Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Taitaa Seat Ateca olla paras auto-ostos tällä hetkellä

Tämä aihe sisältää 94 vastaukset, 22 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Jokeri 21.11.2017 at 19:07.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #787715 Ilmoita asiaton viesti

    Pihistelijä
    Osallistuja (Participant)

    En ole laskenut säästöjä. Ajan taloudellisesti mielenkiinnon vuoksi. Haluan myös näyttää, että EU-lukemat pätevät todellisuudessa.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html

    Minulla on manuaali, joten en tarvitse vapaakytkintä. Moottori ei sammu rullatessa vaan käy joutokäyntiä kuluttaen 0,5 l/h. Ajan aina muun liikenteen ja nopeusrajoitusten mukaan. Jos olet ajanut perässäni, et ole huomannut sitä ajostani.

    #787723 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Nyt minä taas mokasin (nimimerkki hämää)
    Jaaha tässä olikin kyse elämäntavasta eikä säästöistä.

    #787784 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Tunnistan itseni muutamista Pihistelijän kommenteista. Uutta tai uudehkoa autoa on vaikea perustella rahallisesti oli kulutus mitä tahansa.

    Normilukemilla ajamiseen motivoi ”koska mä voin”.

    Kun taloudelliseen ajotapaan on tottunut, on siitä vaikea luopua. Miksi ryhtyisin polkemaan moottorin läpi enemmän polttoainetta saamatta sille käytännössä mitään vastinetta?

    #787833 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    ”Seatissa on myös jonkinlainen monen kohdan Ecodrive-ajo-opastus, jossa annetaan vinkkejä taloudelliseen ajoon.”

    Ei Ecodrive, vaan Ecotrainer.

    (Korjaus).

    #788039 Ilmoita asiaton viesti

    Pihistelijä
    Osallistuja (Participant)

    Se Ecotrainer on hyvä opastaja.Se ei kuitenkaan tunnu antavan täysiä pisteitä vapaalla rullauksestani. Siinä olen eri mieltä Ecotrainerin kanssa. Se opastaa kuitenkin kaikki perusasiat hyvin. Jos sitä seuraa, jää kulutus alle EU-lukemien.

    #788080 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Jos automies ei opi xxxxxtuntumalta ilman mittareita manuaalin vaihtamiskohtia on viisainta siirtyä automaattiin ja keskittää katse liikenteenseurantaan.

    #788103 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Kyllä tuosta vaihtamisen opastuksesta on hyötyä jonkin verran jos ajattelee kulutusta. Auto tuntuu melko laiskalta ja väännöttömältä ajettaessa kutosvaihteella esimerkiksi vähän päälle 60 km/h mutta tästä huolimatta ajotietokone käskee käyttämään kutosvaihdetta. Joten tuo vaihto-opastin on hyvä muistutin. Itse ajattelin alussa että junnaaminen kutosella alhaisissa nopeuksissa olisi jotenkin haitallista ja moottoria rasittavaa.

    #788207 Ilmoita asiaton viesti

    Pihistelijä
    Osallistuja (Participant)

    Minulle tuli kanssa yllätyksenä kuinka matalilla kierroksilla 1.0 TSI:llä voi ja pitää ajaa. Perstuntuma käski ajaa pienemmällä. Ajotietokoneen hetkellinen kulutus ja vaihto-opastin olivat siinä iso apu. Ainakin ne nopeuttavat oppimista moottorin tavoille. Kun ne muutaman ajokerran jälkeen menevät selkäytimeen, ei näyttöjä tarvitse sen jälkeen enää tuijottaa.

    #788220 Ilmoita asiaton viesti

    Lukija23054
    Osallistuja (Participant)

    Epäilen kyllä että jos jatkuvasti ajetaan olemattomilla kierroksilla ja isolla vaihteella, ennemmin tai myöhemmin vaihteisto antaa kuulua itsestään ja säästöstä tulikin ihan jotain muuta.
    Seat ei uutena ole juurikaan halvempi kuin moni kilpailija vaan käytettynä markkinat aika kehnot eli hinta romahtaa.
    Näin ainakin exeon kohdalla.

    #788241 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Juuri liiansuurella vaihteella ajamalla pätkivät volkkarin bokserin kampiakseleita.
    Miten on nykymoottorienkassa kestääkö ne kun vääntömomentitkin on nousseet huimasti nykymoottoreissa.

    #788293 Ilmoita asiaton viesti

    Prööötti
    Osallistuja (Participant)

    Tuo 1,o tuli tarjolle myös dsg laatikolla ja onko joku verrannut millaisia kierroksia/vaihdetta se käyttää 60km/h?

    #798581 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Talven tullessa tein havainnon että Atecassa ei voi nostaa tuulilasinpyyhkimiä ylös tuulilasin putsaamista varten, ja kaikki lumi tuntuu pakkautuvan siihen koloon missä pyyhkimet ovat lepoasennossa. Tässä on varmaan kysymys nykyautojen vitsauksesta jossa pyyhkimet on piilotettu tuohon koloon designsyistä. Melko epäkäytännöllistä. Aiemmissa autoissa on pyyhkimet voinut nostaa ylös, nyt ne ovat koko ajan tuossa suojakolossa.

    #798631 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Tai sitten et vain osaa kytkeä pyyhkimiä huoltoasentoon. Olisi aika erikoista, jos pyyhkimille ei olisi asentoa, jossa ne voi vaihtaa.

    #798633 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Okei, kiitos neuvosta. Alan etsiä tuota nappulaa. Nykyajan autot ovat kyllä tosi monimutkaisia. Viimeisen 10 vuoden aikana autot ovat muuttuneet todella paljon.

    #798653 Ilmoita asiaton viesti

    Aus der Reihe Derrick
    Osallistuja (Participant)

    Eli kun kääntää virrat pois, ja painaa kevyesti pyyhkimien vipua alaspäin, niin pyyhkimet nousevat tuohon huolto-asentoon. Kun taas lähtee ajamaan, ja käyttää pyyhkijän vipua normaalisti, niin pyyhkimet laskeutuvat ala-asentoon ja niitä voidaan käyttää pyyhintään. Melko kätevää sinänsä. Lunta kerääntyy kuitenkin tuohon koloseen aika helposti.

    Toinen muuttunut asia on se että pitkiä valoja ei saa päälle noin vain vaan täytyy olla riittävän hämärää.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 95)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.