Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Taitaa Seat Ateca olla paras auto-ostos tällä hetkellä

Tämä aihe sisältää 111 vastaukset, 27 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  HybridRules 02.11.2018 at 22:33.

Esillä 7 viestiä, 106 - 112 (kaikkiaan 112)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #912472 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    ”Kalibrointi” on vain yhden ”napin” painallus sen jälkeen kun renkaissa on oikeat paineet. Omassa autossa painetaan kerran ”set”.

    Paineanturi-järjestelmän etuna kai on suurempi tarkkuus verrattuna tähän ”pyörintäjärjestelmään”.

    #912473 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Ei minulla vikaantunut yksikään, mutta seuraavalla käyttäjällä järjestelmä lakkasi toimimasta. Itselläni se auto oli käytössä uudesta n. kuuden vuoden ikäiseksi.

    Lisäys: siihen aikaanhan rengaspainevalvonta ei ollut pakollinen uusissa autoissa, joten ei se haitannut vaikka lakkasikin toimimasta

    #912474 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Juu ei se kalibrointi sen kummempi asia ole kuin, mitä H-G sanoo. Ehkä parempi sana olisikin resetointi tai nollaus auton toimintonäytöltä.

    #913124 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Talvirenkaille saa Seatissa asetettua erillisen nopeusvaroituksen.

    Miten olenkaan ennen pärjännyt ilman tätä ominaisuutta ?

    #913135 Ilmoita asiaton viesti

    Karrette
    Osallistuja (Participant)

    Saksassa jos käyt niin se on ihan relevantti ominaisuus, ja jos harvoin ajaa kovaa niin muistutus voi olla ihan tarpeellinen. Siellä R-nopeus, eli 170 km/h moottoritiellä ei ole törkeä rikos kuten Suomessa, se ei ole siellä edes rike.

    Kiire laivalle voi houkuttelemaan ajamaan epätaloudellisesti, vaikka se ehkä lohduttaa tankkauslaskua ajatellen jos joku toinen ajaa pakettiautolla ohi.

    #917023 Ilmoita asiaton viesti

    ▫️
    Osallistuja (Participant)

    Tähän autooni voi itse asiassa laittaa kaksi nopeusvaroitusta, koska mikä estää talvirengasrajoituksen käyttöä myös kesäisin ? Käytössä on siis mahdollisuus laittaa autoon kaksi varoitusta eri nopeuksille.

    #917149 Ilmoita asiaton viesti

    HybridRules
    Osallistuja (Participant)

    Rengaspainesysteemien kalibroinnista sellainen juttu, että talvirenkaiden vaihtaminen ei aiheuttanut mitään kalibroinin (resetoinnin) tarvetta. Oli kai niin sopivasti samat paineet uusissa renkaissa.

    Ei kai sellaisia renkaita saa, jotka eivät sallisi suomalaisten rajoitusten nopeuksia, että siinä mielessä ei rengasnopeusvaroitukselle taida olla todellista käyttöä täällä.

Esillä 7 viestiä, 106 - 112 (kaikkiaan 112)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.