainitaan olevan toisesta ääripäästä.

    Loputkin väitteesi ovat tuttuun tapaan älyvapaita. Suomalaisissakin testeissä tosiaan on toisinaan premiumeja ja valtavirtabrändejä sekaisin, eikä tuolla ole mitään tekemistä uskalluksen tai talutusnuorien kanssa. Kaikkia autoja ei kerralla voi valita vertailuun ja jollakin tavalla ryhmä pitää rajata. Hintapositio yhditettynä autosegmenttiin on yksi loogisimmista rajauksista, eikä sen pitäisi antaa mitään aihetta sinunkaan mielikuvitukselle luoda salaliittoteorioita.

    #285371 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Derrick:


    Kyllä kai autonostajat liikkuu segmentistä toiseen, kuulemma oli joku vaihtanut Audin Ford S-Maxiin.

    Aika luonnollinen valinta, jos tilantarve on lisääntynyt. Premium-valmistajat eivät juuri S-Maxin kaltaista isoa tila-autoa valmista ja jos tila-autoja yhtään tuntee niin tuo S-max varmasti on luokassaan eniten premiumin kaltainen tuote.

    #285372 Ilmoita asiaton viesti

    Jorma L
    Osallistuja (Participant)

    AkiK:

    Derrick:


    Kyllä kai autonostajat liikkuu segmentistä toiseen, kuulemma oli joku vaihtanut Audin Ford S-Maxiin.

    Aika luonnollinen valinta, jos tilantarve on lisääntynyt. Premium-valmistajat eivät juuri S-Maxin kaltaista isoa tila-autoa valmista ja jos tila-autoja yhtään tuntee niin tuo S-max varmasti on luokassaan eniten premiumin kaltainen tuote.

    Miten olisi muutaman vuoden käytetty R-mersu uuden S-maxin hinnalla?

    #285373 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Jorma L:

    Miten olisi muutaman vuoden käytetty R-mersu uuden S-maxin hinnalla?

    Kallein S-Max (TM hinnasto) ja siihen vielä jotakin kikkulaa päälle niin, olisko nämä mitä tarkoitit?

    Ford S-Max 2,0 TDCi 163 Titanium PowerShift

    –> 49885 €

    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/6793408

    –> 52 990 €

    Tai saahan niitä ihan "pikkuautojen" hinnallakin:

    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/6615661

    Sitten on ikääkin enemmän kuin "muutama" vuosi ja kilsoja takana… Olisiko enää uuteen S-Maxiin verrattava mitenkään päin ajateltuna?

    #285374 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Jäsen

    Kumppani:

    Jorma L:

    Miten olisi muutaman vuoden käytetty R-mersu uuden S-maxin hinnalla?

    Kallein S-Max (TM hinnasto) ja siihen vielä jotakin kikkulaa päälle niin, olisko nämä mitä tarkoitit?

    Onko tuo S-Max nelivetoinen, kuten R on aina? R-sarjahan on ML maasturin tekniikan people mover variantti.

    Järkevyys tai sen puute on mielipidekysymys, mutta omassa valintatilanteessani ostin uuden Mondeon hinnalla toissavuoden E-sarjalaisen 76 tkm ajettuna tehtaan Junge Sterne takuulla.

    Järkevyys on katsojan silmässä =)

    #285375 Ilmoita asiaton viesti

    AkiK
    Jäsen

    Jorma L:

    Miten olisi muutaman vuoden käytetty R-mersu uuden S-maxin hinnalla?

    Omaan makuun tuo S-max on kyllä paljon tyylikkäämpi. Ja uusi malli Fordista on kohta tulossa, R-sarja taitaa olla jo 2013 lopetettu malli?

    #285376 Ilmoita asiaton viesti

    inspektor70
    Osallistuja (Participant)

    740 GLE: Järkevyys on katsojan silmässä =)

    No vaikka tämä nyt onkin uusien autojen keskusteluketju, niin kyllä vaihtoehdot auton hankinnassa täytyy puntaroida niin kotimaisten kuin ulkomaisten käytettyjen parista. En ota kantaa tuohon R-mersuun, mutta aika monelle hankinnalle löytyy varmasti vaihtoehtoja vaikkapa 740 GLE:n hankinnan tapaan. Ja ulkomailta saa usein oheistuottena paljon varustelua tai vaikkapa nelivedon. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että vanhan saa myytyä kohtuuhinnalla eteenpäin…

    Muutoinkin, kyllä autovalinta tehdään tietyn hinnan/ hintahaarukan perusteella aika monessa tapauksessa. Siinä mielessä tuo Mazda ja MB eivät ole minusta aivan toistensa vaihtoehtoja. Ja tämän asian kun vielä muistaisivat autolehdet- vertailuihin pitäisi valita mahdollisimman saman hintaiset autot.

    #285377 Ilmoita asiaton viesti

    Herbert
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Suomalaisissakin testeissä tosiaan on toisinaan premiumeja ja valtavirtabrändejä sekaisin, eikä tuolla ole mitään tekemistä uskalluksen tai talutusnuorien kanssa.

    TM kannetaan kotiini, mutta Tuulilasia ja Autobildiä luen vain odottaessani vuoroani parturiin. Tältä pohjalta nähtynä selkeä ero testiryhmien laadinnassa suomalaisilla on ainakin ruotsalaisiin verrattuna. Meillä yleensä verrokit ovat samasta sosiaalisesta luokasta, Ruotsissa nämä ainakin meikäläisen luokituksen perusteella sekoitetaan paremmin. Mielestäni ruotsalainen tapa on parempi, koska tällöin lukija saa informaatiota siitä, mitä autojen hintaero vaikuttaa ominaisuuksiin ja kustannuksiin. Fiiliksen joutuu joka tapauksessa jokainen arvioimaan itse.

    #285378 Ilmoita asiaton viesti

    Tyhjä kuva
    Osallistuja (Participant)

    Suomessa autovero ja alv toimivat kätevänä kertoimena autojen eroille. Jos saksalaisraukan on vaikea päättää, minkä auton ostaisi esim. Hintaluokassa €25t, on Soumi-maksajalla helpompi homma. Minkä tahansa hintahaarukan sisälle jää verokertoimen takia vähemmän valittavaa.

    Soumesta kannattaisi lähettää parhaat voimat ympäri maailmaa kertomaan, miten huono valikoima ja kovat hinnat ovat ostajalle hyvä juttu. Vanhanenhan kävi esittelemässä autoveroa Kaliforniassa.

    #285379 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Herbert:


    TM kannetaan kotiini, mutta Tuulilasia ja Autobildiä luen vain odottaessani vuoroani parturiin. Tältä pohjalta nähtynä selkeä ero testiryhmien laadinnassa suomalaisilla on ainakin ruotsalaisiin verrattuna. Meillä yleensä verrokit ovat samasta sosiaalisesta luokasta, Ruotsissa nämä ainakin meikäläisen luokituksen perusteella sekoitetaan paremmin. Mielestäni ruotsalainen tapa on parempi, koska tällöin lukija saa informaatiota siitä, mitä autojen hintaero vaikuttaa ominaisuuksiin ja kustannuksiin. Fiiliksen joutuu joka tapauksessa jokainen arvioimaan itse.

    Mitä noiden lehtien pohjalta voi päätellä ruåttalaisten vertailuista?

    Jos valtavirtamerkkien vertailuun pitää saada premiumeja, niin samoilla resursseilla se on pois valtavirtamerkkien kirjosta. Onko se sitten hyvä, ettei vertailuun saada kaikkia suorimpia kilpailijoita, vain sen vuoksi, että voidaan sekoittaa mukaan kalliimpia merkkejä?

    Ja kuten tuossa joku kirjoittikin, Suomessa kateusverolla saadaan kerrottua eri hintapositioiden välistä etäisyyttä ja vähentää potentiaalisten sekakäyttäjien määrää.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 24)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.