Etusivu Keskustelu Autot Uudet autot The New XC60

Tämä aihe sisältää 16 vastaukset, 7 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Auto-m 15.07.2017 at 16:55.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #767847 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Nykyinen auto menossa vaihtoon ja Volvo on lähestynyt hyvillä tarjouksilla. Uusi XC60 T8 R-Design on aika hyvä. Vakiovarustelu on kattava adaptiivinen vakkari, panorama- kattoluukku ja comfort access. Kaikki Bemarissa extra. Ja tavaratila 530e on pieni kun akut tavatilan alla.

    #767909 Ilmoita asiaton viesti

    [ZeiMZei]
    Osallistuja (Participant)

    jep, tuo on kyllä kiinnostava, varsinkin kun on neliveto lataushybridi johon saa vetokoukun. Toki Bemarin X5 4.0e:kin saa mutta menee yli köyhän budjetin (puhun nyt omasta puolestani). X3:sen (G01) lataushybridi tulee vasta loppuvuodesta ja toimitukset menee varmaan ensivuoden puolelle – olettaisin (=toivoisin) sen asettuvan samaan hintaluokkaan tuon XC60:sen kanssa. Polttoainetankin koko on näköjään pidetty samana XC90 T8:n kanssa (50litr.), joten tällä XC60 T8:lla saattaisi jopa päästä Oulu-Hki välinkin tankkaamatta kun luulisi kulutuksen olevan ainakin jonkin verran pienempi tuohon isoveljeen verrattuna…

    #767950 Ilmoita asiaton viesti

    Tigru
    Osallistuja (Participant)

    Hieno auto, mutta lähinnä kaupungissa ajelevana olisin toivonut hybridivaihtoehdoksi myös pitkään huhuttua puolitoistalitraista vaihtoehtoa, jossa hybriditeknologia pakataan moottorin yhteyteen ja auto on vain etuvetoinen. Suorituskyky T8:ssa on suoraan sanottuna järjetön, mutta ilman mitään sähköajoa en enää autoa osta, joten peruskoneetkaan eivät ole vaihtoehto.

    #768022 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Nähtäväksi jää miten XC60:ssä toimii voimanjako etu/takapyörille. BMW:een ja Mersun ratkaisut ovat selvät, voima tulee samaa linjaa pitkin ja yhden vaihdelaatikon kautta. Voi olla vaikeaa toteuttaa tuota lähtökohtaisesti etuvetoiseen poikittaismoottoriseen Volvoon.

    Nyt kun on vertaillut ulkonäköä eri mallien kesken, on XC60 selvästi paras Volvo ulkonäöltään. XC90 on kömpelön oloinen, V90 on venytetyn liian pitkän oloinen ja S80 takapää on kuin vanhasta amerikanraudasta. XC60 vaikuttaa kompaktilta paketilta. Vielä kun saisi tuon keskinäytön ylemmäksi.

    #768035 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Hyvä että WhatCar on nostamassa rimaa isompaan autoon. 5.7.2016 hän oli kai päätymässä C-sarjaan tai kolmosbemariin.

    ”Ok. Täytyy käydä koeajamassa, miksi mitään ensiesittelyä näistä malleista ei ole ollut? Ja tuleeko? Kohta täytyisi itsekin katsella uutta autoa. Voi olla että menen 3/C-sarja-luokkaan. Nämä alkavat olla hieman liian isoja autoja arkikäyttöön.”

    Omasta mielestäni Suomi on viheliäisten ja kalliiden pikkukotteroiden luvattu maa.

    #768275 Ilmoita asiaton viesti

    WhatCar
    Osallistuja (Participant)

    Jos kompaktia premiumia hakee on Audi A4 Avant ykkönen. Eikä huono valinta ole BMW 3 Gran Coupe, siinä kuitenkin on muistaakseni 10cm pitempi akseliväli kuin 3 Touring ja monikäyttöperä. Hinta vaan nousee Audista.

    Derrick: ”Kohta täytyisi itsekin katsella uutta autoa. Voi olla että menen 3/C-sarja-luokkaan. Nämä alkavat olla hieman liian isoja autoja arkikäyttöön.”

    Autot kasvaa koko ajan 10-15 v. vanha 5- tai E-sarja on saman kokoinen kuin uusi 3- tai c-sarja. Tai toisinpäin uusi 5-sarja on joka suhteessa ’ISOMPI’ auto kuin 7-sarja pari generaatiota sitten.

    #769384 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja (Participant)

    Auto-Derrick, tilastojen mukaan Suomessa myydän keskimäärin isompia autoja kuin keskieuroopassa. Suomi siis ei ole pienten auotjen maa vaan itseasiassa suurten autojen maa.

    #769404 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Hyvä että Suomessa siis on edes jokin asia automielessä paremmin kuin muualla.

    #769473 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja (Participant)

    WhatCar: ”Eikä huono valinta ole BMW 3 Gran Coupe, siinä kuitenkin on muistaakseni 10cm pitempi akseliväli kuin 3 Touring ja monikäyttöperä.”

    Sekoitit varmaankin 3-sarjan GT-malliin, jossa akseliväli on 292 cm. Gran Coupéssa (4-sarja) on sama akseliväli (281 cm), kuin Coupéssa ja Cabriossa sekä 3-sarjan Sedanissa ja Touringissa.
    Pahoittelut off-topicista.

    #770883 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Testistä toiseen vuolaita kehuja. Volvolla eletään kaikin puolin erinomaisia aikoja jopa näiden neloskoneiden kanssa, toisin kuin palstan viisaat muutamia vuosia sitten ennustivat. Ja päätös tehdä vain nelosia vaikuttaa todella järkevältä ja yhä oikeammalta, mitä pidemmälle tässä on edetty.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvo-xc60-otti-loikan-kohti-luksussarjaa–paihittaa-osittain-jopa-isoveljensa/UjhZsZAw

    #771360 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    ”Kiinalaisomistaja on oivaltanut Volvon brändin suuren arvon ja siihen kohdistuvat odotukset. Samalla tuotekehitykseen virranneet miljardit on tähdätty huolella maaliinsa.”

    Joku niistä, jotka vuolaasti toivoivat että Volvo olisi lakannut kokonaan olemasta, voisi varmaan tätäkin uutista kommentoida ?

    http://www.is.fi/autot/art-2000005252313.html

    #771367 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Ja minä kuulemma olin aivan pihalla, kun joskus ennustin, että kiinalainen omistus voi nostaa Volvon pinnalle, kuten intialainen omistus nosti Jaguarin.

    #771480 Ilmoita asiaton viesti

    Auto-m
    Osallistuja (Participant)

    Kuuluisi ehkä XC90 ketjuun, mutta kun kuusikymppisessä on lähes sama (tietääkseni hieman paranneltu) hybridijärjestelmä, niin laitetaanpa nyt tähän. XC90 T8 voitti parhaan hybridin palkinnon.

    http://www.automotiveworld.com/news-releases/volvo-xc90-t8-wins-best-hybrid-award-tow-car-awards-2017/

    #771546 Ilmoita asiaton viesti

    [ZeiMZei]
    Osallistuja (Participant)

    Kaikki kunnia Volvolle, muttei tuossa kovin monta haastajaa tuossa ”hinaus sarjassa” ole, eikä tuossa jutussa kyllä mainittu mitkä kriteerit ratkaisivat voiton, ja etenkin kun hybridijärjestelmät kehittyvät koko ajan, niin uusin ratkaisu yleensä vie voiton.

    Äkkiseltään en kovin montaa PHEV:iä muista, mihin saa koukun, ja pystyy vielä vetämään jarrullista kärryä jollain järkevällä painolla.

    nuo tulivat ensimmäisenä mieleen (merkki/max. vetomassa jarrullinen)
    Volvo XC90 T8: 2400kg
    MB GLE 550e: 2000kg
    Mitshbishi Outlander PHEV: 1500kg
    BMW X5 40e: 2700kg
    (ja tuo Volvo XC60 T8: 2100kg)

    #772835 Ilmoita asiaton viesti

    Hans-Derrick Landa
    Osallistuja (Participant)

    Näyttäisi vähän siltä että MB GLE SUV 550e:tä ei ole alunperin edes hybridiautoksi suunniteltu, koska tavaratilassa olevien akkujen takia tuo tavaratilan nostokorkeus nousee noin metriin, mikä on aika paljon päivittäisessä käytössä. Akkujen sijoituksen takia tavaratila on ainoastaan 480 litraa eli saman verran kuin sedaneissa. Toki jos ei kuljeta mitään suurempaa niin näillä seikoilla ei ole merkitystä.

    Videon kohta 1.30.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.