Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Tekniikan Maailma vertaili premium-katumaasturit

Tämä aihe sisältää 334 vastaukset, 26 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Sokea-Reetta 29.01.2018 at 17:19.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 335)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #818760 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    tracktest:
    Mielipiteeseen

    ….jonka perusteella USA ja Japani valkkasivat sinun mielipiteesi ”vastaisesti”. Mutta sellaistahan se on, makuasioiden kanssa.

    tuota viimeistä listaa voinee jatkaa hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja modernilla muotoilulla

    Mielipide- ja makuasioita molemmat. Niinkuin se konservatiivinen muotoilukin. Kumpaa se nyt pitäisi sen muotoilun olla: modernia vai konservatiivista? Miten ne määritellään edes? Ja mitä muita suuntauksia on?

    Volvon kohdalla tämä kiinalaisuus ei sinänsä vaikuta, koska muotoilu on perinteisen tylsähköä johon on totuttu jos vuosia

    Joku voisi sanoa sitä konservatiiviseksi muotoiluksi… Jota käytetään myös Audista ja BMW:stä, johon myös on kuulemma totuttu jo vuosia…

    MB:n selvästi radikaalimpi muotoilu joka jakaa sopivasti ostajakuntaa.

    ….vaikkapa Volvon tai Skodan ostajaksi, koska mielipide- ja makuasioita nämä olivat.

    Laatutaso on myös se joka näitä erottaa saksalaisten eduksi.

    Mielipide- ja makuasioita. Laatutasoa nimittäin kehutaan Volvon kanssakin. Ja monen monen muunkin ei-saksalaisen merkin kohdalla. Älä ota hernettä nenääsi, heilläkin on onneksi on se sama valinnanvapaus maku- ja mieltymysasioiden suhteen! Joidenkin on kuitenkin pakko leikkiä myös p-termillä – kaikkien ei tarvitse. Sekin on makuasia, eikö vain?

    #818761 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Hienosti kiteytetty, näinhän se on.

    #818762 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Se miksi päädyn valitsemaan BMW:n enkä esimerkiksi MB:iä on selkeä, koska viimeksi mainittu on hieman tylsähkö valinta.

    BMW:n muotoilussa pidän juuri tuosta konservatiivisesta muotoilusta se on minulle mieluisampaa, kuin MB:n selvästi radikaalimpi muotoilu joka jakaa sopivasti ostajakuntaa.

    Siis hetkinen. Ensin Mersu on tylsä, mutta heti perään se onkin mielipiteitä jakava radikaali.

    Kyllä se nykypäivänä on niin, että BMW on jäänyt viime vuosikymmenen menestyksensä vangiksi ja on tuo tylsä valinta tänä päivänä. Mielenkiintoista nähdä, valitaanko seuraavaksi Bemareita piirtämään joku enemmän näkemystä omaava suunnittelija, kun Mersun kasvu on osoittanut selkeästi sen, ettei taantumuksellisuus ole valttia markkinoilla.

    #818763 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Tuohon ilmaisuun selvästi olisi sopinut ehkä paremmin hieman radikaalimpi muotoilu. MB on edelleen tylsähkö keulan osalta, perän muotoilu on mennyt omasta mielestäni metsään, tuo ”kauhakuormaajalla” muotoilu ei sovi kokonaisuuteen mitenkään. Keulan osalta konservatiivisuus näkyy ja perän osalta hieman radikaalimpi muotoilu ei vaan omaa silmää miellytä, makuasioita tämäkin.

    Esimerkiksi BMW 5-sarja G30 on jalostunut entisestään ja on todella upea auto, niin ulkoisesti muotoilultaan kuin sisustukseltaan.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2017-5-series/800×600/wallpaper_09.htm

    https://www.netcarshow.com/bmw/2017-5-series/800×600/wallpaper_9b.htm

    #818767 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Omasta mielestäni uusi BMW 5 sarja on luokkansa tylsin ja rumin auto. Olen pällistellyt niitä liikenteessä ja autoliikkeessa useamman kerran ja ei vain kolahda sitten yhtään. Vanha malli näytti jopa paremmalta. Farkkuna se näyttää edes hieman paremmalta, joka on muuten harvinaista Bemarin tapauksessa. Sisustuksesta kuitenkin propsit Bemarille, sillä uusi 5 sarja ja etenkin uusi X3 ovat suuri harppaus aikaisempaan, jo hieman vanhanaikaiseen ja jopa halvalta näyttävään sisustaan.

    Tracktest kun kirjoitti melutasosta, niin Volvon osalta se on kyllä ollut vaihtelevasti hieman saksalaisia parempi tai huonompi – riippunee tiestä ja varustelusta. Voisi siis sanoa, että melutaso on aika samalla tasolla saksalaisten kanssa ja tähän omakohtaisestikin päädyin, kuin ajoin muutamia päiviä Mersuilla ja Volvoilla. Bemaria en tuolloin ajanut, mutta lienee samalla viivalla Mersun ja Volvon kanssa.

    #818768 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    BMW 5-sarjan Touring on hieno auto ei käy kiistäminen, mutta kuten edellä totesin makuasioita joista ei kannata kiistellä. Volvosta BMW:en vaihtaneet eivät palaisi mistään hinasta takaisin Volvoon se on tullut selväksi muutaman tutun sanomana sama pätee myös MB:iin.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2018-5-series_touring/800×600/wallpaper_5b.htm

    #818778 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Muutamalla tutullasi on sentään kokemusta muista automerkeistä, jota sinulla ei ole. Muuten kuulostaa ihan merkkikerhojutskailulta ja niinhän se taitaa olla kaikkien automerkkien kanssa, eiväthän ne muuten merkkikerhoja olisikaan. Mutta ei tuosta suppeasta otannasta nyt kukaan mitään yleispätevää totuutta voi tehdä, silti tuttavillasi on kuitenkin sinua paremmat eväät olla kiistelemättä makuasioista.

    https://www.netcarshow.com/volvo/2018-xc60/1024×768/wallpaper_40.htm

    https://www.netcarshow.com/volvo/2018-xc60/1024×768/wallpaper_75.htm

    #818904 Ilmoita asiaton viesti

    Marko
    Osallistuja (Participant)

    BMW 5-sarjan Touring on hieno auto ei käy kiistäminen, mutta kuten edellä totesin makuasioita joista ei kannata kiistellä. Volvosta BMW:en vaihtaneet eivät palaisi mistään hinasta takaisin Volvoon se on tullut selväksi muutaman tutun sanomana sama pätee myös MB:iin.

    Ei varmaan:)
    https://www.is.fi/autot/art-2000005520319.html

    #818916 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    ”BMW 5-sarjan Touring on hieno auto ei käy kiistäminen, mutta kuten edellä totesin makuasioita joista ei kannata kiistellä. Volvosta BMW:en vaihtaneet eivät palaisi mistään hinasta takaisin Volvoon se on tullut selväksi muutaman tutun sanomana sama pätee myös MB:iin.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2018-5-series_touring/800×600/wallpaper_5b.htm

    Minkä takia BMW:n Suomen myynti (2017) on kohonnut vain 3,2 prosenttia mutta Volvon vastaava myynti on kohonnut 21,2 prosenttia ? Ettei vaan olisi niin että ollaan siirrytty BMW:stä Volvoon ? Vai ovatko vaihtajat tulleet Audilta jonka myynti on miinusmerkkistä (miinus 7,9 %).

    Volvon koko vuoden myynninlisäys on 1.556 autoa.

    #818918 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)
    #819076 Ilmoita asiaton viesti

    Marko
    Osallistuja (Participant)
    #819089 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Kiinalaisten panostus näkyy ja kuuluu. Tämä sokaisee monen ylenpalttiseen hehkutukseen joka myös näkyy hurmioituneena palvontana.

    #819113 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Näin on näreet, Volvon panostus edistykselliseen auton muotoiluun ja teknolokiaan näkyy ja kuuluu.
    Bmw kauppiaat voi pikkuhiljaa ruveta sammuttelemaan valoja.

    #819121 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Moni sakemanni-autoilija tällä palstalla on (ainakin omasta mielestään) viisaampi kuin teollisuusmies Li Shufu, jolla muuten on yhdeksän miljardin dollarin henkilökohtainen omaisuus.

    #819126 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    Ei noissa nyt mitään edistyksellistä ole havaittavissa, mutta muutosta toki parempaan suuntaan. BMW:tä ei kannata missään kohdin vähätellä, konserni joka myy vuosittain yli kaksi miljoonaa premium-autoa on aina kovassa kilpailussa mukana. Valot palaa kahta kirkkaammin ja kauppa käy.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 335)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.