Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot Tesla

Tämä aihe sisältää 137 vastaukset, 13 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 16.09.2018 at 17:40.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 138)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #854480 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Sähköautojen suunnannäyttäjä ansaitsee oman ketjun. Merkki on elänyt haasteellisia aikoja, mutta nyt tilanne alkaa näyttämään jo paremmalta. M3:n valmistuksessa on ollut isoja ongelmia, jonka vuoksi monet, TM mukaanlukien, ovat soitelleet jo kuolinkelloja ja mutuilleet kaikkea vapourwaresta lähtien. Nyt kuitenkin M3:n tuotanto on noussut jo 500 autoon päivässä juuri ennen seisokkia, jonka aikana tuotantoa tehostetaan entisestään. Seuraava tavoite on 5000 M3:a viikossa ja se on paljon se.

    Tesla Model 3 Production Hits 500 Units In Single Day

    #854495 Ilmoita asiaton viesti

    GTamv
    Osallistuja (Participant)

    kyllä se elää vieläkin haasteellisia aikoja, kokoajan odotellaan koska se konkurssi tulee vai tuleeko? ihme että mikään firma voi pyöriä noin kauan laina tai muulla ei omalla rahalla ja tehdä yhtä paljon tappiota- tehdas ei pyöri kunnolla, laatu on mitä sattuu jne

    https://www.consumerreports.org/hybrids-evs/tesla-model-3-review-falls-short-of-consumer-reports-recommendation/
    https://www.autoblog.com/2018/05/15/tesla-six-day-shutdown-fix-model-3-assembly-line/
    https://www.autoblog.com/2018/05/02/tesla-quarterly-loss-model-3-production/

    ja uusin

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kuluttajajarjestot-tekivat-tutkintapyynnon-teslasta-harhaanjohtavaa-markkinointia

    #854497 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Ruotsin Automotorsportissa Tesla on vienyt kaikki testit. Esimerkiksi tässä testissä Tesla Model S oli paras.

    ”BMW 750i xDrive och Porsche Panamera 4S mot Tesla Model S 90D”.

    Tässä taas Model X oli paras melko selvästi.

    ”Test: Ultralyx för familjen – Tesla Model X mot Porsche Panamera, Mercedes-AMG E-klass och Porsche Cayenne.”

    #854498 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    Teslan selviytymiskamppailussa oleellista ei ole se, montako autoa voidaan tehdä viikossa, vaan se, pystytäänkö luvattua 35 tonnin autoa tekemään voitolla tai edes nollatuloksella.

    #854499 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    kyllä se elää vieläkin haasteellisia aikoja, kokoajan odotellaan koska se konkurssi tulee vai tuleeko? ihme että mikään firma voi pyöriä noin kauan laina tai muulla ei omalla rahalla ja tehdä yhtä paljon tappiota- tehdas ei pyöri kunnolla, laatu on mitä sattuu jne
    

    Tesla ei elä perinteisen savupiipputeollisuuden lakien mukaisesti, vaan ollaan lähempänä startupien maailmaa, jossa hyvä idea saa kyllä sijoittajilta rahaa. Vertaa vaikkapa Uberiin. Mietitäänpä vaihtoehtoa, jossa Tesla olisi yrittänyt rahoittaa toimintansa kassavirrastaan. Näin toimien nyt Tesla olisi ehkä menossa jossakin MS:n esittelyn kohdalla ja käytännössä mitään etumatkaa vanhoihin valmistajiin ei olisi. Se ainakin olisi varma tapa jäädä muiden tallomaksi.

    Teslan selviytymiskamppailussa oleellista ei ole se, montako autoa voidaan tehdä viikossa, vaan se, pystytäänkö luvattua 35 tonnin autoa tekemään voitolla tai edes nollatuloksella.
    

    Toki tuotteen pitää olla myös kannattava, mutta ei sillä korkeakatteisellakaan tuotteella ole mitään arvoa, jos sitä ei pystytä valmistamaan riittävää määrää.

    #854503 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Mikon argumenttia peesaten, en osallisstu tähän jakoon, mutta minä pelaankin tunnetusti puolustuspeliä.

    Erittäin mielenkiintoinen avaus silti, ja kiihdyttää koko alan kehitystä vuosilla.

    Ensimmäiset Model Kolmoset bongattu jo Kalifornian liikenteessä. On niitä oikeasti jo olemassa!

    Toivotamme menestystä, mutta emme anna ostusuositusta autoon eikä osakkeeseen.

    #854988 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Kilpailijoilla ei ole vielä tarjota Model 3 – tyyppistä autoa joten voisi kuvitella että Model 3:n myyminen olisi helppoa tällä perusteella.

    #854989 Ilmoita asiaton viesti

    Mikko-L
    Osallistuja (Participant)

    35 tonnin mallin myyminen onnistuu varmasti – on jo onnistunut. Ongelma on, että sitä ei ainakaan tällä hetkellä pystytä valmistamaan voitollisesti, joten sitä ei valmisteta ollenkaan. Saa nähdä valmistetaanko koskaan, ainakaan luvattuja määriä. Reilun 50 tonnin mallin myyminen ei olekaan enää niin helppoa, koska samalla rahalla saa jo kaikenlaista kivaa rapakon takana.

    #855000 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Mitä mutuilua M3:sen vaporware on jos 35 tonnin mallia ei saa eikä tule?

    NHB:llä on taas vaikeaa =)

    Rimacci ja Nio on suunnannäyttäjiä suorituskykysissä vehkeissä, ja Nissan Leaf oli suunnannäyttäjä henkilöautoissa.

    ”Kilpailijoilla ei ole vielä tarjota Model 3 – tyyppistä autoa joten voisi kuvitella että Model 3:n myyminen olisi helppoa tällä perusteella.”

    Eikö? Joko unohtu näin nopeasti esim. Nissan Leafin ja Hyundai Ioniqin olemassaolo? Yhdet maailman keskustelluimmat sähköautot.

    #855004 Ilmoita asiaton viesti

    Heinz-Guido
    Osallistuja (Participant)

    Asiasta toiseen niin esimerkiksi E-Golfin ”range” on 222 km, BMW i3:n ”range” on 242 km ja Leafin ”range” on 249 km. Nämä ovat Automotorsportin mittauksia. Oletan että Tesla kolmosen toimintamatka on aika lailla pidempi kuin näillä kolmella, Tesla lupaa toimintasäteenä 354 km sekä 500 km (pidennetyn toimintasäteen malli). Lupaus on tosin aina vain lupaus. Esimerkiksi e-Golfille luvataan rangena 300 km mutta AMS mittasi 222 km.

    #855016 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Uusi ennätys kertoo siitä, että sähköinen voimalinja tuottaa pienenkin tehon hyvällä hyötysuhteella. 975 km yhdellä latauksella:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tesla-teki-maailmanennatyksen–mutta-sitten-jysahti-auto-pimeni-taysin/jNgSJPsL

    #855188 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    740 GLE:

    Minusta tuo ei kerro oikeastaan yhtään mitään mistään, paitsi ilmottaa kyllä henkilöt jotka ei osaa ajatella järkevästi ja on kallellaan sähköautohössötykseen kuin pikkulapset. =)

    #855194 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Tuo uutinen kertoo minulle telaketjuteknokraattina sekä uudesta ennätyksestä että sähköauton ja polttiksen erilaisesta kulutuskäyrästä nopeuden funktiona.

    Jälkimmäinen tosin konkretisoitui jo Model S:n aiemmassa matkaennätyksessä, joten siinä ei ole mitään uutta.

    #855462 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    JA se sun nopeuden funktios oli joku 30kmh. Jännää.

    Mielenkiintosia telaketjuteknoraattitermejä kuten ”polttis”, ei sitte enää yhtää ympäripyöreempi vois olla, sehän voisi olla jopa RC polttis, tai polttokennoauto, tai Opel Ascona 1.8…

    #855474 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Sinusta en tiedä, mutta minulle 30 km/h ei riitä nopeuden funktioksi, koska se on vakio.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 138)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.