Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Talvitesti

Tämä aihe sisältää 106 vastaukset, 19 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Ihanneauto 22.03.2017 at 22:19.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 107)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #740501 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Mitä merkkejä mukana talvitestissä?

    #740529 Ilmoita asiaton viesti

    [ZeiMZei]
    Osallistuja (Participant)

    VERTAILUAUTOT:
    Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel A
    Audi Q2 1,4 TFSI S tronic
    Citroën C3 Puretech 110
    Ford Ecosport 1,0 Ecoboost
    Honda HR-V 1,5
    Hyundai Ioniq Hybrid
    Jaguar XE E-Performance
    Kia Niro Hybrid
    Mercedes-Benz E 220 d A
    Opel Astra Sports Tourer 1,4 T
    Peugeot 3008 Puretech 130
    Renault Mégane Sport Tourer TCe 130
    Seat Ateca 1,4 TSI DSG
    Toyota C-HR Hybrid
    Volkswagen Tiguan 1,4 TSI DSG
    Volvo S90 D3 A

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/kohta-taalla-talviauto-2017-tm-talvivertailun-voittaja-julkistetaan-15-helmikuuta/

    #740588 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Kiitos tiedoista.

    #740621 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)
    #740663 Ilmoita asiaton viesti

    mhj
    Osallistuja (Participant)

    Kun täällä on lähes vuodesta toiseen tehty myös veikkausta, niin kai sitä niin myös nyt.
    On niin paljon ja pitkään kehuttu Volvo ysikymppistä, että se kai sitten. 🙂
    Samalla vinkki myös lehden järjestämään veikkaukseen.

    #740679 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Kolme autoa kiinnostaa omalta kannalta. E ja S90 kylmäkulutus automaattina sekä Kia Niro kokonaisuutena.

    S90 on vahva kandidaatti testivoittajaksi, ellei kylmäkulutuksia ja päästöjä painoteta niin paljon, että hybridit nousevat kärkeen?

    #740760 Ilmoita asiaton viesti

    mhj
    Osallistuja (Participant)

    Monta mielenkiintoista autoa on mukana.
    Atecan, Tiguanin, Q2:n ja Peugeotin osalta varsin kiinnostava.

    #740763 Ilmoita asiaton viesti

    Jokeri
    Osallistuja (Participant)

    Varsinkin Atecan ja Tiguanin keskinäinen vertailu. Mitä eroja löytyy?

    #740765 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Aina jotakin voittajaa voisi tosiaan veikata, mutta valinta meni hatusta -puolelle lopulta:

    Seat Ateca 1,4 TSI DSG

    En tiedä laittaisinko rahaa likoon, mutta…

    #740795 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Mercedes-Benz E 220 d A tai Volkswagen Tiguan 1,4 TSI DSG.

    #740842 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Volvo ja Mersu lienevät monissa osioissa kärjessä. Dieselkone voi olla rasite ja isot autot eivät pärjää kovin hyvin käsittelykokeisa, mutta eiköhän silti voitto ratkea näiden välillä.

    #742602 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Pikku-Audi kilasi Mersun ohi Volvon kanssa tasapisteisiin. Kärjessä Volvo ja saksalaiset. Kolmen on kärki premiumeja. Hinta, koko ja polttoaine eivät ratkaise, vaan toteutus näyttää sanelevan järjestyksen.

    Toyotan lämmityslaite ei enää loistanut entiseen malliin, vaikka kylmä lisää kulutusta merkittävästi. Mersun maahantuojalta hölmö teko lähettää vertailuun auto tuolla rengaskoolla. Välityksissä on suuria eroja. Mersussa löytyy kolme pidmepää välitystä kuin Volvossa, jonka välitykset ovat dieseliksi varsin lyhyet. Kian välitykset tuovat mieleen 70- ja 80-luvun autot. Nopeasti lämpeneviä malleja löytyä niin otto- kuin dieselmoottorisistakin.

    Parhaat valot olivat poikkeuksetta ledejä. Toyotan ja Renaultin halogenit ja ledit ovat kaikki varsin huonoja.

    #742621 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Kahden kärki on kyllä melko selvä, sekä Volvo S90 että Audi Q2 saivat 9,1 pistettä. Tämän jälkeen tulevat Mercedes 8,8 pistettä, VW Tiguan 8,7 pistettä ja Seat Ateca 8,6 pistettä. Jostakin syystä Seatiin on laitettu tehottomampi lämmityslaite kuin Tiguaniin.

    #742637 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    No eikös tuossa saatu VAG-konsernin hierarkia sitten esille juuri esimerkiksi tuollaisen takia?

    #742707 Ilmoita asiaton viesti

    Kalervo
    Osallistuja (Participant)

    Koeajoi myös ostoaikeissa pieniä SUV autoja, kyllä täytyy sanoa että Audi q2
    piti ohjata kokoajan ei kulkenut suoraa kun vertaa C-HR ohjaukseen lisäksi Toyotalta oli valittu joku karvalakkimalli myydään varmaan tosi vähän. Valitsin C-HR kulkee hyvin ei vetele ohjaus

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 107)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.