Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Tekniikan Maailman ensimmäinen sähköautovertailu

Tämä aihe sisältää 131 vastaukset, 19 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  MINKÄ OSTAIS ? 12.04.2018 at 11:56.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 132)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #782145 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Keskiviikkona 23.8.2017 ilmestyvässä Tekniikan Maailmassa 15/2017 vertailtavana on neljä sähköautoa:
    – Hyundai Ioniq Electric Style
    – Nissan Leaf Tekna
    – Renault Zoe Intens
    – Volkswagen e-Golf.
    Tekniikan Maailma on testannut vuosien varrella kymmeniä sähköautoja, mutta niistä ei ole saanut koottua sopivaa vertailukelpoista ryhmää. Nyt sopivan vertailuryhmän kokoaminen on onnistunut ensimmäistä – mutta ei varmasti viimeistä – kertaa. Paljastamatta vielä vertailun tuloksista enempää voimme todeta, että merkittäviä eroja autojen välillä löytyi.

    Villejä veikkauksia vastaanotetaan!

    Minun veikkaukseni on, että VW eGolf voittaa.

    #782494 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Heiiiiiiii! Mä voitin, arvasin oikein!

    Volkswagen kiilasi ykköseksi

    #782500 Ilmoita asiaton viesti

    Jokeri
    Osallistuja (Participant)

    Kumppani

    Heiiiiiiii! Mä voitin, arvasin oikein!

    Volkswagen kiilasi ykköseksi

    Lainkaan asiaan tutustumatta, vedonlyöntitermein, kerroin ei ollut varmaankaan missään vaiheessa korkea.

    #782548 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Volkswagen Group (Volkswagen-konserni) on saksalainen, liikevaihdolla mitattuna maailman suurin autoteollisuusyritys, suurin autonvalmistaja Euroopassa ja Saksan suurin yritys.

    Ei noihin tuloksiin päästä kuin kaikissa kokoluokissa ajettavuudeltaan laadukkailla autoilla.

    Volkswagen Groupiin kuuluu 11 autonvalmistajaa:
    Audi
    Bentley
    Bugatti Automobiles
    Lamborghini
    MAN
    Porsche
    Scania
    SEAT
    Škoda Auto
    Volkswagen

    #782582 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    No wow…..

    Eli lainkaan testiin tutustumatta, vai mitä Quu=2016.

    Eihän nuo muut merkit testissä ihan nurkkapajoja ole nekään. No mutta, jos suuruus ”kaikessa” takaa aina voitot, niin turha näitä testejä sitten on järjestääkään? Sen kuvan tuosta kommentistasi voisi saada.

    #782601 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Varsin vähällä sähköllä on TM saanut autot liikkumaan. Vertailun taloudellisimpia autoja ruokkii aika hyvin jo yhdestä vaiheesta 10 ampeerilla.

    #782672 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    Suomalaiset auto ostajat kuitenkin ymmärtää laadunpäälle (ajettavuuden kustannuksella), siksi myydyin merkki on Toyota.

    #782854 Ilmoita asiaton viesti

    MasterOfPuppets
    Osallistuja (Participant)

    ^hmm, kävin vasta uutta Avensista koeajamassa ja ajettavuus oli todella hyvä.

    Ja testistä, että BMW ja Tesla olisi pitänyt olla mukana. Nyt vaikutti liikaa ”volkkarimainokselta”.

    #782875 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    i3 tuskin olisi mitään muuttanut ja Teslalla ei ole sellaista mallia tarjolla, joka sopisi tuohon ryhmään.

    #782876 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    No nythän me emme voi tietää, olisiko mikään muuttunut!

    Missä oli siis BMW i3? Sen hintahan olisi myös ”vähän yli” 40000 euroa?

    Teslan Model X kipuaa tosiaan yli 100000 euron, joten vertailukelpoisuus saattaa kyllä karata monelta. Mutta noin niin kuin uteliaisuudesta olisi voinut kiinnostaakin.

    #782886 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Kia Soul EV ja MB B250e näyttivät myöskin puuttuvan joukosta, ihan hyvin nekin varmaan olisivat sopineet vertailuryhmän hintahaarukkaan, 35-46 k€.

    Vertailuryhmän halvimman ja kalleimman erotuksella ostaisi sähköä noin 0,5 miljoonan ajokilometrin tarpeiksi.

    #782930 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Olisiko selitys ”eivät valitettavasti ehtineet tähän testiin”?

    #782939 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Vai että TM:n pitäisi oikein selitellä, miksi B-Klasse ja Soul eivät osuneet samaan ryhmään Ioniqin, Golfin, Leafin ja Zoe:n kanssa. Sama äärimmäisen epäilyttävä puute tapahtui muuten myös edellisessä vertailussa, missä Golf oli mukana – B-klasse ja Soul puuttuivat sieltäkin! Aivan selvää ja järjestelmällistä Golfin suosimista!!!

    Pitäisiköhän TM:n lopettaa kokonaan vertailuautojen arvostelemine, koska se näkyy aiheuttavan kohtuutonta inhimillistä kärsimystä osalle porukkaa.

    #783007 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja (Participant)

    Unohdit i3:n.

    Väittäisin että liioittelet vahvasti NHB. En kyllä keksi miksi.

    Jos TM vähän niinkuin hämmästelee itsekin, että katos vaan, saatiin ekan kerran sähköautotesti aikaiseksi, niin se tosiaan kielii sitten vaikka siitä, ettei testattavien kaartiin oltu perehdytty tarpeeksi.

    Ei tällä ole tekemistä minkään aiemman testikokoonpanon kanssa, höhh. Vastaava vertailukohta tähän kyseiseen testiin olisi ollut vain se, että ”ekan kerran saatiin diesel-käyttöiset autot testiin”.

    Mistä sinun mielestäsi oli kyse?

    #783020 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Tavisbrändien peruskoristen sähköautojen vertailusta tuossa on mun mielestä kyse. Ihan samat autot osuivat muuten Auto Zeitung 17/2017 vertailuryhmäänkin – yhyy. Onko tässä joku Euroopan laajuinen salaliitto takana vai eikö sielläkään oltu ”tutustuttu tarpeeksi testattavien kaartiin”?

    Tuo ainainen itkeminen väärin tehydyistä testeistä on puuduttavaa luettavaa. Siksi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 132)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.